Guest Addie

Tupakointi


422 posts in this topic

En polta eikä mieskään. Muiden tupakointiin en pääsääntöisesti puutu tai sitä arvostele. En kuitenkaan tykkää tupruttelusta lasten nenän edessä. Ei sitä piiloon tarvitse mennä, mutta edes muutaman metrin päähän. Kukin tehköön mitä haluaa terveydelleen, mutta lapsia voisi tietysti edes yrittää säästää siltä passiiviselta tupakoinnilta, kun se ei kuitenkaan ole mikään pelkkä urbaani legenda että se vahingollista on.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poltin 13v ennen raskautta, paljon. Mies kun EI tupakoi niin väheni minunkin tupakointini paljon seurusteluaikana ja lopettaminen raskauden aikana oli sillä lailla helppoa. Vastasin että tupakoin joskus vaikka siis en nyt olekaan tupakoinut.

En vaan uskalla vielä sanoa että en enää ikinä tupakoisi...

Edited by Janes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen lopettanut puolisen vuotta sitten. Nyt vihdoinkin mieskin yrittää lopettaa, on jo onnistunut vähentämään muutamaan tupakkaan päivässä (ennen meni melkein aski). Toivottavasti tuo vähennyskin auttaa, tosin sen saa tietää vasta muutaman kuukauden päästä, koska miehillähän menee pari kuukautta simppojen valmistelussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä oon joskus nuoruudessani 16v-17v polttanut, mutta vuoden vai kaksiko sitä kesti ja sitten se loppui kun tapasin tämän nykyisen mieheni. Mies ei siis ole koskaan polttanut laisinkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole kertaakaan tupakkaa suuhuni laittanut enkä laita. Isän tupakoiminen lapsena (esim. autossa) riitti. Mies on muutaman kerran kokeillut teininä, mutta ei kokenut omakseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumpikaan meistä ei polta, mä en oo polttanut koskaan ja mies poltti pari vuotta teini-iässä plus armeija-aikana hyvin epäsäännöllisesti.

 

Muiden tupakointiin en puutu, ei mulla hirveästi kiinnosta. En kuitenkaan halua, että vauvan tultua hänen lähellään poltetaan ja itse pyydän nyt raskausaikana nätisti esim. äitiäni puhaltamaan savut poispäin minusta tai asetun itse niin ettei se savu tuule suoraan kasvoille. Niin ja no, kyllä se joskus puistattaa kun näkee jonkun työntämässä vaunuja ja tupakoimassa samalla, mutta se on heidän valintansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumpikaan ei tupakoida eikä koskaan olla sitä tehty. Minä en oo koskaan edes maistanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskallanpa nyt myöntää vaikka kukaan ei täällä näköjään polta.. että tupakoin päivittäin. Lopetusyrityksiä on takana monia, mutta tupakointi loppuu kyllä samantien kun annetaan vauvalle lupa tulla. Mies ei polta ollenkaan, ja hän odottaakin kovasti sitä että lopetan sitten kun se suostuu alkaa tjottaamaan. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tupakoi, enkä tekisi lapsia (tai muutenkaan seurustelisi) tupakoivan ihmisen kanssa. Raskaana olevat tupakoijat ovat minusta todella kammottavia. Tietoista lapsen rääkkäystä. Sekä tietenkin muut tupakan mahdollisesti lapselle aiheuttamat vauriot. Huhhuh.

 

Toisaalta, omat vanhempani polttavat, ja äiti poltti myös odottaesssaan minua ja sisaruksiani. Asenteeni tupakkaa ja tupakoivia ihmisiä ei oikeasti ole niin tiukka ja dramaattinen kuin ylläoleva ehkä antaa ymmärtää. Mutta kyllä mielestäni vähintään raskauden ajan pitää pystyä olla polttamatta. Jos ei pienen viattoman ihmisalun takia, niin ei minkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat poltetaan viihteellä, tai poltettiin. Raskauden aikana en tietenkään tupakkaan koske ja mieskään ei mun seurassa sauhuttele, vastasin silti molemmille "joskus".

 

Molemmat ollan teininä poltettu, mutta lopetettu kumpikin ennen kun ollaan edes tavattu. Mä polttelin 7. luokan ja 8. luokasta puolet ennen kuin lopetin, mutta mies polttanut 7. luokasta asti kunnes lukion lopussa sitten tajusi lopettaa.

Edited by Laurau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumpikin poltti tupakkaa ennen ensimmäistä raskauttani, mutta lopetettiin yhessä n. rv 15 tienoilla ja oltiin savuttomia niin pitkään kuin imetin (lapsi silloin 1v8kk). Sen jälkeen "sorruttiin" pikkuhiljaa taas tupakoimaan. Nyt toinen raskaus alkuvaiheessa menossa ja rv 9 tienoilla taas molemmat yhdessä lopetettiin. Arvostan miehessä todella paljon tuota että myös hän lopettaa tupakoinnin kanssani :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en tupakoi ja toivon, että mies lopettaa silloin tällöin polttamisen kun vauva putkahtaa maailmaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tupakoi ja miehen piti lopettaa kun ensimmäinen lapsi syntyy....mutta siitä on jo liki 14 vuotta ja yhä savuaa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tupakoida kumpikaan. Mies poltti lähemmäs 10(?) vuotta, mutta lopetti viime keväänä ennen kuin alettiin yrittää lasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meistä ei kumpikaan polta.

 

Itse en ole koskaan oppinut ja olisin siitä joutanut opettelemaan vuosia sitten pois muutenkin kun satun olemaan astmaatikko... eli piippua otan joka päivä. :grin:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kummatkin poltettiin ennen, itse lopetin kun raskaus alkoi. Mies on luvannut lopetella pikku hiljaa myös, saa nähdä miten käy. Ainakaan kotona polttaminen ei siltäkään enää onnistu kun minä vahdin grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumpikaan meistä ei tupakoi. Joskus nuoruudessa tuli poltettua, mutta vanhetessa kasvoi järki päähän ja jätin moiset touhut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei polteta kumpikaan :) eikä olla poltettu. Nuuska on tosin joskus ollu miehen paheena, mutta sekään ei kai enää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en ole koskaan polttanut, kokeillut toki olen joskus nuorena. Mies polttanut nuoresta asti, välillä koittanut olla polttelematta, mutta aina sortunut takaisin tupakkaan. Haluaa kuitenkin lopettaa...viimeistään sitten, jos/kun lapsi olisi tulossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now