Sign in to follow this  
Followers 0
Jondi

Ötökän puremat

12 posts in this topic

Mikä auttas kauheeseen kutinaan? Joka paikka ihan täynnä itikanpuremia.. Tekee mieli vaan raapia kokoajan.. :girl_cry2:

Ja jotain sellasta mitä vois laittaa lapsille kans? Niillä kans puremia ja kutinaa.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etonoa tai Hydrocortisonia girl_smile.gif Auttaa paremmin mitä nopeammin pureman jälkeen laittaa..itellä aina Etonoa käsilaukussa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta. Mä oon yrittäny nyt laittaa bepanthenia mut ei auta.. Hydrocortison on päässy loppumaan ja kun sitä meen ostamaan niin tuo etono varmasti tarttuu kans mukaan. Piti googlettaa se ja vaikuttaa hyvälle! Sitä voi varmaan laittaa lapsille kans? 2v ja 4v?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuten jo sanottu, niin itse suosittelen myös Etonoa! Tuo hirveän nopean ja ihanan helpotuksen! :)

 

Jaha edit: aloittaja olikin jo varmaan tällä aikavälillä ehtinyt käydä apteekissa. girl_haha.gif

Edited by Takaintialainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etonolle tulee ääni täältäkin!
Mulle tulee todella herkästi hillittömät paukamat ötököiden puremista, ja kuumotus ja polttelu on mieletöntä, olipa kyseessä vaan itikka. Etono siis mulla ainakin hllittää myös kutinaa paremmin kuin hydrokortisoni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apteekista olisi tarjonnut jotain aloe veraa, kun kyselin tenavalle 1 v 3 kk. En tiedä sitten, auttaako oikeasti kutinaan, ihan aikuistenkin mittakaavassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia etono vinkistä! Allergialääkkeestä ja Hydrocortisonista ei ole ollut paljon apua. Minulle tulee isoja paukamia, jotka sitten raavin vereslihalle :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

En viitsinyt aloittaa uutta ketjua, kun oma kysymykseni liippaa niin läheltä tätä: Onko täällä muita, joilla ne ötökänpuremista tulleet paukamat jättävät jälkeensä arpia, jotka eivät meinaa parantua millään? Miten kummassa niistä pääsisi eroon nopeammin? Onko mitään tuotetta, josta voisi olla apua? Mitä luonnonmukaisempi, sen parempi.

 

Minulla nimittäin kestää helposti vuoden ennen kuin edelliskesän puremat ovat hävinneet iholta. Ongelma on lähinnä jaloissa, joihin hyttyset ja muut elukat useimmiten tarraavat kiinni. Ei puhettakaan, että koskaan kehtaisin pitää hametta ilman peittäviä sukkahousuja, koska koivet ovat ympäri vuoden täynnä joko tuoreita puremia tai niistä jääneitä arpia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Hiukan tarkennusta, onko siis niin, että sulle jää oikein sellainen arpikuoppa vai eikö purema tahdo ollenkaan parantua eli rupi tuntuu pysyvän aina vaan?

 

Jos kyse on oikein arvesta, niin onko sulla muuten liiallista arpikudosta? Siis niin, että mahdollisista haavoista(korvareiätkin on hyvä esimerkki) jää pahat arvet?

 

Meillä on tänä kesänä vanhempaa poikaa purreet märäkäiset muutamasta kohdasta niin, että kävi jo mielessä paraneeko puremakohta ikinä. Rupia oli siis muutaman kuukauden ajan ja lopulta niiden irrottua jäljelle jäi pieniä kuoppia. Muakin kiinnostais kyllä jos jotain voidetta ois mitä noihin laittaa, kortisoni voiteita on laitettu kun kutisi, mutta muuten ei oikein mitään. Vanhempi poika tuntuu siis oikein houkuttavan ötököitä, olis kiva valmistautua seuraavaa kesää varten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä tarkentava kysymys, JoHe. Ruvet pysyvät iholla kauan (kun vertaan muihin ihmisiin), ne ovat todella näkyviä ja isoja ja mullekin tulee noita arpikuoppia, joiden paraneminen on todella hidasta. Ruven alta siis paljastuu rumia kraaterimaisia kuoppia. En ole koskaan kuullut termiä liiallinen arpikudos. Pitää googlettaa, mistä on kyse. Jos tarkoitat sitä, onko reikien laittamisen jälkeen ollut ongelmaa reikien paranemisessa, niin kyllä on.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0