Guest Noose

Vinkkejä isälle...

32 posts in this topic

Miten miehenne ovat teitä hellineet ja muistaneet raskauden aikana?

 

Itse sain synttärilahjaksi 1 ½ h jalkahoitoon lahjakortin. :) Lisäksi mies on aina silloin tällöin

hieronut hartioita ja jalkoja (tosin useimmiten miun pyynnöstä). :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yleensä saan kinumalla joskus laiskan hieronnan.

 

Mutta parasta on kuitenkin, että mies hoitaa kotia nyt hieman enemmän kuin minä, kun en tällä pötsillä oikein jaksa tehä enää kumartelua vaativia tehtäviä.

 

Paitsi, että mies kyllä meni jossain vaiheessa siivouslakkoon ja mä sitten siivoskelin ihan mielelläni, mutta mies taa pyysi koko ajan lopettamaan, kun ei kestä katsoa mun vaivalloista puuskuttamista ja ähinää :rolleyes:

Lakko siis loppui aika lyhyeen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä saan (kun kehtaan pyytää B)) sohvan recliner-mekanismin aina käyttööni kun haluan. Varsinkin ruokailun jälkeen tuntuu, ettei sohvallakaan pysty istumaan "maha kippurassa" vaan on pakko saada oikaista itsensä.

 

Ja uskoakseni saisin aiempaa helpommin apua kotitöissä, varsinkin sellaisissa, jotka ovat raskaampia. Vielä en vaan ole tarvinnut.

 

Ja nyt mun on helppo pyytää sohvalta, että saisinko vettä tai mitä milloinkin.

 

Selvästi kyllä "saan" erilaista kohtelua lähinnä sen takia, että nyt kehtaan pyytää sellaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie oon toivonut että pidemmällä raskaudessa saisin lahjakortin jalka- tai kasvohoitoon, mut ei tuo yks raaski rahojaan sellaisiin käyttää, mieluummin hiplailee itse jalkojani ja silittelee kasvoista :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole edes vielä raskaana, mutta hyvähän näitä on listata jo etukäteen ;)

- Paaaaljon paikkojen hierontaa (jalat, selkä ...)

- Aina kun en jaksa nousta sohvalta, toivoisin että toinen nousisi ja toisi minulle juomaa, ruokaa, kaukosäätimen

 

Apua, luulin että tulisi pitkäkin lista, mutta näitähän on vaikea keksiä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun mieheni on hieman turhankin kiltti, saan ihan liikaa erityistä huomiota masukin vuoksi (joskaan en pistä pahakseni ;) ). Olen kuitenkin kokenut, että kaikkein mukavinta on se, kun mies tekee lähes yksinomaan ruoat. Ja tuo vielä lautasen nenäni eteen. Ehkä omallakin laiskuudellani on jotakin tekoa asiassa (ts. jonkunhan se ruoka on laitettava), mutta valittamatta mies on tähän asti asiasta ollut. Lisäksi mies myös tekee valtaosan monista kotitöistä ihan yksinään ja omasta aloitteestaan.

Itse en niin ole hierontaihmisiä, en kaipaa sen sortin hemmottelua, mutta varmasti mukavaa, jos tuntuu että tarvitsee sellaista. On meilläkin mies tällaisia "palveluja" tarjonnut, mutta en tosiaan kovinkaan sellaisista välitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies hoiti alkuraskaudessa monta kertaa ruuanlaiton, kun en vaan kertakaikkiaan jaksanut ja koko ajan oli kuitenkin nälkä. Nyt olo on jo parempi, ja ruuanlaittokin maistuu taas. :) Hartiahieronnan olen saanut jo ainakin kerran pyytämättä, mikä on kyllä selvää parannusta! ;) Puut kantaa melkein mukisematta sisään vaikka toki voisin itsekin hakea pienempiä määriä kerralla. Ja kaupassa käydään nykyään useammin yhdessä, ettei tarvi kantaa painavia maitokasseja. Saapa nähdä, millainen huolenpitäjä tuosta mörrimöykystä vielä kuoriutuukaan. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies huolehtii kivasti mun jaksamisesta ja siitä että tulee juotua tarpeeksi. Itselllä meinaa tuo unohtua, kun paha olo vaan velloo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tahtosin sellasta jatkuvaa pohkeiden ja jalkojen kevyttä hierontaa ja hipsuttelua, kun istumatyö vetää noita alaraajoja kramppiin ja välillä pohkeita kolottaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies hieroo pyydettäessä ja on muutenkin avuksi kaikissa hommissa missä tarvitsen apua :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä sai kans hierontaa ja kotitöihin osallistuttiin pyytämättä.

Mies ei kestänyt katsella ja kuunnella mun vaivalloista siivoamista sekä laittamista.

Joskus sai vapaapäivän ruuanlaitosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle riittäisi se, että aina silloin tällöin saisin "vapaapäivän" eli mies hoitaisi pääosan esikoisen hoidosta. Toki meillä muutenkin kokolailla puolittain hommat jaetaan, mutta kun minulle tulee aina semmoinen olo, että jos mies ei heti tee, niin minä teen sitten. Jos olisi selkeästi "vapaapäivä", niin olisi helpompi rentoutua. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla mies hieroi säännöllisesti joka ilta mun jalkoja raskaana ollessani ja passasi tietysti muutenkin. Kummasti palvelu loppui vauvan synnyttyä :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mies on erittäin laiska hieromaan (väittää ettei osaa) mutta lopulta viitsii hieroa ehkä viisi minuuttia kun oikein kovasti sitä toivon... <_< Muuten mies on kyllä aika innokas siivoamaan ja laittaa jopa ruokaakin, näin oli siis ennen raskauttakin. Mutta ei aina tahdo muistaa että en saa enää (rv 37) nostella raskaita tavaroita (mm. kauppakasseja tai ompelukonetta) tai en pysty kyykistelemään mahani kanssa kovin paljon... siitä tulee aina vähän valitusta kun pyydän esim. pyyhkimään vesilammikon tai nostamaan vaikka nuppineulan lattialta. Täytyy sitten muistuttaa että neuvolassa on kielletty tällaisten asioiden tekeminen. Hyvä mies hän muuten on. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies on kyllä passannut mua aika hyvin, kun on huomannut, että mulla on huono olo tai oon todella väsynyt.

On myös ihanasti jopa tarjoutunut hieromaan mun hartioita :wub: , kun mulle on tullut päänsärkyä siitä, että hartiat on niin jumissa.

Mies on kyllä muutenkin ollu aika ihana tän ajan ja kestänyt loistavasti mun kiukuttelua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

On huolehdittu kaikesta tosi hyvin, vaikka olen varmasti ollut usein todella rasittavaa seuraa... Etenkin pahoinvointikautena kultainen aviopuolisko hoiti kaikki kotihommat kaupassakäynnistä ja ruuanlaitosta lähtien, ja kesti ihailtavasti itsesääliäni ja muuta surkeilua sekä jaksoi tsempata eteenpäin :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies hieroo kipeää niskaa ja selkää joka ilta sekä rasvaa ja hieroo turvonneita jalkoja välillä!

Olen saanut myös paljon apua kotitöiden tekemisessä ja ruuanlaitossa, tuntuupa mies vielä nauttivan tästä uudesta työnjaosta.

 

Olisi kyllä ihanaa saada välillä kukkasia näin kevään aikaan... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa-a, pitänee jättää tämä ketju auki seuraavan kerran kun mies käyttää mun konettani...

 

Olen mäkin saanut onneksi hemmottelua. Alkuraskauden pahoinvoinnin aikaan mies teki mulle aina aamuksi eväät työmatkaa varten (en pystynyt syömään mitään heti heräämisen jälkeen, mutta bussissa tuli aina nälkä). Muutenkin mies pyöritti meidän taloutta alkuraskauden ajan, kun musta ei ollut mihinkään muuhun kuin nukkumiseen ja voivotteluun. Ja hieroohan hän mun kipeää selkääni silloin kun pyydän, muttei tajua vielä tehdä sitä omatoimisesti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies hoitaa muutenkin pääasiassa siivouksen, joten hoitaa edelleenkin.

Aamuisin hän nousee ennen minua tekemään aamupalan. Vaikean pahoinvoinnin takia tarvitsen aamupalaa heti kun siltä tuntuu, usein jo ennen viittä. Reippaasti hän on kyllä sen hoitanut heti kun olen hänet herättänyt. Aamupalan jälkeen onkin kiva mennä vielä köllimään omaan sänkyyn.

Samoin mies tekee välipalat, jos kehtaan vaan pyytää.

 

Mies on myös hoitanut pääasiassa kaupassa käynnit, riippuen siitä kuinka väsynyt olen. Normaalisti käymme aina yhdessä.

 

Hyvin paljon hän minua huomio. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies on täyttänyt ihan mukisematta mun vaihtelevat toiveeni ruoan ja kauppaostosten suhteen. Mun syöminen on ongelmallista, kun useimmat sapuskat etovat todella, ja jonkun ei-toivotun ruoka-aineen näkeminenkin saa yrjöreaktion aikaan. Mies on kantanut mulle mustikkasoppaa, mitä pystyn yleensä aina juomaan, ja tehnyt paahtoleipiä kulloisten tarpeiden mukaan - joskus päälle vain voita, joskus juustoa ja niin edelleen. Hän on myös siivonnut jääkaappia ja vienyt roksat tiheään - olen todella herkkä pahoille hajuille.

 

Kipuja tai kolotuksia ei ole vielä ollut, joten niihin hänen ei ole vielä tarvinnut vastata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kiitettävän kiltisti lähtenyt hakeman illalla kaupasta jäätelöä tai suklaata yllättävien mielitekojen jodosta. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suurinta hemmottelu oli se kun tuleva isukki siivosi huushollin, kun itse kärsin koko päivän kestävästä pahoinvoinnista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole suuremmat kuviot muuttuneet eli mies hemmottelee yhtä paljon kuin ennen raskauttakin, keittää aamukahvit, tuo syötävää jääkaapista pitkin päivää ja muistaa huolehtia tarvitsenko uusia vaatteita (kun maha kasvaa). Nyt vain en saa enää kantaa mitään, en edes sitä pienintä pussukkaa ja varoittelujakin tulee enemmän, että varo sitä ja tätä, älä tee tuota...melko mukavuudenhaluinen toki olen eli en valita, mutta tulee joskus sellainen olo, että olen täysin toimintakyvytön tai sairas :lol: ja tulee vähän paha mieli kun toinen raahaa erittäin painavia kauppakasseja yksinään. Sängystä ylösnousu on myös nykyään hieman hankalaa, kun joskus ristiselkää vihloo - onneksi on apu lähellä :P

 

Oma lukunsa anoppi ja miehen sisar - kuorossa älähtävät, jos yritän edes nostaa sormeani. Mutta hyvä, että välittävät, voisi olla täysin toisinkin päin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin mies on kiitettävästi passannut. Esimerkiksi tuo aina välillä syötävää/ juotavaa sänkyyn kun oon ollu todella väsyny, hieroo ja rasvaa selän joka ilta :P , muutenkin on erittäin huomaavainen eikä anna mun tehdä liian rasakita hommia..myös ruokaa on laitettu useimmin kuin ennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now