Guest Addie

Tupakointi


422 posts in this topic

Meistä ei polta kumpikaan. Ja tekee pahaa katsella seitsemännellä kuulla olevaa tuttavaa, joka vetää röökiä sen kun ehtii... yllättäen on yhteydenpito vähentynyt kun vetää herneen nenään jos asiasta haluaa keskustella, ja mun on vaikea olla hiljaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies ei polta, mä yritin lopetella ennen plussaamista (eli on/off tupakointia melkein pari vuotta) ja lopetin heti kun plussasin. Se oli mulle aina päivänselvä asia että raskaanaollessa en polta joten sitä ei tarvinnut makustella sen enempää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen tupakoin hyvin epäsäännöllisesti, lähinnä juhliessa tai stressaavina tenttiviikkoina. Nyt olen onneksi pystynyt lopettamaan kokonaan satunnaisenkin tupakoinnin.

 

Niin joo ja mies ei ole koskaan polttanut.

Edited by kookosrouhe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen tupakoinut muutamia kuukausien ja parin vuoden taukoa lukuun ottamatta yht. n. 10 v. Mikään "himopolttaja" en ole ollut, n. 5-10 savuketta/pv. Lopetin heti alkuraskaudesta. Mies polttaa, vähän hirvittää, että sorrunko uudelleen tupakoimaan sitten, kun "voi" polttaa :girl_cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei olla kumpikaan koskaan tupakoitu.

 

Nostan hattua kaikille teille jotka lopetitte seinään tullessanne raskaiksi! Ei se lopettaminen kai kovin helppoa ole mutta raskaus on erittäin hyvä syy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei olla kumpikaan koskaan tupakoitu. Mä saan kanssa savusta niin kauheat oireet että pysyn kaukana tupakoivista..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tupakoida, ei olla satunnaisia baarikokeiluja enempää poltettu kumpikaan koskaan. Lapsen kanssa lääkärissä käydessä astmaa epäillessä lääkäri muistutti moneen kertaan, että ettehän aloitakaan tupakointia. No joo, ei ole ollut suunnitelmissa. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei olla kumpikaan koskaan tupakoitu.

 

Nostan hattua kaikille teille jotka lopetitte seinään tullessanne raskaiksi! Ei se lopettaminen kai kovin helppoa ole mutta raskaus on erittäin hyvä syy.

Tää on jännä, mulle oli aina päivän selvää että mä lopetan jos/kun tuun raskaaksi. Mä yritin lopettaa monta monituista kertaa aiemmin mutta aina siinä tuli se "no ei kai yks nyt haittaa mitään". Ja sit repsahti. Mutta mulls ei ollut mitään ongelmia lopettaa nyt. Ei siis minkäänlaisia. Toki olin vaihtanut jo viime kesänä superlaitteihin savukkeisiin niin että nikotiiniriippuvuus ei ollut niin vahva ja se tapariippuvuus oli helppo nyt peitota kun oli Oikeasti Hyvä Syy. Kun se yksikin rööki vaikuttaa.

 

Kyllä aina välillä tulee olo ettänyt maistuis lasi viiniä ja rööki, mutta se on olo joka menee ohi.

 

Toim huom, en siis tarkoita että se olisi kaikille yhtä helppoa. Vaan olen nimenomaan yllättynyt että se oli jo ajatuksen tasolla mulle niin helppoa ja että sitten tosipaikan tullen se helppous pysyi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Yksi lähipiiriläinen on polttanut jo pitkälti päälle vuosikymmenen ja ainakin mun silmissä polttaa aika paljonkin, mutta pitää itse ihan selvänä, että lopettaa heti jos joskus raskaaksi tulee (tai yrittää tulla, en tiedä, ei ole vielä ajankohtaista). Itseäni suoraan sanottuna epäilyttää, että noinkohan onnistuu.  :girl_sigh: Mutta mustakin on kiva kuulla, että ainakin joiltakin onnistuu. :) Hatunnosto tosiaan! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä luulen että se ero on just siinä että pitääkö sitä (itse) itsestäänselvänä vai toivottavana. Eli on eri asia ajatella että mä yritän lopettaa kun tuun raskaaksi kuin että mä lopetan, tietysti, kun tuun raskaaksi.

 

Ja mä siis poltin 15 vuotta askin päivässä. Yrittäminen ei ollut mulle vielä riittävän suuri motivaatio, siinäkin oli mahdollisuus siihen "ei yks haittaa" ajatteluun. Toki vaihdoin niihin superlaitteihin ja lakkoilin mutta aina repsahdin.

 

Mulle tää oli yhtä itsestäänselvää kuin vaikka että lentokoneessa ei tupakoida. Siksi se oli mulle helppoa kun ei tarvinnut miettiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emme kumpikaan tupakoi.

Emme ole kumpikaan ikinä polttaneet. Mieheni on joskus muutaman sikarin polttanut, mutta siihen se onkin sitten jäänyt. Itse en ole kuin kerran kokeillut sikaria.

 

Vesipiippua poltamme molemmat, mutta vesipiipputupakoita ei ilmeisesti lasketa tähän?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tupakoimme molemmat aikaisemmin, mutta raskaaksi tultuaan vaimo lopetti. Itse poltan edelleen mistä koen suurta syyllisyyttä, en kuitenkaan niin paljon kuin ennen(n. 4-7 tupakkaa per päivä). Lppetusyrityksiä takana useita, parista päivästä useampaan kuukauteen. Vähempi parempi, ilman paras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emme kumpikaan polta, emmekä ole koskaan polttaneetkaan. Aiemmin saatoin hieman tuprutella viihteellä, nyt sekin on jäänyt kokonaan pois. Mies silloin tällöin kavereidensa kanssa polttaa, mutta ne kerrat voi laskea yhden käden sormilla per vuosi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumpikaan meistä ei tupakoi. Mies on polttanut joskus aiemmin, mutta lopettanut jo vuosia sitten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumpikaan ei tupakoi. Mies lopetti tupakoinnin kokonaan kahdeksan vuotta sitten ja minä en ole koskaan tupakoinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat lopetettiin tupakointi, kun aloin esikoista odottaamaan kolme vuotta sitten. Nykyään mies polttaa silloin tällöin (tästä en tykkää yhtään), minä en ole aloittanut uudelleen ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me sauhutellaan miehen kanssa molemmat sähkötupakkaa, mutta mulle on itsestäänselvää, että sauhuttelu loppuu kun plussa saadaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meistä molemmat tupakoi, tai siis mä siirryin nyt käyttämään nikotiinituoetteita ja yritän lopettaa ennekuin jätän pillerit pois. Viimeistään lplussattuani jätän nikotiinituotteet kokonaan. Miehenkin kanssa ollaan puhuttu siitä millaisia roolimalleja halutaan olla ja mies on itse ilmaissut tu lopettaa tupakoinnin jos meistä joskus tulee vanhempia. Toki tää mun lopettaminen tuntuu välillä hankalalta kun toinen käy parvekkeella tupakalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen nuoruusvuosina polttanut, nyt en tosin ole tupakoinut enää moneen moneen vuoteen. Mies ei ole polttanut koskaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä lopetin kun rupesin esikoista odottamaan. Kerran olen sen jälkeen viihteellä polttanut. Mies ei ole polttanut ikinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now