Sign in to follow this  
Followers 0
LeeLoo

Alkoholittomat juomat

176 posts in this topic

Ajattelin, että tänne voisi tuoda hyväksi (tai huonoksi) todettuja alkoholittomia "alkoholi"juomia, myös oluita ja siidereitä.

 

Join viime lauantaina ravintolassa tällaista valkoviiniä:

 

INGLENOOK, St. Regis, Chardonnay, Alcohol removed 0,5 %,

California, Yhdysvallat

www.inglenook.com

 

Ja oli muuten hyvää. Se on tehty kuin normaali viini, mutta siitä on poistettu jollain käsittämättömällä menetelmällä alkoholi. Maku oli paljon lähempänä viiniä kuin rypälemehua, miltä monet alkottomat ovat maistuneet. Kuulemma saman niminen punkku on myös hyvää, ja sekin on alkoholitonta. Tuota valkkaria ei vielä saa Alkosta, on sen verran uusi tuote.

 

Viinien ja siiderien ystävänä toivon runsaasti hyviä vinkkejä!

 

Muoks. Nopea vilkaisu Alkon sivuille kertoi, että tuota samaa viiniä taitaakin saada. Alkon sivuilla sanotaan viinin olevan puolimakea, mutta minun suuhuni se oli oikein hyvää, vaikka yleensä pidän hyvin kuivita valkkareista.

Edited by Lia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaalisti olutta(kin) juovana olen tykännyt kovasti ruokakaupoissa myytävästä alkoholittomasta tummasta Nikolaista (se vaalea on aika kuraa...) Toimii saunajuomana vallan mainiosti! Limuja ja mehuja ei jaksa eikä voikaan aina litkiä...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Normaalisti olutta(kin) juovana olen tykännyt kovasti ruokakaupoissa myytävästä alkoholittomasta tummasta Nikolaista (se vaalea on aika kuraa...)

 

Tämä on ihan totta. Vaalea on minusta pahaa mutta tumma menee hyvin. Juon juuri Holstenin alkoholitonta olutta, ja se on ihan siedettävää, ainakin parempaa kuin Nikolai.

Edited by Lia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nämä ovat kaikki hyviä, ja itseltäni saavat plussaa siitä, että kahdessa tuotteessa kolmesta on ihan oikeaa sokeria makeutusaineiden sijaan. Olen laimentanut usein vissyllä, koska ovat niin makeita:

 

img_201_263_3.png

 

img_200_260_3.png

 

img_223_329_3.png

 

Tämä ei ole yhtä hyvää, mutta sitä saa useammasta paikasta. On vähän vähemmän makeaa kuin Kopparberg:

 

http://www.koff.fi/?page_id=113&id=84 (laitoin pelkän linkin kun ei toiminut kuvana)

 

Usein on ollut mielessä, että joisi tämänkaltaisia alkoholittomia siidereitä, mutta on jäänyt ajatuksen asteelle:

 

cider_grupp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

img_223_329_3.png

 

Tää on ihan parasta!! Ainut siideri mikä ei maistu pelkälle sokerivedelle! Huonompi vois luulla juovansa ihan ehtaa kamaa!! :P Oluista Nikolain vaalee on olusta kans juotavaa!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkoholiton punaviini on pääasiassa kamalaa. Ei kannata. Kannattaa mieluummin ottaa pieni maistiainen aidosta tavarasta ja jättää siihen. Alkoholiton punkku maistuu sille, mitä se onkin eli tislatulle viinille.Lopputulos on lähinnä platkua hapanta rypälemehua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stowford Pressin Low Alcohol -siideri on ihan ok. Mä kun en tykkää makeista siidereistä, niin noi Kopparbergit on vähän äklöjä mun makuun. Ei se Stowfordikaan ihan kuivaa oo, mut mun mielestä hyvää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skumppa: Schloss Boosenburg Mousseux

Vaaleankeltainen, puolikuiva, pirteähappoinen, hennon rusinainen, kevyesti viinimäinen. 0,5 t-%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie en kans tykkää makeista siidereistä, enkä ole noita alkoholittomia vielä maistanut, mutta tulisikohan minkälaista, jos sekoittaisi jotain väkevää limua sekaan, esim. schweppesiä tai tonicia, mitä ne nyt onkaan? Oluita olen maistellut, ja miusta ne on kaikki vähän kitkerän makuisia ja väljähtyy nopeesti. Pitääkin kokeilla seuraavaksi tota Nikolain tummaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä join imetysaikana muutaman kerran saunajuomana Golden Capin alkoholitonta siideriä. Se on mun mielestä paremman makuista kuin Kopparbergit, jotka on liian öklöjä mun makuun. Lisäksi plussaa se, ettei siinä tosiaan ole lainkaan alkoholia. Mä olen melko ehdoton näissä alkoholiasioissa.

 

Golden Cap Non-alcoholic Perry 0,0 %

Raikas päärynänmakuinen siideri, jossa ei ole lainkaan alkoholia. Makeutettu sokerilla.

 

Ainesosat: Vesi, päärynä- ja omenamehu, sokeri, hiilidioksidi, happamuudensäätöaine (sitruunahappo E330), aromit, säilöntäaineet (kaliumsorbaatti E202 ja natriumdisulfiitti E223).

 

Parasta ennen: tölkki 12 kk.

 

Ruokasuositus: Tex-mex, hedelmäiset jälkiruoat. Boolit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä join raskausaikana muutaman alkoholittoman siiderin ja ginger alea...Toi ginger ale on muutennkin hyvää vaikkei oliskaan raskaana :D

 

 

gingeralezv3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tota Ginger Alea mäkin oon juonu myös ennen raskautta. Se on tosi hyvää. Ainoa miinus on se, että siinä on aika paljon kaloreita... Se näyttää lasissa ihan oluelta, joten se käy myös silloin, kun ei halua selitellä, miksi ei juo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies osti mulle Herra Hakkaraisen limua. Oli muuten harvinaisen hyvää, vaikka en limpparista pidäkään!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon juonut kans kuivan siiderin/viinin ystävänä tota Stowford Pressin Low Alcohol -siideriä. Onhan tuokin makeahko, mutta jo huomattavasti parempi kuin muut.

 

Baareissa oon sitten tilannut sprittia murskatuilla limeillä ja on muuten hyvää, ei mikään makea sokeridrinkki, millaisia alkoholittomat vaihtoehdot yleensä tuppaa olemaan. Ei olis vaikea kotonakaan tehdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skumppa: Schloss Boosenburg Mousseux

Vaaleankeltainen, puolikuiva, pirteähappoinen, hennon rusinainen, kevyesti viinimäinen. 0,5 t-%.

 

Mulla on tuossa kohtapuoliin polttarireissu tiedossa ja sinne pitäisi juomat hommata, joten ostin eilen tuota laatua testatakseni ja joinkin melkein koko pullon yksinään, eli hyvää oli :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä just tilasin meidän alkosta tuota Golden Capin alkoholitonta päärynäsiideriä, joten ens viikolla pääsen sitä testaamaan. Muita alkoholittomia siidereitä ei löytyny muka lainkaan Alkon valikoimista eli myydäänkö niitä vain ruokakaupoissa vai olisivatko olleet sitten Alkon hinnastossa normaalisiidereiden joukossa, jos kerran sisältävät vähän alkoholia?

 

Mä kans teen aina joskus drinksuja spritestä ja limemurskasta ja kyllä on hyvää :P Heti alkoikin tekemään sitä mieli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ehdoton lemppari tähän mennessä alkoholittomasta valikoimasta on tämä:

 

 

Schloss Boosenburg Mousseux

 

post-102-1211737813_thumb.jpg

 

 

Carl Jungin alkoholiton kuohuviini!

 

 

 

 

Mun mies osti sitä mulle vappujuomaksi ja se oli hyvää!! Se ei ole ollenkaan liian makeaa niinkuin alkoholittomat tuppaa olemaan! Eräs kuskina toiminut henkilökin viikonlopun polttareissa sai mun pullosta alkumaljan ja hän tuli siitä hörpättyään hieman vaikeena kysymään, et niin mitä tää juoma nyt oikein olikaan!? Luuli, että oon vahingossa sekoittanut pullot! :lol: Erinomainen siis juhliin, mutta myös saunajuomaksi ja ruokajuomaksikin!

 

 

Saksassa join aivan älyttömän hyvää alkoholitonta olutta! Valitettavasti en vaan saanut merkkiä ylös.

 

 

Minuun tuo INGLENOOK punaviini ei ainakaan tehnyt vaikutusta... tuoksu oli kyllä aito ja aromikas ja kielellä se vielä tuntui hyvältä, mutta nielaisu maistui mehulta! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin suosittelen (tässäkin ketjussa ;)) Stowford Pressin Low Alcohol -siideriä sekä Schloss Boosenburg Mousseux -kuohuviiniä. Eiväthän nuo tietysti aitoa tavaraa vastaa, mutta ovat sen verran lähellä, että viitsii juoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi Carl Jungin alkoholiton kuohari oli mun makuun kyllä aivan liian makeaa, hyh. En osta uudestaan. Sen sijaan join justiinsa yllättävän hyvää alkoholitonta olutta, ei ollut Nikolai mutta sellaisessa valkoisessa tölkissä ja punaista tekstiä.. pitääpä tarkistaa merkki kaupassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Siis ainakin tuo meikäläisen maistama Schloss Boosenburg Mousseux -kuohuviini on mun mielestä ihan riittävän alkoholiton, koska sun pitää juoda se koko pullo yksinään saadaksesi se "ehkä -0,5%" eli meitä kun on useampi juomassa, niin kyllä mä aika huolettomasti suhtautuisin tuohon alkoholi määrään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä huomasin lauantaina, että jos lisää mehukattiin kuplivaa lähdevettä (mulla oli käytössä Lidlin vähähappoinen vesi), niin siitä tulee aika hyvää, eikä ole liian makeeta, jos ei laita liikaa mehutiivistettä. Mun mielestä kupliva vesi vähentää sitä makeutta. Eli vähän niin kuin alkoholiton booli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toi Carl Jungin alkoholiton kuohari oli mun makuun kyllä aivan liian makeaa, hyh. En osta uudestaan. Sen sijaan join justiinsa yllättävän hyvää alkoholitonta olutta, ei ollut Nikolai mutta sellaisessa valkoisessa tölkissä ja punaista tekstiä.. pitääpä tarkistaa merkki kaupassa.

 

Merkki on Clausthaler. Saksalaista. Suosittelen lämpimästi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä huomasin lauantaina, että jos lisää mehukattiin kuplivaa lähdevettä (mulla oli käytössä Lidlin vähähappoinen vesi), niin siitä tulee aika hyvää, eikä ole liian makeeta, jos ei laita liikaa mehutiivistettä. Mun mielestä kupliva vesi vähentää sitä makeutta. Eli vähän niin kuin alkoholiton booli.

 

Kupliva vesi toimii tosi hyvin ihan kotitekoistenkin mehujen kanssa. :) Ei tule liian makeaa, mutta saa vähän vaihtelua pelkkään veden makuun.

 

Meillä oli muuten häissäkin alkoholiton alkumalja, vaikkei sitä kukaan arvannut eikä maistanut. Sekoituksena oli äidin viinihapolla tekemää puolukkatuoremehua ja muistaakseni joku alkoholiton siideri. Puolukkamehu toimii älyttömän hyvin myös Spriten kanssa. Eikä paljon häpeä drinksuille. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos alkoholitonta olutta haluaa, niin minun suosikkini on Amsterdam Liberator. Ostetaan sitä aina saunajuomaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0