Annick

Kestovaipat vol. 3

1008 posts in this topic

Se Kushies on all-in-one-vaippa eli periaatteessa kai ei tarvitse, mutta ainakin meillä siitä vaipasta tulee helposti ihan supermärkä joten olen tykännyt laittaa hieman lisäimua, tai sitten se vaippa on ollut vaan aika vähän aikaa päällä. Mä en itse ihan kauheasti siitä Kushies vaipasta tykkää, tulee niin iso ja tönkkö paketti ja tosiaan imukykykin mielestäni aika huono, mutta kyllä me sitä silti sitkeästi ollaan käytetty, kun sellainen kerran nyt on... (ja "riesaksi" ollaan saatu kaverilta toinenkin, heh sitäkin on ollut sitten "pakko" käyttää)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saa nähdä voittaako mun luontainen laiskuus vai halu käyttää edelleen kestovaippoja. ;)

Mun mielestä laiskuus ja kestovaipat sopii hyvin yhteen. Eipä ne kertiksetkään ihan vaivattomia ole kun aina pitää viedä roskista ja ostaa uusi paketti. Esikoisen ajoilta muistan senkin, että se kertispaketti tapasi tyhjentyä aina silloin kun miehen tiliin oli vielä aikaa ja omat hoitolisät oli menneet jo aikaa sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nyt millään jaksa selailla tätä ketjua etsiäksen vastausta.

 

Eli mä nyt sit kokeilen vasta nyt pojalla kestovaippoja.Kaverilta on saatu lainaksi yks ja toinen on se äitiyspakkauksen. Pitääkö sinne äp kestovaippaan ( tais olla kushies tjtn, sellainen vihree, ruudullinen) laittaa vielä jotain täytettä sisään????

Kokeilemalla selviää :) Meidän poitsu on sen verran pienipissainen, että äp-kushies käy sellaisenaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Hoitava Villa vinkistä Fungus! Oli sitten se tai ilmakylvyt niin iho on super paljon parempi (ainoastaan pientä rupea jäljellä siellä missä iho oli puhki). Jopa mies, joka epäili hurjasti moista villaa, myönsi että aika hyvää kamaa se on :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole käytetty harsoja vaipatukseen lainkaan, joten olen vähän pihalla niistä. Tulokkaalla niitä kuitenkin aion kokeilla, kun sitten on kahden lapsen vaipat pestävänä (ellei esikoinen yhtäkkiä rupea kuivaksi...) ja harsot kuivuvat niin nopeasti. Ostin kirpparilta harsoja, jotka ovat hintalapun mukaan olleet vaippakäytössä. Tarkemmin tutkittuna ne kuitenkin vaikuttavat ihan samoilta/samanlaisilta, kuin äp:n harsot. Onkohan noista mihinkään vaippakäytössä? Onko hyville vaippaharsoille jotain "kriteereitä"? Muistelen, että valkaisematon ainakin olisi valkoista parempi.

 

Mitkä ovat teidän suosikkiharsoja vaipatuksessa? Meillä ei ole kuivausrumpua, eli niiden pitäisi olla pehmeitä ilman rummustustakin. Ja hyväimuisia tietenkin, meillä ainakin esikoinen on ollut runsaspissainen jo pienestä pitäen.

Edited by Kaakaopapu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kasa harsoja, osa on äp-harsoja ja osa on sellasia harsoja joita on käytetty 26v sitten minulla. Muutama meillä on valkoisena ja muut olen värjännyt Dylon-värillä. Kaikki harsot on ollut vaippa käytössä ja en ole huomannut mitään eroa niissä imun suhteen. Äp-harsot on ehkä isompia ja mun vanhat tietty pehmeitä ja hiukan pienempiä jolloin menee mahtavasti lisäimuina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bambuharsot on pehmeydessä ihan omaa luokkaansa ja imee myös todella hyvin :) meillä ei olla käytetty harsoa sisävaipan tapaan, mutta taskussa imuna kylläkin.. Toinen nopeasti kuivuva vaihtoehtohan olis hankkia sisätäyttöjä. Harsoonhan voi laittaa sitten kans lisäimua, jos se itsessään ei riitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän lemppareita on olleet juurikin äp-harsot, ja Jutta-harsot. Ne nyt vaan sattuu olemaan meidän ainoita uusia harsoja, muut on jotain meidän vanhoja ja vähän kuluneet käytössä biggrin.gif Ne kuluneemmat on toki pehmeämpiä, mutta myös ohuempia eli imee vähemmän... Pikkuvauvalla tykkäsin siis niistä enemmän. Tuollaiset bambuharsot olisi varmaan hyviä, en ole raaskinut ostaa girl_sigh.gif Kun onhan meillä noita harsoja... Ja pitäisi ehkä jo siirtyä muihin vaippoihin...

 

(Jaa, googlettelin ja ne bambuharsot näytti olevan vain 70x70-senttisiä, ja vielä kutistuu vähän, ei taitaisi käydä kuin ihan pienelle...)

Edited by Chimelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ImseVimse-, Ruskovilla-, bambu-, name it-, äp- ja pikkupiiaharsoja. Kolme ensiksi mainittua menee vaippoina, imukyvyssä on huomattava ero noihin kolmeen viimeksi mainittuun, jotka menee peppurätteinä ja ilmakylpyalustoina. Bambut on tietty kaikista pehmeimpiä, ihania ja imevät parhaiten (meillä on nyt reilu 7 kg vauva ja vielä tarvii kääntää hieman 70x70 cm harson reunoja pienemmäksi neliöksi ennen taittelua, joten mennee vielä sisävaipaksi taiteltunakin jonnin aikaa ja sitten voi käyttää pötkönä tai taskun täytteenä).

 

Harson kanssa käytän tarvittaessa pientä lisäimua esim. bamboo doubler on ihan yliveto tähän hommaan. Tai sitten joku tiima tai muu läpyskä, missä on pari kerrosta vaan bambua ja osassa myös coolmax. Harsojen päällä parhaat on villahousut, mutta joskus käytetään myös PUL-kuoria ja kotona kuumalla ei välttämättä mitään, jos on juuri pissannut tai menossa päiväunille (ei pissaa nukkuessaan ja pissatan sitten herätessä, niin usein harsokin säilyy kuivana tämänkin ajan). Meidän vauva on harvakakkainen, joten kakkavahinkojen pelossa ei tartte kuorta.

 

Meillä käytettiin muuten jo ihan NB-taskujakin ja vähän kaikenlaista vaippaa, mutta nyt olen vähän palannut kaikkeen yksinkertaisempaan kuten näpsysisävaippoihin, harsoihin ja nauhiksetkin on käytössä. Jotenkin tuntuu mukavalta pukea vauva mahdollisimman pehmeään pakettiin, kun reittä on tullut ja moni aiemmin hansikas tasku onkin nyt kireän tuntuinen reisistä. Odottelen, että reidet kuitenkin sulavat, kun lähtee liikkeelle, joten voinemme ehkä vielä palata näihin M-koon taskuihin enemmän myöhemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin vaippakäyttöön aluksi bambuharsoja. Käyttelin niitä ja ahkeraan opettelin, mutta en vaan saanut istuvasti päälle! Aina lörpötti jostain kohtaa. Bambuharsohan ei hirveästi jousta. Luovutin sitten harsojen kanssa kun tykästyin muihin.

 

Mutta muutama päivä sitten kokeilin Name- itin harsoja kun pidettiin harsottelupäivä (Päällä pelkkä harso, joka vaihdetaan joka pisun jälkeen) ja ne oli niiiiiiin ihania! :tender: Ne joustaa vähän, joten ne on paljon helpompi laittaa istuvasti päälle. Mä en edes huomannut eroa imutehossa bambuisiin, kun nekin kastuu meillä heti kunnolla kun poju pissaa niin isot pissat. Mä aion siis suositella tästä lähin Name- itin harsoja aloittelijoille, koska ne on mun kokemuksen mukaan paljon helpompia. Ja samalla tavalla niihinkin saa sitä lisäimua. Jos harsottelusta innostuu, kannattaa sitten hankkia kokeiluun niitä luomu- ja bambuharsoja. Tai sitten heti alkuun monta erilaista, niin näkee mistä tykkää!

Edited by Hilja

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Noissa Name Iteissä on ainakin tosi hyvä hinta-laatusuhde, kun 10kpl pakkaus maksaa 15e! Ja kuosit ja värithän niissä on usein aika ihania :girl_in_love: Meillä ei oo harsot ees vaippakäytössä, mutta silti meille on eksynyt noita kyseisen merkin harsoja 50kpl :girl_haha: (siis eihän toi luku voi olla todellinen, eihän?? :girl_impossible: ). Kaks pakettia on beessi-mustia, yks vaaleanpunainen, yks koralli ja yks vaaleanvihreä, joten tottahan se kai on.. Valkoiset (joita on joka paketissa noin puolet) on pepunalus/pyllypyyhekäytössä ja värilliset/kuvioidut pulkurätteinä, vaunuissa suojana jne..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä käytin ihan aluksi aika paljon harsoja, ja me alettiin kestoilla Pennin innostamana kun tyttö oli noin 2-3kk. Taittelin leijan (ainut jonka onnistun saamaan kunnolla istuvana) ja villikset kuorena. Nyt ei harsoja voi laittaa kunnolla kun tyttö ei suostu makaamaan paikoillaan vaan heti venkoilee jonka takia ollaan siirrytty muihin vaippoihin jotka voi sylissäkin laittaa. Harsoja käytetään edelleen kyllä silloin tällöin iltasin. Kun vaippa on vaihdettava syystä tai toisesta tunti tai alle, ennen iltapesuja ja puuroja. Silloinkin taittelen vaan pötköksi, laitan villiksien kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta nuo Name Itin harsot on kyllä ihan liian ohuita ja pieniä vaippakäyttöön. Joskus hätätapauksessa ollaan kyllä käytetty kahta sellaista yhdessä, eli toinen taitellaan leijaksi ja toinen sitten pötköksi imuksi siihen.

 

Ja meidän paketeissa kyllä valkoisia oli vain 2 kpl/pkt. Ne on meillä vaipoissa imuina (siihen nuo on kyllä hyviä, kun on pienempiä kuin tavalliset harsot). Paitsi yksi, joka on jäänyt kaapin perälle ja jota en raaski käyttää, kun se on niin pehmoinen ja puhtaan valkoinen (on sitä siis joskus varmaan käytetty, muttei montaa kertaa, ja siihen aikaan kun käytettiin vielä kuivausrumpua, niin pysyi pehmoisena. Ehkä juhlakäyttöön puklurätiksi sitten girl_wink.gif Värilliset on tietty puklurätteinä.

Edited by Chimelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuka on kutonut itse villaimuja? Onko väliä mistä langasta kutoo,onko hahtuva paras kuitenkin? Aina oikein varmaan passaa hyvin siinä? Ja heti kun maltoin googlettaa niin löyty tieto että ainakin Huopasesta, hahtuvasta ja bambusta tehdyt on tosi imukykysiä ja aina oikein passaa hyvin, kevyen lanoliinotuksen jälkeen toimivat myös kuivaliinana. Ja ei muuta kuin lankakauppaan :girl_crazy:

 

Mietin jos tekisin muutaman villaimun itse, ja kaapista löytyi pari froteekäsipyyhettä jotka joutaisivat imuiksi. Riittääkö niissä jos vaan siksakilla kutoo reunat? Kaksinkertainen on varmaan paras, ei ihan lörppö eikä vielä liian tönkkö?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä nuo Name- Itit on kyllä aika samankokoisia kuin bambuharsot, tosin vaipatettava on vasta 4,5kk. Hyvin mahtuu päälle kun taitoksena käytetään superleijaa :) Ohut se kyllä yksinään onkin, mutta meillä ei eroa huomaa juurikaan bambuharsoon. Kaikki harsot tarvii meillä lisäimuja, kuten monet muutkin vaipat... Mut menee hyvin just kun haluan laittaa päälle jotain ohutta ja ilmavaa, mutta kuitenkin ettei pissat lentele minne sattuu :D

 

Ja mulla tosiaan aluksi kompastui harsoilu siihen, etten saanut harsoa napakasti ja hyvin päälle. Eli vaikka sitten olisikin imukyvyssä huonompia, niin jos taittelut tuntuu hankalilta niin kannattaa kokeilla joustavampia harsoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on alkanut pissat tulemaan vatsan kohdalta ulos. Tyttö siis liikkuu tällä hetkellä ryömien, joten se varmaankin asiaan vaikuttaa. Miten mun pitäisi taitella imut ja mitä imuja kannattaisi laittaa? Mulla on varastossa lähinnä Hahtuvahullun Helmiä taskuina ja AIOina/yö-AIOina. Imuja löytyy: tenceliä (kaikki AIOjen imut taitaa olla sitä ja niissä kiinteät imut joko tenceliä tai mikrokuitua), mikrokuituimuja (Hahtuvahullun läppäimuja), tencelimuja (nämäkin Hahtuvahullun läppäimuja), Mannamaan perhostaittoimuja (en tarkemmin tiedä mitä matskua ovat kun on käytettynä ostettu, mutta ilmeisemmin bambujoustista ja pari kopiota kait tenceliä), taittoimuja (muutama tenceliä ja muutama jotain puuvillaa ehkä?), Rainbow:n imuja (olikohan ne jotain luomupuuvillaa, pesulapuista ei enää saa selvää) ja pari Tirsokkaan tiima-imua (hamppu-tencel).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja meidän paketeissa kyllä valkoisia oli vain 2 kpl/pkt. Ne on meillä vaipoissa imuina (siihen nuo on kyllä hyviä, kun on pienempiä kuin tavalliset harsot). Paitsi yksi, joka on jäänyt kaapin perälle ja jota en raaski käyttää, kun se on niin pehmoinen ja puhtaan valkoinen (on sitä siis joskus varmaan käytetty, muttei montaa kertaa, ja siihen aikaan kun käytettiin vielä kuivausrumpua, niin pysyi pehmoisena. Ehkä juhlakäyttöön puklurätiksi sitten.

 

Mäkin itse asiassa huomasin kun noita tarkastelin, et eri pakkauksissa on ollut eri määrä valkoisia. Joissain vaan kaks ja joissain sitten jopa 6 (mikä on ehkä jo vähän tylsää, kun niiden värillisten takia ostin sen viimeisimmän paketin). Mäkin jemmasin siitä uusimmasta pari valkoista sivuun, kun oli ne oli niin ihanan pehmoisia ja puhtoisia ja ennenkaikkea edelleen valkoisia :girl_sigh: Jos joskus tekis vaikka kotijuustoa tai jotain :girl_haha: (ne on siis visusti erillään muista :grin: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on alkanut pissat tulemaan vatsan kohdalta ulos. Tyttö siis liikkuu tällä hetkellä ryömien, joten se varmaankin asiaan vaikuttaa. Miten mun pitäisi taitella imut ja mitä imuja kannattaisi laittaa? Mulla on varastossa lähinnä Hahtuvahullun Helmiä taskuina ja AIOina/yö-AIOina. Imuja löytyy: tenceliä (kaikki AIOjen imut taitaa olla sitä ja niissä kiinteät imut joko tenceliä tai mikrokuitua), mikrokuituimuja (Hahtuvahullun läppäimuja), tencelimuja (nämäkin Hahtuvahullun läppäimuja), Mannamaan perhostaittoimuja (en tarkemmin tiedä mitä matskua ovat kun on käytettynä ostettu, mutta ilmeisemmin bambujoustista ja pari kopiota kait tenceliä), taittoimuja (muutama tenceliä ja muutama jotain puuvillaa ehkä?), Rainbow:n imuja (olikohan ne jotain luomupuuvillaa, pesulapuista ei enää saa selvää) ja pari Tirsokkaan tiima-imua (hamppu-tencel).

 

Käykö sulla niin, että imut valuu alaspäin/taaksepäin siellä vaipassa kun tyttö ryömii? Meillä ratkaisuna on ollut muotoillut imut, siis just perhostaitot (jotka ei kyllä muuten pojalla ole niin hyviä) ja sitten Vihreän Variksen imut joissa on etuosa tiimanmallinen. Vai käykö sulla niin, että vaippa ikäänkuin taittuu vyötäröltä kaksinkerroin, jolloin imut tunkevat pul-kankaan takaa pintaan? Siihen ei varmaan auta kuin etukumpparilliset vaipat. Vai tuleeko se pissa vaan tosi etupainoisesti? Silloin suosittelern imujakin etupainoisesti, esim. läppäimu ja lisäksi joku toinen ohuempi imu kaksinkerroin eteen. Sullahan oli myös mikrokuituimuja? Voisko ne olla vähän ikääntyneitä niin että toimivat kuin sienet: imevät ensin pissan, mutta kun päälle tullee painoa, imu päästääkin pissaa falskaamaan. Siihen auttaisi, kun mikrokuidun kanssa (alla) käyttäisi jotain muuta materiaalia, esim. bambua tai hamppua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todennäköisesti ne imut valuvat tosiaan alaspäin ja ehkä olen liian vähän sinne etuosaan laittanut imuja. Yleensä imuna on:

 

AIO:

- kuivaliinan alla kiinteä mikrokuitu tai tencel

- kaksin- tai kolminkertainen mikrokuituimu tai jos on kiinteänä imuna mikrokuitu, niin joku muu imu (esim .tencel tai puuvilla Rainbow)

- kaksinkerroin oleva pitkä tencelimu, josta tulee joko 4 tai 6 kerrosta (riippuen onko imussa lisäkerros)

 

YÖ-AIO:

- kuivaliinan alla kiinteä mikrokuitu

- kaksinkerroin oleva pitkä tencelimu, josta tulee joko 4 tai 6 kerrosta (riippuen onko imussa lisäkerros) sekä yksi lyhyempi tencelimu, jossa 3 kerrosta

 

TASKU:

- kuivaliinan alla mikrokuituimu

- perhostaitto (jossa 8 kerrosta imua) tai tencel/puuvilla? taittoimu, josta tulee vaihtelevasti 6-9 kerrosta

 

Ehkä pitäisi tosiaan siihen etuosaan taitella enemmän imua..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä nuo Name- Itit on kyllä aika samankokoisia kuin bambuharsot

No minähän kommentoin niiden bambuharsojenkin pienuutta jo aiemmin girl_wink.gif Eli yksinkertaisesti olen vain tottunut 80x80-kokoisiin harsoihin, ja minusta superleijan idea on, että niitä reunoja taitetaan sisäänpäin, että tulee paksumpi siitä keskikohdasta. Mutta toki nuo pienemmätkin toimii lisäimun kanssa, meillä vaan ei ole käytetty, kun puklu-/imetysrättejäkin tarvitaan ja niitä 80-senttisiä on ihan tarpeeksi vaippakäyttöön.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todennäköisesti ne imut valuvat tosiaan alaspäin ja ehkä olen liian vähän sinne etuosaan laittanut imuja. Yleensä imuna on:

 

AIO:

- kuivaliinan alla kiinteä mikrokuitu tai tencel

- kaksin- tai kolminkertainen mikrokuituimu tai jos on kiinteänä imuna mikrokuitu, niin joku muu imu (esim .tencel tai puuvilla Rainbow)

- kaksinkerroin oleva pitkä tencelimu, josta tulee joko 4 tai 6 kerrosta (riippuen onko imussa lisäkerros)

 

YÖ-AIO:

- kuivaliinan alla kiinteä mikrokuitu

- kaksinkerroin oleva pitkä tencelimu, josta tulee joko 4 tai 6 kerrosta (riippuen onko imussa lisäkerros) sekä yksi lyhyempi tencelimu, jossa 3 kerrosta

 

TASKU:

- kuivaliinan alla mikrokuituimu

- perhostaitto (jossa 8 kerrosta imua) tai tencel/puuvilla? taittoimu, josta tulee vaihtelevasti 6-9 kerrosta

 

Ehkä pitäisi tosiaan siihen etuosaan taitella enemmän imua..

 

Meillä tuollainen imumäärä kyllä pitää 2-4 h, varsinkin kun on mikrokuitua joukossa levittämässä kosteutta. Testaapa sattuuko ohivuotoja vähemmän noilla perhostaitoilla kuin muilla imuilla. Mä en usko että välttämättä tarvitset eteen hirveästi lisäimua, tuon mikrokuidun pitäisi levittää sen verran että suurin etupainotteisen imun tarve poistuisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, pitänee kokeilla enemmän noita tiimoja ja perhostaittoja ja katsoa tarkemmin sattuuko noita etuvuotoja kaikilla imuilla vai esim. vaan noissa AIO:issa, joissa sitä tiima-mallista imua ei ole mukana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No minähän kommentoin niiden bambuharsojenkin pienuutta jo aiemmin girl_wink.gif Eli yksinkertaisesti olen vain tottunut 80x80-kokoisiin harsoihin, ja minusta superleijan idea on, että niitä reunoja taitetaan sisäänpäin, että tulee paksumpi siitä keskikohdasta. Mutta toki nuo pienemmätkin toimii lisäimun kanssa, meillä vaan ei ole käytetty, kun puklu-/imetysrättejäkin tarvitaan ja niitä 80-senttisiä on ihan tarpeeksi vaippakäyttöön.

 

Nii just, jäi varmaan huomaamatta multa :) Onneksi harsot onkin monikäyttöisiä, sopivat selvästikin monenlaisiin tarpeisiin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todennäköisesti ne imut valuvat tosiaan alaspäin ja ehkä olen liian vähän sinne etuosaan laittanut imuja. Yleensä imuna on:

 

AIO:

- kuivaliinan alla kiinteä mikrokuitu tai tencel

- kaksin- tai kolminkertainen mikrokuituimu tai jos on kiinteänä imuna mikrokuitu, niin joku muu imu (esim .tencel tai puuvilla Rainbow)

- kaksinkerroin oleva pitkä tencelimu, josta tulee joko 4 tai 6 kerrosta (riippuen onko imussa lisäkerros)

 

YÖ-AIO:

- kuivaliinan alla kiinteä mikrokuitu

- kaksinkerroin oleva pitkä tencelimu, josta tulee joko 4 tai 6 kerrosta (riippuen onko imussa lisäkerros) sekä yksi lyhyempi tencelimu, jossa 3 kerrosta

 

TASKU:

- kuivaliinan alla mikrokuituimu

- perhostaitto (jossa 8 kerrosta imua) tai tencel/puuvilla? taittoimu, josta tulee vaihtelevasti 6-9 kerrosta

 

Ehkä pitäisi tosiaan siihen etuosaan taitella enemmän imua..

 

En tiedä onks tästä apua, mutta mulle tuli vaan mieleen sellainen, mikä meillä toimii noiden tencel-imujen kanssa, eli että vois kokeilla laittaa jotain bambua tai vielä tiukempaa hamppua sinne sen tencelin alle, joka sit nappaa sen kosteuden siitä tencelistä, eikä falskausta niin pääse sattumaan.

 

Mä en tiedä miten teillä muilla se tencel on toiminut... mutta mun makuun se on hyvä imu, joka tarvitsee jotain tukevampaa just tuota kosteutta nappaamaan, se kun toimii kans vähän niinkuin sienimäisesti mikrokuidun tapaan, eli imee ja levittää kosteutta, mutta kun siihen päälle istahtaa tms, niin se hulauttaa just kosteudet pihalle.

 

Mä olin tuossa noin vuosi takaperin, just kun mun tyttönen oli täyttämäisillään vuoden tai vähän sen jälkeen tosi ihastunut just noihin tenceleihin ja tilasin aika monta vaippaa tencel-sisäpinnalla/kiinteänä imuna ja sitten tencel läpillä (Onnikkaan AIO:ja) ja ihmettelin, että mikä siinä on kun ne koko ajan falskaa. Samaan syssyyn tilasin vielä tenceltaittojakin... No ne lähti kiertoon, mut vaippoja en raaskinut laittaa. Harmitti ihan tosi paljon ja vaipat jäi vähäks aikaa ihan käyttämättä, kun niitä sai koko ajan olla vaihtamassa... Sitten luin jostain tuosta, että kannattaa bambua laittaa ja kokeilin sellaisia ohkasia bambutiimoja ihan alimmaiseks pakettiin ja ne alkoikin pelittää!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.