Guest Vieras

Keitä kutsutte juhliin?

100 posts in this topic

Nyt kun kummit ollaan pyydetty, niin ristiäisvieraslistassa on 20 nimeä, vaikka ihan vaan molempien perheet, kummit ja mun mummu ja pappa sekä miehen täti ollaan kutsumassa. Kutsuttavaa piiriä en sukulaispuolelta edes haluaisi laajentaa, vaikka läheisiä suvun kanssa ollaankin, sillä silloin tulisi aivan liian paljon ihmisiä ja vieraslista muistuttaisi meidän häiden vieraslistaa. Muutamien hyvien ystävien kanssa haluaisin kuitenkin ristiäisiä juhlistaa. Nyt mietinnässä onkin että kutsutaanko heidät ristiäisiin vai pidettäisiinkö ystäville erikseen sitten illalla vaikka meidän omassa kodissa jonkinmoiset juhlinnat. Mitä te ootte aatellut tai toteuttaneet? Oletteko halunneet jotenkin ystäväpiirissä juhlistaa ristiäisiä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kutsuvieraslista näyttää tältä: Kummit 8kpl (molemmille 4kpl), Mummit puolisoineen, papat, isomummut ja isopappa, mun veli vaimoineen, miehen sisko miehensä kanssa sekä heidän kaksi lasta, mun serkku perheineen, samoin miehen kolme serkkua perheineen, mun kaksi tätiä ja kummisetä, miehen eno vaimoineen ja kaksi kaveriperhettä. Plus pappi ja pari kahvinkaatajaa. Yhteensä siis 47 aikuista ja 11 lasta.

 

Paisuivat aika isoiksi, kun vuokrattiin tila juhlaa varten. Ja häistä on jo niin monta vuotta, että on toisaalta kiva kutsua lähimmät ihmiset koolle pitkästä aikaa! Enkä usko että kaikki tulevat, kun suurin osa asuu monen sadan kilometrin päässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

molemmat isovanhemmat, mun sisarukset perheineen ja kummit siinähän sitä jo onkin... yhteensä n 16 henkilöä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille tulee luultavasti molempien vanhemmat ja sisarukset (1 veli ja 1 sisko), tätiä, setää, serkkua ja isovanhemmat (kummallakin enää 1 jäljellä) sekä suvun ulkopuolisia kummeja yksi pariskunta. Lisäksi mies halunnee ehkä pyytää myös omat kumminsa, vaikkemme olekaan heidän kanssaan erityisen läheisiä. Tällä köörillä väkeä tulisi vähän vajaat 40 henkeä, eli emme mahdu meille kotiin. Luultavasti varaamme esimerkiksi seurakuntasalin tms. nätin isohkon tilan.

 

Ystävät voivat tulla katsomaan lasta muulla ajalla, koska en usko jaksavani järjestää niin isoja juhlia, että hekin mahtuisivat varsinaisiin ristiäisiin mukaan. Suvut haluaisin kuitenkin kutsua kokonaisuudessaan, koska yli 11 v. yhdessäolostamme huolimatta eivät vielä ole koskaan nähneet toisiaan vanhempiamme ja sisaruksiamme lukuunottamatta (hääjuhlamme oli niin pienimuotoinen kuin vain voi olla, eikä sukulaisia kutsuttu sinne). Toisaalta mietin, viekö sukulaisten toisiinsa tutustuminen sitten liikaa aikaa ja huomiota pieneltä päivänsankarilta, mutta hän nyt ei ehkä siitä juhlimisesta muutenkaan niin perusta, kunhan pääsee ajallaan syömään ja unille :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuri eilen laskeskelin huvikseni, että kun ensi keväänä vietetään "papun" ristiäsiä, niin pelkästään kokoonpanolla kummankin vanhemmat + isovanhemmat + sisarukset perheineen ja kummit, saadaan jo vierasmääräksi 27. Ja luultavasti tuon määrän päälle tulee sitten vielä muutamia meidän hyviä ystäviä joten yli 30 vierasta varmaankin kutsutaan. Onneksi ei ole edes ollut tarkoitus rajata vierasmäärää kovin pieneksi vaan meille on tärkeää että kaikki meille rakkaat ja tärkeät ihmiset ovat sitten paikalla tuona päivänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä juhlat pidetään kotona, joten sekin jo rajoittaa vierasmäärää. tosin luulen, että vaikka tilasta ei olisikaan kiinni, niin tuskin kutsuisimme muita kuin nyt ajatellut. kutsutaan siis mun vanhemmat, puolison äiti ja isäpuoli, mun sisko perheineen (sisko, mies ja lapsi), mun veli (joka on yksi kummeista) sekä kolme muuta kummia (sekä yhden kummin puoliso); kaksi ystäväämme sekä serkkuni. yhteensä vieraita siis 12, joka on mielestämme juuri sopiva määrä. tuskin jaksaisimme siinä vaiheessa suurempia juhlia järjestääkään ja koska vauvakin on siinä vaiheessa vielä kovin pieni, niin en usko hänenkään nauttivan kamalan suuresta vierasmäärästä

Edited by Tuu-tikki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kutsuttiin lapsen isovanhemmat, meidän sisarukset sekä yksi ystäväpariskunta, joista toinen on tytön kummi. Näistä koostui viisitoista henkeä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä esikon kastejuhlassa oli lapsen isovanhemmat (4), sedät+täti perheineen (12), miehen eno/kummi perheineen (6), mun tädit (2), meidän läheinen ystävä lapsensa kanssa (2) ja me (3) elikkäs yht. 29. Nyt samalla ajatuksella ihmiset kaksi vain poissa ja puolestaan kolme uutta lasta tilalla. Joten 30 tällä kertaa. Ja tässä siis lähimmät, tärkeimmät ihmiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ristiäiset vasta ensi keväänä tulossa mutta kutsutaan isoisovanhemmat (2), molempien vanhemmat (4), molempien sisarrukset puolisoineen (7), näiden lapset (3), mun äidin sisarrukset (4), kummitäti puolisoineen (2) ja lähimmät ystävät (4) plus me (2) tekee 28+Kuutti. On siinä porukkaa, pitänee pitää juhlat mun vanhemmilla tai srk-talolla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

isovanhemmat, sisarukset perheineen, sekä lapsen kummit. ei muita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on varmaan tulossa suhteellisen isot ristiäiset koska juuri eilen mietin vieraslistaa ja kutsuttuja (+minä, mies ja vauva) oli yhteensä 57. Kutsutaan se lähisuku joka aina yleensäkin kaikkiin juhliin tulee eli oma perhe, serkut, omat isovanhemmat, minun puolelta tädit ja sedät sekä läheisimmät ystäväpariskunnat. Itse koen ristiäiset meille suurena juhlana, se symboloi meille uuden alkua vaikka samalla haluan myös meidän historian näkyvän siellä. Paikaksi varmaan tulee srk-talo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

me kaiketi yritetään pitää kotona ristiäiset, joten paikalle kutsutaan ainoastaan miehen vanhemmat, mun äiti (iskää ei saa liikkeelle ;)), miehen kaksi veljeä avo/vaimoineen (4, joista yksi pari on kummeja) ja mun sisko avomiehensä kanssa (sisko ainakin kummi, mies ulkomaalainen). mulla on itellä 6 sisarusta, kaikkia on mahdoton kutsua meille, koska yöpyminen pitäisi järjestää hotelliin, johon kellään ei ole varaa. kaikki vieraat tulevat 250-400km päästä, joten kaikki tarviivat yöpymispaikan. meille mahtuu max 4 vierasta, tod näk mun suvun puoli, miehen puoli voi yöpyä hotelleissa. yhteensä vieraita on siis näillä näkymin tulossa vanhemmat (3), sisarukset eli kummit (3+3 puolisoa) eli 9 + me + vaavi = 12. sopivalta määrältä vaikuttaisi :) kellään sisaruksella ei ole vielä omia lapsia, joten siinäkin mielessä päästään "helpolla". ja on pienellä vähemmän hälyäkin ympärillä.

 

nii joo, kavereista piti vielä sanoa, en näe tärkeäksi kutsua heitä samaan syssyyn sukulaisten kanssa, voinemme pitää toisetkin juhlat pikkuiselle jos niikseen tulee :)

 

ristiäiset on iso asia molempien vanhemmille, meille vain perinne. pappikin pitää kutsua paikalle, ja ilmeisesti jokin kastepöytä hankkia? kaikenlaista järjestettävää...eikä asiaa helpota se että joulun tienoilla pitäisi nämä järkätä ;) täytynee lähteä tutustumaan pidetäänkö risitäisiä edes vkl ulkopuolella...

Edited by Tuulssi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poikien juhlista on vähän kavennettu vieraslistaa ja nyt näyttää siltä, että neidin ristiäisiin olisi tulossa 18 aikuista (me + pappi mukaan lukien) ja 9 lasta (meidän lapset mukaan lukien). Vieraslistalta löytyy mun vanhemmat, miehen isä, mun siskot perheineen (molemmilla miehet ja toisella 1 lapsi), mun mummit, mun kummit, mun serkku perheineen (5hlöä, vaimonsa kanssa tulevat kummeiksi), kaveripariskunta lapsineen (4hlöä, tulevat kummeiksi myös).

Ristiäiset pidetään mun vanhempien luona ja vieraita on nyt aika maksimimäärä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm..

 

Molempien äidit (sinkkuja), minun veljeni, miehen isä avovaimoineen, minun siskoni perheineen (1 lapsi), isovanhempani ja miehen eno perheineen (6 henkilöä). Yhteensä 16 hlöä + me ja pappi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli nimijuhlissa noin 60 vierasta, en muista enää tarkkaa määrää :lol: Miehen puolelta vauvan setä+tyttöystävä, isovanhemmat ja isoisovanhemmat. Mun puolelta olikin sitten mun serkkuihin saakka kaikki jotka pääsivät tulemaan ja lisäksi oli 9 meidän kaveria. Onneksi oli hyvä sää, sillä muuten oltais oltu aika tiiviisti :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ristiäisissä tietenkin kummit ja yhden kummitädin mies, miehen vanhemmat, miehen kaksi isoisää ja toisen isoisän vaimo, miehen mummo ja sen mies, miehen täti. Oma äitini ei valitettavasti päässyt :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillähän ristiäiset vasta ensi kesänä mutta olen suunnitellut että molempien vanhemmat, sisarukset, isovanhemmat ja oma tätini sekä kummit perheineen. Eli vaan ne kaikista lähimmät :) ja kavereista ei muita kuin ne ketkä ovat kummeja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kutsuttiin tietysti lapsen isovanhemmat, lisäksi molempien vanhempien eli minun ja miehen sisarukset ja kummit sekä lapsen kummit. Mulla on monta sisarusta ja jokaisella heistä lapsia, joten väkeä riitti näinkin, mutta koen silti, että oltiin ihan omalla porukalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kutsuttiin miehen eronneet vanhemmat avecittomina (hirveä riita syntyi taas, siitä lisää palstalla "lähipiiri" kohdassa "anoppi". Heidän lisäkseen vanhempani, kummit aveceineen ja lapsen isomummo. Itse ristiäiset sujuivat hyvin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kutsuttiin tytön ristiäisiin mun vanhemmat (ja isän vaimo) + sisarukset ja miehen vanhemmat + sisarukset + isovanhemmat. Niin, ja tietysti kummit (kolme kummeista oli jomman kumman sisarus, neljäs miehen kaveri). Loput vieraista olikin sitten mulle täysin vieraita, anoppi oli käyttänyt "valtaansa" ja kutsunut ns. ylimääräisiä meiltä lupaa kysymättä.

 

Seuraaviin ristiäisiin aiotaan kutsua vaan lähipiiri (vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset, kummit).

Edited by Edwina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kutsuttiin mun ja miehen sisarukset, vanhemmat ja isovanhemmat. Mun vanhin sisko miehineen ja miehen ainut veli kihlattuineen olivat kummit. Mun äiti ja isä on eronneet ja ovat uusissa naimissa ja nuo uudet puolisotkin olivat toki kutsuttujen listalla. Lisäksi meidän isovanhemmista elää mulla mumma ja paappa ja miehellä vaan yksi paappa. Eli aika pienellä porukalla juhlittiin. Mutta mukavempi niin. girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli mun puolelta isä, äiti, veljet perheineen, mun mummi ja eräs ystäväperhe. Miehen puolelta kaikki sukulaiset, ketkä vaan pääsivät. Ja tietenkin kummit. Meitä oli noin 35-40, halusimme isot sukujuhlat jossa perheemme tutustuisivat samalla toisiinsa. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now