Sign in to follow this  
Followers 0
LeeLoo

Kuume raskausoireena

7 posts in this topic

Onko täällä ketään muuta, jolla raskaus on aiheuttanut vartalon lämmön nousua? Tarkoitan semmoista lämpöä, joka jo tuntuu kropassa.

 

Olen ollut aina herkkä lämmölle, jos jonkun pöpön takia lämpö nousee vähänkään, menen helposti tosi huonoon kuntoon, iho ja lihakset tulevat hirveän aroiksi ja helliksi ja palelen todella kovasti.

 

Nyt minulla on tämä olo valtaosan ajasta :P Lämpö ei ole kuin tuossa 37 hujakoilla, mutta olo on aivan järkky, siis ihan hirvittävä. Onneksi tämä ei ole koko ajan päällä, mutta näitä huonompia päiviä on noin kerran viikossa. Tänään ei ollut puhettakaan, että olisin pystynyt hoitamaan esimerkiksi esikoisen iltatoimia, makasin vain sohvalla ja tuntui, että olen ihan tajunnan rajamailla. Olen nyt muista syistä sairaslomalla tämän viikon loppuun, ja hirvittää jo valmiiksi, millaista töissä on jos nämä oireet jatkuvat.

 

Kysyin tästä ar-ultran tehneeltä lääkäriltä kun näitä päiviä oli jo silloin (itse asiassa ovulaatiopäivä oli ensimmäinen, jolloin tuli ihan horkkakohtaus) ja hän sanoi, että on normaalia eikä kovinkaan harvinaista, että ekalla kolmanneksella kehon lämpö nousee. Tänään kuitenkin tuntui, ettei tämä voi olla normaalia. Kahdella panadolilla olo tokeni onneksi. Onneksi missään päin kehoa ei ole kipuja, olo on vain niinkuin olisi kunnon flunssa iskemässä, tosin ilman nuhaa tai yskää.

 

Päätin jo illalla, että huomenna soitan asiasta neuvolaan tai äitiyspolille, oli niin kamala parituntinen.

 

Olenko ainoa, joka on saanut tämmöisen vaivan raskauden myötä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullakin on ollut ovulaatiosta asti 37-37,3 lämpöä ja kuulemma normaalia, kuuluu alkuraskauteen. Olo oli myös karmea, aivan kaikki voimat lopussa ja kun vain sängystä siirtyi vessaan niin hengästyi kuin maratonin ois vetässy. Nyt alkaa olo normalisoitumaan enkä ole mitannut lämpöä. Silti voimat vielä hieman hukassa, ei jaksa oikein itseään rasittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä! Oon tosi herkkä lämmönvaihteluille muutenkin ja nyt koko ajan palelee ja palelee ja palelee. Tosi herkästi hengästyn myöskin ja pienetkin jutut ottaa voimille. Tässä just tärisen ja arvon, että miten pystyn lähtemään töihin, kun pitäisi ensin jaksaa pyöräillä kuusi kilometriä :girl_sigh: . Mutta ihan normaalia tää kai on, ja toivottavasti menee ohikin joskus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos teille kommenteista ja tsemppiä :lipsrsealed: Kun tuon aloitusviestin kirjoitin, oli kyseessä ihan rehti vatsatauti, joka veti minut todella huonoon kuntoon. Hyvää siinä oli kuitenkin se, että tauti vei sekä pahoinvoinnin että lämmönnousun mennessään :) Noilla viikoilla siis täyttyi eka raskauskolmannes ja kaikkien raskausoppaiden mukaisesti nuo ikävimmät oireet jäivät silloin pois. Nyt oireina on enää kasvava vatsa ja hullun arat, kasvaneet rinnat.

 

Eli toivoa on!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt tässä parina päivänä tuntunu siltä, että on kuumetta. Tai siis lämpöä. Mutta meidän kuumemitari on muuton jäljiltä teillä tiettymättömillä... Mä kyllä tunnen rupissa lämmön, kun se menee yli 37. sillon kuumottaa ihoa mutta muuten paleltaa. Ja kamala väsy. Toivon, että tämä on just sitä raskausoireita. Nyt pitäs viikkoja olla kasassa vasta 5+6... Monesta paikasta olen lukenut, että lämmönnousu voi olla merkki raskaudesta! Kiihtynyt aineenvaihdunta tietysti voi lämpöä nostaa?!...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yleistäen naisen ruumiinlämpö nousee kahdesti raskauteen johtavassa kierrossa: ovulaation tapahtuessa ja alkion kiinnittyessä kohtuun, jolloin lämpö jää koholle. Lämmön lasku ainakin alkuraskaudessa voi olla keskenmenon merkki. (Siksipä minäkin sekopäänä vielä mittaan aamulämpöjä jokaisen hyvin nukutun yön jälkeen - ja joka ilta tarkistan, että asteet on 36,8 - 37.)

 

Aluksi kehon lämmön huima nousu (ennen ovista lämpöni ovat yleensä 35,8 tienoossa) pisti hikoilemaan ja tuntumaan hankalalta, mutta vähitellen elimistö on tottunut siihen ja jos lämpö yhtään tipahtaa väsymyksen takia niin heti palelee niin, ettei tosikaan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0