Guest Addie

Tupakointi


422 posts in this topic

Pitää vielä vinkata että itse lopetin kirjan "stumppaa tähän" avulla. Se kirja sai ajattelemaan uudella tavalla asiaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumpikaan ei polta. Ollaan molemmat kyllä poltettu nuorempana, mutta lopetettu jo paljon ennen kun raskaus oli edes suunnitteilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on vähän ehkä..ristiriitaiset (?) fiilikset tupakoinnista just tällä hetkellä.

 

Ite aloin noin vuos sitten tupakoida, en edes syytä muista. Ja kyl sitä tupakkaa sitten paloikin. "Parhaimpina" päivinä meni maxi-aski ihan alusta saakka. No, toukokuussa sitten tein positiivisen raskaustestin ja siihen loppu tupakointi, ihan seinään. Alkuun oli helppoa, ei siis tullut mieleenkään koko tupakoiminen. Ehkä alun pahoinvoinnilla oli osuutensa asiaan. :D Mutta nyt kun olo on muuten suht normaali, niin välistä tulee sellanen olo että voi kun tekis mieli. Mutta ei sitä todellakaan tässä kohtaa edes oikeesti mieleen tule, että edes yhtä polttais. Eikä imetysaikana. Mutta sitten en tiedä miten mahtaa käydä.. Jos yhden poltan, niin siitä se taas alkaa. Satunnaista siitä ei tekemälläkään sais. Tai no, sen näkee tekeekö synnytyksen jälkeen edes mieli enää, toivottavasti ei. :)

 

Mies on polttanut lähestulkoon puolet elämästään, eli n. 15v.. Vuoden verran tässä välissä oli polttamatta, mutta alotti taas. Nyt ollaan puhuttu, että kun vauva syntyy niin ei parvekkeella enää polttaisi (haluan vaunut parvekkeelle, että vauva voi siellä nukkua päikkäreitä tms.), joten joutuu menemään alas tupakalle. Kerrostalossa kun asutaan ja 7. kerros, niin vaivaa pitää nähdä että sinne tupakalle pääsee. Luultavasti siinä kohtaa vähentyy väkisinkin polttaminen. Ehkä jossain kohtaa loppuukin. Omasta tahdosta se on lähdettävä.

 

Yks juttu mikä mulla pistää vastaan, on se näky kun jossain tulee vastaan äiti vaunujen kanssa ja on tumppi huulessa. Tai pienen lapsen kanssa käsi kädessä ja tupakoi samaan aikaan. Siinä vaan on jotain..ei. Jos ite aloitan uudestaan, niin en kyllä ikinä lapsen lähettyvillä sitä tee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan molemmat poltettu n. 15 vuotta. Raskaushaaveiden alkaessa päätin, että lopetan heti kun raskaudun. Nyt kolmen vuoden jälkeen, lapsettomuushoitojen alkaessa lopetin kolmisen viikkoa sitten kokonaan. Mieskin vähentänyt huomattavasti, polttaa keskimäärin tupakan päivässä. Alussa käytin nikotiinilaastaria, mistä koin olevan hyötyä. Ainut huono puoli on se, että paino on noussut viitisen kiloa, koska koko ajan tekee mieli ja on joku ihmeen tarve napostella jotain. Mutta parempi näin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä tupakoidaan siis molemmat. Lapsia ei tosin vielä ole, ja itse aion ainakin lopettaa heti, kun plussa sitten joskus testiin ilmestyy. Toivon myös sen jälkeen, että tupakka pysyy myös jatkossa poissa, niin itselläni kuin puolisollani. Mutta tulevaisuudessa nähdään miten tämä onnistuu. Helppoahan se ei varmasti tule olemaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sama lopetusmenetelmä kun Lumihipalla. Stumppaa tähän-kirja toimii :grin:

 

Itse olin hyvin skeptinen. Mutta TÄÄ toimii!!! *peukut*

Meistä ei enään kumpikaan tupakoi. (mies ei ole koskaan tupakoinutkaan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tupakoi ollenkaan (tosin lukiossa poltin bileissä), eikä mieskään osta itse röökiä, mutta pummii kavereilta välillä kun on juhlimassa. Mua ärsyttää se todella paljon, niin turhaa! Haiseekin pahalta. Olen oikeastaan vähän yllättynyt, miten pahasti vedän hernettä nenään aina kun huomaan miehen polttaneen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä lopetin kun luin kirjan STUMPPAA TÄHÄN! Suosittelen kyseistä kirjaa. Ei edes tehny tiukkaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poltin ennen plussaa säännöllisesti, mutta se loppui heti kun kuulin ensimmäisen kerran sydänäänet (huomasin vasta vklla 11 olevani raskaana). Vähensin heti polttamista kun tein testin, mutta en halunnut vielä uskoa olevani raskaana ja heti seuraavalla viikolla testistä mentiin neuvolaan, jonka jälkeen mentiin kavereille ja sinne ne jäi. Repsahdin viime syksynä kun enään imettänyt esikoistani ja poltinkin hetken, jonka koin muutenkin jo vaikeaksi kun en halunnut polttaa lapseni lähellä. Ja sit yhtäkkiä päätin vain lopettaa uudestaan ja kuukausi siitä huomasin olevani uudestaan raskaana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emme kumpikaan tupakoi enää, itse lopetin kokonaan kesäkuun alussa ja mies elokuun alussa.

 

Itse en ole lukenut tuota Stumppaa tähän-kirjaa, mutta olen myös kuullut, että sen lukeminen tehoaa.

Mulla on takana kohtuullisen pitkä tupakointihistoria, olen lopettanut aina raskaaksi tultuani, mutta ratkennut sitten kuitenkin aina jossain vaiheessa uudelleen. Nyt lopettamispäätöstä kypsyttelin jonkin aikaa, ja lopetin sitten seinään, ilman mitään apuvälineitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en ole ikinä polttanut oikeasti, sillon tällöin baarissa ja silloin vain poskareita, joille kaikki oikeasti tupakoivat nauroivat. Mies lopetti heinäkuussa poltettuaan yli puolet elämästään. Lopetti ilman mitään lääkkeitä tai korvaavia valmisteita. Osasyynä vauvantekoprojetki, osasyynä hammasremontti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse poltin lähes 10 vuotta päivittäin, mutta lopetin heti positiivisen raskaustestin jälkeen. Kertaakaan ei ole tehnyt mieli polttaa sen jälkeen ja toivottavasti en enää ikinä aloitakaan.

 

Mieheni polttaa vieläkin kun käy ulkona kavereidensa kanssa, mutta ei onneksi muulloin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin viitisen vuotta sitten, mieli ei ole sen jälkeen tehnyt.

Eikä muuten ollu ees vaikeeta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon lopettanut ja mies polttaa vielä mutta vähän.

 

Lopettaminen oli tosi hankalaa mutta nyt olen jo voiton puolella :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse tupakoin villeinä teinivuosinani, mutta exän pyynnöstä lopetin. Tämän jälkeen olin tosin pitkään viihdepolttaja, nyt sekin on jäänyt kokonaan. Ei se tupakka vain maistu hyvältä, ei ole koskaan minun mielestäni edes maistunut. Nyt vanhempana ja viisaampana voi ihmetellä, miksi koskaan edes poltin. Mies lopetti polttamisen, kun aloimme seurustella, samalla jäi miehellä nuuskan käyttökin. Mies kyllä saattaa polttaa savukkeen tai kaksi ollessaan viihteellä ilman minua. Kyllä siitä tulee aina huomautettua, vaikka ei varmaan oikeasti saisi. Mies kuitenkin on sen verran huomaavainen, ettei minun seurassa polta yhtään. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en ole koskaan polttanutkaan, mieskin lopetti juuri ennen kun käytiin seurustelemaan, eli on hänkin ollut polttamatta jo kuutisen vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan tällaisia nössöjä, että kumpikaan ei ole koskaan edes maistanut tupakkaa :grin: ja tyytyväisiä siihen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tupakoi. Varsinkin nyt raskaana ollessa vältän viimeiseen asti kaikkia paikkoja missä joutuisi alttiiksi tupakansavulle, inhosin sitä jo aiemmin mutta nyt vielä enemmän. Sanottiin, että täytyisi pidättäytyä tuomitsemasta... En vaan voi sille mitään, että mun mielestä tupakoitsijat ovat osaltaan vastuussa muiden ihmisten hyvinvoinnista kun levittävät tupakansavua ympäriinsä puhumattakaan siitä, mitä tuhoa tekevät omalle keholleen! Noin, tulipahan sanottua :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen satunnaistupakoitsija, yleensä lähinnä vaan viihteellä tulee poltettua. Mies sensijaan on taistellut pitkään tupakoinnin lopettamisen kanssa. Hän on välillä ollut vuosia polttamatta kunnes keksii ostaa aina sen "vaan yhden baariaskin" :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat on poltettu satunnaisesti aiemmin, lähinnä kausittain tai esimerkiksi illanviettojen yhteydessä. Kumpikaan ei ole harrastanut sitäkään enää pitkään aikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now