Sign in to follow this  
Followers 0
LeeLoo

Alkoholittomat juomat

176 posts in this topic

Tosi hyvä holiton drinkki tai booli syntyy sekoittamalla appelsiini tai ananas-appelsiinimehua ja ginger alea. Näköä ja vähän makuakin tulee tilkasta punaista grenadinea. Nam!

 

Niin, ja sitten kun se vauva on siellä mahanahan ulkopuolella, voi kyseistä juomaa halutessaan terästää hieman vaalealla rommilla... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Merkki on Clausthaler. Saksalaista. Suosittelen lämpimästi.

 

Jos alkoholitonta olutta haluaa, niin minun suosikkini on Amsterdam Liberator. Ostetaan sitä aina saunajuomaksi.

 

Voisiko noihin suosituksiin vielä laittaa mistä ne on ostettu, nimittäin ainakaan meidän "lähikaupasta", eli paikallisesta Prismasta, ei saa muuta kuin sitä hirveää Nikolain vaaleeta mössöä joka maistuu ja tuoksuu lähinnä kissan pissiltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tota Clausthaleria oon ostanut K-supermarketista ainakin, ja sitä saattoi olla myös Alkossa. Lähikaupassa ei meilläkään myydä muuta kuin Nikolaita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voisiko noihin suosituksiin vielä laittaa mistä ne on ostettu, nimittäin ainakaan meidän "lähikaupasta", eli paikallisesta Prismasta, ei saa muuta kuin sitä hirveää Nikolain vaaleeta mössöä joka maistuu ja tuoksuu lähinnä kissan pissiltä.

 

Citymarketista ollaan ostettu tuota Amsterdam Liberatoria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on viime aikoina tullut himo Light Pommacciin :) Alkuraskauden aikana pelkkä ajatus oluesta tai viinistä sai yökkimään, mutta viime aikoina alkoholiton olut saunan jälkeen on maistunut oikein hyvältä. Tuota Amsterdam-merkkiä minäkin olen juonut, on paljon parempi kuin Nikolai tai Holsten.

 

Yhdessä iltatilaisuudessa maistelin lasillisen alkoholitonta punaviiniä ja valkoviiniä. Merkkiä en tiedä, mutta harvinaisen paljon muistuttivat viiniä, hyvältä maistui ruuan kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Jos on olemassa oikeasti juotavan makuista alkoholitonta punaviiniä, olisi todella kivaa tietää, mikä viini on kyseessä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuo alkoholittomat viinit, mitä löytyy kaupasta ja Alkosta, ovat hirveitä! Jos siis jollain on vinkata oikeasti täyteläisen viinimäinen punkku ilman alkoholia, hypin ilosta.

 

Alkoholittomista oluista parasta on Buckler. Löytyy ainakin meilläpäin isommista kaupoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos pullossa lukee Alkoholfrei tms., voiko uskoa, että se on ihan oikeasti täysin alkoholitonta? Vai onko siinä mahdollisesti esim. 0,5%?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jos pullossa lukee Alkoholfrei tms., voiko uskoa, että se on ihan oikeasti täysin alkoholitonta? Vai onko siinä mahdollisesti esim. 0,5%?

Itse ostin just tänään Citymarketista kaikkia mahdollisia alkoholittomia ja low-alcohol-oluita. Ainakin niissä mun pulloissa ja tölkeissä näyttäisi kaikissa lukevan tuon "alkoholiton"-tekstin lisäksi joko "0,0%" tai "alle 0,5%". Koska niissäkin, joissa alkoholia ilmoitetaan olevan alle 0,5%, käytetään muotoa alkoholiton (esim. Alkoholfrei, Non-alcoholic), luulisin että tuo on esim. joku EU-standardi - että alkoholittomaksi saa kutsua kunhan on alle 0,5 tilavuusprosenttia alkoholia.

 

Kysymys erikseen on, että onko sillä mitään väliä jos siinä on enintään 0,5% alkoholia? Mun mielestä ei ole, koska tuskin kukaan kittaa noita alkoholittomia oluita niin järjettömiä määriä että siitä minimaalisesta määrästä alkoholia olisi mitään vaaraa.

 

Aion tässä lähitulevaisuudessa maistella noita alkoholittomia ja vähäalkoholisia juomia, ja tulen sitten tänne kertomaan omia mielipiteitäni ja suosituksiani. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joimme Alkon Ebony Vale Chardonnay:ta. Miehen ensimmäinen kommentti oli "maustettua kivennäisvettä". Siltä se maistuikin. Hieman liian kalliilta mehulta, johon on lisätty vähän kivennäisvettä. Kyllä sitä joi. Ei ollut pahaa mutta en mä sitä valkkariksi kutsuisi. Tosin hintakin oli vähän yli 6 euroa, joten ei kauhean ihmeä makunautintoa voinutkaan odottaa. Harmi vaan, kun Alkossa ei ole tällä hetkellä mitään kalliimpaa alkoholitonta viiniä tarjolla. Epäilen, että kaikki nuo 6-7 euron alkoholittomat viinit ovat yhtä onnettomia <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join kopparbergin holitonta päärynä"siideriä" ja en voi suositella. Normaalisti tykkään päärynäsiideristä vaikka se on makeaa mutta tämä sokerilitku oli jotain kamalaa. Onko olemassa holitonta siideriä joka on hyvää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,5% on todella vähän alkoholia. Sehän haihtuu jo melkein ennen kuin kerkee juomaan. Kyllä mä raskausaikana join pari ykkösoluttakin (2,8%), kun keväällä terassilla käväisi, eikä ollut holitonta olutta tarjolla.

 

Ostelin noita Bucklereita, Nikolaita, Bavariaa jne oluita. Kyllä ne ihan uppos, mutta niistä tuli maha kipeeksi. On valmistettu varmaan jotenkin eri tavalla, koska normioluesta ei tule samanlaista oloa. Ei siis yhdestä mitään tullut, mutta kun illanistujaisissa/baarissa join kerran useemman holittoman, niin turpos ja poltteli maha kovasti.

 

Siidereistä tuo Kopparbergin karpalo oli mun suosikki. Sitä voisin juoda muutenkin. Itse asiassa taannoin yksissä polttareissa mulla oli pari tölkkiä sitä, kun jouduin autolla menemän.

 

Englannissa sai pubista tosi hyvää holitonta olutta. Se maistuikin kunnon oluellle. Merkkiä en nyt tähän hätään muista.

Edited by Haavis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä kans toi kopparbergin karpalo on tosi hyvää. Sitä aion kaverin lauantaisiin polttareihin muutaman ottaa. Ja pommacia, tai sit tota ginger alea, muistan kun sitä pienempänä maistettiin aj silloin jo tykkäsin mut nyt on unohtunut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kopparbergin karpalosiideri ja ginger ale...niin ja tietenkin maustetut kivennäisvedet menee kuumille kiville...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei siis yhdestä mitään tullut, mutta kun illanistujaisissa/baarissa join kerran useemman holittoman, niin turpos ja poltteli maha kovasti.

 

Mun kamu joi alkuraskaudessa baarissa ollessaan kolme isoa nikolaituoppia (vissiin puolen litran?) kun ei halunnut kertoa raskaudesta, ja tuli niin huonovointiseksi, että joutui käymään oksentamassa ja lähtemään kotiin kesken illan. Naurettiin vaan, että se herätti varmaan epäilyksiä, kun normaalisti sama määrä tavallista keskiolutta ei olisi tuntunut missään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testattiin Inglenook St. Regis Cabernet Sauvignon punkkua. Oli se parempaa kuin Ebonyn Vale Chardonnay valkkari. Tosin kyllä tuosta punkustakin läpi maistui mehu. Minkä ihmeen takia alkoholittomiin punkkuihin laitetaan mehua? Mä niin kaipaan kunnon viiniä.

 

Schloss Boosenburg Mousseux oli kyllä hyvää. Täytyy juoda sitä sitten viimeiset neljä kuukautta :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se viinin maku vain valitettavasti myös osaltaan tulee siitä alkoholista. Viinissä alkoholia on aika paljon, jopa 15%, kyllä se on musta ihan selvää että se maistuu. Kyllähän eron maistaa ihan selvästi jo sellaisten viinien välillä, joissa on paljon tai vähemmän alkoholia.

 

Mä olen alistunut siihen että viinistä ei nyt vain voi nauttia. Tai sitten otan sen viitisen senttiä oikeaa viiniä jos tarjolla on joku ihana ruoan ja viinin yhdistelmä. Puolikas annos tai alle hyvin hyvin satunnaisesti ei uskoakseni ole haitallista.

 

Keskarissa on muutenkin niin vähän alkoholia että ero alkoholittoman ja tavallisen kaljan välillä on paljon pienempi kuin viinin kohdalla, siksi se ei ehkä haittaa niin paljon. Mutta kyllähän sen oluessakin tietty maistaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko ilmestynyt uusia alkoholittomia juomia, joita olet testannut ja lämmöllä voit suositella? Ajattelin, että saunaseuraksi voisi jonkin kivan alkoholittoman juoman viikonlopuksi hakea. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekorderlig Mansikka-lime -siideri (0%). Tämä on makeaa, mutta muuten on mielestäni ihan vastaavan makuinen kuin alkollinen versio (tosin siitä on jo hitunen hetki kun on sellaista maistanut...). Tästä tulee kesä mieleen! :) Ja sieltä se lähikaupan hyllystä löytyy. Taannoin kassa ihan otti asiakseen kysyä, että haluanko varmasti tuon alkottoman version kun tölkit ovat niin samannäköiset että joku on joskus meinannut mennä sekaisin... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilaan baarissa aina baarimikolta drinkkejä tyyliin "joku alkoholiton, ei missään nimessä makea" ja katselen sitten kiinnostuneena kun ne hetken päänraapimisen ja pohdiskelun jälkeen alkaa hommiin. Kyllä sieltä ideoita tulee, ja saa kotiinviemisiksikin. Viimeksi tykästyin sour apple-siirapilla "terästettyyn" kivennäisveteen jossa oli sitruunamehua seassa. Jonkin verran hörpin itse vichy+appelsiinimehu+tilkka grenadiinia -yhdistelmää kotosalla.

 

Näissä baarimikkojen luomuksissa on vaan se paha, että saa osakseen kummallisia katseita enemmän tai vähemmän, kun drinkkilasin kanssa lähtee tiskiltä etsimään istumapaikkaa... En kyllä ole kun kahdesti tämän raskauden aikana käynytkään, viimeksi oli kesäkuumat ja istuin terassilla monet kerrat, olisiko pari kertaa joku uskaltautunut ihan ääneen paheksumaan sitä miten mä oikein kehtaan, enkä ajattele lasta olleskaan jne :P

 

Paras punaviinin korvike on mulle ollut glögi. Ei yritäkään maistua varsinaisesti punkulta, mutta ei oo mitään vetistä mehulitkuakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivan käsittämättömäksi menee nämä raskaudenaikaiset mieliteot, mutta minä haluaisin ihan ehdottomasti saunajuomaksi lonkeroa :rolleyes: Toivottavasti greippilimu ajaa saman asian :lol:

 

Maistamistani alkoholittomista oluista eniten mieleeni on ollut Lidlissä myytävä Finkbräu (0,5 %). Join tätä satunnaisesti "iltakaljana" vielä ennen raskaaksituloa, mutta sen jälkeen ei ole olut maistunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0