Sign in to follow this  
Followers 0
LeeLoo

Alkoholittomat juomat

176 posts in this topic

Testasin Söhnlein Brillant -kuohuviiniä (0%) ja pienen lasin Pierre Le Couturier -valkoviiniä (0,5%). Molemmat sellaista kuraa (ällömakeaa) omaan makuuni, että jätän kyllä väliin. Nikolai-olut oli ihan jees, mutta täytyykin koittaa tuota Hiidenhevosen mainitsemaa Bavariaa, jos toiste tulee tarvetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en tuosta Bavariasta välitä ja oon juonut Nikolaita tähän asti. Nyt maistoin kuitenkin Becksiä ja enpä osta enää muuta. Siinä on alkoholia 0,3 %, mutta eipä siitä ole haittaa kun yhden juo silloin tällöin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon tykännyt Festillantin kuplasta. Musta se on kylmänä kivan raikasta eikä imelälitkua kuten kaikki täysin holittomat sidukat. Saa alkosta pikkolopulloissa ja Prismassa ollut 0,75 pullo ja nähtävästi myös rosenakin. Sitä en oo maistanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosikkini on alkoholiton vehnäolut, Paulaneria taisi olla, ja toinen hyvä vehnäolut ilman alkoa oli muistaakseni Bavariaa. Molempia on löytynyt jostain K-ketjun marketista, jos nyt en ihan väärin muista. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää melkein liittyy Rosemaryn viestiin ;)

Blossa alkoholiton glögi yllätti ihan täysin, se on valmistettu alkoholitonta punaviiniä käyttäen, ja maistuu tosi täyteläiseltä - hyvin samantyyppiseltä kuin ne reippaasti alkoholipitoiset glögivastineensa. Jos siis kaipaa jotain sentyyppistä juomaa mehutölkkiglögin sijaan.

 

Pelkkiä alkoholittomia punaviinejä en valitettavasti ole testaillut, kuulopuheiden perusteella tosi haastava löytää minkään makuista...

 

Alkoholittomista oluista suosikkini on Bitburger Drive 0,0 %, jossa ei tule niin voimakkaasti läpi se tosi makea ällö maku, joka mielestäni pilaa suurimman osan alkoholittomia oluita juomakelvottomiksi. Tosin ikävästi tässä haju- ja makuaistin herkistyessä Bitburgerkin tuntuu olevan samaan suuntaan kallellaan. Se on kuitenkin ollut toistaiseksi ainoa, jota olen pystynyt juomaan. Käytännössä Bitburgeri siis ei maistu miltään, ja erottuu siten positiivisesti joukosta ;)

 

Oikealta hyvin humaloidulta oluelta maistuu Mikkellerin 1,9% Drink'in the sun, jota saa ainakin täälläpäin Cittareista. Tuolla prosentilla uskaltaa jo maistaa vähän kielenkärjen kostutusta enemmän... mutta eipä paria kulausta enempää ole viitsinyt leikkiä. Kiva kuitenkin että tehdään tuollaista vähäalkoholistakin vaihtoehtoa. Ehkä ensi kesänä sitten on hyvä kesäolut, jos vaan vielä tekevät vuoden 2013:kin version :)

 

Koetan kaivella jostain niitä testaamiani ihan karmeita alkoholittomia oluita. Toistaiseksi on kyllä tullut sellainen fiilis, että noi "korvikkeet" maistuu niin pahalta, että ennemmin juon limsaa, jos ei erityisesti tarvitse bluffata.

Edited by marsa123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maistoin viikonloppuna Lidlin Finkbräu vai oliko se Flinkbräu nimistä alkoholitonta olutta (0,5% tosin)...se on ensimmäinen ja ainut maistamani ja ihan ok se upposi. Eihän se nyt tietenkään oikeelta maistu, mutta esim pitzan kanssa toimi vallan hyvin. Bonusta toki edullisuudesta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en kaipaa maun vuoksi alkoholittomia holeja, mutta alkuvaiheessa haluaisin pitää tulevaisuuden vielä salassa... Joten... Millä voisin korvata baarissa / ravintolassa juoman, niin että näyttää aidolta muttei sisällä alkoholia? Mieluusti myös jollakin sokerittomalla/kalorittomalla ja hyvänmakuisella...

 

Normisti ihmiset on tottuneet mut näkemään se punkkulasi kädessä, joten erityisesti sen näköinen hakusessa. :) "Siideriä" join eilen brunssilla sooda-omenamehu-seoksena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ oon täällä niin joulufiiliksissä, etten oikein muuta keksi kuin glögin, joka olisi reippaan tummanpunaisen väristä. Tuoksu kyllä toki paljastaa...

 

Oma vaikutelma on, että siiderin ja lonkeron näköisiä juomia on helpointa saada aikaan. Greippilimsasta ei satunnainen lasista maistelijakaan edes tajua, ettei kyse ole alkoholillisesta lonkertosta. Sitä ainakin taitaa saada light-versiona, samoin varmaan kaikenlaisia omenalimuja ja alkoholittomia siidereitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ oon täällä niin joulufiiliksissä, etten oikein muuta keksi kuin glögin, joka olisi reippaan tummanpunaisen väristä. Tuoksu kyllä toki paljastaa...

 

No sit sanoo, että on punaviiniglögiä. :) Jos siis glögi muuten maistuu.

 

Melkeinpä minkä tahansa ravintoladrinkin voi toki "korvata" alkoholittomalla, siis esim. vodka-karpalomehu pelkkää karpalomehua tai rommikola pelkkää rommia eli siis kolaa :blush: . Tai pyytää alkoholittoman drinkin, mielellään vielä laitettavaksi lasiin, josta eroa ei huomaa.

Edited by Kärpänen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainiin totta, jee glögikausi alkaa!!

Eilen tuli treenattua tota Ginger aleakin... Vähän vaan pelottavan hyvänmakusta, uppoaa 37kcal/dl -turharavintona liian nopeesti. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ rommikola pelkkää rommia? :grin:

typo varmaan :)

 

 

Onko olemassa mitään hyvää alkoholitonta kuivaa valkkaria? En äkkiseltään Alkon sivuilta löytänyt, kaikki on makeita tai puolimakeita :/

 

 

Mun lemppari"drinkki" ja paras helle- ja saunajuoma on

puolukka- tai karpalomehua ja karpalovissyä :-X

Edited by Enna

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ihan paras :grin:

 

Enna kyseli alkoholittomasta valkkarista, menee hiukan sivuun koska hyvää valkkaria, saatikka punkkua ei ole alkoholittomana saanut, mutta sen sijaan kuohuviiniä kyllä! eli tällainen Alkon Söhnlein Brillant http://www.alko.fi/tuotteet/fi/587597 on ihan paras alkoholiton tuote ja vielä maistuu hyvältä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvää holitonta punkkua en ole löytänyt, kaikki maistuu marjamehulle. Yäk. Kuusenkerkkä-kuohuva oli suht hyvää holitonta kuoharia, suosittelen! Melko makeaa tosin.

 

Saunajuomana menee mainiosti Stowfordin omppusiideri, jossa alkoholia on se 0,5%. Eilen kattelin Cittarissa limuhyllyä, siellä oli vaikka sun mitä erikoisia limuja pikkupulloissa, täytyy kokeilla niitä joku päivä. Ei siis mitään colaa ja jaffaa vaan jotain pienten tuottajien limuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-marketeista löytää K-kauppoja paremmin alkoholittomia viinejä.

 

Olen ollut holiton jo ennen raskautta. Nyt raskauden aikana en ole juonut edes holittomia alkoholia muistuttavia juomia. Mieskään ei juo, joten siksi noita ei ole tullut hankittua. Mutta voisipa sitä taas jonkun ostaa, eihän noissa useimmissa ole prosentin prosenttia. Voisihan sitä juhlistaa vaikka itsenäisyyspäivää tai joulua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikean se omena-puolukkajuoma (Dryck bubble äpple-lingon) on ihan parasta, jos muut skoolailee skumpalla (tai Fresitalla, jolloin ne ei erota mitä salaa alkoholittoman lasissa on). Ja sit sitä on päärynänä kans.

 

Monista drinkeistä saa helposti alkoholittomia versioita, esim. alkoholiton Cosmopolitan on hyvää. Me tehdään usein drinkkejä ihan kotonakin, jos on vieraita. Ja siidereistä se Kopparbergin alkoholiton luomuomena on ihan kelpo ainetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hyvää holitonta punkkua en ole löytänyt, kaikki maistuu marjamehulle.

 

Sama täällä, minäkin maistanut vain sellaisia, jotka maistuu ihan ällöttäville mehuille. Lähialkossa ei edes ollut kuin yhtä alkoholitonta punkkua. Yhtä holitonta valkkaria olen kokeillut (en muista maata tai nimeä) ja se oli ihan ok, mutta en ole tuon valkkarin isoin ystävä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löytyykö non-alcohol olutta paremmin Alkosta vai maitokaupasta? Vanhemmiten on limu alkanut vähän tökkiä ja ihan pelkkää vettä en vastaisuudessa jaksa juoda. Ja siis onko olemassa ihan 0% vaihtoehtoja?

Edited by Meg

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mun mielestä ihan normikaupasta löytyy paremmin alkoholittomia. Ja on olemassa täysin 0% oluita, esim. Nikolai.

 

Oma suosikki alkoholiton juomani on kuohujuoma mustaherukanlehdistä, lehtikuohu. Sitä olen ostanut cittarista, mutta on aika kallista kylläkin. Myös tuo saman valmistajan karpalokuohujuoma on hyvää, mutta tuo mustaherukka on lempparini. Ei ole makeaa, vaan ihanan raikasta. :) Tuota myydään isoissa pulloissa, ja pienissä. Kesäaikaan olen joskus tehnyt tuota mustaherukanlehtijuomaa itsekin, siis ihan vaikka en ole ollut raskaanakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko olemassa oikealle punaviinille maistuvaa holitonta vaihtoehtoa?

En ole ees uskaltanu kokeilla kun kaikki tutut ovat alkoholittomat punaviinit haukkuneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Joku voi olla eri mieltä mutta vastaan että: ei. Suurena punaviinin ystävänä testailin viime kesänä kaikenlaisia vaihtoehtoja joita eteen osui ja vaihtelivat lähinnä järkyttävästä makeasta marjalitkusta karvaaseen pettymykseen. Muutaman kerran otin aitoa punkkua ruuan kanssa sen kaks hörppyä ja ei niistä "korvikkeista" mikään kyllä ollut lähelläkään. Riippuu varmasti kyllä myös siitä millaisista viineistä yleensä pitää että osuuko nuo lähemmäs omaa makua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkoholittomista oluista suosittelen Bavaria vittiä. Sellainen kapea lasipullo. Valmistus eroaa ilmeisesti perinteisestä oluen valmistuksesta ja tästä johtuen oluessa ei ole samaa kitkerää sivumakua mikä yleensä on noissa holittomissa. Meilläpäin tuo kuuluu s-ryhmän valikoimaan.

 

Alkosta olen ostanut holitonta kuoharia, joka oli ihan hyvää joskin aika makeaa. Taisi olla Söhnlein Brillantia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Catla, olut vinkistä. Oon ite maistanut nyt punaviiniä, ( teki niin mieli), mut huhhuh!! Aivan hirveetä tavaraa!! ja ostin yhen siiderin, 0.5 sekin ihan hirveetä :) 

pitää kokeilla jos se edes maistuisi välillä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0