Ink Q

vauvan vaatteet, lelut yms

111 posts in this topic

Sopisiko tähän ketjuun se lista vauvalle tarvittavista tavaroista, vai pitäisikö sille perustaa ihan oma? Olen ainakin jossain törmännyt tällaiseen listaan. mutta en vaan muista missä, joten jos, joltakin sellainen löytyy, niin olisin kiitollinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Löytyykö mistään kietaisumallisia bodyja enää koon 68 jälkeen? Vai onko ne niin vauvanvaatteita, että isommille "kuuluu" riittää napit kaula-aukossa ja äidin pitäis vaan päästä menneestä irti ;) Kun musta niitä ois niin kätevä käyttää aina joskus vielä toistaiseksi ainakin, mutta 68 jälkeen en ole löytänyt ja usein näyttää sekin koko esim. Lindexillä olevan loppu.

 

Meillä on kietasumallin lyhyt hihaisia bodeja jopa 80cm koossa. Ostettu Lindeksiltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä on kietasumallin lyhyt hihaisia bodeja jopa 80cm koossa. Ostettu Lindeksiltä.

 

Kiitos tiedosta! Pitääpä siis katsella tarkemmin/yrittää olla paikalla malliston vaihtuessa kun on enemmän valinnanvaraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyypä käydä Lindexillä katsomassa. :) Tutalla taitaa myös olla yli 68-senttisiä kietaisujuttuja. Bodyja käyttäisin mielelläni mahdollisimman pitkään, sillä on aika kökköä nostella vauvaa ja huomata, että paita nousee jonnekin niskan korkeudelle... Ehkäpä vaatevalmistajat pitävät 74-senttisiä vauvoja jo niin aikuismaisina, että heistä välttämättä pitää tehdä jo poikia tai tyttöjä? Tyylin muutos näkyy vaatteiden ulkonäössäkin. Vauvat lakkaamat olemasta vauvoja kasvettuaan 70 sentin mittaisiksi. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Niinpä. Oon yrittänyt kanssa etsii meijän pojalle bodyja ja ne isommat on kyllä aika kortilla. T-paitaa pitäs ilmeisesti jollain ilveellä opetella pitään... :rolleyes:

 

Tosta kietaisubodyasiasta tuli mieleen, et tavallaan ymmärrän miksi niitä ei oo hirveen isoja. Meijän poika on nyt 9kk ja 77 cm, enkä kyllä keksi miten tollaisen kietaisubodyn saisi sen päälle köyttämättä lasta ensin johonkin sohvanjalkaan kiinni. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sopisiko tähän ketjuun se lista vauvalle tarvittavista tavaroista, vai pitäisikö sille perustaa ihan oma? Olen ainakin jossain törmännyt tällaiseen listaan. mutta en vaan muista missä, joten jos, joltakin sellainen löytyy, niin olisin kiitollinen.

 

Muakin kiinnostais tällainen lista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suositelkaa hyvää syöttötuolia, mieluiten muuta kuin Tripp Trappia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 50 cm housut vieläkin käytössä, mutta muut vaatteet onkin jo 56 cm. 56 cm housut tahtoo olla edelleen liian isoja ja putoavat päältä, joten kyllä noille pienillekin vaatteille on ollut käyttöä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä kuuluisiko tähän ketjuun, mutta en viitsi omaa ketjuakaan aloittaa ;)

 

Mistä löydän suojan uniin/lieteen, jotta kurotteleva kahdeksankuiseni ei pääse ropeltamaan hellan levyjä? Olen käynyt läpi Kodin Ykkösen, Tarjoustalon jne. keittiötarvikkeita myyviä kauppoja. Löytyisikö jotain lastentarvikeliikkeestä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just tänään katseltiin kaverin kanssa noita liesisuojia Prismassa. Hintaa oli n.35e ja oli sekä 50cm että 60cm helloille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Löytyykö mistään kietaisumallisia bodyja enää koon 68 jälkeen?

 

 

Vastaan itselleni ja muille asiasta kiinnostuneille, että Halpa Halleista ainakin löytyy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mäkin sanoisin, että vaikka kaikki toitottaa, että älkää ostako alta 56cm vaatteita, niin ostakaa vaan :P

 

Kannattaa joo varuiksi ostaa. Me ei ostettu alle 56cm kun monen mielestä 50cm ei ollut käyttöä ja neiti olikin sitten 47cm pieni rimpula ja mamma joutui lähteämään vaateostoksille kun toinen olis hukkunut niihin 56cm vaatteisiin. 50cm vaatteilla meni 2kk asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä löytyisi kivaa kangasta taaperon huoneeseen? Ei mitään ihan "tavallista" lastenkangasta vaan jotain hiukan erilaisempaa (olipas ihanasti selitetty :P ) Olen tekemässä siitä kangastaulun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silloin kun täällä vielä oli Pikku Kenguru, niin siellä ainakin oli myynnissä hieman erilaisiakin lastenkankaita. Ikeastakin saattaa löytyä, samoin kannattaa katsoa kangaskauppojen alennus- ja palakorit, niistä voi löytyä jotain kivaa. Mitään isoa kangaspalaa et ilmeisesti tuohon tauluun tarvitse, joten siihen voi hyvinkin löytyä kangas noista alekoreista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitkä ovat olleet parhaita leluja 1-vuotiaalla. Poika on tosi vilkas ja lelu jaksaa kiinnostaa tosi hetken. Edessä olis 3,5 h autossa ja mua hirvittää jo valmiiksi :rolleyes: Kotona lempilelu on palikkalaatikko (tai oli silloin kun se ostettiin..kiinnostus on jo hiipunut). Autossa ei voi millään palikoillakaan leikkiä. Poika rakastaa mumon luona sähköurkuja, mutta noin pienille tarkoitetut musiikkilelut on liian yksinkertaisia. Toisaalta me tultais myös hulluiksi autossa jos poika pimputtais koko ajan jotain :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä lapsi ei juuri leiki autossa. Lastenlaululevyt tuntuvat pitävän kiinnostuksen yllättävän hyvin vireillä. Ja yksivuotias kyllä nukkuu autossa aika paljon. Ainakin meillä.

 

Ehkä joku kirja voisi toimia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 1-vuotias ei kovin autossa leiki. Eikä myöskään nuku ellei satu olemaan päiväunien aika. Parhaiten autossa viihdyttävät muut kuin omat lelut eli vaikka parkkikiekko kiinnostaa, mutta omia leluja viskotaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tytöllä pitkillä automatkoilla mukana joku lelu, monesti joku musiikkilelu, jossa nappeja painamalla/vääntämällä alkaa musiikki soimaan. Kyllähän se musiikki kuuluu jonkun verran, mutta kun itse istumme edessä ja tyttö yksin takapenkillä, niin radio peittää ihan mukavasti sen musiikilelun äänen (eikä vanhemmat sekoa). Tyttö nukkuu jos on väsynyt, mutta pysyy hereillä myös yllättävän pitkiäkin matkoja, joten jotain viihdykettä on hyvä olla. Tosin välillä tyttö heittää kaikki lelut pois ja katselee tyytyväisenä ulos ikkunasta, joten meillä ainakaan ei aina leluille oo tarvetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo lelujen viskominen on kyllä viheliäistä. Mä oon antanut pojalle aina autosta löytyviä lehtiä ym. papereita tutkittavaksi, mutta aina ne tippuu ja saa olla koko ajan ojentelemassa takaisin. Poika kyllä nukahtaakin autoon jos juo jotain tuttipullosta, mutta siinä on se huono puoli, että silloin tulee usein kakka :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mistä löytyisi kivaa kangasta taaperon huoneeseen? Ei mitään ihan "tavallista" lastenkangasta vaan jotain hiukan erilaisempaa (olipas ihanasti selitetty :P ) Olen tekemässä siitä kangastaulun.

 

Minä olen tehnyt tällaisesta Pikkukengurusta ostetusta Estan kankaasta seinätaulunsängyn yläpuolelle (väri oli vaan lavender), kun poika oli vauva.

 

ruutu.jpg

 

Tällaiset kankaat ostin www.lastenhuone.fi:stä varsinaisen lastenhuoneen tauluja varten. Vielä en ole saanut aikaiseksi ommella niitä, mutta ehkäpä kesälomalla inspiraatio iskee :).

 

fisut%20kangas_big.jpgsafari_iso.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä löytyisi se perinteinen puinen keinuhevonen? Jossa on se kunnon selkänoja.. Oon etsinyt joka paikasta, mutta ei vaan löydy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now