Sign in to follow this  
Followers 0
LeeLoo

Alkoholittomat juomat

176 posts in this topic

Monista drinkeistä saa helposti alkoholittomia versioita, esim. alkoholiton Cosmopolitan on hyvää.

 

Mmm, kuulostaa herkulta! Millaisella reseptillä olet noita tehnyt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sekoittelen alkoholittoman Cosmon näin:

 

3,5 cl karpalomehua

1 cl limemehua

2 cl appelsiinimehua

1-1,5 cl sokerilientä

 

Mittaa ainekset shakeriin, jonka pohjalla on pari jääpalaa. Ravista ja siivilöi cocktaillasiin, jonka reunassa on limelohko.

 

Jos sokerilientä ei satu olemaan kaapissa, sen voi tässä korvata blandaamattomalla puolukkamehutiivisteellä. Mut jos tekee yhtään enempää drinkkejä, niin liemi kannattaa keitellä valmiiksi, koska siihen kuitenkin menee vain muutama minuutti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuuluu kaiketi tähän ketjuun: mites sima (kun vappu onkin jo melkein ovella  :grin:)? Mieluiten itsetehty, kun se olisi vähän sellainen vappuperinne?

Mietin lähinnä että onkohan ne alkoholiprosentit lähemäpänä kaupan versioiden 0,7% vai sit jotain 2-3%.. Vähän kerrallaanhan sitä toisaalta juodaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Samaa mietin juuri itsekin. Ei kyllä mitään tietoa, millaiseksi nuo prosentit siinä nousevat. Itse tehty sima vaan olisi niin hyvää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minuakin kiinnostaa tieto itsetehdyn siman prosenteista. En usko, että kovin suurista lukemista on kyse, mutta olisihan se kiva tietää varmuudella. :)

 

Täällä oli puhetta alkoholittomista viineistä. Löysin Prismasta Carl Jungin punaviiniä ja mielestäni se on ihan hyvää. Kyseessä on siis aidosta punaviinistä tehty viini, josta on alkoholi poistettu. Ei maistu pelkälle rypälemehulle vaan siinä on vähän sitä viinin makua mukana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikean se omena-puolukkajuoma (Dryck bubble äpple-lingon) on ihan parasta, jos muut skoolailee skumpalla (tai Fresitalla, jolloin ne ei erota mitä salaa alkoholittoman lasissa on). Ja sit sitä on päärynänä kans.

 

Joo, tämä on todella hyvä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun kerta oon ollut koko ikäni tiukka absolutisti, niin listaanpa omia holittomia suosikkejani. Mies juo joskus sen saunaoluen, mutta eipä tuokaan läträä viinasten kanssa. Tulee kuulemma insant-laskuhumala.

 

- Xide non-alco, tätä tosin saa vaan Ruotsista, maistuu etäisesti simalle btw. Muutenkin Systembolagetissa on tosi hyvin mun mielestä holittomia juomia.

 

- Kopparberg päärynäsiideri

- Rainbow omenasiideri

- Söhnlein kuohari, jonka Catla jo mainitsi

 

Simaa en tee tänä(kään) vuonna, ei ole tilaa eikä jaksa tehdä litratolkulla, ostetaan se kaupan puteli jos on tarvis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perinteisellä ohjeella kotisiman alkoholipitoisuus taitaa olla sitä prosentin - parin luokkaa, riippuu vähän valmistuksesta ja ennen kaikkea sokerin määrästä. En tiedä miten sima onnistuisi jos osan sokerista korvaisi esim. stevialla? Se ei ainakaan nostaisi prosentteja, mutta toisi makeutta.

Itse juon tänä vappuna Mehukatti simaa. Se on 0%:sta ja maistuu mun makuun ihan hyvälle ja jopa ihan simaa muistuttavalle. Ei pärjännyt kaksisesti Iltiksen testissä, mutta makuasioitahan nuo ovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapun kunniaksi jääkaapissa odottaa lehtikuohu (0% alkoholia), eli suomalainen kuohujuoma joka on valmistettu mustaherukan lehdistä. Vähän tyyristä "limpparia" kun maksoi noin 13-14e, mutta toivottavasti on hyvää. Onhan se kiva että itsekin voi juoda jotain limua tai mehua juhlavampaa.

 

Muoks. Tykkäsin että oli hyvää, jos vaan pitää mustaherukasta. Ei myöskään ollut liian makeaa, mielestäni aikuiseen makuun. Suosittelen!

Edited by *puputti*

Share this post


Link to post
Share on other sites

TÄytyy kompata kaikkia Söhnlein Brillantia kehuneita. Se on hyvää alkoholitonta kuohujuomaa. Toinen mainitsemisen arvoinen, ehkä hieman makeamman kuohujuoman ystäville suunnattu kuohari on Ebony Vale, josta alkoholi on poistettu. En osaa sanoa, mistä noita saa, kun sain molemmat pullot lahjana.

 

Joulua ennen tuli juotua ravintolassa alkoholittomana valkoviininä Torresin valkkaria ja se oli ihan kelpoa tavaraa. En muista, olinko tämän jo maininnut täällä aiemmin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söhnlein Brilliant oli minustakin ihan erinomaista :) Mistään alkoholittomista oluista en esikoista odottaessa välittänyt, ja siiderit oli äklömakeita limsoja.. Lopulta join sitten limsaa saunajuomaksi (erityisesti Laitilan tölkkilimsat on suosikkeja).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo lehtikuohari oli erinomaista, maistelin sitä viikonloppuna, ja tykkäsin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon testaillut muutamia eri alkoholittomia oluita. Ihan ok useimmat, mutta ei kyllä niin hyviä että niitä yhtä enempää viitsisi juoda. Siidereistä Stowford Press, jota saa alkosta, on hyvää. Siinä on 0,5% alkoholia mutta noin pienestä määrästä en itse huolestu. Illanvietoissa oon  nykyään yleensä juonut yhden tuollaisen "alkoholijuoman" ja lopun edestä esim. maustettua kivennäisvettä. Limpsasta en erityisemmin välitä, yhden lasin viittii juoda, mutta harvemmin enempää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monet oluista tahtoo maistua joko mämmille tai sitten ei yhtään miltään. Kuitenkin olen löytänyt yhden hyvän, Krombacher-vehnäoluen. Maistuu samalle kuin alkoholillinen versio. Mieskin maistoi, ja sanoi että ei kyllä erottaisi jos sokkona joutuisi maistamaan että kumpi on kumpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko olemassa alkoholitonta KUIVAA valkkaria tai omppusiideriä?

Tuntuu, et kaikki on ihan hirveen makeita :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ainakin Prismasta, joissain Alkoissa on ollut ja hyvissä K-kaupoissa. Meidän lähi-ässässä (siis s-market) ei ole harmikseni. Mä muuten kokeilin sun suosituksesta tota Stowford Pressia, eipä kyllä olis erottanut alkoholiversiosta! Kiitokset hyvästä vinkistä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lehtikuohu on muuten älyttömän hyvää, ainakin Louhisaaren juoman ystävät tykkäävät, uskoisin. Olen tuota juonut lähinnä vain Ravintola Heinätorissa, kun jakelupaikkoja on aika niukalti (muistaakseni Treella Stockmann ja joku ekokauppa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen tykästynyt Golden Capin alkoholittomaan omenasiideriin. Se ei ole liian makeaa, ja maistuu oikeastaan jopa paremmalta kuin Golden Capin normisiideri. Kopparbergin luomuomenasiideri oli myös ihan hyvää. Limsoista Laitilan panimon (?) Sittis oli yllättävän hyvää, eikä ollenkaan liian makeaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla ei edellisessä raskaudessa tehnyt mieli mitään alkoholijuoman makua muistuttavaakaan, mutta nyt kesällä odottaessa on tehnyt mieli kesäisiä siidereitä. Makoisa, alkoholiton mansikka-lime-siiderin korvaaja syntyy Marlin mansikka-lime-mehusta ja Spritesta, muutama limenlohko ja jäitä mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0