Guest Noose

Imetysliivit

383 posts in this topic

Oonko vaan jotenkin tyhmä, mutta en millään löydä hennesin tai lindexin nettikaupasta noita imetystoppeja? Saako muualta netistä halvalla? Tai sit sellasia pehmoimetysliivejä, jotka olis vaan puuvillaa ja elastaania. Niin ja pitäis tietty olla vielä koon puolesta esim. 70E luokkaa...

noissa halpisketjukaupoissa ei tahdo olla noita pieniä ympäryksiä ollenkaan :( pehmoimetysliivejä kannattaa katsoa lumingerien nettikaupasta, mun mielestä kohtuuhintaisia, jos nyt ei ihan yhtä halpoja kuin h&m tms. mutta varmasti laatu on vähän parempi myös. palautukset ja vaihdot onnistuu hyvin kun on suomalainen nettikauppa. esim. tämä malli http://www.lumingerie.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=sofi-imetysliivit-vaaleanpunainen loppuunmyydään halvalla, mutta pienet koot näyttäisi olevan kyllä jo aika loppu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos neulanen!

 

Joo kävin tänään tsekkaamassa lindexin, h&m ja kappAhlin valikoimat ja voinen ne unohtaa... pienin ympärys oli kaikissa se 75 ja niistä suurin kuppi on D. KappAhlissa tais olla yhdet 75DD, mutta oli tuo ympärysmitta varsin reilu. Mulla ympärys oli ennen raskautta 70 ja olen nyt laihtunut muutaman kilon vaikka vko 33 startttasi tänään, joten tuskin on ainakaan isompi sitten kun tuo mahakin lähtee. Rintavarustusta on ollut aina sen verran, että 70C on ollut joistakin ennen raskautta hieman nafti, mutta useinmiten sopiva. Raskauden mitttaan 70DD on ollut aika sopiva, nyt menee hieman pienemmätkin (varmaan sopis 70D) kun painon putoamisen seurauksena myös rinnoista on lähtenyt rasvaa. Ja jos maito nousee niin kai tuo koko ainakin yhdellä-kahdella kasvaa, eli ei varmaan kannata hankkia mitään alle tuon 70E? Pitänee varmaan tilata parit että pääsee alkuun ja sitten kun lopullinen koko selviää niin ostaa sellaiset, joissa oikeesti kokee olonsa mukavaksi.

 

Janes, samaa olen miettinyt. Mutta ajattelin itse sitten että eihän ne liivinsuojat taida esim. yöllä pysyä muuten paikallaan jos ei jotain toppia pidä. Serkulla ei noussut maito ollenkaan eikä kyllä kuppikokokaan muuttunut koko raskauden aikana, joten hän selvisi ilman imetysliivejä, mutta piti kyllä aluksi jotain toppia öisin kun sanoi, että oli rinnat kuitenkin jotenkin hellät. Sinänsähän kaarituettomilla liiveillä, joista pystyy nostamaan alaosaa (eli on sen verran joustava, kuten esim. joissain urheiluliiveissä) tai keskeltä venyttämään sivulle niin, että rinnan saa paljaaksi (tääkin vaatii kyllä melko joustavan kankaan ja syvään uurretun mallin) pärjää varmaan ihan yhtä hyvin. Kaveri, jolla on imettäessäkin B-kuppikoko, on pärjäillyt näin hyvin kun poika on nopea syömään eikä varsinkaan nyt kun on jo vähän isompi niin tarvi luukutella niin usein. Isompirintaisella en tiedä tuleeko noista sitten tarpeeksi tukea, varmaan myös makuasia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kannattaa tsekata myös Figleaves netistä sekä Changen liikkeet. Niistä voi löytyä pienellä ympäryksellä olevia. Jos satut tilaamaan liian pienet liivit, niin ei niistä heti kannata kuitenkaan luopua, vaan niille voi olla käyttöä imetyksen myöhemmässä vaiheessa. Itselläni ei ainakaan kestänyt se "megabosavaihe" kuin jonkun kuukauden ja siitäpä ne pikku hiljaa sitten pienenivät omiin mittoihinsa takaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löytyyköhän pk-seudulla jostain liikkeestä hyvä valikoima Carriwelin imetysliivejä? Nettikaupasta en uskaltaisi lähteä tilailemaan, kun koko on nyt vähän hukassa.. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkälaiset on hotmilkin koot verrattuna esim. Changen liiveiihin? Oon aikasemmin lukenut keskustelua siitä, mutta nyt en löydä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten (noista halvemmista) imetysliiveistä sais pois pinttyneen "maitoraidan" tai onko muita vinkkejä miten ne pitäs pestä? Ihan siis normaalisti 60´c pesen ne, mut kun varsinki öisin maitoa vuotaa paljon yli, niin osaan liivejä on jääny pesunki jälkeen kellertävä maitoraita (esim.H&M, Lindexin liiveihin)vaikka pesen ne lähes aina jo yhen yön jälkeen saman päivän pyykkien kanssa. Kalliimmissa cariwellin ym liiveissä tätä ongelmaa ei ole. Kylmässä veessä liottaminen tuntuu vähä turhalta, kun on sitä muutaki tekemistä vauvan kans aamuisin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse tykkäsin Bravadon liiveistä ja Silk Seamlessit oli jo laitoksella mukana. Ostin kahdet ja pesin aina käsin päivittäin. Alussa kun rinnat tuppasi vuotamaan aika paljon... Oli helppo ostaa jo etukäteen liivit, kun ei tarvinnut miettiä kuppikokoja tms. sen kummemmin. Itsellä ongelmana iso kuppikoko ja pieni ympärysmitta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten (noista halvemmista) imetysliiveistä sais pois pinttyneen "maitoraidan" tai onko muita vinkkejä miten ne pitäs pestä? Ihan siis normaalisti 60´c pesen ne, mut kun varsinki öisin maitoa vuotaa paljon yli, niin osaan liivejä on jääny pesunki jälkeen kellertävä maitoraita (esim.H&M, Lindexin liiveihin)vaikka pesen ne lähes aina jo yhen yön jälkeen saman päivän pyykkien kanssa. Kalliimmissa cariwellin ym liiveissä tätä ongelmaa ei ole. Kylmässä veessä liottaminen tuntuu vähä turhalta, kun on sitä muutaki tekemistä vauvan kans aamuisin..

 

Ootko kokeillu sappisaippuaa? Laitetaan tahraan ja sitten liivit pesukoneeseen. Sillä oon saanut ainakin esimaitotahrat pois (varsinaisia maitotahroja odotellessa :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikaselasin ketjun enkä löytänyt vastausta, joten:

 

Ennen synnytystä kannatta vissiin ostaa ainakin yhdet imetysliivit, jotka voi ottaa synnärille mukaan. Mutta mistä ihmeestä sitä tietää minkä kokoiset ostaa? Miten sen ennustaa rintojen koon, kun maito nousee? Juuri tuon takia ajattelin ostaa vain ne yhdet ja sitten synnytyken jälkeen hakea lisää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ mä ostin muutamaa viikkoa ennen LA:ta liivit, jotka oli kupista hieman löysät (eli yks kuppikoko tai rinnakkaiskoko isompi ku mitä muuten), mulla tosin oli tihkunut maitoa jo rv20 niin en tiedä miten paljon sitten se oli vaikuttanut rintojen kasvuun. Alkuun meinasi liivit olla siinä ja tuossa sopivat, ku maitoa nous ihan järkyttävä määrä, nykyisin taas kupit istuu mutta ku oon laihtunut niin alkaa hakaset loppua kesken... :rolleyes: Ja ostin semmoiset pehmoliivit, ei siis niitä topattuja t-paitaliivejä vaan ihan ne Triuphin see-through-mallit :lol:

 

Sairaalassa olin kaks yötä synnytyksen jälkeen, ja mulla jotenkin unohtu ne rintsikat ihan kokonaan, hilluin ihan pelkällä sairaalan paidalla ja verkkoalkkareilla...... :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ite ostin etukäteen jo monet (jotka onneks on olleet sopivia nyt imettäessäkin). Mutta sairaalaan aivan loistavat oli ne kaikkien mainostamat sameless drop cup-liivit (nämä). Vaikka tissit eivät niihin maidon nousun aikana (kolmas päivä) mahtuneetkaan, liivit joustivat ja tukivat. Ja koska se pahin puskurivaihe ei kestänyt kuin pari päivää, oli hyvä että liivit myös pienenivät rinnan mukana.

 

Eli siis: itse suosittelen osatamaan joustavat liivit mukaan synnärille. Sielä kuitenkaan ei tule edes kovinpaljoa liikuskeltua, niin pehmoliivien antama tuki on riittävä (omat tissit kokoa J-K, joten tukea kyllä kaipaan normisti).

 

Muoks. linkki liiveihin.

Edited by _NcV_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan palauttanut tuonne nursingbra-shop.co.uk ? Mä tilasin kolmet liivit ja yhdet (hotmilkin nekin, mutta koko oli n. 2 kuppikokoa suurempi kuin muissa samankokoisissa) oli valtavan suuret, ja mietin tota palautusta. Pitääkö itse maksaa postikulut? Hyvittävätkö palautuskulut myös vai vain tuotteen hinnan? Ja nyt kun kirjoitan tätä niin mietin, että ehkä lähetän sinne nettikauppaan postia, enkä kysele tyhmiä täällä :girl_haha: Mut saa vastata jos jollain kokemusta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kerro kun olet saanut vastaukset, munkin pitää palauttaa muutamat liivit sinne. Pitääköhän se henkarikin palauttaa? :P Oon ymmärtänyt että itse pitää maksaa pk:t, vaikka suomen lain mukaan asiakaspalautus pitäs olla ilmainen. (tämäkin muttuu muutaman vuoden kuluttua thank's to EU! :skilletgirl: )

Edited by cranberry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annan ääneni Bravado the body silk seamless imetysliiveille. Näitä tuli käytettyä ekan odotusaikana sekä imettäessä. Nyt tämän toisenkin vauvan odotusaika on sujunut samat liivit päällä kun kaikki kaarituelliset liivit ahdistaa. Just viime viikolla tilasin vihdoin yhdet uudet vastaavat liivit ja tässä yhteydessä voin suositella edelleen myös nettikauppaa, josta oon nuo liivini aina hommannu, eli NursingBra. Nopea ja hyvä palvelu/toimitus ja hinta kohdallaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No sieltä vastattiin, että itse pitää maksaa kulut...tuotteen hinnan hyvittävät sinne, millä on maksettu (luottokortti jne.). Toivoivat hyvin pakattuna ja mielellään siinä pahvilaatikossa eikä kirjekuoressa mut tää ei ollut ehdoton (mä nyt kyllä kuitenkin harkitsen palauttamista kirjekuoressa, kun tulee varmasti paljon halvemmaksi). Mä ymmärsin et se hengari kans :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin kahdet imetysliivit etukäteen. Otin samaa kokoa kuin mitä olen raskaana ollessakin käyttänyt (C75/C80), arvelin että imetys ei enää merkittävästi paisuttaisi tissejä, jotka kasvoi jo raskaudessa kahdella kuppikoolla. Toisten ympärysmitta on 80, kokoa isompi kuin normaalisti, ja se on itse asiassa hieman löysä vaikka raskaana ollessa se oli melkein parempi kuin 75. Muuten koko tuntuu oikein hyvältä.

 

Mulla on normaalisti A-kupin rintsikat joten varmaan isorintaisemmilla voi rinnat kasvaa imetyksessä suhteessa raskauteen ehkä enemmänkin..? Tai ehkä voi ajatella että jos raskaudessa kuppikoko ei ole kasvanut kovasti se tulee tapahtumaan todennäköisesti sitten imetyksen alkaessa..? Mulle toimii ihan hyvin nuo henksun kaarituelliset perusliivit, mutta voisin kuvitella että jos rinnat on oikeasti isot ja raskaat haluaisi vähän tukevammat rintsikat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kuinka pian saitte tuotteenne tilauksen jälkeen tuolta Nursing bra shopista? Itselleni tuli 31.8 postia, että tilaus on lähetetty ykkösluokassa, mutta ei ole kyllä vielä perille tullut. Jos ei huomenna tule, niin pitänee kysellä perään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muakin kiinnostaa, kuinka nopeasti liivit löytää Suomeen tilauksen postittamisen jälkeen. Olin saanut viestiä tänään torstaina, että liivit on postitettu (tilasin sunnuntaina). Ja tuleeko ne normaalisti postilaatikkoon, vai minkälainen toimitus niillä on ollut? Minäkö malttamaton..? girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain minun liivit tänään. Lähetettiin viime viikon tiistaina. Hotmilkin liivit tulevat pusseissa, mutta muut tulevat laatikoissa/pakkauksissa, joten menee postiin. Muuten oisin saanut ne jo eilen. Täytyy kyllä kehua noita bravadon body silk seamless (vai mitä ne nyt on). On todella mukavat päällä. :) Tilasin myös "hienommat" bravadot, jotka tuntuivat myös mukavilta. Hotmilkin liivit ei olleet yhtä mukavat/pehmeät päällä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen kurkkinut nyt netistä noita mukaviksi kehuttuja Carriwell'n liivejä. Ehkä tyhmä kysymys, mutta kysynpä silti. ;) Kun niissä koot ovat vain S-XL, ja kokotaulukon mukaan esimerkiksi sekä koko 70H=L ja samoin koko 90A=L, niin miten tuo voi käytännössä pitää paikkansa? :huh: Itse tarvitsisin mahdollisimman pienen ympäryksen isolla kupilla, ja mietinkin nyt, uskallanko tilata. Vai seuraako tuosta kokologiikasta se, että esim. L-koossa ympärys on kuitenkin lähempänä 90 kuin 70...? Ja voiko se kuppi tosiaan joustaa niin paljon, että käy sekä kokoa 90A käyttävälle että minulle, kun tarvitsisin kuppikoon H? Vai enkö nyt vain ymmärrä jotakin?

 

Kiitos, jos joku osaa auttaa! Muutenkin sopivien ja kohtuuhintaisten imetysliivien löytäminen on aika työn takana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin viimeisimmät liivini Nursingbralta viime viikon torstaina 1.9 joskus klo 20 aikaan illalla ja heti tämän viikon tiistaina 6.9 liivit tuli perille. Mielestäni siis nopeaa palvelua kun viikonloppukin osui väliin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oma suosikkini on Cake Lingerie (www.cakelingerie.com), liivit on ihanan näköisiä ja laadukkaita, joten kestävät useammankin imetysajan. Valikoimasta löytyy sekä topattuja että ohuempia malleja. Löytyy mm. verkkokaupasta PrettyMum.fi.

 

PrettyMum.fi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on normaalisti A-kupin rintsikat joten varmaan isorintaisemmilla voi rinnat kasvaa imetyksessä suhteessa raskauteen ehkä enemmänkin..? Tai ehkä voi ajatella että jos raskaudessa kuppikoko ei ole kasvanut kovasti se tulee tapahtumaan todennäköisesti sitten imetyksen alkaessa..?

 

Mulla ei rinnat kasvaneet odotuksen aikana kuin max. puoli kuppia ja imetyksen alkaessa ei enää ollenkaan lisää. Käytin siis koko odotuksen ajan normaaleja liivejäni (65/70 E), jättäen vain ihan pienimmät pois käytöstä, ja myös synnytyksen jälkeen ne mahtuivat päälle, tosin nyt on imetysliivit yleensä käytössä. Maidon nousukaan ei mitenkään tuntunut tai näkynyt rinnoissa. Ei siis kannata toisten rinnoista tai omista rinnoista ennen raskautta tai odotusaikana tehdä liikaa päätelmiä, jokaisella rinnat reagoivat eri tavalla ja kaikilla ei kasva ollenkaan lähtökoosta riippumatta. Minulla onnistunutta täysimetystä on nyt takana reilut 4 kuukautta eli maitoa kyllä silti tulee.

 

 

Mä olen kurkkinut nyt netistä noita mukaviksi kehuttuja Carriwell'n liivejä. Ehkä tyhmä kysymys, mutta kysynpä silti. ;) Kun niissä koot ovat vain S-XL, ja kokotaulukon mukaan esimerkiksi sekä koko 70H=L ja samoin koko 90A=L, niin miten tuo voi käytännössä pitää paikkansa? :huh: Itse tarvitsisin mahdollisimman pienen ympäryksen isolla kupilla, ja mietinkin nyt, uskallanko tilata. Vai seuraako tuosta kokologiikasta se, että esim. L-koossa ympärys on kuitenkin lähempänä 90 kuin 70...? Ja voiko se kuppi tosiaan joustaa niin paljon, että käy sekä kokoa 90A käyttävälle että minulle, kun tarvitsisin kuppikoon H? Vai enkö nyt vain ymmärrä jotakin?

 

Kiitos, jos joku osaa auttaa! Muutenkin sopivien ja kohtuuhintaisten imetysliivien löytäminen on aika työn takana...

 

Mä en osaa auttaa, mutta juuri tuosta syystä en uskaltanut ostaa noita. Tärkein tuki liiveistähän tulee tiukasta ympäryksestä rintojen alta eikä suinkaan olkaimista kuten moni tuntuu ajattelevat. Mulla on paljon helpompi löytää sopivia liivejä kun kuppikoko on muutaman pienempi, mutta kun synnytyksen jälkeen kävin Bebesistä ostamassa liivini oli myös isompia kuppikokoja pienellä ympäryksellä tarjolla ihan hyvin. Kaikki koot eivät olleet esillä vaan myyjä toi takahuoneesta sopivan koon (mä siis jouduin kysymään onko pienempää kuin esillä olevat). Hinta ei sitten enää ollut edullisimmasta päästä, muistaakseni noin 50-80 euroa/liivit.

Edited by Avocado

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kuinka pian saitte tuotteenne tilauksen jälkeen tuolta Nursing bra shopista? Itselleni tuli 31.8 postia, että tilaus on lähetetty ykkösluokassa, mutta ei ole kyllä vielä perille tullut. Jos ei huomenna tule, niin pitänee kysellä perään.

 

Luulen kyllä et mun tilaus oli loppujen lopuksi unohtunut vain lähettää, sillä se tuli tänään, ja lähettivät sen kiireessä kun aloin kysellä perään. Tai se tuli jo eilen, mutta ei ollut mahtunut kirjeluukkuun, joten sain sen postista vasta tänään. Tilauksesta kuitenkin puuttui kokonaan tilaamani Bravadon liivit, vaikka ne on tuohon tilauslistaukseen ympyröity. skilletgirl.gif

 

Lisäksi HotMilkin alkkarit oli bikini mallisia, vaikka tilasin frenc-knicker mallin. Että näin, voi prkl. Laitoin jo sinne sähköpostia, saa nähdä mitä vastaavat. Olisi kuitenkin kiva saada ne tuotteet, jotka on tilannut, ja maksanut. HotMilkin liivit oli oikein tilauksessa ja tuntuivat kyllä hyviltä päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mä en osaa auttaa, mutta juuri tuosta syystä en uskaltanut ostaa noita. Tärkein tuki liiveistähän tulee tiukasta ympäryksestä rintojen alta eikä suinkaan olkaimista kuten moni tuntuu ajattelevat. Mulla on paljon helpompi löytää sopivia liivejä kun kuppikoko on muutaman pienempi, mutta kun synnytyksen jälkeen kävin Bebesistä ostamassa liivini oli myös isompia kuppikokoja pienellä ympäryksellä tarjolla ihan hyvin. Kaikki koot eivät olleet esillä vaan myyjä toi takahuoneesta sopivan koon (mä siis jouduin kysymään onko pienempää kuin esillä olevat). Hinta ei sitten enää ollut edullisimmasta päästä, muistaakseni noin 50-80 euroa/liivit.

 

Juu, hintaahan noille helposti tuon verran Bebesistä tulee, mutta siellä on tosiaan myös kokoja tarjolla. Laitoinkin jo sähköpostia tuonne Carriwellia myyvään nettikauppaan ja kysyin tuota koko-juttua. Kunhan vastaavat, voin sitten kertoa täälläkin, mitä sanoivat - jos siitä olisi jollekin toisellekin vaikka apua. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites