Guest Noose

Imetysliivit

383 posts in this topic

Eli kuten jo aiheen kuvauksessa tuli kysyttyä, millaiset tulisi olla ja milloin kannattaa ostaa?

Moni sanoo, että jo synnärillä pitäisi olla mukana, mutta uskaltaako ostaa kun maitohan

nousee vasta muutaman päivän viiveellä?

 

Entä mistä olette liivinne ostaneet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa ostaa jo valmiiksi. Tavalliset rintsikat ei kyllä useimmilla mahdu päälle sen jälkeen kun maito on noussut, ja ilman rintsikoita ei oikein voi olla kun liivinsuojat tippuu.

 

Jos raskausaikana tarvii ostaa isompia rintsikoita, kannattaa ostaa samantien imetysliivejä. Sitten vaan siitä vähän reilumman kokoiset synnärille mukaan. Mä olen tykännyt Triumphin liiveistä. Samoin olen paljon käyttänyt Glamourmom-toppeja joissa on sisäänrakennettu liiviosa. Tai oikeastaan en enää käytä muita kuin Glammeja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tuo Glamourmom toppi vaikuttaa kätevältä. :) Mistäs oot omasi hommannut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carriwellin saumattomat pehmoimetysliivit on kuulemma hyvät pitää varsinkin yöllä. Ovat pehmeät ja joustavat rintojen kasvun mukaan. Niitä saa netistä tilattua useammastakin paikasta; eivätkä ole törkeän kalliitkaan. Itselle huusin sellaiset huuto.netistä. Mulla on lisäksi kahdet Triumphin liivit; kaarituilla ja ilman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle neuvottiin etta imetysliivit voi kayda 'mittauttamassa' n. 2-3 kiikkoa ennen laskettua aikaa. Ne muistaakseni laskeskeli sen hetkisista mitoista ymparysmittaa koon tai kaksi pienemmaksi ja kuppikoon taas koon tai pari isommaksi. Ma ostin liivit Mark&Spencerilta, jossa ystavallinen tati myos mittasi. Hyvin sopi liivit, vaikka nyt kun ostin uudet niin ymparysmitta oli pienempi ja kuppikoko isompi kuin niissa mitka ostin raskausaikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaarituettomat ehdottomasti mun mielestä paremmat, ei paina kun ainakin mä joudun myös nukkumaan rintsikoissa. Normaalisti (ei imetys) käytän vain tuellisia. :)

 

Läpän avausjutska on hyvä olla tarpeeksi alhaalla, ni varsinkin jos ei oo imetyspaita niin ei joudu tuolta olkapäältä kaivamaan... :rolleyes:

 

Oon kans tykänny Triumphin liiveistä. Mun kuppikoko n. D tai E, koko ei juurikaan muuttunu raskaudessa tai imetyksen alkaessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin kaarituettomat Anitan imetysliivit ja on hyvät päällä vaikka varsinaista käyttöä ei vielä niille olekaan (raskaus "loppusuoralla"). Myyjä suositteli nimenomaan tuettomia liivejä koska ne eivät estä maitorauhasten toimintaa ja ovat paremmat yölläkin pidettäessä eli eivät paina kun nukkuu. Ja myös ns. "imetysluukku" on hyvä olla tarpeeksi suuri että rinnan saa ulos kätevästi ja niin ettei "luukku" paina rintaa imettäessä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on myös Anitan liivit ja ne ovat mielestäni tosi hyvät. Olkaimet ja selän osio on leveät, joten tuntuvat tukevilta, vaikkei kaaritukia olekaan. Hinta oli kyllä aika tyyris, maksoivat liivikaupassa 57 €, mutta toisaalta hyvistä liivistä kannattaa maksaa.

 

Ostin vähän ennen synnytystä yhtä kokoa isommat, mutta ne jäivät maidon noustua heti pieniksi. Nyt, kun rinnat eivät ole enää ihan niin turvoksissa, tuntuvat taas paremmilta. Kävin silti ostamassa myös seuraavaa kokoa olevat ja niihin mahtuu ainakin kunnolla liivinsuojat. Mun mielestä ei siis kannata kovin monia (ja kalliita) liivejä etukäteen hamstrata, kun tuo rintojen kasvu on ihan arvoitus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon tykännyt Noppies-merkkisistä, saumattomista liiveistä (joita saa ainakin Bebesistä). Ne on pehmeät ja mukavat päällä. Hintakin on suht edullinen. Kokopolitiikka on hassu: Mulla on suurin koko (XL-XXL), vaikka kuppikoko on B. Mielestäni nuo Noppiesin liivit ovat jopa aika tiukat, joten kovin isorintainen ei varmaankaan voi Noppiesin liivejä harkita. Pesuakin liivit ovat kestäneet ihan kivasti tosin nyt reilun 7kk jatkuvan käytön jälkeen kaikki kolmet Noppies-liivit, jotka omistan, alkavat olla hieman kuluneet, mutta se lienee luonnollista jatkuvassa käytössä. Nyt on viime aikoina tullut kamala hinku käyttää tavallisia liivejä, joten ostin Lindexiltä tosi ihanat imetysliivit, jotka ovat hyvin samantyyppiset kuin normirintsikat joita yleensä käytän. Olen päättänyt, että kun lopetan imetyksen, niin ensi töikseni ostan itselleni parit oikein megaseksikkäät pitsiliivit- ja samalla kaikki imetysliivit lentävät roskakoriin! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkäsin Anitan liiveistä ja Triumphinkin oli ihan ok. Noi Glamourmom-toppit oli tosi kätsyjä kesällä ;) , kun noissa imetysliiveissä tuppaa oleen aika leveet olkaimet ja ilkeesti tulivat topin alta nykyviin.

 

Kohta ois uusien liivien hankita edessä kun kakkonen syntyy, sovitin noita vanhoja mutta tuntuvat nyt jo hieman pieniltä niin ei auta kuin suunnata liivikauppaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistan kun kävin kattomassa imetysliivejä ennen esikoisen syntymää, olin kuolla kun kokeilin niitä sovituskopissa. Olin tottunut tukeviin ja kaarellisiin liiveihin ja tuntu että kaarettomat imetysliivit olo ihan kamalat ja mietin miten niitä koskaan voi käyttää. Taisin sillon just kokeilla triumphin liivejä ja ne tuntu tosi ohuilta. Niin siinä sitten kuitenkin kävi että juuri niitä tuli lempi liivit, ihanan pehmeät ja hyvät päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minultakin ääni Triumphin liiveille. Käytössä ihan perusliivit ja toiset nätimmät pitsiset liivit. Ostin myös Carriwellin pehmeät kuppi-liivit, mutta ne eivät ole sopineet minulle ollenkaan. Painavat ja puristavat. Maidon noustessa minulle eivät sopineet mitkään liivit, mutta turvotuksen laskettua Triumphit ovat olleet parhaat. Suosittelen myös ostamaan liivit (ainakin yhdet) etukäteen, koska siinä alkuhässäkässä liivikauppaan pääsy olisi ainakin minulle ollut hankalaa. Sairaalassa liivejä en vielä tarvinnut, kun maito nousi vasta kotona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Triumphin, H&M:n, Lindexin ja Kappahlin imetysliivejä, ja kaikki on olleet ihan hyviä käytössä. Alkuun tykkäsin kevyemmistä liiveistä, varsinkin yöllä sellaiset ohuet Triumphin liivit oli ihan parhaat. Mut sitten kun maidontuotanto oli tasaantunut, ja alkuturvotus laskenut, niin kaarituellisetkin oli kivat. Kokeilemalla varmaan löytää itselle sopivimmat! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en välttämättä haluis ainakaan etukäteen laittaa kauheita summia imetysliiveihin, joten kaipaisin kokemuksia just jostain halvemmista H&M, lindex, kappahl tmv. malleista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä suosittelen ostamaan ensin Carriwell Comfort-liivit. Ne ovat todella mukavat ja joustavat siihen alkuvaiheeseen kun maito nousee ja rinnat ovat arat. Myöhemmin niitä voi käyttää yöliiveinä. Niiden hintakaan ei ole päätähuimaava (reilu 10 €). Itse olen pitänyt myös Bravado-merkkisistä liiveistä (minulla on ollut Original ja Lifestyle-mallisia liivejä). Niitä myyvät ainakin Bebes ja Nettiemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&M:n liiveissä ainakin on se ongelma, että niissä koot loppuvat D-kuppiin. Itsekin olisin halunnut ostaa etukäteen halvat imetysliivit, mutta ei toivettakaan, että nuo mahtuisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edullisimmista merkeistä Lindexiltä löytyy ainakin DD-kuppia, mulla on sellaiset ihan perusvalkoiset Lindexin omaa mallistoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli ennen synnytystä valmiina kahdet Bravadon imetysliivit (Bebesistä). Toisia käytin loppuraskaudesta, toiset olivat pehmeät trikoiset "yöliivit". "Ykkösliivit" jäivät ympärysmitasta suuriksi oikeastaan saman tien, kun rintakehän ympärys kutistui kymmenisen sentiä synnytyksen jälkeen. Yöliivit olin jo etukäteen ommellut pienemmäksi ympäryksestä, mutta niissä jäi sitten kuppikoko pieneksi. Tämän kyllä arvasin jo etukäteen, mutta siihen hätään ei suurempiakaan saanut.

 

Tilasin synnytyksen jälkeen sitten netistä kahdet imetysliivit, arvioin koot vanhojen liivien perusteella suht oikein. Vaihtoonhan ne menivät, kun en uskaltanut tilata tarpeeksi pientä ympärystä - 1,5 kk synnytyksestä menikin jo se 75-ympärys mikä oli ennen raskaaksi tuloakin. Kuppikoko oli mielestäni oikea, mutta jo nyt muutaman viikon jälkeen tuntuu liian pieneltä. Paino ei ole noussut eli lihomaan en ole alkanut, ehkä sitä maitoa vaan nyt on jo enemmän.

 

Suositukseni siis: ostakaa liivit paitsi isommalla kuppikoolla, myös pienemmällä ympäryksellä. Jos juuri ja juuri saa hakaset kiinni laajimmalla asetuksella, niin se voi silti olla liian iso ;) Joissakin liiveissä tulee mukana "jatkopala" ja se on varmasti hyvä homma. Toiseksi: jos koette tarvitsevanne isoja kuppikokoja, miettikää jo etukäteen, mistä liivit voi ostaa vauvan synnyttyä. Pääseekö paikalliseen erikoisliikkeeseen vaunujen kanssa, onko siellä varmasti myös kokoja? Kannattaisiko tilata netistä?

 

Imetysliiveihin voi joutua investoimaan isoja summia, mutta huonosti sopivat liivit voivat tulla kalliiksi. Toistuvat tiehyttukokset voivat pilata hyvin alkavan imetyksenkin :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suositukseni siis: ostakaa liivit paitsi isommalla kuppikoolla, myös pienemmällä ympäryksellä.

 

Eli mun pitäis kai jostain löytää koko 60E... :blink: No juu, taidan imetysliivit hankkia vasta lähempänä kesää, ellei sitten muusta syystä tule pakottava tarve. Markettiin mun taitaa olla turha mennä, kun sieltä en normiliivejäkään löydä. Osaisko joku sanoa, missä liikkeessä Tampereella kannattaa aiheesta asioida? Changessa yleensä käyn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ite kävin ostaa imetysliivit tuolta

Pikku Papoosesta

Toki käyttöä niille ei nyt vielä toistaiseksi oo ollut ;) , mutta hyvän tuntuiset ovat ja mielestäni ihan edulliset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannatan Triumphin kaarituettomia liivejä. Mulla oli kahdet ja enempää en onneksi ehtinytkään ostaa kun maito ehtyi...

 

Ne oli tosi mukavat päällä; ei hiostaneet ja ne päällä pystyi tosiaan nukkumaan.

 

Prismasta ostin (2 kpl liivejä kokoa 85D lähtis halvalla B) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin Lindexistä kahdet liivit, ja voin suositella ehdottomasti kaarituettomia!

Kaupassa en älynnyt paljoa tutkia niitä saumoja, mutta kahden käyttöpäivän jälkeen huomasin toisten liivien painavan kylkeä ikävästi, joten kannattaa katsoa tarkkaan onko paksuja saumoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun lemppari-imetysliivit oli Lindexiltä, Triumphin kaarituettomat liivit. Hintaa reilu 30e, mutta ihan täysin hintansa arvoiset. Ostin ne jo ennen synnytystä, malli on sellainen, että sopi päälle vaikka kuppikoko kasvoikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuka tietää, mistä saisi imetysliivejä kokoa 70C/D?

 

Tympii, kun kaikkien liivien ympärysmitta tahtoo olla siitä 75 sentistä lähtien ja se on auttamattomasti liian iso. <_<

 

Kyselen, vaikkei aihe nyt olekaan ajankohtainen... Ehkä joskus sitten taas.

Share this post


Link to post
Share on other sites