Nadda

Sisaristuimet, seisomalaudat ym.

98 posts in this topic

^ ja ^^ :) Täältä saa kyllä aina vastauksen kaikkeen! Kiitos!!

 

Miehen kanssa hetki pyöriteltiin ja tajuttiinhan me, että juurikin noin se menee! Ohjekirjassa ei ollut minkäänlaista mainintaa asiasta eikä kuvaa, ihme kyllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehkä mä olen vaan niin aivoton tapaus... :rolleyes: Hyvä jos muut tajuaa ilman ohjeita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Hmm. Totta joka sana :) Nyt jäi mietittyämään se miten sadesuojan saa tosiaan laitettua, kun siskonistuin on paikoillaan?? Ei varmaan oikein mitenkään. Täytyy lähteä jonnekin kauppaan asiaa tutkailemaan.

Mä voisin kysäistä mun kaverilta tosta kokemusta (oli melkein sama ikäerokin), mutta olivat ainakin sen verran tyytyväisiä siihen istuimeen että eivät ostaneet tuplia ollenkaan.

 

edit. Kuulemma sadesuojan saa asetettua hyvin ja se ylettää vähän myös sisaristuimessa olijan jalkojen suojaksi, kun vähän venyttää!

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

No en minä ainakaan sadesuojaa ole niin usein tarvinnut, että minua häiritsisi, jos sitä ei saa kovin hyvin laitettua. Kyllä minusta tuo näyttää siltä, että sadesuojan saisi laitettua niin että jättää sitä vetoketjua auki ja sisaristuin tulisi siitä aukosta ulos (jos on sellainen sadesuoja kuin meillä, en tiedä minkä muunlaisia niitä on). Kaatosateella ei suojaa ehkä kauhean hyvin, mutta kuinka usein sitä täytyy järjettömässä kaatosateessa lähteä ulos kävelylle? Tihkusateella taas koko sadesuoja ei ole niin kovin välttämätön.

 

Eli ei minua ainakaan häiritsisi (varsinkaan sen vertaa, että hankkisin tuplarattaat vain sen takia!), mutta riippuu tietty siitä, mitä ajattelee tarvitsevansa. Jos me ollaan menty kaatosateella ulos, me ollaan menty vain pihaan tai sellaisen matkan päähän, että isompi voi kävellä. Jos kaatosateella pitää mennä kauemmas, voidaan mennä bussilla (silloinkin isompi voi kävellä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tuplarattaat käytössä kaiken kaikkiiaan ehkä vähän reilun vuoden.. Sen jälkeen oli vain tavalliset matkarattaat.. Isompi (3v) käveli kyllä matkat esim. kaupalle tms 1 km (Sit jos ei jaksanu kävellä niin istui siskon taakse rattaisiin..) tai sitten ajeli pyörällä.. Ei ole koskaan ollut seisomalautaa tai muuta härpäkettä meiän lapsilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ voin kertoa, että toi, että istuu toisen taakse rattaisiin, on himpun verran hankalaa, jos on isokokoiset lapset. ;) eli ei todellakaan toimi ainakaan meillä. lapset ovat molemat olleet 2-vuotisneuvolassa 96cm, esikoinen 3-vuotiaana 108cm ja 4-vuotiaana (tai no 3v 11kk) 117cm ja painavatkin sen mukaisesti, eli mitkään rattaat ei kestä. ;)

 

edelleen käytössä seisomalauta, esikoinen siis tulee kohta 4,5 ja kuopus täyttää elokuussa 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaako joku kertoa mitkä seisomalaudat käy Emmaljungan Duo Edgen sport-runkoon? Millään ei malttaisi mennä uutta liikkeestä ostamaan, kun ovat aika kalliita...

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on emmaljungan oma, mikä sopii ainakin city crosseihin, ja täytyy vain kehua! tosi kevyt, ja kätevä kun saa roikkumaankin.

ainoa miinus on musta se että lautaa ei kovin helpolla saa pois, kun on ruuveilla kiinni rungossa, mutta jos on meisseli lähellä aina :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kyllä nykyiset laudat saa ainakin ihan pikalukoilla irti :) Adapteri vaan jää siihen runkoon kiinni ja sen irroittamiseen tarvitsee sitä meisseliä. Mutta ei se ainakaan mua se adapteri häiritse. Ja musta toi emmaljungan city crossien oma lauta on tosi hyvä. Mutta ilmeisesti myös bumbrider ja lascalin (nyt pätkäs, mikähän malli se oli...) lauta pitäisi sopia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain tuollaisen halvalla käytettynä, joten itseäni kommentoiden: on hyvä. Turvavyöt kiinnitetään vaunun runkoon, täsmällinen sijainti riippuu epäilemättä vaunumerkistä. Kuulostaa epämääräiseltä, mutta on yllättävän tukeva. 1,5 v viihtyi tuossa hyvin kolmen kilsan kävelyn ja olisi viihtynyt pitempäänkin. Meillä Gessleinin yhdistelmät siis, tarkkaa mallia en muista kun on lahjoituksena käytettynä saatu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sopiiko Emmaljungan alu brake -seisomalauta siis kaikkiin Emmaljungan vaunuihin? Meillä on n. 10v vanhat Emmaljungan yhdistelmät, mallia en tiedä. Kuulin tutultani, että tuo alu brake kuulemma kävisi niihinkin, mutta uskaltaako tilata jos ei pääse ensin sovittamaan...

 

Muoks. tai onko jotain muuta seisomalautaa, joka varmuudella käy useimpiin ratasmalleihin?

Edited by Xanor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun täytyy tunnustaa, etten ole edes tarkistanut oman seisomalautamme painorajaa, kun se vaikuttaa aika tukevalta. Meillä se (Emmaljunga) on ollut käytössä kaksi vuotta (ikä 2½-4½ v paino 13-16 kg). Vielä ei tuntuisi natisevan painon alla ja meillä käytetään tuota varmaan vielä niin kauan kuin kuopus viihtyy rattaissa, vaikka esikoinen käveleekin jo osan matkasta. Seisomalauta kulkee kuitenkin kätevästi mukana siltä varalta, että esikoinen ei jaksa kävellä tai pitää päästä nopeammin perille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkä ikäisille ja painoisille seisomalauta vielä käy? Poju koht kolme ja n 15 kg?

 

Varmaan vaihtelee laudasta toiseen, mutta ainakin Lascal BuggyBoardin painoraja on 20kg :) Toisaalta samalla sivulla sanotaan, että noin 2v. olisi ikäraja, mitä en oikein ymmärrä, koska luulis että painoraja siinä on tärkeämpi kuin ikä? :blink:  Itse aion syksyllä hommata seisomalaudan 3-vuotiaalle, joka ei todellakaan jaksa kävellä niin pitkiä matkoja kuin mitä pitäisi päästä vaunujen kanssa kulkemaan.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Eikös se oo, että n. 2-vuotiaasta eteenpäin? ;) Siihen suuntaan ikä merkkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään ollut P&T:n kanssa seisomalautaa käytössä? Katselin vähän tuota Bumprideria, mutta hinta vähän kirpasee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu niinpä saikin seisomalaudan irti city crosseissa :D blondi minä... XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oran laudassa on 30kg painoraja. On paras tähän mennessä testatuista (Teutonia, Buggy Board, Kiddy Board, Bumprider, uudempi ja vanhempi Bugaboon lauta jne...), sillä sen kanssa pystyy kävelemään normaalisti! On sen verran korkea, että jalka mahtuu hyvin alle. Tykkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostellaan :)

 

Onko tietoa, sopiiko Bumprider sit Emmaljungan Super Viking-runkoon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin ja se mitä kysyttiin: en osaa sanoa mut tässä omia kokemuksia.

 

Bumpriderissa ainakin on säätöä hyvin niin laudan korkeuden tasaus kuin kiinnityksen osalta (korkeus & leveys), joten niillä voi paljon pelata. Ainoa hankala on/voi olla jos on jalkajarru koko leveydellä (saako jarrun laitettua päälle vai onko lauta tiellä). Varminta tietenkin on käydä liikkeessä testaamassa ja miettiä sitten. Me myytiin omamme pois kun vaihdettiin vaunuja Gessleineistä tupliin (Babyjogger). Myöhemmin tuli kuitenkin hankittua merkin oma lauta kun halvalla sai ja se on mukavampi: ei tarvii koko ajan potkia :D sai bumbriderissakin etäisyyttä säädettyä. kaipa ne kaikki on vähän epäkäteviä ja yksi tietenkin tärkeä tekijä seisoessa on se et mistä voi pitää kiinni ja mahtuuko pää hyvin työntöaisan kanssa ja istuen pysyy ehkä rytinässäkin paremmin mukana.

 

Babyjoggerin kanssa haaste taisi olla se et lauta toimi paremmin pyöreässä rungossa ja jäi tässä löysäksi kun osat on soikeat.

Edited by Lala123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now