Sign in to follow this  
Followers 0
onion

Tahrat pois vauvanvaatteista

33 posts in this topic

Meillä on ärsyttävviä vanhoja pinttyneitä ruokatahroja joissakin vaatteissa. Pesty jo moneen kertaan ja nyt innostuin kokeilemaan järeämpiä konsteja. Ensin valkoisella Vanishilla, sitten pinkillä Vanishilla ja sitten sappisaippualla. Ja tahrat on ja pysyy. Ehkä hiukan haalempia sentään ovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain vanhoista vauvan vaatteista pinttyneet tahrat pois liottamalla niitä Vanishissa sen purkissa neuvotun maksimiajan (olisikohan ollut 12 tuntia).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin kanssa kokeiluun sitä tv:ssäkin mainostettua pinkkiä vanishia eikä meillä auttanut mitään,tahrat on ja pysyy !! tota liottelua vanishissa en ole kokeillut taidan testata sen vielä.mutta jos sekään ei auta niin sitten en tiiä millä niitä kokeilis kun ei viittis ostaa joka merkkiä tahranpoistoaineita kaappiin jos ei sitten tehoakkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain kolmevuotiaan piirrustukset (kuulakärkikynällä!) Marimekon t-paidasta :o Arielin tahrakynällä. Ja säästi siis värikkään t-paidan (omat! :D ) värit entisellään.

 

Ariel

 

En löytänyt kuin tuon britti-linkin, mutta olen kyllä kynän ostanut ihan marketista. Tosin se on meillä tainnut olla jo toista vuotta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitan tämän kysymyksen varalta tännekin...

 

Taapero onnistui saamaan teetahroja (juu ei juo itse teetä vaan huitaisi mun teekuppia ;)) ME&I plyysi-pilvihaalariin ja nyt niiden valkoisten pilvien kohdalla on pinttynyttä keltaista väriä joka ei ole kahdessakaan pesussa lähtenyt, vaikka olen hieronut niihin kohtiin tahranpoistoainetta.

 

Eli vinkkejä tee-tahrojen poistoon kaipaisin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen saanut lähes kaikki tahrat pois tuoreena (=samana päivänä) lämpimänä vedellä ja fairyllä, mutta jos erehtyy vahingossa laittamaan pesukoneeseen ensin, niin sitten ei ole mikään tahranpoistoainekaan toiminut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0