Jennuli_2

Unen lahjat :)

4 posts in this topic

Hei kaikki,

 

En ainakaan pikasesti huomannut ketjua nukkumisesta.

 

Haluaisinkin hieman kuulla teidan kokemuksia, yoheraamiset, perhepeti, lapset eri huoneessa tms tms tms.

 

Minulla on reilu 6kk ikaset pojat, ja olen tassa alkanut miettimaan, etta millonkahan yoheraamiset alkaa vahenemaan. Pojat on kuin kaksi eri marjaa, A nukhataa itestaan ja heraa talla hetkella 3 kertaa tissille. H: nukahtaa itse, mutta useemmin tarvitsee hyssyttelya. Herailee yolla tosi monta kertaa, 3-4 aikoja otan hanet sitten viereen nukkumaan, jotta saan itsekkin unta. Uskon, etta suurin osa herailysa on vaan imun tarvetta. Kumpikaan pojista ei ole tuttia huolinut, ja jotenkin tuntuu etten halua enaa siihen myoskaan opettaa, ollaan jo 6kk parjatty ilman. Syodaan kiinteita 3-4 krt paivassa, tissitellaan ja pullotellaan myos. Pojat syo todella hyvin, mutta se ei vaan ole vaikuttanut uneen...

 

Pojat nukkuu viela samassa sangyssa (140cm*70cm, taalla on isommat sangyt), hyvin on tilaa. Eivat hairitse toisten unia. Kohta tulee aika, etta tarvitsevat omat sangyt, ja sitamyota muutto omaan huoneeseen....toivottavasti muutto menee hyvin.

 

Milloin teilla yoheraamiset helpotti?

 

Taytyy kylla sanoa, etten kauheesti tasta stressaile, kaikki aikanaan. Ja kylla sita vaan jaksaa ihmeen hyvin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on ollut keskustelua monikkojen nukkumajärjestelyistä.

 

Meillä lapset ovat nukkuneet suhteellisen hyvin alusta asti (yöllä ei ole valvottu), mutta heräämisiä on ollut silti tosi pitkään. Vuoden ikäisenä pidettiin pieni unikoulu, että saatiin yösyöminen pois kokonaan (siihen asti söivät yöllä 1-2 kertaa kumpikin). Nyt 1v 4kk ikäisinä nukkuvat suurimman osan öistä heräämättä. Pidempään meni kuin itse etukäteen kuvittelin, mutta nyt kun heräilyt on jo takanapäin, niin tuntuu että menihän se suht helposti... Muutamana aamuna puoli vuotta taaksepäin oli kyllä ihan erilaiset ajatukset girl_wink.gif.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on olleet tässä mielessä melko vaativat tapaukset, sillä 1,5v ikäiseksi asti herätyksiä oli 5-10 yössä (yhteensä siis molemmilla lapsilla) joka yö ja tosi huonoina öinä oli 15-20 herätystä. 1,5v iässä heräämiset hieman väheni ja vasta 2v alkoivat nukkua kokonaisia öitä. Ja meillä yöt muuttuivat kokonaisiksi kun siirrettiin lapset pinnasängyistä lastensänkyihin. Mutta jos nyt jotain hyvää sanoisin meidän nukkumisista, niin koskaan ei ole meillä lapset häiriintyneet yöllä toistensa äänistä.

 

Nukkumisjärjestelyistä mä oonkin varmaan vastannut siihen toiseen ketjuun. Mutta siis nyt nukkuvat yhdessä omassa huoneessaan (ja toki omissa sängyissään..).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now