Sysof

Ovisplussa vai ei?

632 posts in this topic

Näin jossain toisella palstalla tällaisen ketjun ovulaatiotestien tulospohdinnoista ja ketju oli aikas hauska. Ehkä siitä voisi jopa olla jollekin hyötyä täälläkin. Eli kerätäänpä tänne kuvia ovulaatiotesteistä!

 

Hyödyllistä kai on, jos ilmoitellaan samalla testin nimi ja jos mahdollsta, niin kiertopäivä/oletettu kierron pituus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloitanpas itse. Testi on BabyPlussan One step. Ovisplussa omien tulkintojen mukaan kp13/26(?)

 

IMG_4965.jpg?t=1211443261

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on käytössä tällä hetkellä ClearBluen digiovulaatiotesti. Siinä ei siis ole tulkinnan varaa, kun testi näyttää joko do1.gif (ei LH-huippua) tai do2.gif (LH-huippu havaittu). Mulla kierto vaihtelee tosi paljon, mutta aloitin testaamisen lääkärin määräyksestä (ollaan siis hoidoissa) kp 12 ja nyt kp 14 testi näyttää vielä edelleen puolityhjää munatorvea. Tuossa CB:n paketissa on kyllä tosi tarkat käyttöohjeet ja hyvä taulukko, jossa kerrotaa minä kiertopäivänä kannattaa ryhtyä testailemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sysof: Minäkin tulkisisin tuota sinun testiä niin, että ovisplussa olisi juuri tuo kp 13. Tuossahan on jo melkeistä tummempi tuo testiviiva kuin kontrolliviiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla on käytössä tällä hetkellä ClearBluen digiovulaatiotesti. Siinä ei siis ole tulkinnan varaa, kun testi näyttää joko do1.gif (ei LH-huippua) tai do2.gif (LH-huippu havaittu). Mulla kierto vaihtelee tosi paljon, mutta aloitin testaamisen lääkärin määräyksestä (ollaan siis hoidoissa) kp 12 ja nyt kp 14 testi näyttää vielä edelleen puolityhjää munatorvea. Tuossa CB:n paketissa on kyllä tosi tarkat käyttöohjeet ja hyvä taulukko, jossa kerrotaa minä kiertopäivänä kannattaa ryhtyä testailemaan.

Mulla on myös nämä testit ja tulkinnanvaraa ei tosiaan ole, plussa joko on tai ei. Minä löysin ovulaation tällä testillä edellisessä kierrossa 18. päivänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko se Clear Bluen kuva munatorvi? Eipä tullut mieleenkään. Mä en ainakaan saanut mitään irti liuskatesteistä ja siirryin CB:hen, just että ei tarvi arpoa, niitäkin saa netistä puoleen hintaan apteekkiin verrattuna. Saattaa kyllä olla että testailin ihan liian aikaisin. Jos nyt rupee ovikset löytymään voisin kokeilla taas halpiksiakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko se Clear Bluen kuva munatorvi?

:lol: Niin ne siinä käyttöohjeessa väittää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässäpä olis mun testi nyt tästä kierrosta

 

gallery_251_12_45729.jpg

 

Tikuttelin kp 12-14 ja kp 13 itse tikussa ,joka laitetaan koneeseen, oli testiviiva tummempi kuin kontrolliviiva joten olettaisin et sillon oli kunnon ovis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mä voin vaan haaveilla tollasista testituloksista kuin Nanutskilla :rolleyes:

Mulla menossa kp 19 eikä CB:n digi testi vieläkään näytä täyttä munatorvea :angry:

Miks mun kroppa ei voi toimia? Clomit popsin ja kaksi follikkelia näky ultrassa, mutta miksi ne ei irtoo?? :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo ei irronut ei mun munikset :angry: Soittelin omahoitajallekin, joka oli sitä mieltä, että en enää tässä kierrossa ovuloi. Uusi yritys sitten ensi syksynä, kun klinikka on taas auki :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään ollut käytössä One Stepin puikkomalliset ovistestit?

Olen sillä saanut nyt tumman testiviivan (yhtä tumma kuin kontrolliviiva) mutta viiva on kapea. Vain kolmas-neljäsosa kontrolliviivasta. Mitenhän toi nyt on, onko se laskettava plussaksi, onko kellään tietoa?

Kysyin sieltä mistä tilasin testit, mutta vastaus oli perinteinen "jos testiviiva on yhtä tumma kuin kontrolliviiva jnejne..", eikä siis vastannut kysymykseeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut OneStepin liuskatestit (ei puikkotestiä tosin). Niillä viiva on kokonaisuudessaan yhtä paksu kuin kontrolliviiva, mutta viiva on toiselta laidaltaan vaalea ja vain toisella laidalla on ohuelta kaistaleelta tumma. Ikään kuin tumma väri olisi "kerääntynyt" toiselle laidalle. Sellaisen viivan mä olen ainakin laskenut plussaksi, koska sen ohuen kaistaleen väri on kuitenkin ollut yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva. Ikinä ei ole koko viiva ollut tumma.

 

En tiedä auttaako yhtään (tai osasinko edes selittää oikein), mutta itse laskisin ohuenkin tumman viivan plussaksi - värillä vain on väliä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ kiitos vastauksesta, Tigru :) näissä puikoissahan on myös se liuska, se vain on siellä puikon sisällä. Eli kaipa se on sitten uskottava plussaksi. Viiva on juuri niinkuin kuvailit, väriä kerääntynyt toiseen laitaan, mutta tumma on kuten kontrolliviivakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koska olen niin suunnattoman leuhkana tästä, niin laitetaan tännekin kuva. :D Ovistestiin plussa kp22.

Muoks: Niin joo innokkaana unohdin mainita, että kyseessä oli Prisman Fertestit.

 

gallery_30_4_34272.jpg

Edited by inkkumaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ onnittelut plussasta!

 

Mulla on käytössä myös nuo OneStepin liuskat ja samoin kuin tigrulla tumma väri kerääntyy viivan toiselle laidalle. Tosin oon tehnyt vasta yhden testin ja sen laskin heti plussaksi, oon muutenkin ottanut tän testailun tässä vaiheessa niin että se antaa vahvistusta omille tuntemuksille jotka nyt ainakin tällä kierrolla näytti osuvan oikeaan -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole tulkintakysymystä, mutta vähän sinne päin. Sain tänään ekan kerran haalean testiviivan (paljon haaleamman kuin kontrolliviiva, eli negahan se on), mutta onko se kuitenkin merkki siitä, että LH-hormoni olisi kohoamassa?

Aiemmin mulla ei ole näkynyt mitään muuta kuin kontrolliviiva. Niin, ja testit on One Step -liuskoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Voipi olla, tai sitten ei, niinkuin kaikki asiat raskauden yrittämisessä. :rolleyes: Mulla tuo viivan vahvuus fluktuoi pitkin kiertoa, kunnes sitten päivää ennen sitä oikeaa ovisplussaa tuli myös tuommoinen noususta johtuva tummempi nega. Jos huomenna on edelleen nega, niin epäilisin että sitten se on vaan "sattumaa", eli esim vahvempi pitoisuus virtsassa jostain muusta syystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_0316.jpg

 

Siinä tämän kierron tikutteluja. Ensimmäisissä pidin väliin jopa päivän tauon. En laittanut ylös päivämääriä / kp:tä. Tuo ylin on kuitenkin kp18 tai kp19. Saveontestistä on tilattu nämä tikut. Ei ole merkkiä mainittu missään, mutta lienee samoja kuin tigrulla...

Edited by preciosa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon koko ajan pitänyt päivän (24 h) tauon! Apua, meneekö ovis multa nyt ohi? Vaikka sama kai se on, saako sen tikulle, jos muuten onnistuu ajoittamaan toimintaa :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla ei ole tulkintakysymystä, mutta vähän sinne päin. Sain tänään ekan kerran haalean testiviivan (paljon haaleamman kuin kontrolliviiva, eli negahan se on), mutta onko se kuitenkin merkki siitä, että LH-hormoni olisi kohoamassa?

Aiemmin mulla ei ole näkynyt mitään muuta kuin kontrolliviiva. Niin, ja testit on One Step -liuskoja.

 

 

Tänään oli sitten paljon hailukampi viiva kuin eilen. Tosin kun sitä eilistä miehelle näytin, niin se oli sitä mieltä, että yhtä tummathan ne on. Hitto näitä tulkintakysymyksiä <_< Mutta koska en halua uskoa, että munasolut ei olisikaan irronneet, niin aion nyt sitten olla sitä mieltä, että se eilinen varmaan sitten oli plussa, kun mieskin on sitä mieltä.

 

Mietin myös sitä, että oisko mahdollista, että se ihan huippu tuossa hormonin määrässä olisi ollut testikertojen välissä, mulla kun sitä väliä oli se 24 h.

Edited by Memminkäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ On mahdollista, että tuossa välissä on se voimakkain huippu ollut. Jotkuhan ei tahdo kerran päivässä testaamalla saada ovista mitenkään kiinni, kun huippu on sen verran lyhyt. Jos ne viivat on ollut suunnilleen yhtä vahvat, niin uskoisin lh:n olleen tarpeeksi korkealla ovista ajatellen. Varmahan oviksen tapahtumisesta ei koskaan voi olla pelkkien testien perusteella. Peukkuja, että on ovis tapahtunut nätisti. :) One Step -liuskoja olen itsekin paljon käyttänyt.

Edited by Minette

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pistä tänne kuva näytille, niin me arvioidaan. :P

 

Mä luulen, et Preciosa tarkoitti päivän tauolla sitä, ettei jonain päivänä testannut ollenkaan. Yleensä siis testataan kerran päivässä, kuten olet tehnytkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now