Sign in to follow this  
Followers 0
LeeLoo

Alkoholittomat juomat

176 posts in this topic

^Mmm, onkos sitä semmoista perinteistä greippilimsaa vielä olemassa, siitä tulee mummola mieleen. :) Mä luin tän ketjun eilen ja illalla oli sitten surku kun olisi pitänyt ihan ehdottomasti olla alkoholitonta siideriä tai light-pommacia (en tiennyt ennen ketjun lukemista että sitä on olemassa). :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aivan käsittämättömäksi menee nämä raskaudenaikaiset mieliteot, mutta minä haluaisin ihan ehdottomasti saunajuomaksi lonkeroa :rolleyes:

Siis just eilen, kun ostin elämäni ekan alkoholittoman siiderin niin ajattelin, että milleköhän firmalle kehtaisi laittaa mailia, että tarvitsisin ehdottomasti alkoholitonta lonkeroa :D Tykkään lonkerosta paljon enemmän kuin siideristä.

 

Mä luin tän ketjun eilen ja illalla oli sitten surku kun olisi pitänyt ihan ehdottomasti olla alkoholitonta siideriä tai light-pommacia (en tiennyt ennen ketjun lukemista että sitä on olemassa). :D

Light Pommac on vielä siitä hyvää, että maku ei eroa melkein ollenkaan alkuperäisestä versiosta! :) Mun avokki ostaa aina välillä väärää, kun ei huomaa korkin värieroa (tav.=kulta, light=hopea).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Light versio greippi limpparista ainakin maistuu mun mielestä ihan lonkerolle.

 

Alkoholittomat oluet on mun mielestä olleet kaikki juotavia. Alkoholiton punaviini (Carl jotakin?) oli aivan järkyttävän pahaa! Maistui pahalta mehulta. Kuohari (en muista merkkiä) oli myös juotavaa, vaikka makeampaa kuin real thing.

 

Mä taas olin sitten pettynyt Rekordeligin mansikka-lime -siideriin, joka on normaalisti mun suosikki. Alkoholiton versio ei ollut mun makuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jee, mies toi mulle Light Pommacia kaupasta! :lol: Oli viimeinen pullo, epäili että vaukkarit on olleet asialla. :D

 

Muoks: Ja on muuten tosiaan aika paljon aidon version makuista. Ei tosin Pommacia oo tullut ihan hirveästi juotua mutta muistaakseni. :)

Edited by Jaimee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli joku aika sitten tilattua alkoholiton mansikkamargarita, ja se oli kyllä tosi hyvää :) Ainakin kun tykkään siitä perinteisestäkin versiosta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskausaikana tutustuin posiolaisen Korpihillan valmistamaan Kuohuva Kuusenkerkkä -nimiseen juomaan. Pullo on tyylikäs kuin kuoharipullo ikään ja maku on mahtava. Ei jäljittele sinänsä alkoholillisia kuohujuomia, mutta maistuu aikuisellekin. Sopii hyvin kuoharin tilalle tilanteisiin, missä alkoholillinen ei ole mahdollinen.

Saatavuus on sitten se heikko puoli. Stokkan herkusta saa usein ja joistakin hyvistä ravintoloista voi löytyä. Ja tietty Posiolta, kelle se on lähempänä kuin stokkat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karpalomehu + sooda -yhdistelmä on tosi namia jos tykkää raikkaankirpeistä juomista. :) Se toimii myös alkuraskauden "huijausvaiheessa" mahdollisissa baaritilanteissa. Itse join tällaista juomaa aikoinaan erään ystävän kolmekymppisillä ja täydestä meni, kukaan ei epäillyt mitään! ;):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muutamat alkoholittomat siiderit olen maistellut (Kopparberg, Golden Cap, Stowford Press...), enkä ole ihan tykännyt. Liian omenahillomaisia mun makuun. Mutta sitten ostin Prismasta alkoholitonta kuohuviiniä (Carl Jung?) kun luin jostain, että se olisi maultaan lähimpänä kuivaa siideriä. Ja voi että oli hyvää :P Ei se kyllä kuoharilta maistunut, mutta siiderinhimoon loistava! Mieskin maistoi ja tykkäsi.

 

Sitten vielä kun löytäisi hyvän alkoholittoman oluen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkäsin Stowford Pressin Low Alcohol siideristä. Olihan se vähän kotitekoisen omenamehun makuista, mutta mun makuun silti. Vielä odottaa kotona maistelua Rekorderligin alkoholiton Mansikka-Lime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miinanen, mulla on sama juttu, että nyt tekee mieli ihan kauheesti just jotain lonkeroa tai siideriä :D Kun ei ole pitkiin aikoihin tehnyt edes mieli koska niihin, mutta kun ei saa juoda, niin tekee mieli. Mä en ees tykkää greipistä, paitsi lonkerossa, ettei varmaan mee se limppari alas.

 

Mutta onneksi löysin viikonloppuna Citymarketista jonkun alkoholittoman omenasiiderin, oli vihreässä lasipullossa, en siis muista nimeä. Hyvää oli..

Kopparbergin omenasiideri oli ainakin niin makeaa ja pahaa, ettei mennyt alas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ehdoton lempparijuoma on mansikkapirtelö, jossa seassa jäämurskaa, NAM!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikeassa myydään hiilihapotettua omena- ja päärynäjuomaa tölkeissä (näyttää siideritölkiltä). Maistoin omenaa ja tykkäsin kovasti! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maistakaapas kuivan siiderin ystävät Hartwallin kivennäisvesi-limua Fruity Omenaa!!! Se on aivan kuin sidukkaa! Itse en tykkää vissyistä laisinkaan mutta tuossa on sitä jotain...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse tykkään Laitilan sitruunasoodasta -sopii hyvin esim saunan jälkeen tai hellejuomaksi,on raikkaan makuinen.

 

Alkossa on myynnissä alkoholitonta mansikka- ja karpalokuohujuomaa -molemmat tosi hyviä, karpalo hieman kirpeämpi ja mansikka makeampi versio. Noita pientilojen alkoholittomia kuohareita on saatavilla yleensä Alkosta ja ainakin suuremmista marketeista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse tykkään Laitilan sitruunasoodasta -sopii hyvin esim saunan jälkeen tai hellejuomaksi,on raikkaan makuinen.

 

Alkossa on myynnissä alkoholitonta mansikka- ja karpalokuohujuomaa -molemmat tosi hyviä, karpalo hieman kirpeämpi ja mansikka makeampi versio. Noita pientilojen alkoholittomia kuohareita on saatavilla yleensä Alkosta ja ainakin suuremmista marketeista.

 

Mahtavaa, kiitos tästä tiedosta. Olenkin jo pähkäillyt että pitääkö häissä itse juoda pommacia kun muut saavat Frecitaa, mutta taidetaankin ostaa muutama pullo holittomille jompaa kumpaa noista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ...meillä loppui juhlissa holiton kuohari kesken kun sitä oli 2 pulloa, yllättäen kaikki kuskit tms. halusivat ottaa myös alkoholittoman, varsinkin kun se oli kuoharia eikä Pommacia :girl_smile: Yllätti minut aivan täysin koska en ollut varautunut menekkiin, ehkä 4 pulloa olisi ollut meille sopivampi määrä, loputhan olisin voinut juoda itse kerran olin kyseisten juhlien aikaan raskaana nuorimmasta... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mites muuten siman laita? meillä olis prismalla myynnissä porvoolaista kotisimaa ja asiakkailta on tullu hyvää palautetta siitä ja haluaisin itekin maistaa sitä. siinä on alkoholiprosentti 0,8%, saako juoda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen juonnut simaa, just tota 0,8%. Esikoista odottaessa join muutenkin silloin tällöin sellaset 8cl punaviiniä ruoan kanssa. Ja eipä sitä simaakaan tule juotua koko 1,5l pulloa kerralla. Mutta muistaakseni meidän lähikaupassa oli myynissä tuota 0,8% simaa ja täysin alkoholitonta.

 

Sleeping Sun; kuinka monta vierasta teillä oli? Kysyn ihan mielenkiinnosta tuota, jospa siitä hiukan saisi osviittaa omiimme :girl_wink: Tosin mieluummin sitä alkoholitonta on liikaa tarjolla kun liian vähän

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse tehtyynkin simaan tulee n. 1 % alkoholia (voi tulla enemmänkin, mutta epäilenpä, ettei se sitten enää maistukaan hyvältä). Mieluummin kuitenkin juon lasillisen tai pari aitoa käymisteitse valmistettua simaa kuin jotain teollista omenamehulitkua.

 

Yksi alkoholiannos viikossa ei ole kai missään tutkimuksissa aiheuttanut havaittavia vaikutuksia sikiöön. Litra 0,8-prosenttista simaa vastaa puolta annosta alkoholia, siis esim. 6 cl viiniä tai noin 33 cl ykkösolutta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sleeping Sun; kuinka monta vierasta teillä oli? Kysyn ihan mielenkiinnosta tuota, jospa siitä hiukan saisi osviittaa omiimme :girl_wink: Tosin mieluummin sitä alkoholitonta on liikaa tarjolla kun liian vähän

 

Hmm... meillä oli häiden "korvikkeet" eli juhlittiin yhteisiä synttäreitä (täytin itse silloin 30) naimisiin menoamme seuraavana kesänä koska haluttiin juhlat mutta omien syidemme takia halusimme välttää riidat tms. joten synttäreihin oli kutsuttu vain kaverit ja tutut, menimme siis edellisenä syksynä maistraatissa naimisiin, salaa... :D

 

Yhteensä kutsuttuja oli varmaan sellainen 50 - 60 ja lopulta tuli noin 40 vieraan pintaan + muutamia vaan piipahtamaan. Asumme itse maalla joten tosi monella jotka tuli muualta, oli joku kuskina porukasta ja tietysti porukassa oli ne vakio-juomattomat (eli ihmiset jotka yleensäkään eivät ota alkoholia juhlissa). Alkoholillista juomaa oli varattu tosi reilusti mutta huomasin että esim tavallista sokerillista Kolaa/Spriteä toivottiin useampaan otteeseen (meillä ei ollut kuin sokeritonta, en tullut ajatelleeksi asiaa kun itsellään oli raskausdiabetes...) ja tervetulomaljoihin upahti tosi helposti se 2 pulloa minkä olin hankkinut. Ei siinä mitään, jatkettiinhan me sitten vaan Pommacilla mutta harmitti kun ei se alkoholiton kuohari olisi tosiaan meillä hukkaan mennyt kun koko kesä oli vielä edessä ja laskettu aika oli silloin vasta syksyllä... :girl_sigh: Itse meinaan tykkäsin myös siitä kuoharista tosi paljon!

 

 

Teillä varmaan auttaa jos mietiskelet jo valmiiksi läpi vieraat että onko niissä näitä vakio-alkoholista-kieltäytyjiä tai raskaanaolijoita, vähän vanhemmat lapsetkin saattavat haluta mieluummin kuoharin, ainakin maistaakseen, niin saat vähän kuvaa siitä että keille varmana menisi alkoholiton ja sitten laskee siihen päälle sopivaksi katsomansa ylläritekijä-määrän ihmisiä. Mutta meillä noille 40 ilmestyneelle olisi pärjännyt 3 pullolla alkoholitonta ja 4 olisi joko korkattu tai sitten ei. Mutta käytettyä olisi tullut, meidän tapauksessa! :)

 

Toivottavasti auttaa edes vähän suunnitelmia... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No siis mehän olemme menneet kanssa naimisiin viime elokuussa, sukulaiset eivät vain tiedä siitä mitään vielä :girl_wink: Juhlitaan siis elokuussa 1vuotis hääpäivää siunauksella vaikka muut tulevat vihkimiseen :girl_haha:

 

Vieraita on tulossa tuplat ja kaikki tulevat vieraalle paikkakunnalle mutta todennäköisemmin myös majoittuvat hotelleihin. Kyllä noi määrät jonkin verran auttoivat. Meillä ei juuri lasiin syljeskelijöitä ole suvussa, mutta taidan hankkia alkoholitonta reippaasti. Meneehän se sitten myöhemminkin kun meillä on laskettu kuitenkin vasta marraskuussa.

 

Pitää vain maistella etukäteen noita holittomia kuohareita, holittomista viineistä en tykkää yhtään. Se tuli todettua jo viime raskaudessa, joten sitten kuoharin kanssa tuleekin nuo mehut/pommac ym vastaavat. Ja ehkäpä sitten vielä holittomia siidereitä/oluita muutamat jos saataisiin vaikka Virosta isompi erä ilman että tyhjennetään muutama ruokakauppa niistä :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, meillä riitti niitä loppasuita tuon alkoholinkin suhteen, varsinkin kun kylillä on tapana ettei viina saa juhlissa juomalla kesken loppua... :girl_haha::girl_haha:

 

Mut sitten se muutaman hengen alkoholiton seurue mukaanlukien minä joka odotin junioria, istui sisällä lämpimässä ja kittasi niitä holittomia! Loput hytisi pihalla juhlateltoissa (kesakuun alkua) ja lainattiin toppatakkeja ja viritettiin lämpöpuhallin lämmittämään telttaa. Ihan mukava meininki siellä oli ollut vaikkei kerennyt itse hirveesti pihan puolelle kun emännöi ja huolehti osaltaan (ruoka)tarjoiluista...

 

 

Muistelisin että oisi saattanut olla Carl Jungin kuohari mut en oo 100-varma... seuraavan kerran kun käydään Prismassa ostoksilla, voisin yrittää muistaa katsoa, sieltä sen ostin.

 

Muoks. Oli se Carl Jungin kuohari

Edited by Sleeping Sun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä maistoin alkosta ja kaupasta saatavaa St. Regis Cabernet Sauvignon punkkua (lieko samaa kuin aiemmin mainittu inglenook) ja se oli aivan karmeaa litkua. En pystynyt juomaan sitä kuin väkisin ja loput oli pakko kaataa viemäristä alas. Juoma ei muistuttanut yhtään punaviinejä.

 

Kopparbergin karpalo-siideri on juotavaa. Yleensä pidän kuivista omenasiidereistä, mutta tuo meni silti, vaikka makea taisi olla.

 

Maistoin holsten-olutta ja se oli myös pahan makuista. Ei muistuttanut normiolutta ollenkaan. Maku oli väljähtänyt ja se haisi mäskille. Buckler oli jo parempaa ja tuoksuikin oluelle. Täytyy vielä etsiä, onko parempia vaihtoehtoja kuin tuo buckler tarjolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0