Ruuti

Vaatteet ja asusteet kasvavan mahan piilotteluun

53 posts in this topic

Toiveissa olisi, että saisin kasvan mahani pidettyä piilossa töissä vielä kolmisen viikkoa. Tavallisessa t-paidassa maha pullottaa jo selvästi ja mamma-malliston housut on olleet käytössä jo viikon verran. Haluaisinkin nyt kuulla vinkkejä, millaisilla vaatteilla tai asusteilla olette saaneet pidettyä vatsan piilossa?

 

Pari viikkoa on nyt mennyt löysä villatakki päällä, mutta näillä helteillä sitä ei kyllä enää voi pitää.

Edited by Ruuti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auttaisko joku suuri huivi, joka roikkuisi kaulassa? Siihen voisi sitten kääriytyä aina kun työkaverit on lähellä...

 

Nykyinen tunika-muoti on myös aika armelias mahalle olipa sitten raskaana tai ei. Mulla on nyt käytössä esim sellainen paita, joka on kainaloiden alta alaspäin tosi löysä, mutta sitten siinä on helmassa tiukempi resori, joka jää lantiolle. Näin mun läskit (ilman vauvamahaa) jää sopivasti piiloon siihen löysän paidan alle, mutta en näytä läskiltä, koska lantio ei ole kovin leveä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänä kesänä näyttäisi olevan muodissa pitkät ja löysät maksimekot, sinne laskoksiin luulisi mahan piiloutuvan mukavasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä näytän ainakin 5 viikkoa raskaammalta, jos laitan päälle jonkin tunikan tai muun selvästi löysemmän tai edestä rypyillä olevan vaatteen. Sen sijaan paidassa, joka on kokoa ihon myötäistä isompi, ei raskautta juuri edes huomaa. Alusta asti olen siis piilottelutilanteissa käyttänyt ennemmin vain aavistuksen isoja kuin selkeästi löysiä vaatteita. (Nyt ei tosin ole viikkoihin enää tarvinnut.) Jossain tunikassa näytin jo rv 7 niin selvästi raskaana olevalta, ettei asiasta ollut epäilystäkään.

 

Kerrospukeutuminen hämää tosiaan myös. Juurikin esim. auki tai yhdellä napilla kiinni oleva villatakki on tosi tehokas piilottaja, koska muuttaa kehon muotoa sen verran "epämääräisemmäksi".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä näytän ainakin 5 viikkoa raskaammalta, jos laitan päälle jonkin tunikan tai muun selvästi löysemmän tai edestä rypyillä olevan vaatteen. Sen sijaan paidassa, joka on kokoa ihon myötäistä isompi, ei raskautta juuri edes huomaa. Alusta asti olen siis piilottelutilanteissa käyttänyt ennemmin vain aavistuksen isoja kuin selkeästi löysiä vaatteita. (Nyt ei tosin ole viikkoihin enää tarvinnut.) Jossain tunikassa näytin jo rv 7 niin selvästi raskaana olevalta, ettei asiasta ollut epäilystäkään.

 

Kerrospukeutuminen hämää tosiaan myös. Juurikin esim. auki tai yhdellä napilla kiinni oleva villatakki on tosi tehokas piilottaja, koska muuttaa kehon muotoa sen verran "epämääräisemmäksi".

Samaa olin tulossa kirjoittamaan. Isot ja löysät tunikat tekivät mut ainakin tosi raskaan näköiseksi!

 

Reilun kokoinen huivi kaulassa/harteilla vie huomiota pois mahan seudulta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nythän on paljon sellaisia kivoja "rengashuiveja", jotka isoimmillaan saa laskeutumaan aika alaskin, mulla tulee yksi esim selvästi rintojen alle ja jos ottaa jonkun leveämmän, niin siitä saa volyymia ylävartaloon ja katseet pois mahan seudulta

 

Muuten kannattaa laittaa paitojen alle joku napakkaampaa materiaalia oleva aluspaita alle, niin siloittaa kummasti, mutta ei kuitenkaan niin, että olisi tukala olla. Siis sellainen, joita saa alusvaateosastoilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tuli vielä mieleen: kuviolliset vaatteet yksiväristen sijaan. Vartalon muodot eivät erotu yhtä selvästi. Esim. vinoraidat toimii. Ja (ei-kiiltävä) mustasta voi hyötyä vaikka onkin yksivärinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo vaatteiden toimivuus riippuu varmasti pitkälti siitäkin, millaisia vaatteita on tottunut ennen raskautta käyttämään. Jos on ennen käyttänyt vartalonmyötäisiä ja yllättäen pukeutuukin löysään tunikaan, niin näyttäähän se raskausvaatteelta. Jos taas ennenkin on käyttänyt väljempiä yläosia, niin sellaisilla on kyllä kätevä peitellä kasvavaa vatsaa.

 

Mulla nyt ei varsinaista tarvetta peittelylle ole, mutta parhaiten on tuntunut toimivan vaatteet, jotka on "semilöysiä" vyötäröltä. Eli vaatteen leikkaus on hiukan vartalonmyötäinen, mutta kangas laskeutuu kuitenkin vapaasti eikä ole makkarankuori tai ihoa nuoleva. Yksi vaihtoehto on varsinkin helteillä mekko, jossa leikkaus on rintojen alla ja siitä kangas laskeutuu väljästi alas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä piilottelin silloin aikanaan pitämällä päällä jakkua. Sen kun pitää auki, niin sillä saa aika hyvin piiloon vatsaa.

Myös sellaiset paidat, joissa on pyöreä pääntie ja siinä rypytykset, ovat aika hyviä piilottajia.

 

Tässä esimerkkejä (Kappahlista):

 

KAW_225458_F_2.jpgKAW_169136_F_2.jpgKAW_170761_F_2.jpgKAW_271312_F_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyselen turhan aikaisin, kun eilen vasta plussasin. girl_haha.gif Mutta tuli näitä lukiessani mieleen, että miten ihmeessä voin töissä piilottaa mahani kun meillä on työvaatteet käytössä? Olen nyt kesälomalla ja heinäkuun lopussa menossa taas töihin. Eli ei varmaankaan siis mitään näy vielä, mutta olen huolissani ajasta jolloin maha alkaa näkyä. Koska en todellakaan halua kenellekään siellä kertoa ennen aikojaan...girl_to_take_umbrage2.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ota käyttöön kokoa isompi työasu (jos mahdollista) ja kuittaa mahdollinen lihominen kesän grilliruualla ja terassijuomilla. Voit myös hankkia sellaisen tiukemman topin vaatteiden alle, joka siloittaa enimmät muhkurat, mutta ei kiristä liikaa vatsaa ettei tule paha olo.

 

Se on tietty yksilöllistä, että milloin vatsa alkaa näkymään, mulla n. 4 kk aikoihin alkoi olla jo tilanne ettei kotikonstit piilotteluun riittäneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos neuvoista Antsa!girl_smile.gif Enpäs tullut ajatelleeksi, että "olen syönyt enemmän grilliruokaa". girl_haha.gif Olen todella pienikokoinen normaalisti ja siksi tämä huolettaa, koska minussa kyllä näkyy ns. lihomisen merkit. Mutta täytynee tilata isommat vaatteet kesän lopussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OT: Itselläni sinänsä hassu tilanne että ennen raskautta laihdutin ~40kg ja nyt viikoilla 38+4 ei ihmiset vieläkään tajua minun olevan raskaana. He kai luulevat vain että olen repsahtanut l. lihonut vaikka vauvamaha on siis niin selkeä kuin vain voi olla :rolleyes: En kyllä siis pukeudukaan ihan kirkuvan kireisiin vaatteisiin vaan normaalisti kuten tähänkin asti. Jopa neuvolassa kysyttiin että enkö ilkeä esitellä mahaani kun kävin siellä viime viikolla collarit ja t- paita päälläni. Mitenkähän sitä sitten pitäisi helteillä pukeutua, pelkkään narutoppiin ja minihameeseen vai :girl_sad: /OT

Edited by Janes

Share this post


Link to post
Share on other sites

mitkään väljät trikoovaatteet ei ole välttämättä parhaita, ne herättää helposti spekulaatioita vaikkei maha vielä olisi paljonkaan pyöristynyt ja mielestäni lisäksi usein korostavat pyöreyttä. itse pidin kotelomallista liivimekkoa niin pitkään kuin se vain mahtui mahan kohdalta. muutenkin jäykät kankaat peittivät hyvin mahaa. näytin ainoastaan vähän lihoneelta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kevät talven keleillä ja kylmemmillä mun mielestä huppari on loistava. Siis jos on sellainen tilanne, että niin rentoa vaatetta voi käyttää. Huppari päällä kukaan ei uskalla alkaa spekuloimaan mahasta mitään, kun siinä se tasku tulee aina kuitenkin juuri sen alkavan vauvamahan kohdalle...

 

Mä etenisin Antsan kanssa samoilla linjoilla. Tosin vartalot ja tyylit on niin eri mallisia, että se mahakin alkaa näkyä hyvin eri vaiheessa ja myös eri kohdassa. Mulla on ollu koko ajan niin matalalla, että tämä on ollu melko näkymätön ja alushousut oli ensimmäiset, jotka alkoivat painaa/kiristää. Edelleen (rv 33) tuollaset reilut, helmastakin rypytetyt isot paidat peittää mahan kun olen muuten laihtunut. Tosin en mä enää yritä tätä peitellä :grin:

 

Meillä oli kanssa töissä työvaatteet, itse jouduin saikulle niin aikaisin ettei asiasta tarvinnut kantaa huolta mutta muut ovat tehneet niin että vaihtoivat hyvin aikaisin jo housut (joustamaton puuvillakangas, kiristysnaru vyötäröllä) numeroa isompiin ja paidankin melko pian. Se nyt tosin on sellainen säkki se paita, ettei siitä kyllä mitään tajua ennen kuin maha on OIKEASTI iso. Ja Miimikselle lohdutukset: itse pelkäsin mahan näkyvän pian, koska olen pienikokoinen, mutta toisin kävi. On niin yksilöllistä. Nytkin vielä kysytään, että joko on puoliväli, vaikka viikkoja on jo reilusti yli 30 :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jopa neuvolassa kysyttiin että enkö ilkeä esitellä mahaani kun kävin siellä viime viikolla collarit ja t- paita päälläni. Mitenkähän sitä sitten pitäisi helteillä pukeutua, pelkkään narutoppiin ja minihameeseen vai :girl_sad: /OT

 

:girl_haha: Napapaitaan ehkäpä?

 

Mä sanoisin että paras vinkki on laittaa musta ihonmyötäinen paita alle ja joku värillinen neuletakki auki siihen päälle. Toisaalta hameet on myös käteviä, jos ne vähän levenee alaspäin. Vyötärö tosin ei ole enää samalla kohdalla kuin ennen, mutta maha jää ovelasti piiloon hameen laskosten alle ja päälle voi laittaa hyvin istuvan paidan. :) (tosin tämä toimii vain tiettyyn rajaan asti, kunnes alkaa näyttää reilusti ylipainoiselta, ei raskaana olevalta, vaikka olisikin hoikka).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon niin tyytyväinen kun on viileämmät ilmat tulossa.. helpompi piilotella tulevaa masua alkuvaiheessa. Vaikkakin toivoisin sen jo kasvavan, jotta tilanne tulis todellisemman tuntuiseksi.

Pikkurinsessan työvaate-tilanne kuulosti hyvin tutulta. Vaikkakaan mua ei pelota se että työvaatteiden alta näkyis (ovat sen verran väljiä), mut pukuhuoneessa on turhan tarkkasilmäisiä. Siellä ei oikein mahaansa voi piilotella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täältähän löytyi hyviä vinkkejä. :) Vasta plussasin, mutta iltapäivisin alkaa maha jo pömpöttää turvotuksesta ja pitää miettiä tarkemmin töihin vaatetusta. Mulla on myös tuontapaisia paitoja kuin Antsa linkitti. Myös bleiserin ja kerrospukeutumisen olen huomannut aika hyväksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä piilottelen ihan pelkkää alavatsapömppöä juurikin tuollaisilla Antsan ehdottamilla paidoilla ja pidemmillä neuletakeilla. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä sanoisin että paras vinkki on laittaa musta ihonmyötäinen paita alle ja joku värillinen neuletakki auki siihen päälle.

Ma kaytin aika paljon just tata taktiikkaa, tai usein kylla seka paita etta neuletakki olivat samaa savyt ja lisaksi hamasin koruilla, jollain joka vie katseen pois vatsanseudulta..

 

Normaalisti pukeudun toissa usein kietaisumekkoihin ja niillakin hamaaminen onnistui hyvin, vatsan kohdalle tulevan rypytyksen takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää onkin hyvä ketju! Minä aloitin juuri uuden työn ja olen kysellyt isompaa paitaa... Työvaatteena on todella ihon myötäinen t-paita ja isompia kokoja ei ollut... Onneksi meillä saa käyttää omaa hupparia siinä päällä, mutta välillä siinä tulee tosi kuuma... En jotenkin usko kyllä, että kykenen peittämään mahan 4kk.... :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullakin edessä tänään shoppailuretki, jonka tavoitteena löytää vaatteita, joiden alta masua ei näkis. Nyt viikkoja koossa 12 ja housut alkaa jo vähän kiristää. Eiköhän se masukin sieltä pian pullahda esiin. Mulla ei töissä ongelmana pomot tai työkaverit, koska niille tieto saa jo tullakin. Ongelmana sen sijaan asiakkaat, joiden en halua vielä tietävän asiasta. Raskaus kun tarkoittaa sitä, etten ole heidän kanssaan tekemisissä enää ensi vuonna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiemmin mainittua neuletakki + tumma trikoopaita alle -yhdistelmää minäkin suosin raskauden alkuaikoina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä ketju!

Pakko alkaa jo ottamaan vinkkiä näistä teidän neuvoista, vaikka olen todella alussa. Menossa rv 4+x... Kaikesta punktio ja siirto säädöstä vatsa jo valmiiksi turvonneena. Mietin jo, et pitääkö koittaa kirota koko homma, ja ostaa jo äitiysvaatteita...Taitaa vaan tuoda enemmän tätä mahaa esille...?

 

Ei kellään olis hyviä vinkkejä tosi matalavyötäröisistä housuista, jotka ei painais mahaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan yksi avain piilotteluun on että käyttää mahdollisimman samantyylisiä kuin ennekin! Jos siis yhtäkkiä vaihtaa joihinkin tunikoihin kun on ennen pitänyt pillifarkkuja niin voi epäilykset herätä jo siitä... Mä onnistuin piilottelemaan aika kauan masua ihan sillä että pidän usein huppareita muutenkin ja mulla on myös aina kaikkea kamaa niissä taskuissa niin ei kukaan sit kiinnittänyt erityistä huomiota kun käytin jonkun aikaa vain niitä kaikista löysimpiä huppareita. Jos taas yhtäkkiä vaihtaisin tyköistuvista mekoista noihin farkkuihin ja huppareihin niin kai siinä jo kulmat kohoais.

Share this post


Link to post
Share on other sites