Ink Q

vauvan vaatteet, lelut yms

111 posts in this topic

Prismasta ostin, mutta ei se mun mielestä oo Ortexin kun Ortexilla on ne vielä matalalaitasemmat...kai :D Mutta kyllä mä kyytiin mahduin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pulkan valmistaja on kotimainen Hot-toys oy ja se on ostettu Hong Kongista. Kärkkäiseltä noita saa ilmeisesti myös. Valmistajan sivuilla luki, että tuotteita myyvät tavaratalot, marketit ja lelukaupat.

 

Vähän tuo on normipulkkaa lyhyempi, mutta sekä minä, että mies (yli 180 cm) ollaan siinä neidin kanssa jo mäkeä laskettu. Istumaan on mahduttu siis. Kapeampi tämä kyllä taitaa olla kuin jotkut mallit, kun tässä reunat ovat aika pystyt eikä levenevät. Ja voi tosiaan olla, että laidat ovat myös hieman korkeammat. Mutta se taitaa olla tämmöisen pienen taaperon kyydissä pysymisen kannalta ihan hyvä juttu. Ei ole toista pulkkaa vertailukohdaksi, mutta mitä nyt pulkkia muistelen nähneeni, niin tuommoisia eroja itse olen tullut ajatelleeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysymus suksista.

 

Neiti on jo 3,5v ja joululahjaksi on toivottu ekoja suksia. Onko teillä ihan normimonot ja siteet käytössä, kun ilmeisesti lapsille on saatavilla jotain spesiaalimonoja ja siteitä ?? Mä itse ajattelin, että mikäli vaan kokoja löytyy, niin ihan normivehkeet... en oikein ymmärrä mikä funktio noilla erilaisilla monoilla ja siteillä on. Ehkä joku osaa valaista mua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mietin itsekin että sellainen peruspulkka on ehkä huono, jos toinen ei vielä osaa pitää kiinni. Mutta sellaiset korkeat vauvapulkat taas tuntuu liian "vauvamaisilta". :rolleyes: Joku tällainen ehkä olisi "välimalli", mutta mistä löytäisi?

 

post-664-1257677569_thumb.jpg

 

Meillä on tällainen, ja olen ollut tyytyväinen. Kulkee tosi hyvin, ja sillä saa laskea mäkeäkin, toisin kuin perus-vauvapulkalla. Eli ehkä menee vielä ensi talvenakin. Ja tavaratila on kätevä, ei nyt kovin suuri, mutta esim. maitokauppaostokset mahtuvat hyvin kyytiin.

 

Poika sai sen joululahjaksi, mutta kuulemma citymarketista löytyi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan nähnyt missään kivoja huppupyyhkeitä taaperokoossa? Ostaisin kummitytölle yksivuotislahjaksi jonkun kivan huppupyyhkeen jos löytäisin, mutta en löydä kuin vauvakokoisia. Kylpytakki tuntuu hankalalta, mutta kivoja sellaisiakin saa vinkata, jos ei huppupyyhettä löydy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan nähnyt missään kivoja huppupyyhkeitä taaperokoossa? Ostaisin kummitytölle yksivuotislahjaksi jonkun kivan huppupyyhkeen jos löytäisin, mutta en löydä kuin vauvakokoisia. Kylpytakki tuntuu hankalalta, mutta kivoja sellaisiakin saa vinkata, jos ei huppupyyhettä löydy.

 

En ole nähnyt huppupyyhkeitä, mutta hupullisia kylpyviittoja kyllä. Nämä ovat siis ponchomaisia, pitkiä pyyhkeitä, joissa keskellä huppu ja sivut ovat täysin auki. Ainakin Stockalla on ollut myynnissä Name It -merkkinen kylpyviitta ja Pampersilla on ainakin joissain marketeissa kampanja, jolla saa kahdella ostetulla vaippapaketilla yhden huppupyyhkeen. Kylpyviitat ovat ihan käteviä, mutta ainakin meidän viitta on muutaman centin liian pitkä 80-senttiselle. Jos päädyt kuitenkin kylpytakkiin, niin vetoketjulliset ovat ehkä kätevimpiä. Tämä Koekan on ainakin kiva.

Edited by Tinka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos tuosta kylpytakkivinkistä! Vetoketjullisia versioita en olekaan nähnyt - täytyy pistää harkintaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mää taas en voisi kuvitella vetoketjua kylpytakkiin girl_mad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikävien tapaturmien välttämiseksi varsinkin poikalapsilla varmasti on parempi, että ei ole vetoketjua ollenkaan. Tai jos on, niin sen verran ylhäällä vasta, että ei ole herkät paikat vaarassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojalle peltinen potkuauto etsinnässä, baghera tai vastaava. Olisin iloinen jos jollain olisi vinkata kauppaa missä on niitä nähnyt, netistä löytyy hintsusti valikoimaa suomen rajojen sisältä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojalle 3v. olisi menossa lahjaksi palapeli. Minkähänlainen palapeli sen ikäiselle olisi sopiva, mietinnässä on sellainen kuutiopeli jossa kaksitoista "palaa" ja siis kuusi eri kuvaa tulee kun kuution joka sivulta tulee yhteen palapeliin kuva tai sitten sellainen 25 palan perus (ohut) puinen palapeli. Mietin että onko toinen liian "lälly" ja toinen liian vaikea (se 25 palaa) vai juuri sopiva. On kuulemma vasta viime kuukausina alkanut kiinnostumaan palapelien tekemisestä. Meidän oma 2v 4kk ei vielä osaa tehdä tuota kuutiopalapeliä joten voisi ollakin sopiva kolme vuotta täyttävälle.

 

Mielipiteitä?

 

muoks. lahjaksi meni sitten se 25 palan palapeli ja oli kuulemma juuri sopiva :)

Edited by violetti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin pehmoruokia kummitytölle 4v lahjaksi täältä: www.hippiaisenpesapuu.fi. Paketti tuli justiinsa ja siis voi mieletön miten ihania, piti tulla vinkkaamaan!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika tykkää leikkiä päiväkodissa sellaisella valkoisella alustalla, jossa on reikiä joihin laitetaan erivärisiä pieniä "nappuloita". En oikein osaa selitää paremmin, toivottavasti joku tajuaa mistä on kyse :) Mistä sellaisia voisi ostaa?

Edited by Eva Luna

Share this post


Link to post
Share on other sites

hamahelmiä?? niillähän on sellasia valkoisia alustoja (erimallisia) ja niihin laitetaan niitä hamahelmiä ja sitten ne voi silittää kiinni toisiinsa. hamahelmiä ja alustoja saa ainakin ihan prismasta yms. askarteluosastolta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun korvaan kuulostaa enemmän Mosaiikkitaululta. Eli tältä

QuercettiFantaColour.jpg

 

Paljonkos nämä maksavat, onko kukaan ostanut, ei varmaan mikään kovin kallis? Minulla oli lapsena vastaava ja tykkäsin kovasti. Vaikka tässä on sitä kurjaa pikkusälää, mikä kilisee kivasti imuriin tai minkä päälle pimeässä rämpiessä taatusti astuu.. Jos silti ;)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla olis mietinnässä lapsille talveksi pihaleluja. Eli millasilla leluilla teillä leikitään lumessa, pulkka ja lumilapio löytyy jo. Mutta millä muulla voisi sellanen 3v ja 1v lapset leikkiä lumihangessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä on ainakin tykätty lasten lumikolasta, kun nyt parina talvena on ollut lunta mitä lykkiä. Rattikelkalla ollaan vähän laskettu (se Stiga saatiin kyllä käytettynä, joten tuskin olis välttämättä heti tullut mieleen itse hankkia). Ja esikoinen on parina viime talvena myös vähän pihalla hiihdellyt, aattelin jos tänä talvena hankittais käytettynä uudet, pidemmät sukset ja monot. Ja luistimet (tosin sit pitää hankkia myös itselle, että pääsee mukaan opettamaan luistelua).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime talvena 1-vuotias tykkäs lapioida lunta sellasella isolla lapiolla, kun näki naapurin lapioimassa. Siitä asti lapio oli heti kourassa kun lähdettiin ulos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä pitkävartinen lumilapio ja lumikola on olleet hittejä 1,5v iästä lähtien. Miten olis se Plaston iso kuormuri lumiauralla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös lumikola ollut kovassa käytössä, ja ihan pienet sillä jo tykkää lykkiä ja käyttöikää sillä on pitkälti. Suosittelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suositelkaa minulle hyvää parkkitaloa, joka tulisi noin kaksivuotiaalle. En haluaisi ostaa mitää renkkanaa, joka hajoaa heti. Äitiäkin miellyttävä ulkonäkö ois tietenkin plussaa mutta ensisijaisesti lapsellehan se oisi. Joululahjaksi meidän ipanalle suunnittelen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

 

Kiitti! Toihan ois ainakin nätimpi ku fisher pricen parkkis, jonka hinta on ~80 euroa. Siinä suositusikä on himppasen nuoremmille. Mikähän nuitten suositusikien logiikka on näitten välillä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now