Sysof

Ovisplussa vai ei?

632 posts in this topic

Mä sain ekaa kertaa ovis plussat ja mies oli innoissaan.... ei kuulemma poistuta sängystä 48 h girl_dance.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämähän olikin hyödyllinen ketju lipsrsealed.gif

 

Aloitin tikuttamaan ovista noilla halpatestin tikuilla ja täältä löytyneet kuvat helpottavat niiden tulkinnassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mammaksi.fi sivuilta löytyy myös melko edullisesti testejä. Sieltä minäkin tilasin paketin. Tää oli vasta toinen kierto missä tikutin ja sain melko varmasti viime viikon lopulla oviksen näkymää. Toivottavasti nyt tärppää... :girl_sigh: Harmittaa kun en muistanu ottaa kuvaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliskohan tää jo plussa?

 

 

Vähän huono kuva, mutta mun silmiin viiva näytti suurin piirtein yhtä vahvalta kun kontrolliviiva.

Testi on siis halpa-testin liuska, jossa herkkyys 25 mlU/ml.

 

Joka tapauksessa hyvältä näyttää.. tää on vasta eka kierto pillereiden jättämisen jälkeen :) Nyt menossa kp21.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kyllä mä tuota plussana jo pitäisin, varsinkin jos aiempina päivinä viiva on ollut selvästi haaleampi. Nyt vaan hommiin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen oli kyllä haaleampi viiva ja sitä edellisinä päivinä melko haalea :) Nyt sit vaan pullat uuniin :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täältä kiitos myös kaikille! Tämä ketju auttoi huomattavasti testituloksen tulkinnassa. Hassua vaan että myös täällä kävi niin, ettei aamulla tullut tulosta, mutta iltapäivällä näkyi selvä jatkumo edelliselle päivälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisään tähän oman liusketestini kuvan. Kp 13 otettu / testattu ja ei siltikään ole tapahtunut ovulaatiota, vaikka aikas saman paksuset viivat on.. ( ultralla ja digitestillä asia varmistettu kp 14) Mitä ootte muut mieltä? uskositteko jo tän perusteella olevan ovis? Muutenkin nuo apteekin liusketestit on näyttäny kp9 asti jo kahta viivaa.. Tänään illalla liusketestin testi viiva olikin jo vaaleempi, kuin kontrolli, mutta en siltikään luota tuohon, koska en ole vielä ovuloinut. Ja hymy naamaa ei ole vielä testiin tullut.. :(

 

7463437.t.jpg

Edited by VeraMaria

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ovulaatiohan tulee noin kahden vuorokauden sisällä ovisplussasta, jolla mitataan lh-huippua. Periaatteessa pitäisi olla mahdollista, että ovis voisi tullakin. Minun silmiini tuossa kuvassa näyttäisi olevan kaksi hyvin yhtä vahvaa viivaa ja voisin sen itse ovisplussaksi laskea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

180449_1862171595696_1283130729_2228425_3525710_n.jpg

 

Mitäs sanotte? ylin digi, nega. Alimmat wondfon.

 

Ja mistähän voi johtua, että noi digitesti on negaa, vaikka liukassa/puikossa olisi vahvakin ovisplussa.. ärsyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Eikös nuo ole negoja kaikki? Ovistestissähän sen testiviivan täytyisi olla yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviivan, että se olisi plussa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

182777_1866636227309_1283130729_2238497_760049_n.jpg

182777_1866636267310_1283130729_2238498_8315411_n.jpg

 

Tässä koko testausaika.. ja tulin siihen tulokseen, että kyllä se kp17 oli kuin oli ovis.. Digi oli silloinkin nega. Mutta liuska ja puikko yhtä vahvaa kyllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se oviplussa on silloin kun testiviiva on samanvahvuinen tai voimakkaampi kuin kontrolliviiva. Minulla esim. on aika useasti kierron aikana tuollainen viiva kuin mymosalla kp 17. Toki voi olla että sinun huippu on niin nopea että sellaista tasavahvaa viivaa ei ehdi tulla jos ei juuri oikeaan aikaan testaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

181581_1866780310911_1283130729_2238810_584345_n.jpg

 

Tuossa vielä kp17 lähes tuoreeltaan. Juu tiedän, että oltava vähintään tasavahvaa ja tää mun silmään ainakin livenä sitä oli.

Mutta kyllä tästä lähin taidan testailla vaan fertestillä, unohtaa myös nuo digit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa muistaa, että on myös mahdollista, ettet ovuloi tässä kierrossa ollenkaan. Anovulatorisia kiertoja sattuu monille silloin tällöin. Itse olen aina saanut digillä ovisplussan näkyviin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sanotaan vielä, että selvästi on alkanut tuo viiva haalenee jo..Toki on myös pco, joten en tiedä miten vahvana tuo ovis ylipäänsä tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^sekin kyllä on mahdollista. Mutta mä en ole saanut digillä kiinni ovista vaikka liuska (fertest) on ollut vahva ja selvä ovis+.. Toisaalta luin, että en ole edes ainoa, helpottavaa sinänsä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sekään, että viiva on ollut tummempi ja sitten haalenee, ei valitettavasti välttämättä takaa että ovis on ollut. Mutta toivotaan, että kuitenkin olisi :) Suht vahvalta tuo kp 17 viiva näyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^tiedän, mutta pahoin pelkään, ettei se enää tästä ainakaan tummumaan ala, kun alkaa noita kiertopäiviäkin jo olla takana.. ellei sitten tee ylläriä ja pompsahda tulla todellakin myöhemmin :hysteric:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Ja eikös se ole niinkin, että vaikka olisi ihan selkeä plussa testissä, niin silti voi ovis jäädä tapahtumatta? Siis että tulee se LH-piikki mutta munasolu ei irtoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ No sepä se onkin, kun ei se tosiaan takaa mitään. Se piikki tulee, vaikka mitään munista ei irtoaiskaan. Tätä ei tietenkään testikauppiaat turhaan mainosta. Testit on kuitenkin hyviä ennakoimaan sitä, milloin ovis ehkä olis.

 

Jos taas haluu tietää, että ovis on tapahtunut, niin se aamulämpöjen mittailu auttaa siihen. Eli jos lämmöt pomppaa, niin melko varmasti on myös ovis ollut. Mut sit taas tässä vaiheessa on pupuilut jo myöhässä eli se ei sovellu ennakointiin.

 

Ja tarkasti ollen se lämpöjen nousukaan ei ihan varmasti sitä ovista takaa, mutta aika varmasti ff:n tietojen perusteella (mut oisko oma lehmä ojassa?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mutta se lämpöjen nouseminenhan johtuu siitä, että puhjenneen munarakkulan keltarauhanen alkaa tuottamaan progesteronia (vs. alkukierrosta estrogeeni kypsyttää munasolun). Eikö? Vaikka kai se lämpö voi tietysti muistakin kuin naishormonaalisista syistä nousta, mutta kuinkahan todennäköistä sellainen pysyvä lämpöjen muutos on (olettaen, ettei ole esim. kuumetta)... Mutta siis ei kai tuota progesteronia (juurikaan?) erity, jollei ole ollut ovista?

Edited by Elkku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäänpä tännekin tämän kuvan ja pyydän kanssasisarilta konsultaatiota.

 

Laskurin mukaan (eli siis kierto ollut 30-33 päivää) oviksen pitäis olla viikon päästä mutta testien mukaan se olis ollut eilen (?).

helmikuu.jpg

 

Eli mun kiertoni olis tässä kuussa vaan 26 päivää jos oletan oviksen olleen eilen ja kuukautiset alkaa 14 päivää oviksesta?

 

Vääntäkää rautalangasta kun on taas niin vaikeeta ymmärtää.... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kyl mä ton plussaksi tulkitsisin ja tosiaan se luteaalihan ois sen 14 pvää, eli se kierto ois sen 26 päivää. Näin mä sen ymmärtäisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now