Guest

Julkinen imetys?

233 posts in this topic

Mä olen julki-imettänyt ja meinaan tehdä niin jatkossakin. En nyt mitenkään kassajonossa tms näkösällä riipase tissiä esiin, vaan eräänkin kerran kaupassa kun tuli tilanne eteen, niin menin kenkäostastolle, jossa ei ollut paljon vilinää ja löytyi penkit vähän sivummalta. Julkisissa liikennevälineissäkin voisin imettää, mutta on tullut liikuttua vain omalla autolla.

Yleensä mulla on sellaiset paidat päällä, että ei tarvitse ihan koko vartaloa paljastaa. Kaivelen tissin esille ja lopulta vauva peittää sitten kaiken muun, eli ei siinä paljon nähtävää ole sen alkukaivelun jälkeen.

 

Onneksi imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja vauvakin osaa ottaa oikean imuotteen lähes missä asennossa tahansa. On paljon helpompi mennä ja viipottaa kun on ruoka ja takuuvarma kiukun rauhoittaja aina lähellä.

 

Olen imettänyt myös silloin kun meillä on vieraita tai jos olemme jossain kylässä. Kylätellessä olen kyllä aina kysynyt, että sopiiko seurassa imettäminen. On niin tylsää linnoittautua toiseen huoneeseen, kun kyse ei kuitenkaan ole mitenkään rivosta tai häpeällisestä toimenpiteestä, vaan aika yksinkertaisesta ja siististä vauvan ruokinnasta.

 

Missään vessoissa en kyllä imettäisi, vaikka olisi kuinka hienot tilat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä julkinen imetys on oikein jees, kunhan sen tosiaan hoitaa siten, ettei koko rintavarustusta tarvitse iskeä tarjolle kaikkien nähtäväksi. Vauvan kun on sitä ruokaa saatava silloin kun nälkä on.

 

Minulla on yhden kerran osunut omalle kohdalle ikävä kokemus julki-imettäjästä, joka ilmeisesti oli liikkeellä juuri sillä mentaliteetilla, että "tää on maailman luonnollisin asia ja jos häiritsee niin ei tarvi katsoa". Öh, joo se on maailman luonnollisin asia, mutta pitääkö se välttämättä hoitaa ruokaravintolassa ja just siinä pöydässä mikä on salin keskellä ja tottakai ilman mitään imetyspaitaa tai harsoa? Ravintolassa (ei mikään mäkkäri tms.) olisi ollut mun mielestä aiheellista etsiä hieman syrjäisämpi paikka, peittää se tissi tai jotain..sillä kyllä mun ruokahalu hieman tuosta kärsi, oli miten luonnollista hyvänsä. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Julkisesti tulee imetettyä, jos tilanne sitä vaatii. Mieluummin kuitenkin livistän vähän kauemma... Kotona tai kylässä etsin yhtään isommassa porukassa toisen huoneen tai ainakin hiljaisimman sohvannurkan, kaupungilla nyt ainakin pois siitä kahvilan keskimmäisestä pöydästä.. (tänään mietin nimenomaan kauppakeskuksen keskimmäisessä pöydässä syöttämistä, mutta päädyin siihen että mieluummin vähän vauhtia töppösiin ja kotiin syömään) Julkisin paikka on tainnut olla tähän asti terveyskeskuksen laboratorion jonotushuone, hiljaisessa kahvilassakin on joskus taidettu paljastella. 

 

Aina on kyllä päällä imetyspaita ja -liivit, jos jossain ulkosalla on pieninkin vaara joutua syömään, eikä paljasta pintaa taatusti näy kovinkaan kauas. Harsoviritelmiä en kyllä ole osannut tehdä, tuntuisi että ne enemmän huutaisivat "täällä on jotain piiloteltavaa"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ainoat julki-imetyskokemukset on keskola-ajalta, jolloin imetin vauvaa hoitohenkilökunnan ja muiden vanhempien läsnäollessa. Yritettiin siellä aina jotain sermiä viritellä tai kääntää tuoli nurkkaa kohti, mutta minkäs teet, kun monta vauvaa samassa huoneessa ja huoneidenkin välillä ikkunat. Vauva aloitti rintaraivarit jo keskolassa, kotona homma vaan paheni, joten en olisi voinut kuvitellakaan muiden kuin mieheni seurassa imetystä. Rintakumi oli käytössä, mikä myös lisäsi sähellyksen määrää. Monesti itki sekä poika että äiti :(

Minua ei haittaa muiden julkinen imetys, enkä muista yhtään vaivaannuttavaa tilannetta todistaneeni. Ehkä toisessa tilanteessa itsekin olisin pystynyt siihen, jää nähtäväksi jos vaikka joskus mahdollisen uuden vauvan kanssa imetys sujuisi kuin lasten leikki! Voisin kuvitella, että itse olisin rennompi tuntemattomien keskellä kuin kavereiden/sukulaisten, jostain syystä saan suorituspaineita tutumpien keskellä näissä vauvanhoitoasioissa :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Julkisia imetyksiä on ollut n. 8 kk aikana useita. Alussa en oikeesti edes ehtinyt ajattelemaan istuuko vieressä kaveri, kaverin mies, anoppi, appiukko, mummo...Joskus tajusin kysyä ennen, että "sopiiko jos imetän tässä samalla" (kukaan ei tosin kehdannut sanoa, että "ei! älä nyt siinä ala imettämään!" :D Enkä itse mitenkään "vaivaannu" jos joku imettää vieressä.

 

On tullut imetettyä aika monessa julkisessa paikassa: ravintolassa, vaatekauppojen sovituskopeissa, vessoissa, auton etupenkillä, puistonpenkillä ja jopa papin edessä (ristiäiskeskustelu, oli naispappi)...! Imetyspaitaa olen pyrkinyt pitämään, joskus olen joutunut virittämään harsoa eteen (oikeastaan pojan takia).

 

Kun pojalla on rintaraivari-aikaa, on julki-imetyksessä hankaluutta pitää rinta "piilossa". Ja alussa varsinkin, kun oli rintakumi käytössä :huh: ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen ollessa vauva imetin vähän milloin vaan ja missä vaan. Poika oli aika herkkä itkemään ja söi rintaa usein nälän lisäksi lohdukseen ja se oli yleensä ainut keino saada huuto loppumaan. Kokeilin kyllä yleensä ensin muita keinoja, mutta, kun muu ei auttanut oli pakko imettää. Imetetty on junassa, bussissa, lentokoneessa, kaupassa, kahvilassa, puistossa, kadulla jopa pankissa ja varmaan monessa muussakin paikkaa mitä en nyt muista. Kiusallista julki imettämisestä alkoi tulla vasta, kun poika tuli yli vuoden ikään.

Näin jälkikäteen vähän jopa hirvittää miten ajattelemattomastikin sitä silloin aina vaan imetti, jos tarve tuli. Ei minua itseäni häiritse, jos muut imettää julkisesti ja kumma kyllä en pojan kanssa koskaan saanut mitään negatiivisia kommentteja, pari paheksuvaa katsetta kyllä. Mutta nyt toisen lapsen kanssa on jotenkin tullut paljon varovaisemmaksi sen suhteen missä, miten ja kenen läsnäollessa imettää. Kai sekin vaikutaa ettei tämä toinen ole ihan niin rinnan perään vaan syö lähinnä vain nälkäänsä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun puolesta kukin saa imettää niin julkisesti kun itte haluaa. Aina voin kääntää katseen muualle, jos toisten toiminta ärsyttää. Ite haluan imettää mahdollisimman rauhallisessa paikassa, jotta tyttö saa keskittyä syömiseen ja siihen läheisyyteen, mikä ei onnistu jos ympärillä on vilskettä ja vilinää. Harvoin tulee vauvan kanssa mihinkään ns. yleisille paikoille lähdettyäkään. Kerran ollaan oltu shoppailemassa ja oli pakko ostarin vauvanhoitohuoneessa imettää.. eipä meinannut sielläkään onnistua kun oli niin outo huone että tyttö vaan katteli ympärilleen ja kuunteli oven takaa kuuluvia ääniä. Suurimman nälkänsä sai sentään tyydytettyä, mutta kotona vasta kunnolla maito maittoi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imetän julkisesti, jopa kera rintakumin. Kyllä se rinta esillä on, mutta mielestäni imettäminen on yksi maailman luonnollisimmista asioista. Juuri viimeksi imetin pankissa. Menin toki syrjemmälle istumaan, mutta eipä pankissa ikinä mitään kovin kummosia soppeja ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä saatan hyvinkin olla just sellainen "ei väliä kuka näkee, maailman luonnollisin asia"-asenteelliselta vaikuttava imettäjä, joka läväyttää tissit esille missä vaan muista välittämättä. Ja siis periaatteessa tuota mieltä olenkin, mutta tarkoitus ei todellakaan ole esitellä sitä tissiä muille ihmisille. Jotenkin en vaan osaa siinä tilanteessa kun vauvalla on nälkä ajatella muuta kuin että nyt vauvalle ruokaa. Nyt kesällä vakiovaate on ollut tuubitoppi, josta otan koko rinnan yläkautta ulos kun tarvii, ja imetysrintsikat on mallia koko kuppi auki, joten kyllä siinä rinta touhussa vilkkuu. Välillä on käynyt mielessä, oonko jotenkin kauhean törkeä paljastelija, mutta ainakin ne kaverit joilta olen mielipidettä kysynyt on sanoneet, että ihan huomaamattomasti mä silti imetän. Mitään harsoviritelmiä en oo harkinnutkaan, kun siinä menee sitten taas aikaa kaivella kassista harsoja ja kitisevän vauvan kanssa on ihan tarpeeksi säätämistä siinä, että saa sen tissin suuhun.

 

Yhtä lailla mulla ei oo kertaakaan käynyt edes mielessä kysyä kavereilta (oltiin sitten meillä tai heillä), että sopiiko seurassa imettää. Miespuoliset kaverit ja tutut on saaneet ihan yhtä lailla todistaa vauvan ruokintaa kuin naispuolisetkin. Ja sukulaisten kanssa sama juttu. Toivottavasti kukaan ei ole vetänyt siitä hernettä nenään, mä ihan rehellisesti en ole tullut ajatelleeksi, että mun pitäisi mennä häveliäästi johonkin toiseen huoneeseen. Toisaalta katoan kyllä rauhalliseen paikkaan hyvin nopeasti siinä vaiheessa, kun vauva on sillä päällä että pienikin hälinä häiritsee syömistä.

 

Eikä vielä oo tullut vastaan sellaista paikkaa, joka mulle olisi tuntunut sopimattomalta imettämiseen. Imetetty on siis ravintoloissa, kahviloissa, puistoissa, kauppakeskusten penkeillä, museoissa, odotushuoneissa, julkisissa liikennevälineissä, lentokoneessa, kantoliinassa asioita toimittaessa (ihan kirjaimellisesti kesken virkailijan kanssa neuvottelun), kesken muskarin... ja olisin imettänyt kirkossakin, jos pienelle olisi siellä tullut nälkä. Toisaalta olen imettänyt yhtä lailla myöskin lastenhoitohuoneissa sekä niissä inhoissa invavessoissa joissa on hoitopöytä, jos ollaan sellaisessa satuttu olemaan nälän iskiessä.

 

Mulla ei ollut ennen vauvan syntymää mitään visiota siitä, missä tulen imettämään, mutta näköjään käytäntö on muovautunut tällaiseksi, ettei siinä tilanteessa sen kummemmin asiaa ajatella, vaan hoidetaan lapsen tarpeet slloin kuin on sen aika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sama täällä, olen imettänyt julkisilla paikoilla eikä ole tullut mieleenkään kysyä seurassaolijoilta, sopiiko se. Toisaalta tuntuisikin tavallaan tyhmältä kysyä muilta, saanko syöttää vauvaani, kun sillä on nälkä :P Minun tissithän ne on, eikä muiden ole niitä pakko tuijottaa.

 

Nyt alkaa kyllä vähän tulla raja vastaan, kun vauva (joka ei kohta enää ole vauva) on keksinyt, että molempien tissien pitää olla avoinna, kun hän syö, että sitä imettävää tissiä voi sitten vaihtaa lennossa aina silloin tällöin. Imettävää tissiähän aina peittää vauvan pää, mutta se toinen olisi sitten ihan avoinna :rolleyes: Olen kyllä yrittänyt pitää vain yhden tissin kerrallaan auki, mutta kun vauva osaa jo itsekin vetää paidan pois tieltä, niin sitten se kiskoo sitä koko ajan, ja hermostuu. Olen sitten yrittänyt vain peittää sitä paljasta tissiä pitämällä harsoa tai paidanreunaa sopivasti edessä, niin että vauva näkee että tarvittaessa saa kyllä helposti vaihdettua tissiä, mutta tissi ei kuitenkaan näy muille. Sitten kun vauva haluaa vaihtaa, niin pitää nopeasti siirtää peittelyt toiselle puolelle. Ja jos vaihtoa alkaa tapahtua liian tiheästi, niin sitten pyritään lopettamaan. Onneksi nykyään imetänkin vain n. kolme kertaa päivässä (joskin juuri harvoin tapahtuva imetys on syynä siihen, että kerralla pitää sitten saada molemmista tisseistä), joten tavoitteena olisi, että ne kerrat on kotona. Mutta kun vauva on tottunut pitkän päivän jälkeen minut nähdessään saamaan tissiä, niin jos tavataan jossain muualla kuin kotona, tuntuu ettei vauva jaksa millään odottaa kotiin asti (ja kotiin menemisestähän ei tule mitään, jos vauva parkuu rattaissa ja yrittää hypätä yli laidan).

Edited by Chimelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on vauva joka ei piittaa julki-imettämisestä. grin.gif Kiire tulee kotiin siis, koska ei tuo suostu syömään missä sattuu. Kotonakin jos on vieraita tai ollaan kylässä, pakko mennä toiseen huoneeseen jotta neiti saa syötyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua iljettää ihan älyttömästi nää luolanaiset, jotka kehtaa imettää julkisissa paikoissa! Vain kaoottiset ihmiset suunnittelee elämänsä niin huonosti, että joutuu hoitamaan homman julkisissa tiloissa. Tuskin kukaan mamma viettää 24h pakon edessä näissä paikoissa. Ulkomailla edes kadulla asuvat kodittomat eivät ole sattuneet silmiin samoissa puuhissa. Vinkki teille luolaihmiset; vessat, pukukopit ja piilo-paikat ovat löydettävissä, jos halua ja käytöstapoja löytyy! Todella noloa suomalaista nudismia.. Ulkomailla ei voisi kuvitellakaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ :lol:

 

Itse olen vielä tosi häveliäs julki-imettäjä. Kyllä imetän jos on pakko julkisella paikalla mutta sellainen on tapahtunut vain kerran. Sen sijaan toisten kotona, omassa kodissa jossa on vieraita niin se ei haittaa mua vaan imetän ihan ilman ongelmia.

 

Itse menin ennen tosi hämilleni jos joku vetäs tissin esiin seurassa ja rupes imettää lasta. Ei se mua haitannut mutta en enää kehdannut katsoa lainkaan koko äitiä sen aikana kun imetti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Ihana avautuminen! :girl_haha: Minä kyllä imetin viimeksi Tukholman-reissullakin julkisesti mm. kuninkaanlinnassa, Skanssenilla ja puistonpenkillä, eikä se tuntunut häiritsevän ketään. Eipä siinä viitsi lapsen parkuessa ryhtyä etsimään jotain sopivaa piilopaikkaa, ja vessassa imetän vain äärimmäisessä hädässä, enhän minä itsekään syö eväitäni wc:ssä. Nykyisillä imetysvaatteilla ei edes tarvitse tempaista tissiä esille vaan vähän raottaa luukkua. :)

Edited by rouva Tossavainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luolanaisen elämä on huomattavasti helpompaa, kun ei tarvitse yrittää piileskellä imeväisensä kanssa, aikatauluttaa elämäänsä minuutilleen ja pelätä ihmisen reaktioita. :girl_haha:

 

Täytyy kyllä sanoa, että mä en ole koskaan nähnyt julki-imetystä (kavereita kotioloissa ei lasketa), en Suomessa enkä ulkomailla. Joten sitä ei varmaankaan sitten oikeasti tapahdu, mä olen ainoa törkeä nudisti ja te kaikki muut olette huijareita! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä väheksyntää ja halveksuntaa, jonka julkinen imetys aiheuttaa. Imettävillä naisilla ei ole käytöstapoja ja me ollaan luolanaisia, just niin. :rolleyes: Ihan kuin vauvan huutaessa nälkää sitä ehtiikin lähteä ettimään jotain vessaa tai muuta "katseilta suojattua" paikkaa. Luulis nyt vauvan rääkyvän huudon häiritsevän enemmän kuin ei-ees-niin-paljaan-rinnan kyttääminen (eikä sitä tartte edes kytätä ;)).

 

Mä en imetä enää, mutta vielä imettäessä esikoistani en todellakaan "karannut" mihinkään muualle imettämään. Jos oltiin kahvilassa istumassa ja tyttö alkoi vaatimaan ruokaa niin sitä myös sai sillä samalla sekunnilla. Harsot ja imetyspaidat on kuitenkin keksitty. Sitä paitsi, rinnat on tehty lasten ruokintaa varten eikä esiteltäväksi.

 

Ainoat paikat jolloin menin vähän sivummalle imettämään oli sukulaisilla kyläily. Ja silloinkin ihan vaan sen takia, jotta sain imettää ihan rauhassa ilman että joku sukulaisista tuli ihailemaan tytön pulleita poskia kesken imetyksen tai joku kyselemään jotain turhan päiväistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä aloitin eilen julki-imettäjän urani. Oltiin Habitaressa ja lapsi sai suuren romahduksen sillä hetkellä kun oltiin juuri siinä kulmassa messukeskusta jossa lähellä ei ollut yhtään lastenhoitohuonetta, mutta vieressä oli kahvilla ja siinä seinän vieressä tyhjä pöytä, jossa tuolia kääntämällä sai hoidettua imetyksen niin että kukaan ei nähnyt mitään (varsinkin kun oli imetyspaita päällä ja lapsi peitti kaiken sen mitä rintaa sieltä aukosta pilkotti). Olin oikeastaan hämmentynyt miten helpolta tuo tilanne tuntui. Vielä ennen lapsen syntymää olin varma, etten ikinä tulisi imettämään kuin jossain lastenhoitohuoneen perimmäisessä nurkassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä nostan hattua kaikille julkisesti imettäville!

 

Itse olen imettänyt muutaman kerran, jos rintaa olisi pitempään huolinut niin varmaan huomattavasti useammin olisin näin toiminut.

Kerran kaupan aulassa penkillä imettäessäni vanha patu kommentoi, että lastenhoitohuone on tuolla. Kerroin hänelle että on ihan ok jos hän syö ruokansa paskahuussissa, mutta meillä ei näin toimita. Eipä jatkanut juttua sen pitempään.. :girl_crazy:

 

Ja toisekseen, jos joku nauttii kun pieni huutaa nälkäänsä niin ok, harvemmin se minua häiritsee, mutta henk.koht olen sitä mieltä että lapsi saa syödä silloin kun nälättää oli se sitten kaupan penkki tai kahvila. :girl_dance:

 

Hienoja kommentteja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen jo "suunnitellut" julki-imetystä Englannissa, jossa on (kuulemma) julki-imetyskielteisempää kuin Suomessa. Kokemusta ei ole, joten olen vain kuullut äideiltä ja muilta sieltä. Olen myös mm. imettänyt 1,5v kaksosia Salzburgissa puistotien varrella ja Itävallassa muuallakin sekä Suomessa tosi monessa paikassa. Yleensä kyllä yksi kerrallaan imetin julkisesti :girl_haha: Nyt tulevaakaan vauvaa en ole ajatellut pitää nälässä, jos nälkä kodin ulkopuolella iskee. Oikein toivon, että joku tulis valittamaan tai katsois paheksuvasti, niin pääsisi sanomaan takaisin :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole kovin hyvä julki-imettäjä. Oikeastaan imetän julkisesti vaan pakon edessä. Kerran imetin junassa ja silloinkin hyvin piilossa huivin takana. Jos ollaan jossain kylässä, niin paikasta riippuen (esim. anoppila) kysyn missä voin imettää rauhassa ja teen näin muillekin selväksi, etten halua siihen ketään tuijottelemaan ja jos oon esim. omilla vanhemmillani, niin menen vaan missä on tilaa ja oven saa kiinni. Kotonakin menen makkariin imettämään, jos meillä on vieraita.

 

Mun mielestä julkisessa imettämisessä ei ole mitään pahaa, enkä pidä julkisesti imettäviä naisia minään luolanaisina. Itse vaan koen sen kiusallisena, lähinnä siksi, että lapsi on aikamoinen sätkijä ja sit jännitän, että milloin mulla on sitten kaikki paljaana. Mutta jos mies on mukana ja voi ikään kuin vahtia tilanteen kehittymistä (eli laittaa sitä huivia vaikka paremmin, jos lapsi riehuu liikaa), niin silloin voin hyvin imettää. Jos oon yksin liikenteessä, tarkistan missä on lastenhoitohuoneet tai sitten vaan lasken niin, että ehditään kotiin syömään. Paljon helpompaa olisi, jos kehtaisi imettää missä vaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en imetä julkisesti, enkä kenenkään muun edessä kuin oman miehen..Meillä on rintakumit käytössä ja imetys ei muutenkaan ole mitenkään helppoa..En saa kuin sohvalla hyvän asennon itselleni. Muutoinkaan en vaan kehtaisi..alkaisi ahdistamaan ihmisten katselu. Vauvaa ei siltikään tarvitse pitää nälässä, vaikkei imetä julkisesti..pullot on keksitty :D Tai voi mennä esimerkiksi vessaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen uskaltautunut imettämään julkisesti rintakumienkin kanssa. Aikamoista säätämistä se vaatii, mutta kyllä se onnistuu. Vaatimuksina on:

1) vähintään kaksi harsoa, sillä toisella suojataan paita maitoroiskeilta.

2) hyvä imetyspaita.

3) pöytä tai muu taso, jonka päälle voi laskea rintakumin.

 

Mutta kun edellytykset täyttyvät, niin ihan kohtuullisesti tuo ietys sujuu. Sen verran aikaa kyllä menee kaikkeen järjestelyyn, että ruokkimiseen pitää ryhtyä ajoissa: huutava ja venkoileva poika ei ole kaikkein näppärin ruokittava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon nykyään imettänyt just sielä missä satun olemaan kun vauva vaatii ruokaa. Tytölle ei tutti kelpaa, ja kun se hoksaa että mullahan on nälkä, sen kyllä kuulee. Huutaa ja kovaa kunnes saa ruokaa. :girl_crazy:

 

 

Tosin mulla on AINA harso eessä, ettei kyllä kukaan ulkopuolinen nää yhtään mitään. Harson yhden kulman työnnän rintsikoitten/topin olkaimen väliin ja vauvan pää on myös harson alla. Ei näy mitään ja vauva saa ruokansa. Jossain kauppakeskuksissa on pakko melkeen syöttää, kun ne "lastenhoito huoneet" (inva vessa) on tosi likasia eikä monesti ole mitään tuolia. Pöntön päällä pitäis imettää, ei kiitos. Ja lisäks niitä on ehkä 2 kappaletta koko kauppakeskuksessa ja ne on aina varattuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en edes kehtaa varata sitä ainoaa invavessaa/lastenhoitohuonetta niin pitkäksi ajaksi kuin mitä imetys meillä vaatii, kun kerran poika suostuu syömään vähän vähemmän rauhallisessa tilassakin. Ei oel kauhean kivaa jonottaa edes viittä minuttia vaipanvaihtoon kakkakatastrofin hetkellä, saati sitten yli puolta tuntia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sen verran täytyy vielä tuota omaa aiempaa kommenttiani tarkentaa, etten julki-imettänyt silloin, kun poika oli alle 4 kuukauden ikäinen, sillä ne imetyssessiot kestivät vielä silloin aivan tolkuttoman kauan. Isomman vauvan tai taaperon imettäminen on niin erilaista, kun ei se kestä kuin korkeintaan 10 minuuttia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now