blue.eyes

Ärsyttää!!

74 posts in this topic

Siis mulla on varmaankin tusina jo semmoisia potkareita jossa on isovarpaan kohdalla kiva reikä. Jotkut puvut on ollut noin kaksi päivää päällä ja reikä on valmis! Siis eikö niihin voisi tehdä jotain vahvikkeita?? Mä nyt en viittisi koko ajan pukea housuja ja sukkia, kun sukat lähtee jo ensimmäisen viiden minuutin jälkeen jalasta ja housun lahkeet nousee puoleen sääreen, kun nostaa syliin tai laittaa johonkin istumaan. <_<

 

Ja sitten se mahdollinen korjaaminen on suht mielenkiintoista, kun se kangas on niin perhanan ohutta. :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on sentään vielä vaatteet ehjinä, mutta puhtaina ne eivät kauaa pysy. Luulin hankkineeni tarpeeksi vaatteita, mutta ei... <_< Välillä saa vaihtaa vauvoille vaatteet kolmesti, jopa neljästi päivässä! Milloin on pissaa tai kakkaa pöksyn lahkeessa (vaipat fuskaa ohkaisten kinttujen takia), milloin poika pissaa kaaressa ja osuu tietenkin juuri vieressään odottaviin puhtaisiin vaihtovaatteisiin. Vauvat puklaavat AINA rinnuksilleen, vaikka kaulassa roikkuisi viisi paperiliinaa ja vielä harso... :rolleyes:

 

Ja taas olisi koneellinen pyykkiä pestäväksi (vaikka esim. ihan pienistä pukluista ei vaatteet vielä vaihdukaan). Edellisen koneellisen vauvannuttuja yms. pyöräytinkin eilen. Pakko vaan pestä tai natiaiset saavat olla kohta nakuina. (*Huokaus)

 

Siis onko teillä muillakin tällainen rumba vaatteiden kanssa, vai ollaanko me jotenkin erityisen sottaista porukkaa? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistaakseni sisko sanoi joskus vaihtaneensa 6 vaatekertaa vuorokaudessa. Joten kyllä niitä menee pesuun muuallakin.

 

Blue.eyes: onko ne rikki menneet potkarit jonkun tietyn valmistajan vai satunnaisesti monelta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciraf:a ja Tuttaa lähinnä on meillä. Ciraf:ista välillä lähtee myös nepparit parin käyttökerran jälkeen. Parhain tapaus oli ensimmäinen kerta kun avasin pöksyt, niin lähti neppari irti. Tutasta irtoaa nappeja aina välillä. Täytyy tosin mainita että osa potkareista on tullut käytettynä, mutta on uusissakin varpaat vilkkunut aika nopsaan.

 

Meillä meni alkuun 2-4 vaatekertaa päivässä pyykkiin.. joskus vähemmän ja joskus enemmän kun vaipat valskas, mutta nyt selvitään ihan yhdellä tai kahdella riippuen päivästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muistaakseni sisko sanoi joskus vaihtaneensa 6 vaatekertaa vuorokaudessa. Joten kyllä niitä menee pesuun muuallakin.

 

Meillä meni alkuun 2-4 vaatekertaa päivässä pyykkiin.. joskus vähemmän ja joskus enemmän kun vaipat valskas, mutta nyt selvitään ihan yhdellä tai kahdella riippuen päivästä.

 

Kiva huomata, että ollaan sittenkin ihan normaalin rajoissa tuon pyykkimäärän kanssa! ;) (Silti ärsyttää pyykätä joka päivä!!! :angry: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äitiyspakkauksen vaatteet on ihan pe*****tä!

 

Kahdet puolipotkarit on jo hajonneet vyötäröltä eli kuminauha pilkottaa kankaan alta. Puolipotkarit tuntuu olevan pienempiä kuin kokolapussa seisoo ja kuitenkin bodyt on ihan järjettömän isoja.

 

Ja että mua ärsyttää kun äp:n vaatteista ei näe kunnolla kokoa lapuista kun ne tekstit on ihan kuluneet. Ja olivat jo heti kun pakkauksen sain. Ne ois kuitenkin suomalaisia "merkkivaatteita" ja pitäis olla laadukkaita, vai onko ilmaispakkauksessa jtn sekundaa?

 

Ei sillä, pakkaus on hyvä mutta ne vaatteet jotka ois käytössä parhaita on hajonneet nopeasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samaa mieltä Neiti.Auringon kanssa, jos ton oisin tienny niin oisin ottanu pakkauksen rahana. Eli ne kaikista kivoimmat vaatteet joita ois ollu kiva pitää enemmänkin, hajos joko varpaiden kohdalta, neppareiden kohdalta tai jos sattuivat pysymään ehjinä niin nätti väri haalistui aivan olemattomiin. Ei pitäisi pikkuvauvan vaatteiden tuollaiseksi mennä kun mitään kulutustahan niissä ei ole, ja täysin ohjeiden mukaan pesin. Vauvakin kasvoi sitä vauhtia ettei niitä vaatteita edes kovin montaa kertaa ehtinyt pestä ja pitää kun vaatetta on paljon muutenkin, ja SILTI mokomat hajosivat itsestään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täysin samaa mieltä Neiti.Auringon kanssa!!! Sekin body, jossa oli ne narut, hajos meillä ekalla kerralla. Ensinnäkin ne narut oli täysin epäkäytännölliset, ne aukes koko ajan ja sitten ne vielä irtos :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika samat kokemukset äitiyspakkauksen vaatteista, valitettavasti. Narut jäivät käteen ekalla käyttökerralla, bodyissä on reikiä yms.

 

Isabelleza: Meidän vaihtoennätys on 10 vaatekertaa päivässä pyykkiin. Meidän poika on superpuklailija! Mä sanonkin nykyään, että pyykinpesu on mun harrastus.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletteko ajatelleet reklamoida niistä rikkoontuneista vaatteista? Valmistajalle vaan satikutia kunnolla, eihän ne muuten tiedä teettävänsä paskaa kamaa Kiinassa. Tai siis tietää muttei tee asialle mitään kun ei-tyytyväisiä asiakkaita ei oo tarpeeks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän ennätys taisi olla 5 vaatteiden vaihtoa aamupesun ja aamupäiväunien välissä. Poika puklasi todella herkästi vaikka kuinka olisi yrittänyt röyhtäyttää. Maitoa valui suupielestä kun pojan laittoi selälleen hoitopöydälle, nosti jaloista vaipanvaihdon yhteydessä, pesi peppua lavuaarissa, nosti peppua bodynvaihdon yhteydessä tai viimeistään silloin kun vaipan- ja vaatteidenvaihdon jälkeen nosti hoisopöydältä syliin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei oo oikeastaan mennyt muita vaatteita rikki kuin ne viime vuoden äp:n pienimmät puolipotkarit. Yhdestä Ciraf paidasta ja jostain nallepuh bodystä on neppari lähtenyt (käytettyinä ostetut nämäkin). Sukkahousuja muutamat tosin ollaan saatu pestyä sellaisiksi, että ne eivät jousta enää mihinkään suuntaan (Naperot). Veljeltä saaduissa vaatekasseissa tosin on noita varpaista vähän rikki olevia puolipotkareita ollut paljonkin.

 

Siis onko teillä muillakin tällainen rumba vaatteiden kanssa, vai ollaanko me jotenkin erityisen sottaista porukkaa? :huh:

Kuulostaa niin tutulta (ja kun niitä on tosiaan kaksi niitä puklailijaa vielä yhtäaikaa..)! Meillä jätkä oli kyllä oikea superpuklu silloin pienempänä, mutta onneksi se loppui sitten nyt keväällä lähes kuin seinään. Kyllä se alkoi riipimään jossain vaiheessa aika kovastikin, kun tuntui, että molemmilta sai päivän aikana vaihtaa vaatekerran useaan otteeseen. Nyt ongelma onkin sitten se, että jätkä on myös superkakkis :lol: En tiiä mikä koko vaipasta pitäisi olla, että tavara oikeasti mahtuisi sinne vaippaan :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oletteko ajatelleet reklamoida niistä rikkoontuneista vaatteista? Valmistajalle vaan satikutia kunnolla, eihän ne muuten tiedä teettävänsä paskaa kamaa Kiinassa. Tai siis tietää muttei tee asialle mitään kun ei-tyytyväisiä asiakkaita ei oo tarpeeks.

 

 

Vauva on vielä masussa, joten äippäpakkauksen vaatteet eivät vielä ole päässeet käyttöön. Reklamoinut olen silti. Yksissä potkuhousuissa (ne joissa jäniksen kuva) oli olkapään nepparin vieressä reikä. Lähetein housut saman tien Reimalle valituskirjeen kera ja sain tilalle toiset samanlaiset. Mun mielestä reklamointi kannattaa, ehkä siten voi vaikuttaa pakkauksen vaatteiden laatuun tulevaisuudessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla ei ole pahaa sanottavaa äitiyspakkauksen vaatteista.

Olen pitänyt vaatteista eikä mikään niistä ole vielä hajonnut.

 

Suomalaiset äidit ovat onnekkaita saadessaan tällaisen etuuden kuin äitiyspakkaus.

Muualla maailmassa ei taida olla sellaiseen mahdollisuutta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suomalaiset äidit ovat onnekkaita saadessaan tällaisen etuuden kuin äitiyspakkaus.

Muualla maailmassa ei taida olla sellaiseen mahdollisuutta.

 

Tästä ollaankin varmaan samaa mieltä että pakkaus on upea juttu, mutta kyllä silti mun mielestäni vaatteiden tulisi olla kestäviä, ne ovat suomalaista "laatua" kuitenkin. Eli tässä ketjussa avaudutaankin just siitä, että harmittaa tuo vaatteiden rikkinäisyys; ei kyseenalaisteta siis pakkauksen olemassaoloa ;) ( muistamme myös ruokalapun ja peiton myrkkypitoisuudet sun muut...) Edelleen oon sitä mieltä että liian moni vaate( meillä jo 6 kpl) on olleet rikki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kans ihmetyttää äitiyspakkauksen vaatteiden huono laatu!! Mullakin 2 reikäistä vaatette, jotka palautin ja sain kyllä tilalle uudet. Ennen vanhaan pakkauksen vaatteet oli paljon kestävempiä (tämä tieto äitini suusta). En varmaankaan ota pakkausta enää, jos meille lisää muksuja siunaantuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en tiedä, miten ihmeessä mulla on pysynyt ehjänä noi pakkauksen vaatteet, kun muilla ne tuntuu hajoilevan. Meillä vaatteet ovat vielä olleet käytössä pitkään, mm. keltaista Tutan 60cm bodyä käytetään yhä 10kk:n ikäisenä satunnaisesti bodyn jatkopalan kanssa. Mikään vaate ei meidän käytössä hajonnut. Nauhallisesta pellebodysta en kuitenkaan tykännyt sen leveyden vuoksi, joten sen käyttö jäi vähemmälle. Käyttämättä jää myös 70cm potkuhousut, kun en miellä potkuhousuja enää tämän ikäisen lapsen vaatteeksi, lisäksi pallobodya ja -potkuhousuja käytettiin vaan muutaman kerran, kun eivät miellyttäneet silmää. Mutta käytössä olleet vaatteet ovat kyllä kestäneet ehjinä koko niiden käyttöajan, joskin pesunukkaa niistä kyllä löytyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiset äp:n vaatteet pääsivät vihdoin käyttöön ja hyviltä vaikuttavat. Ainoastaan "legendaariseksi" noussut pellebody sai sappeni kiehumaan. Ei siinä mitään, ehjiä olivat kummankin paketin pellebodyt, nauhat hyvin kiinni jne. Mutta kun... Eihän ne ole lähellekään 60 cm:siä! Hitsi, hyvä jos edes 56 cm:selle vauvalle menevät. Eli olin pantannut bodyja vauvoille, jotka syntyivät pikkuisina ja olivat pitkään aika ruippanoita... Nyt nuo bodyt ovatkin sitten heti kättelyssä jo liian pieniä. Ärsyttävää! :angry:

 

(Toisaalta ymmärrän, että äp:ssa on vaatteita vähän eri vartalotyyppisillekin vauvoille... Vai onko tämä vain minun tulkintani asiasta?! :huh: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kyllä mäkin kuvittelin että kaikki äp:n vaatteet on ns. kokoansa vastaavia ja kun sitten suurin osa on osoittautunut kokolapussa olevaa isommaksi... Kyllähän sitä oletti että esim. kaikki 68 kokoiset menisivät about samoihin aikoihin...

Edited by Neiti.Aurinko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, kokolaput on ihan väärät, ku ns. 60cm vaatte etenkin potkuhousut ovat vielä kaikki liian isoja pojalle vaikka onkin jo itse 60cm ja kaikki muut 60cm (H&M ja lindex) ovat sopivia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en ikinä usko kokolappuihin, en äp-vaatteissa enkä muutenkaan. Aina vertaan vaatteita muihin. Esim. nyt on käytössä 74- tai 80-kokoisia jotka ovat ihan samaa kokoa käytännössä ja kaapissa odottamassa 80- ja 86-merkittyjä jotka taas ovat keskenään samaa kokoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Juu, myös minä vertailen yleensä erimerkkisiä vaatteita keskenään, enkä tuijota sokeasti kokolappuihin. Mutta nämä äp:n vaatteet vain näyttivät silloin keväällä ennen vauvojen syntymää niiiiin isoilta... :rolleyes:

 

No, onneksi edes muut äp:n vaatteet tuntuvat olevan kokojensa mukaisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun sain ÄP:n, niin vaatteet tuntui tosi isoilta. Kuvittelin, että muksun pitää olla liki vuoden vanha, ennen kuin ne saa käyttööön. Mutta toisin kävi. Aika pianhan ne pieneksi jäi.

 

Meillä kesti kyllä vaatteet hyvin. Aion niitä käyttää myös mahdollisella pikkusisaruksella. Vaaleanvihreät pallovetimet meillä' on tosi nukkaiset, kun olivat hirmu ahkerassa käytössä. Oli niin mukavat. Puolipotkarit jäivät meillä melko vähälle käytölle, kun olivat niin hölmön malliset. Hirveen kireät ja pitkät. Puristivat karmeen paljon.

 

Pelebodyn nauhojen kestävyydestä en tiedä, kun sitä käytimme kerran. Oli liian lyhyt ja leveä. Niitä hihoja ei todellakaan olis saanut käännettyä tumpuiksi. Myös se vihreä/valkoraidallinen body oli aika lyhyt ja leveä ja tuli jotenkn kummasti reisille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten musta tuntuu että nykyään vaatteet hajoaa jo saamari pelkästä kosketuksesta. Kuukauden vanhasta välikausi takista lähti hupusta neppari irti :angry::angry: Ja siis käyttöä on ollut kerran ulkona ja pari kertaa ollut autossa päällä kun on jouduttu olemaan vähän aikaa vaunuissa ja nukkunut muutaman kerran se päällä vaunuissa. :blink::blink: Takki maksoi housujen kanssa 45e joten luulisi kestävän, vai sattuuko mulle maanantai kappaleita vai odotanko mä lastenvaatteilta liikoja!!! :angry::huh:

Edited by blue.eyes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now