Tipi

Raskausoireeet on/off

20 posts in this topic

Todennäköisesti tämä huoli on turha, mutta kysympä kuitenkin... Eli tähän asti (rv 8+5) ainoat oireet raskaudesta ovat olleet pienet nippailut alavatsalla ja rintojen turvotus ja aristus. Nyt turvotus on hävinnyt, eivätkä rinnat ole niin arat kuin vielä viikko sitten. Onko ihan normaalia vai kuuluuko huolestua? Mitä enemmän miettii ja lukee asioita, sitä enemmän alkaa pelottamaan että jotain on sattunut. Tiistaina se onneksi selviää varhaisultrassa, mutta sitä odotellessa olisi kiva kuulla muiden kokemuksia asiasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse ainakin muistan esikoisen odotuksesta, että ne vähäisetkin raskausoireet hävisivät rv9, joten voi tosiaan olla ihan normaalia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään se selvisi, kaikki oli hyvin ja gynekologi sanoi että on aivan normaalia että oireet häviävät välillä kokonaan. Ihanaa, sillä pienellä oli kädet ja jalatkin jo <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tästäkin on varmasti jossain jo keskustelua, mutta en heti löytänyt, joten laitan kysymyksen:

 

Onkohan ihan normaalia, että alkuraskauden oireeni (etominen, huimaus, rintojen arkuus) aaltoilevat edes takaisin. Joinain päivinä on kaikki oireet päällä, ja nyt taas ihan tavallinen olo eikä mitään oireilua. Raskaus on ihan alussa, 6+1 vasta, ja edellinen päättyi keskenmenoon; olen hieman epäluuloinen siksikin.

 

Onko teillä muillakin tällaista on/off-vaihtelua? Onhan..? :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa ihan normaalilta. Niin kuin sekin, että toisilla oireita on joka päivä hirmuisesti ja toisilla ei ole oireita ollenkaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samaa kävin läpi noilla viikoilla. Pahoinvointi loppui ja siitä olis pitäny nauttia koska kun se tuli takasin sitten ja jäi päälle aina rv. 16 asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista! Huojensivat mieltäni. Yritän nyt nauttia siitä että juoksu kulkee ja ruoka maittaa, ehkä se on väliaikaista vain... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mietin ihan samaa! Toisinaan on voimakkaammat oireet, joskus taas ei mitään. Kiva kuulla, että se on normaalia. Ehkä vaan nautin nyt näistä päivistä jolloin olo on hyvä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nauttikaa kun ei oo pahoinvointia:) Mullakin oireet tuli ja meni..loppujen lopuks yrjösin lähestulkoon päivittäin viikolle 14 saakka. Rintojen kipua ei oo ollu oikeestaan koko raskauden aikana..oireet on niin yksilöllisiä. Esimerkiks mitään kohdun kasvukipuja tai liitoskipujakaan ei sitten tullut...ja nyt on jo iso vatta :)

Tsemppiä odotusaikaan..on tää vaan elämän parasta aikaa, pienen melskaaminen masussa on parasta :)

Edited by chaizuli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh! Tämän ketjun löytyminen rauhoitti vähän mun oloa! Olen vasta viidennellä viikolla raskaana ja ihmeissäni (+peloissani), kun selkeimmät raskausoireet: pahoinvointi ja rintojen kipeytyminen, loppuivat eilen... ensin viikon verran kuvotti joka päivä, mutta nyt ei mitään! Koska olen ensimmäistä kertaa raskaana ja muutenkin vähän vauhko unsure.gif niin pelkään, että tällainen oireettomuus enteilee keskenmenoa... eipä auta nyt muu, kuin odottaa ja yrittää lohduttautua esim. tällaisilla viestiketjuilla, joissa muillakin ovat oireet vaihdelleet.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lohduttaa muuten minuakin tämä, sillä samojen asioiden kanssa olen taistellut. Oireita ei ole ollut juuri nimeksikään (5+3), ja sitten kun nekin vähät häviävät niin ei olo tunnu kyllä yhtään raskaalta. Mutta päivä kerrallaan tässä porskutellaan. Toivottavasti ar-ultra reilun viikon päästä tuo vähän uskoa tähän tilanteeseen ja vähentää stressaamista. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onneksi löysin tämmöisen viestiketjun. Aloin nyt tänään huolestua, kun rintojen arkuus on tuntunut loppuvan tänään. Tähän saakka rinnat oli niin kipeät, että öisin oli vaikea vaihtaa jopa asentoa. Viikkoja nyt kasassa 6+3. Muita oireita ei ole....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rintojen arkuus tuli takaisin ja nyt kuvaan on tullut myös ällötys ja kuvotus... Pahaa oloa saattaa kestää montakin tuntia. :) Nyt siis menossa 7+2, tosin moni ystävä epäilee onko viikkoja noin vähän... Maha sen verran pyöreä.. :girl_smile: Vielä pitäisi malttaa odottaa ensimmäistä neuvolakäyntiä ja ultraa. Luultavasti kaikki on ihan hyvin kuitenkin! :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) mukava kuulla. Hyvä tietää, jos itselläkin alkaa oireet aaltoilla. Ei sitten heti hermostu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin huolestuttaa raskausoireiden väheneminen. Viimeiset kolme viikkoa olen ollut niiiin väsynyt, ja pahoinvointia on esiintyny aina kun ruokailusta alkaa olla vähänkin aikaa, ja varsinkin aamuisin. Nyt sitten eilen ja tänään on ollut harvinaisen hyvä ja pirteä olo, vaikka yöunetkin jäi vähän vähemmälle. Ihmismieli on omituinen, sen sijaan että nauttisi paremmasta olosta, alkaa huolestuttaa onko kaikki kunnossa :( Harkitsen jo menoa yksityiselle uudemman kerran, jotta saisi varmuuden...

 

Neuvolakin on vasta ensi viikon tiistaina, enkä usko että siellä ultrataan (en tosin tiedä, pk Espoo), ja nt-ultraan on vielä 3,5 viikkoa!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muakin huolestuttaa oireiden väheneminen, ts. plussan jälkeinen (n. pari viikkoa kestänyt) pahoinvointi on tiessään. Sen sijaan rinnat edelleen arat. Tein varuulta uuden raskaustestin tänään, ja plussaa näytti edelleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla olisi tähän lohdullista kerrottavaa.

 

Tässä juuri oli parin päivän 6+2-6+4 tuokio niin, että oireet tuntuivat häviävän. Olin pirteä, pahoinvoimaton ja tissitkään eivät aristelleet ollenkaan niin kovasti kuin aiemmin,

 

Olin aivan varma, että se raskaus oli nyt sitten tässä. Piipahdin sitten ar-ultrassa, ja siellähän se pikkuinen sydän läpsätteli menemään kaikesta huolimatta. Pahoinvointikin teki tänä aamuna massiivisen comebackin. Olisi pitänyt vain nauttia niistä parista päivästä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now