Sign in to follow this  
Followers 0
Monka

Kiitoslahja perhepäivähoitajalle

12 posts in this topic

Tyttö lopettaa hoidossa tämän kuun lopussa. Meillä on ollut taivaallisen ihana hoitaja ja haluaisin muistaa häntä jollakin tavalla. En halua antaa pelkkää kukkaa tai lahjakorttia jonnekin, vaan jonkin konkreettisen muiston.

Mietin yhdeksi vaihtoehdoksi Kalevalakorun Lähde (vai oliko se Puro?) -kaulakorua. Ei ole sen tyyppinen, että keräilisi Mariskooleja tai Muumimukeja tms.

 

Hoitokaverit tulevat meille ensi viikolla "läksiäisiin" ja heille myös haluaisin jonkin muiston antaa. Ajatuksena oli laittaa pussiin Muumi-käsipyyhe, saippukuplia ja karkkipussi (tämä on ok, varmistettu). Lisäksi jokin kiva henkilökohtainen kortti, jossa on maininta yhteisistä leikeistä ja toivotetaan hyvää kesää.

 

 

Olisiko jollain joku muu idea? Olen täysin avoin kaikille, erityisesti tuon hoitajan suhteen. Yritin hänen mieheltään kysellä käyttääkö koruja, mut ei hän tiennyt. Tyypillinen mies. grin.gif

 

Jos tyttö olisi ollut päiväkodissa, en ehkä näin "suureellisesti" muistaisi, mutta kyse on pienestä perhepäivähoitoryhmästä ja hoitaja on tehnyt suuremmoista työtä ja lapsiporukka on ollut tiivis. He ovat täysin kiitoksensa ansainneet! lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äitini on ollut perhepäivähoitaja ja hän kyllä ilostui ihan kaikista muistamisista. Hän muistaa vieläkin, että minkä koriste-esineen sai joltain lapselta ja minkä villapaidan joltain toiselta. Eli kaikki saadut lahjat ovat olleet mieluisia yllätyksiä, koska lähtökohtaisesti hän ei tietenkään ole odottanut saavansa mitään. Tämä nyt ei varmaankaan sinua auta lahjan valitsemisessa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ihan ideat loppu. Ens viikon torstaihin saakka olisi aikaa. :girl_impossible:

Viime vuonna muistan vieneeni vain kortin ja ruusun, jotka oli häthätää ostettu paikallisesta Siwasta. Toki aloitimme silloin pojan virikepaikkaa vasta kevään hyvällä puolella, joten en sen isompaa edes haaveillut antaa, mutta nyt, kun olemme olleet koko vuoden samaisella hoitajalla niin haluaisin viedä jotain pientä muistoa ja onhan tämä viimeinen toimintakausi esikoiselle perhepäivähoitoryhmässä.

 

Kaikki tuo kukkia ja kortteja kiitokseksi. Haluaisin antaa vähän erilaisempaa, muttaku mitä? :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen perhepäivähoitaja(n tyyppinen) ja olen kerännyt lapsista valokuva-albumia. Koska en ole mikään kukka-tilpehööri täti, olen lapsen lopettaessa saanut enemmän "käytännöllisiä" lahjoja, kuten lahjakortti vaateliikkeeseen, kännykkä, käsilaukku ja koruja (lähinnä kaula, koska en muita juuri käytä, senkin ovat huomioineet)

 

Toki on hyvin henkilöstä kiinni, mistä tykkää ja ilahtuu, itse olen mieltynyt tuohon valokuvaan ja sen mukana lapsen itse tekemään korttiin, jotka olen sitten tallettanut albumiin. Sieltä on kiva sitten selailla kuvia ja muistella yhteisiä hetkiä (hui, tää kuulostaa ihan kuin muistelis jotain edesmennyttä henkilöä..) Ja kyllä hoitajakin tunnistaa, milloin lahjaan on laitettu tunnetta mukaan, oli lahja miten "mitätön" tahansa (antajan mielestä)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhtä paljon tuli täältä ideoita, kun oli omastakin takaa... grin.gif

 

Hoitajan pakettiin kääritään nyt lopulta Rakkausmuumi-pyyhe, Nuuskamuikkunen-käsipyyhe (on hoitajan lapsuuden suosikkihahmo) sekä pienet Mariskoolit vaaleansinisenä ja vaaleanpunaisena. Lisäksi kirjoitan hänelle kiitoskirjeen ja laitan mukaan tytön 1-vuotiskuva (ihan vaan sen takia ettei me olla teetetty tuoreempiagirl_impossible.gif). Onhan kuva toisaalta ajalta, jolloin hän aloitti hoidon.

Ehkei hän itse noita Mariskooleja ostaisi, mutta saapahan nyt lahjaksi sitten! Enkä toisaalta voi tietää edes pitääkö niistä vai ei, kunhan vaan oletin.

 

Hoitokavereille lähtee ne Muumipyyhkeet, pienet karkkipussit sekä saippuakuplat. Mukaan pienet kortit viestillä "Kiitos yhteisistä leikeistä".

 

Haikein mielin, mutta uskon, että heillä kaikilla on rinkallinen muistoja matkassa eikä sillä lahjalla toisaalta ole niin paljon merkitystä. lipsrsealed.gif Haluan kuitenkin muistaa heitä kaikkia jollain tavalla.

Edited by Monka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi omaa lastani olivat viisi vuotta samalla perhepäivähoitajalla. Lähtiäisiksi tilasin ystävältäni, joka on lasinkaivertaja, kauniin kukkavaasin, johon tuli koristekaiverruksen lisäksi hoitajan nimi, sekä omien lasteni nimet sekä aika, minkä olivat olleet hoidossa. Hoitaja taas oli ostanut lapsilleni molemmille muumilautasen ja mukin. Ja sitten itkettiin :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä poika on ollut vuoden ryhmiksessä ja jää nyt kesällä pois. Olen miettinyt jos antaisin hoitajille (2 kpl) kiitoslahjaksi luumupuun taimet. Mitä mieltä olette? Ei olla kovin läheisiksi tultu hoitajien kanssa, joten en tarkkaan tiedä heidän makuaan enkä siksi oikain uskaltaisi ostaa mitään sisustukseen tms. liittyvää tavaraa. Toisaalta olisi kuitenkin kiva, että lahja olisi jotain pysyvää. Onko nuo taimet tyhmä idea? Saa toki antaa muitakin lahjaideoita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä pähkäillään samaa. Poika ollut ryhmiksessä reilun vuoden ja hoitajia on kolme. Jotain haluaisin ostaa, mutta kaikille kolmelle ei voi mitään kovin kallista kustantaa. Tuo Linnun taimi-idea on kiva, mutta entäs jos kaikilla ei ole omaa pihaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toinen pojan hoitajista asuu kerrostalossa, mutta tiedän että heillä on kesämökki jota juuri remontoivat talviasuttavaksi ja aikovat alkaa asumaan siellä osittain. Sitten on kyllä hankalampi, jos ei tiedä että olisi mökkiäkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin nyt askartelukaupasta sellaisia meikkipusseja, joihin painetaan pojan kanssa kangasvärillä hänen kätensä kuva. Harjoiteltiin jo mummeille äitienpäivälahjaksi meneviin tyynyliinoihin ja painaminen meni ihan hyvin. Ainakin noissa lahjoissa on nyt jokin pieni muisto nimen omaan meidän pojasta. :)

 

Muoks. En osaa nähtävästi enää kirjoittaa, kun aina pitää korjailla typoja jälkikäteen.

Edited by Jolie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä oon perhepäivähoitaja.. Kyllä sellaiset pienet itse tehdyt kortit/lahjat lämmittää eniten mieltä!

Sain joululahjaksi hoitolapsen kotona tekemän tyynyliinan, jossa on itse piirtänyt, se on mukava muisto. Toinen hoitolapsi teki piirrustuksen ja toivat sen kehyksissä minulle (edelleen on leikkihuoneen seinällä).

 

Voihan hoitajalle antaa vaikka yrttejä tai jonkun ruukkuun laitettavan kukan/puun, koska ne voi laittaa myös esim. parvekkeelle, jos ei hoitajalla ole omaa pihaa.

 

Pari vuotta sitten sain 2.5v hoidossa olleen lapsen vanhemmilta ison mariskoolin ja kesäkukkia (olin oikeesti, että hiukan liikaa, mutta vanhemmat sanoivat, että se työ jota tein lapsen ollessa hoidossa oli paljonkin arvokkaampaa! Mahtava fiilis jäi..)

Sain myös pefletit, saunahunajaa, karkeita sieniä, käsisaippuaa, aurinkovoidetta ja karkkia (olivat ajatelleet, että pitäähän remppasotkut päästä pesemään pois..)

Yhdeltä lapselta sain pienen kukallisen vasaran (koska muutimme sen takia, kun aloimme rakentamaan taloa toiselle paikkakunnalle.. )

Viime vuonna sain kesällä suklaata (jota rakastan) ja lasten valitseman kesäkukan sekä meiän omille lapsille tehtäväkirjat (hoitokavereilta muistoksi..)

Talvella sain läksiäislahjaksi kynttiläpurkin ja suuren kasan kynttilöitä (tykkään myös kynttilöistä)

 

Kyllä ne mieltä lämmittää, mutta en ole koskaan vaatinut, että pitää jollain tavalla muistaa.

On toki itsekin kiva muistaa jollain pienellä hoivasta lähteviä lapsukaisia (olen ostanut mm. pienen lasienkelin ikkunaan, saippuakuplia, ämpärit ja lapiot, kirjoja, tehtäväkirjoja tms..)

Edited by nipsu85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0