blue.eyes

Ärsyttää!!

74 posts in this topic

Taas sitä todistettiin että ei kannata ostaa halpaa. Ostin Prismasta Ciraf merkkiset ulkohanskat fleecvuorilla, makso 6.90€. Oli melkein idettiset midän Reiman MiniTec:n hankojen kanssa, jotka makso 19,90€. No oli sitten kerran ulkona ja jo on saumakohdasta purennut että vuori näkyy. Että se siitä. Pitää vissiin ostaa vaan suosiolla paksummat Reimat noitten välikausi hanskojen kaveriksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ mä en itse tykkää yhtään miniteceistä. Sain juuri suosituksen H&M:n hanskoista (ainakin viime vuonna oli myynnissä), jotka istuu hyvin ja kestää.

 

 

Mua ärsyttää Lindexin vaatteet, kun ne on yhden pesun jälkeen ihan kulahtaneen näköisiä. Siellä on ihan kivoja uusretroja bodyja, mutta en enää viitsi ostaa, kun aina käy sama juttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ohoh, ei meillä vaan... Siis nuo Lindexin bodyt kulahda. Ne on meillä juuri niitä paremmin säilyviä vaatteita. Taitaa olla kiinni pesuaineesta, pesukoneesta, pesutiheydestä tai jostain? :unsure:

 

Sen sijaan minua pännii se, että miksei tietyn valmistajan kaikki vaatteet ole valmistettu saman kokomitoituksen mukaan?! Siis meiltä löytyy esim. Tuttan vaatteita, joissa osassa on todella reilu mitoitus (käytössä bodyt, joissa kokomitoitus 50 cm ja 56 cm, vaikka muuten pidetään jo 62 cm:iä!), kun taas osa vaatteista on tosi pieniä (tällä hetkellä eräs 68 cm:nen body on jo pieni!). Johtuuko tuo siitä, että vaatteet valmistetaan vähän missä sattuun päin Aasiaa?... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kai valitatte kauppaan/valmistajalle noista heti hajonneista? Kun kyllähän vaatteen nyt kuuluu kestää vaikka ois halpakin! Varmaan joka valmistajalla on noita maanantaikappaleita, mut ei siihen tarvi tyytyä.

 

Kirppariostoksissa on se hyvä puoli, että ne käyttöö ja pesua siihenkin asti hyvin kestäneet vaatteet kestää todennäkösesti omallakin lapsella ihan samanlaisina. Eli olisivat/ovat jo haalistuneet ja nukkaantuneet sen verran kuin ikinä tuleekaan tapahtumaan. :lol: Lapsella on käytössä monia eri merkkejä oikein hyväkuntoisia kirpparilöytöjä tai kavereilta kierrätettyjä. H&M on yllättänyt positiivisesti, paljon parjattua Cirafia löytyy myös oikein hyväkuntoisena, Tutassa ei oo meillä ollu noita monen mainitsemia ongelmia, niissäkään mitä on saatu uutena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei noin muuten ole Tutasta pahaa sanottavaa, mutta mua ärsyttää se kun muutaman kerran on pessyt jonkun vaatekappaleen, niin siinä lappusessa ei näy enään tekstejä... eli ei tiedä minkä kokoinen ja miten pitäisi pestä. Tai no 60 astetta kestää varmaan kaikki Tutan vaatteet, mutta se kokomerkintä olisi kiva jatkossakin.

 

Se mikä mua sieppasi tuossa välikausi takissa (Name It) oli se että kun ei sitä nyt niin kauheasti edes ehtinyt käyttään ja huppu nyt aika vähällä käytöllä noin muutenkin ja meidän Reiman välikausihaalarista lähti nappi jalkalenkuista ennenkuin neiti edes osasi kävellä :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monissa Tutan bodyissa (mut ei vissiin kaikissa?) on niskan kohdalla bodyn sisäpuolella painettuna pesulämpötila ja materiaali, koosta en oo kyllä varma. Se ei haalistu, mut laput kyllä..

 

Meillä muuten katkes ReimaTecin välikausihaalarista se jalkalenkki napinläven kohdalta kun säädin sitä ekaa kertaa sopivan mittaseks. Laitoin sähköpostia valmistajalle ja sain kaks varalenksua kohta postissa. Se rikkinäinenkin menee käytössä ihan hyvin niin kauan kun sitä pitää siinä ehjässä napinlävessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mä kans laitoin reklamaation Reimalle ja sainkin vastaukseksi että onko meillä varanappeja ja he voivat lähettää lisänappeja, mutta eihän se mua siinä rieponut, vaan se että se nappi lähti ja se että mä en osaa ommella niitä takaisin :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Taas sitä todistettiin että ei kannata ostaa halpaa. Ostin Prismasta Ciraf merkkiset ulkohanskat fleecvuorilla, makso 6.90€. Oli melkein idettiset midän Reiman MiniTec:n hankojen kanssa, jotka makso 19,90€. No oli sitten kerran ulkona ja jo on saumakohdasta purennut että vuori näkyy. Että se siitä. Pitää vissiin ostaa vaan suosiolla paksummat Reimat noitten välikausi hanskojen kaveriksi.

Meillä on tytöllä ja pojalla juuri nuo Cirafin hanskat ja sitten myös Reiman MiniTec:t, eli kummassakin mallissa on tuo vetskari sivulla. Tällä hetkellä mä oon enemmän tyytyväisempi noihin Cirafin hanskoihin, koska meillä niiden vetskarit toimii tosi paljon paremmin kuin Reiman hanskoissa. Noi Reiman hanskat ovat huonommat viileämmässä, mutta kosteassa taas paremmat. Tällä käyttökokemuksella en enää ostaisi noita Reiman hanskoja vaan tyytyisin noihin halppiksiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin Nicky&Nellystä kolmen sukkahousun paketin. Olihan siinä ne mallitkin esillä, mut katoin vaan että joo kivan värisiä, ostetaas nyt kerrankin uutta eikä aina kirppikseltä. Kolmen paketti maksoi jotain 12 euroa, mielestäni ei ihan halvat.. Merkkiä en muista. Olis vaan pitäny tutkia niitä mallipöksyjä paremmin, koska kahdessa niistä (olivat siis eri kuoseilla kaikki) oli kuvio tehty niin, että sisäpuoli on yhtä langanpätkää.. Eli varpaankynnet tarttuu helposti kiinni jalkaan laitettaessa. Sitäpaitsi yksistä alkoi se kuvio purkautumaan rumasti parin käyttökerran jälkeen, mutta en oo varma pesinkö niitä ennen käyttöö, luultavasti, ja huomasin vasta myöhemmin että ne tarvis nurinpäin pestä. Eli en oikein voi mennä valittamaankaan kun oon luultavasti pessy ne väärin. Ja sehän ei oo kenenkään vika etten kattonu malleista että ovat sellaset typerät sisäpuolelta..

 

Tässä sen taas huomaa, että kannattaa ostaa kirpparilta, koska niistä vaatteista näkee heti minkälaisia ovat, niitä on jo pesty ja pidetty ja jos ovat pysyneet kelvollisen näköisenä niin tulevat todennäköisesti pysymäänkin hamaan tappiin saakka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Joo Vendit on hyviä :) Mä oon ostanu neidille kirpparilta sukkiksia, joissa näkyy käytön jälki mut ovat silti siistejä ja ennenkaikkea nukkaantumattomia. Usein parempia kuin monet uudet.

 

Mulle tuli vastaan eka kaupasta ostettu Tutta-tuote joka hajosi melkein heti; kyseessä oli Tutan raidallinen leikkipuku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaatteiden koosta: Mistä sitä tietää, minkä kokoiset vaatteet pitäis ostaa, kun tuntuu, ettei kokomerkinnöissä oo mitään järkeä! Oltiin yks päivä kaverin kanssa kaupungilla ja kaveri mietti, minkä kokoisen vaatteen ostais vauvalle. Verrattiin sit keskenään kahta eri kokoa ja se, jonka piti olla isompi, olikin pienempi! Kyseessä siis saman vaatteen 2 eri kokoa! Ei niitä vaatteita voi oikein vauvan päällekään kokeilla, joten ärsyttää, kun ei voi luottaa kokomerkintöihin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillekin on käynyt noin. Name It:n 62 senttinen body on hivenen pienempi kuin saman merkin 56 senttinen, joka pojalla oli vielä käytössä pari viikkoa sitten :o. Sama juttu Name It:n yöpuvun kanssa, laitoin eilen pojalle 62 senttisen yöpuvun (poika käyttää enimmäkseen 68 senttisiä vaatteita) ja se oli tosi iso! Vertasin sitä äitiyspakkauksen 70 senttiseen ja oli sitäkin suurempi :angry:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä oon joskus kanssa tilannut hennesiltä taaperolle jotkut shortisit joissa kokolappu väitti jotain ihan järjetöntä. josksu myös törmännyt siihen samaisessa liikkeessä että kokolappu kertoo kyllä oikein mutta hintalappu väittää jotain muuta. kannattaa siis kai vaan olla tarkkana ja luottaa omiin silmiinsä :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
^Meillekin on käynyt noin. Name It:n 62 senttinen body on hivenen pienempi kuin saman merkin 56 senttinen, joka pojalla oli vielä käytössä pari viikkoa sitten :o. Sama juttu Name It:n yöpuvun kanssa, laitoin eilen pojalle 62 senttisen yöpuvun (poika käyttää enimmäkseen 68 senttisiä vaatteita) ja se oli tosi iso! Vertasin sitä äitiyspakkauksen 70 senttiseen ja oli sitäkin suurempi :angry:.

 

Munkin tapauksessa oli kyse Name It:n vaatteista. Niiden kanssa kannattaa siis olla tarkkana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mua ärsyttää Lindexin vaatteet, kun ne on yhden pesun jälkeen ihan kulahtaneen näköisiä. Siellä on ihan kivoja uusretroja bodyja, mutta en enää viitsi ostaa, kun aina käy sama juttu.

Meillä kans :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tossa luin alkupään viestejä ja hieman ihmettelen niitä vaatteiden vaihtokertoja päivässä. Onko meijän poika niin supersiisti vai miksi meillä jopa joskus kaksikin päivää samat vaatteet, kun en viitti puhtaita laittaa koriin kun ei edes hikoile. Kuola valuu ja paljon, mutta kiitos on kuolalappuja ja vauvan kokoisia kaulahuiveja, joita saa super-muodikkaasti sitoa cowboy-tyyliin. Syöttäessä hihat aina kääritään ainakin kyynärpäihin asti ja puetaan kokovartalo(puoli-vartalo, heh) esiliina. Vaipat eivät falskaneet koko 9kk ajan kuin yhdellä kädellä laskettavissa.

 

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^meillä on ainakin sellainen puklu-pissatykki, että vaatteita menee väkisin muutamat päivässä. Vaipat valskaa välillä, vaikka ne on oikeankokoiset ja huolellisesti päälle aseteltu. Kaaripukluista menee joskus äidinkin vaatteet vaihtoon ja joskus saa pestä huonekalujakin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, muistelen että jo laitoksella enkka oli että samalla vaipanvaihtokerralla oli sekä äiti että vauva pissassa ja kakassa (samoin hoitotaso, pyyhkeet, lattia ja lavuaari) ja kun sain käytetyillä vaatteilla ja pyyhkeillä siivottua sotkut lattiasta niin maidonkerääjä tulvi yli kumartuessani liian syvään ja sotki kaikki loputkin vaatteeni rintaliivejä myöten. Hip hei!

 

Ja hoitaja oli jo käynyt huoneessa kun olisi pitänyt antibioottitippa laittaa valumaan mulle... piti vain "nopeaan syöttää ja vaihtaa vaippa..."

Tulikin molemmille täys vaatteiden vaihto... :):rolleyes::D

 

Kotona falskaukset ei oo enää olleet niin tavallisia ja yllättävää kyllä, kertisvaipat ovat meillä aiheuttaneet kaikesta hyvin asettelusta huolimatta huomattavasti enemmän ohivuotoja ja vaatteidenvaihtoja kun kestovaipat.

 

Kuolaa ja pukluja kyllä tulee ja kun puoli yläkertaa on märkänä ylläripuklusta (myös äidin yläosa ja fleecetakki) ja hihat märkinä kuolauksesta ja nyrkin maistelusta niin vaihtoon menee vaatteet :D

Edited by Sleeping Sun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas, enpäs ollut ikinä ennen kuullutkaan kuolalapuista! Hei, niitäkö ne on ne pienet laput mitä myydään jossain henkkamaukalla, mä kun oon aina aatellut että onpa pieniä ruokalappuja..?

 

Meillä yleisin syy paidan vaihtoon on juuri kuola. Ja toinen ruokailussa sotkeentuvat hihat, mä kun en niitä muista ikinä kääriä..

 

tää taisi olla vähän ot tähän ketjuun, ei mua mikään ärsytä.. :D

 

Eiku ärsyttääpäs! Vaatteiden koot! Miksi ne ei voi oikeasti olla oikean kokoisia, olisiko se kaikille valmistajille aivan mahdotonta että esim kaikki 74cm vaatteet olisi keskenään samankokoisia joka merkillä..! (ja voisi ne olla ihan lapsenkin kokoon oikeassa suhteessa, monet on näköjään ylärajoja mun kokemuksen mukaan..)

 

Nytkin joulun alla on tullut useita kyselyjä että minkäkokoinen meidän poika on.. Vastaus: 78cm. Mutta jos vaatteita meinaat niin esim useissa paidoissa kaikki 80cm alkaa olla jo pieniä, saa olla siis 86cm. Tai riippuu vaatteesta. Tutalta voisi mennä vielä 80cm pitkäänkin, mutta lindexiltä osta jo suoraan 90cm, edes se 86 ei mahdu kauan. Ja muilta merkeiltä..ööö.. en osaa sanoa, niitä on niin paljon. Tuuripeliä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä olikin puhetta jo noista name it-merkkisistä vaatteista. Minulla on kahdet samanlaiset potkarit, samaa kokoa, väri vain on eri. No, ne toiset on just ja just sopivat ja toiset on reilut... Mietin jo, et niissä reiluissa on varmaan väärä kokolappu vahingossa, mut ilmeisesti ei sit olekaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää lastenvaatteiden huono pesunkestävyys. Vaihdan yhä pojalle puhtaat vaatteet joka aamu (thank God puklailu on loppunut, eikä pyykkiä tule enää niin tolkuttomasti kuin ennen), koska yleensä päivän päätteeksi on ruokaa hihassa tai jotain muuta likaa vaatteissa. Suurin osa vaatteista on nyppyyntynyt ja kulahtanut inhottavasti, laatu on jotenkin kautta linjan huonoa. Eivät kestä ahkeraa pesua, vaikka juuri lastenvaatteiden luulisi sitä kestävän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös mua ärsyttää lastenvaatteiden outo kokoluokitus. Eri merkeillä sama koko saattaa olla ihan eri kokoinen. (No, sama juttu on kyllä aikuistenkin vaatteissa, ikävä kyllä.) Ei luulis olevan oikeesti niin vaikeata standardoida niitä kokoja!

Myös ylä- ja alaosat ovat monesti ihan epäsuhdassa. Esim. meidän pojalla on nyt käytössä parit 56-koon housut, mutta bodyt ovat lähinnä 68-kokoisia. Viimeksi mainitun kokoiset pöksyt ovat ihan jättisuuria ja roikkuvat päällä.

 

Tutan vaatteissa mua ärsyttää se, että pesulapuista lähtee väri pesussa! Mistäs ihmeestä mä sitten enää jälkeenpäin muistan, että pitikö tää nyt pestä 40:ssä vai kestääkö mahdollisesti 60 asteen pesun?!?

Ja voisiko joku keksiä sellaiset sukat, jotka pysyy vauvan jalassa? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää tosi paljon kun haluaisin pukea tytölle sellaisia ihan kunnon potkuhousuja, joissa on terät ja ylhäällä ne olkaimet, mutta niitä on hyvin vähän kaupoissa. Esim. Lindexillä ei ollut lainkaan! Kun pitäs nimenomaan olla ne terätkin mukana, huoh. Tyttö on sellainen superpotkuttelija, että sukat ei pysy jalassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Oikeessa oot tuossa. Mä taas en tykkää niistä niin oon myynyt/antanut pois. Huutiksessa selailin just vauvanvaatteita ja siellä oli aika paljon pieniä paketteja joissa oli ihan nättejä potkiksia, halvalla. Mun mielestä esim. Prismoissa on aika paljon tarjolla(just käytiin eilen), esim. Ciraf-merkkisiä tyttö sai useatkin aikanaan lahjaksi. Ja Tutallahan on paljon noita potkareita...

 

Meidän tyttö on kohta vuoden ikäinen eikä sillä edelleenkään pysy yhdetkään sukat jalassa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now