Bluma

Baby Jogger

224 posts in this topic

Terhiulpu, kääntyvät etupyörät ja lumi on aina vähän hankalaa, mutta renkaat saa lukittua jolloin helpottuu. Mutta en mä kyllä Versoja talviulkoilurattaiksi ostaisi ehkä sit kuitenkaan...

 

GT mallissa on panostettu ilmakumipyöriin antamaan jousitusta kun taas tavallisessa versiossa jousitus tulee rungosta ja siinä on kovat kumipyörät. Noiden yhdistelmä olisi varmasti kaikkein paras, mutta kyllä GTn renkaat ovat paljon pidempi ikäisemmät kuin tavallisen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pääongelmahan on, että ainoiksi city-rattaiksi/vaunuiksi noita haikailen. Kaupungissa asutaan ja kyllähän täällä hyvinkin nopsaan lumet aurataan ja hiekotellaan, mutta tottakai ihan superlumisina aikoina nuo jalkakäytävät menee aika kinttupoluiksi hangessa ja tietysti heti satamisen jälkeen sitä lunta piisaa hetken. (Ja niissähän tietty jytymmilläkin vaunuilla on vähintään raskasta kyllä.) Mutta ne etupyörien liikkumiset saa kuitenkin lukittua pois? (Tuota ei missään taideta mainita, ja oon valokuvista pohtinut niitä namiskoja, että saisiko vai ei! :D )

 

GT-renkaat nyt siis vaikuttaa ehdottomilta, mutta onko sitten ihan hurjan hintasta jos hommaisikin tavisvaunut, saisi siinä rungon ja erikseen GT-pyörät siihen? Vai kuinka paljon pelkkien GT-pyörien tilaaminen tekee? (Ainakin Laurell olit niitä harkinnut, niin kyselitkö vielä hintoja mistään?)

Edited by Terhiulpu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, etupyörät saa kyllä lukittua. Molemmissa malleissa.

 

Meiän tavis-Versat tarttuivat mukaan maaliskuiselta Jenkki-reissulta. En tiedä myydäänkö tavista edes Suomessa kun GT on uudempi versio niin luultavasti panostavat vaan siihen(?).

 

GT pyöristä olen alustavasti tiedustellut ja samalla kuulin (olin jo unohtanut!!) että Versaan on tarjolla myös isot talvipyörät!! Eli kyllä GTstä saisi sillä tavalla ihan kelpo talvikulkuvälineenkin! Oisko ne talvipyörä ollu alle satasen luokkaa (siihen tulee kuitenkin vaan 2pyörää, kääntyvien etupyörien tilalle kait? En tiedä!) ja GTn perus neljän pyörän setti oli reilun satasen luokkaa(?).

 

Meiän Versat vapautuu kyllä varmaan myytäväksi tässä loppuvuoden aikana kun meinaan hankkia matkiksiksikin jotkut tuplat... Mutta ei mulla kyllä mikään kiire ole niistä vielä luopua!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luopuisit nyt!! ;) Ois ostaja jo valmiina!! (Piakkoin on pakko sit tilailla uutena, noita kun ei tosiaan käytettynä oo juurikaan ikinä tarjolla ja arvio käyttäjän saapumisesta osuu heinäkuun puoleen väliin jo...)

 

Ne talvipyörät on juu 30-senttiset, mutta ne on vissiin vain taka-akseliin? Tiiä sit jos niitä hommaa kahdet, että saako eteenkin?

On meinaan Lastenturvassa just kampanja, jossa noi mainitaan... http://www.lastenturva.fi/tuote/babyjogger-city-versa-gt-rattaat/70008812/

Vaikeaa tällasia pähkäillä, kun ei vaunui edessä ole ja kaupassakin oon vaan pari lyhkästä kertaa käynyt ihastelemassa (ja niistäkin ekalla kiinnitty suurin huomio vielä city mini 4:iin, kunnes Versat voittivat...)

 

Mut enköhän mä näillä tiedoilla uskalla Versoihin ainokaisina panostaa, toki varmaan noilla talvirenkuloilla lisävarustettuna. Kunhan saan miehen tästä vakuutettua. (Sen vasta lapsen tässä meiän holleilla saanut kaveri kun vannotti, ettemme hommaa kääntyvillä etupyörillä pelittäviä vaunuja kun niillä ei talvella kerta pärjää. Tähän oon koittanut kommentoida, että ei me hankeen lähdetä vaunulenkkeilemään millään vaunuilla huvikseen ja niinpä talvivaunuilut suurelti painottuu bussi - keskusta - kauppa - tavaratalot -sektorille, joissa Versat taas toimis ku nenä naamaan!) Ja ihan sama, kannan vaikka kainolassa sitten jos eivät hangessa tehoa! :D :D

Edited by Terhiulpu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ihan normi-Versat ja ihan hyvin kulki talvellakin sen minkä piti kulkea :) ei tosin mitään vaunulenkkejä harrasteta ja itse liinailen, mutta äiti ja mies tykkäsivät että oli ihan toimivat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pääongelmahan on, että ainoiksi city-rattaiksi/vaunuiksi noita haikailen. Kaupungissa asutaan ja kyllähän täällä hyvinkin nopsaan lumet aurataan ja hiekotellaan, mutta tottakai ihan superlumisina aikoina nuo jalkakäytävät menee aika kinttupoluiksi hangessa ja tietysti heti satamisen jälkeen sitä lunta piisaa hetken. (Ja niissähän tietty jytymmilläkin vaunuilla on vähintään raskasta kyllä.) Mutta ne etupyörien liikkumiset saa kuitenkin lukittua pois? (Tuota ei missään taideta mainita, ja oon valokuvista pohtinut niitä namiskoja, että saisiko vai ei! :D )

Kantakaupungissa kuitenkin aurataan kaikkein ahkerimmin. Meillä on ollut lähes koko ajan raattaat kääntyvillä pyörillä, enkä muista edes pahemmin niitä lukinneeni. Hetken meillä oli tilapäisesti Emmaljungan City Crossit juuri talviaikaan käytössä ja eipä ne ainakaan sen paremmat olleet. Hankalammat vaan kaupoilla ja ahtaammissa paikoissa.

 

Versoissa saa kyllä etupyörät lukkoon. :)

Edited by Holley

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa!

 

Nyt kaipaisin tietoa ja mielipiteitä seuraavaan probleemaan:

Meillä on City Elitet jotka on tosi hyvät. Nyt haluaisin City Minit matkiksiksi ja ns. kaupunki rattaiksi, bussilla jos menee niin Elitet on vähän kookkaat jne.. Oon nyt vähän kuitenkin ihastunut myös mini gt:hen.. Kummat kannattais ostaa Eliten kaveriks, city minit vai city mini gt:t? Ja sitten sellainen pyyntö teille joilla kyseisiä rattaita on, voisitteko mitata rattaiden pituuden etupyörästä takapyörään? Katselin eri sivuilta mittoja ja joissain oli, että gt:t olis 112cm ja minit 102 cm pitkät mutta eihän se millään voi olla kun elitetkin on vaan 100cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä mun käsittääkseni nuo on aika saman pituisia rattaita. Viime torstaina näin vierekkäin Elitet ja City mini 3:t ja ne oli mun silmään ihan saman kokoiset pituussuunnassa. Ainoastaan siitä erotti että mitä ominaisuuksia niissä oli. Ja toki tekstistä. :grin: Tuon takia en noita City minejä olekaan vielä hankkinut kun eivät ole mitenkään pienet kooltaan, ainoastaan tuo helppo kasaus ja suht pieni koko kasattuna houkuttelevat. Ja keveys toki. :)

Edited by Victoria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elitet ovat todella leveät yhden lapset rattaiksi (70,5cm). Olisin todella halunnut juuri Elitet, mutta ei niiden kanssa pääse vanhoihin ratikoihin eikä vanhoihin juniin.

Meillä on City mini gt:t ja nekin tuntuu välillä aika leveiltä (62cm), muuten ovatkin ihan huiput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elitet on tosiaan leveät.. Meillä taitaa olla joku eri malli mitä nyt myydään esim. Lastenturvassa koska meillä on ilmarenkaat ja Lastenturvassa myynnissä olevissa Eliteissä on vaahtotäytteiset puhkeamattomat renkaat.

Onko ne gt renkaan tosi paljon paremmat kuin tavalliset city minin renkaat? Metsälenkille tosiaan menen kyllä Eliten kanssa mutta jos ajattelee esim jotain ulkomaan reissua kun on huonot tiet tai mukulakiveä tms. niin kulkeeko gt merkittävästi pehmeämmin kuin normi city mini?

Jos city minit ja gt:t olis saman hintaiset niin ottaisin varmaan gt: mutta vähän tuo hinta mietityttää, että maksaako niin paljon enemmän renkaiden ja taittuvan aisan takia.. Eliteistäkin maksoin tarjouksessa vain 400eur..

Viitsisikö joku city minien ja gt:n omistaja mitata paljonko on mitta etupyörästä takapyörään? Ja onkohan mini3 ja mini4 yhtä pitkät..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan tilannut nyt lähiaikoina City Selectejä ulkomailta? Paljonkohan niille tulee hintaa jos on 2 istuinta, 1 koppa ja kaukaloadapteri (Gracolle)? :) Katoin että Suomesta jos ostaa ni menis yli 1000e  :o Englannin nettikaupoissa ei ollut hintoja näkyvillä mutta parissa saksalaisessa kaupassa näyttivät olevan kalliimpia kuin suomessa.
Meillä on tulossa marras-joulukuussa pikkusisarus ja lasten ikäeroksi tulee vaan 1,5v joten jotkut tuplat on pakko hankkia. Nuo City Selectit on meillä nyt ykkös vaihtoehto kun ne olis kapeat ja monipuoliset ja ilmeisesti niiden pitäis mahtua meidän pienen pieneen autoonkin  :D Ja plussaa on myös että niihin sais tuon meidän kaukalon kiinni, pääsis siis helposti shoppailemaan myös kahden lapsenkin kanssa  ;)

 

Ärsyttää vaan että nuita rattaita ei myydä täällä Oulun korkeudella ilmeisesti missään, haluaisin kuitenkin nähdä ne ihan livenä ennenkuin tilataan. Käytettyjäkin oon kyllä yrittänyt katella mutta vähissä ovat tai sitten hintaa on vähän liikaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elitet on tosiaan leveät.. Meillä taitaa olla joku eri malli mitä nyt myydään esim. Lastenturvassa koska meillä on ilmarenkaat ja Lastenturvassa myynnissä olevissa Eliteissä on vaahtotäytteiset puhkeamattomat renkaat.

Onko ne gt renkaan tosi paljon paremmat kuin tavalliset city minin renkaat? Metsälenkille tosiaan menen kyllä Eliten kanssa mutta jos ajattelee esim jotain ulkomaan reissua kun on huonot tiet tai mukulakiveä tms. niin kulkeeko gt merkittävästi pehmeämmin kuin normi city mini?

Jos city minit ja gt:t olis saman hintaiset niin ottaisin varmaan gt: mutta vähän tuo hinta mietityttää, että maksaako niin paljon enemmän renkaiden ja taittuvan aisan takia.. Eliteistäkin maksoin tarjouksessa vain 400eur..

Viitsisikö joku city minien ja gt:n omistaja mitata paljonko on mitta etupyörästä takapyörään? Ja onkohan mini3 ja mini4 yhtä pitkät..?

 

Jos mulla olisi Elitet niin ottaisin siihen rinnalle mielumin tavis Minit tai jotkut muut mahdollisimman kapeat ja kevyet kärryt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan tilannut nyt lähiaikoina City Selectejä ulkomailta? Paljonkohan niille tulee hintaa jos on 2 istuinta, 1 koppa ja kaukaloadapteri (Gracolle)? :) Katoin että Suomesta jos ostaa ni menis yli 1000e  :o Englannin nettikaupoissa ei ollut hintoja näkyvillä mutta parissa saksalaisessa kaupassa näyttivät olevan kalliimpia kuin suomessa.

 

Itse tilasin vajaa 2v sitten Practical pushchairsista. Silloin selecteille, koppakankaille, Maxi-cosin adaptereille, sadesuojalle, aisaan kiinnitettävälle lokerikolle ja turvakaarelle tuli hintaa n. 700 euroa. (ja itseasiassa ne lähetti vahingossa samalla myös 2. istuimen, vaikka sitä ei tilattukaan :ph34r: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Hehkutusta vaan vihdoin! Nyt lähti Versa GT:t tuolla AT-Lastenturvan kaukalo + talvirengas -tarjouksella meille päin matkaan! :D :D :D

Ajatuksena oli alkuun tilata puolalaisesta Bobowozkista, mutta pyysivät 100 euroa toimituskuluja vaunu + koppa -setistä, joka oisi siis siten yhteensä tehnyt sen 613 euroa (ja takuusta ja muusta sit tullut hankalampaa, kun ei noilla ole edes englanniksi nettisivuja). Eli loppulaskelmana vaaka kallistui Lastenturvan vaunut + koppa + adapterit + turvakaukalo + talvitakarenkaat = 807 euroa kotiinkuljetuksella... Vaikka tuolla turvakaukalo-adapterisysteemillä ei meille hirveesti ennakkovirkaa ole, kun ei ole autokaan, niin ehkä siitä jotain iloa on, jos se noin vuoden kelpaa. Ja ehkä sitten tulevaisuudessa toisen lapsen kohdalla on vaikka autokin? Ja onhan sillä joku jälleenmyyntiarvokin... Talvirenkailta odotan sitten jo vähän enemmän! :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

miksi mun city selecteistä menee etupyörät itsestään lukkoon, jos ajan hiekkatiellä? etenkin oikeanpuoleinen menee lähes aina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millaista sadesuojaa olette pitäneet City mineissä tai vastaavan mallisissa rattaissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

miksi mun city selecteistä menee etupyörät itsestään lukkoon, jos ajan hiekkatiellä? etenkin oikeanpuoleinen menee lähes aina.

Selvitetty, pyörän renkaiden ruuveja piti kiristää, niin lukituksesta tuli tiukempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitan tännekin vinkiksi, että jos jollain olisi myydä hyväkuntoisena City Mini 3 tai 4 niin täällä olis kiinnostunut ostaja. :) Laittakaahan yv:tä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä voisin pikku hiljaa olla valmis luopumaan meiän 6kk käytetyistä Versoista... Haluaisin City Selectit tilalle. (Tai Phil&Teds Navigatorit tai Dotit). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ai nyt sit?! :D Noeeei, mä oon tän kuukauden käytön jälkeen ainakin ihan myyty meiän Versoille!!

Tietty aina ne vähän lyhemmät ja kapeemmat saisi olla, mutta ehkä näillä nyt sit pärjää talvenkin... Ei oo ainakaan kukaan kokeneempi vaunuilija epäillyt Versat nähdessään etteikö pärjäisi... Ärsyttävä vaan meillä aisan taittolukitus on jotenkin risa... Jos tärisyttää (esim. hiekkatie) niin saattaa loksahtaa itestään alempaan asentoon... :( En oo vielä jaksanut Lastenturvaan tuosta mitään reklamoida, mutta kai se pitäis... Huomasin tuon siis kolmannella käyttökerralla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laurell: Nuo Versatkin voisivat kiinnostaa, jos vaan tuo 61 cm leveys mahtuu meidän hissiin. Vähän siinä ja siinä. Laitan yv:tä.

 

Muoks. Jostain syystä en saa laitettua yv:tä tai en ainakaan löydä mitään mistä sen voi tehdä.

Edited by Ella F

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pähkäilen kans noiden city selectien tuplien ja P&T:n Navigatoreiden ja Dottien välillä... Baby joggerin city mini gt:t meillä on ollut esikoilla matkiksina ja ihan kaupunkirattaina ja ollaan tykätty niistä todella paljon. City selecteissä mietityttää vaan pienet eturenkaat ja kasaaminen ja se vievätkö kuinka kamalasti tilaa takapaksista... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

BJt muuten ihan yleisesti (en nyt oi just City Selectejä testannut, mutta) mahtuu takakontteihin pystyasennossa ihan superpieneen tilaan! Eli ovat aika littana pakettina verrattuna moniin muihin rattaisiin.

 

P&Tt ovat ihan kompakteja myös, mutta kyllä ne vaan silti leveämmän tilan vievät... Ainakin näin mun henk koht kokemuksella.

 

Meillä on Volvo V70 farmari ja miljoona kertaa olen sinne niin noita BJ Versoja kuin P&T Naveja kasannut. Kyllä BJ vaan menee helpommin ja kevyemmin kuin Navit. (Mutta saatan silti itse kallistua Naveihin autotupliksi. Monen syyn summana :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now