Sign in to follow this  
Followers 0
Zemini

Kens.menon jälkeiset ovulaatio/kuukautisongelmat

8 posts in this topic

Ajattelin avata uuden ketjun kun tällaiseen en löytänyt oikeen sopivaa..girl_to_take_umbrage2.gif

 

Elikkäs minun ongelmani on seuraavanlainen..

Sain keskenmenon tammikuussa rv.6lla. Lääkärin tutkiessa (ultralla?) kohtu näytti tyhjältä, eikä isolta.

Verikokeet otettiin ja seurattiin raskaushormonin poistumista kehosta ja tämäkin meni ok..

 

Normaaliin kuukautisrytmin palauduttua (on kuitenkin 7pvä pitempi kuin ennen kesk.menoa)olen huomannut, että aina puolessa välissä kiertoa esiintyy samanalaista kipua alavatsassa ja nivusissa kuin keskenmenossakin.

Kipu on hetkittäistä ja juiliminen yhteensä kestää 1-2vrk.

Myöskin maha on ollut ilmainen ja iltaisin on viluttunut kauheasti. (Myös keskenmenon ollessa käynnissä olin Todella viluinen.)

 

Tämähän ei nyt varmaan tähän asiaan liity, mutta olen tehnyt raskaustestin viimeksi parisen viikkoa sitten, tulos negatiivinen (vauva olisi kyllä ollut tervetullut) ja kuukautiset alkoivatkin seuraavana päivänä.

 

 

Onko muilla ollut tuollaisia oireita vai voitaisiinko ne laskea ns. normaaleiksi ovulaatiokivuiksi?

 

Lääkäriin olen kyllä menossa, mutta näin v-loppuna se ei meidän paikkakunnalla onnistu muuta kuin hätätapauksissa.

 

 

Kiitos jos joku jaksaa jakaa kokemuksiaan lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyhjennyksestä on vasta 2 viikkoa, joten kierron palautumisesta ei voi sanoa mitään. Aiemmin kyllä tunsin ovulaation ihan selvästi, välillä joutui ottamaan särkylääkkeitäkin kun ei pystynyt olemaan. Kipu oli välillä lievempää jomotuksen tyyppistä, välillä vihloi nivusissa asti ja niin, ettei kyennyt olemaan mitenkään päin. Välillä tuntui myös, että alavatsa paisui (ilmaa?) ja samassa yhteydessä oli usein myös ummetusta. Kovin kipu kesti kyllä vain joitain tunteja, maksimissaan puolisen vuorokautta.

 

Jos noi sun kivut sattuu just kierron puoliväliin, niin voishan ne olla juurikin oviskipuja. Mutta jos asia askarruttaa, niin kannattaahan se toki lääkärillä käväistä. Jospa sun kroppa vaan yrittää nyt kovemmin kertoa, mikä olis otollisin ajankohta? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskenmenon jälkeen omat kokemukset kehon toipumisesta ovat sellaiset että se vie aikaa. Minulla kuukautiset eivät tulleet oikein ajallaan ja liekkö yhtäkään ovulaatiota. Kävin itse sitten perusteellisessa gynen tarkastuksessa yksityisellä. Otettiin papat ja muut kokeet. Siellähän ongelmaan löytyi syy, ja sain apua. Joten jos mieltä painaa, kannattaa mennä lääkäriin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on keskenmenon jälkeen kiertojen aikana todella paljon erilaisi tuntemuksia.Tullut jotenkin paljon herkemmäksi. Viime kierron 28-30 päivät munasarjan ja kohdun kohdalle ihan koski, toiveet tietenkin nousi korkealle mutta turhaan. Tammikuun tyhjennyksen jälkeen on tullut kaksi kiertoa 41 ja 35 päivää. Saa nähdä miten pitkäksi tämä kolmas venyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt vasta tulikin mieleeni, että enhän ole periaatteessa "luomuna" ollut kauaakaan, vaan suoraan renkaan pois jättämisen jälkeen raskauduin...

Kai nämä nyt sitten vaan ovat niitä normaaleja naistenvaivoja girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla meni kierrot pillereiden lopettamisen jälkeen aivan sekaisin, joten nyt keskenmenon jälkeen pelkään tapahtuvan samoin :/ Nyt on menossa lääkkeellisen tyhjennyksen myötä alkaneesta vuodosta laskettuna kp 38, ja tänään ultrassa lääkäri sanoi, että ei ainakaan viikkoon vielä ala kuukautiset limakalvon paksuuden perusteella. Normaali kierto on minulla ollut 27 - 30 päivää. Inhottaa odottaa :(

 

Onko teillä kellään ollut niin, että heti keskenmenon jälkeinen kierto olisi venynyt, mutta sitten olisi tullut normaaleja kiertoja? Oi jospa niin voisi tapahtua, kaiken tämän surun keskellä kiertohäiriöt veisi kyllä mielen matalaksi, varsinkin, kun toiveissa olisi raskautua mahdollisimman nopeasti uudestaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Minulla meni kaavinnasta ensimmäisten kuukautisten alkamiseen 7 viikkoa, mutta sen jälkeen kierto palautui normaaliin, joka on 27-30 vrk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta! Jospa niin menis itselläkin :) Jotenkin ärsyttävää, että kun luulee selvinneensä itse keskenmenosta, niin sitten kroppa onkin vielä aivan sekaisin, ja muistuttelee koko ajan toimimattomuudellaan. Jospa se tästä... Lääkäri sanoi, että jos ei kuukauden sisällä tule menkkoja, niin sitten voi ottaa keltarauhashormonia avittamaan, tai sitten vaan odotella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0