Sign in to follow this  
Followers 0
Dominicana

Suosittele lastenlääkäriä eri alueilta

78 posts in this topic

Tässä ketjussa voi kysellä suosituksia lastenlääkäreistä eri paikkakunnilta ja alueilta :)

 

Ehkä himpun verran hölmö kysymys, mutta kysympä kuitenkin unsure.gif .

 

Ollaan viemässä meidän poikaa yksityiselle puolelle lääkäriin ja kun en ole ennen yksityisen puolen lääkäri palveluja käyttänyt niin millä perusteella kannattaisi valita tai mihin kiinnittää huomiota kun valitsen minne mennä? Varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla kun noita lääkäriasemia on aika monta... Onko joku toista parempi?

Edited by Madison
Yhdistetty monta samankaltaista ketjua, t. mode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Välillä on tullut samaa mietittyä. Vielä ei olla missään lääkärissä vauvaa käytetty, joten mitään tietoa asiasta ei ole. Sellainen on kuitenkin ollut mielessä, että jos jonnekin mennään niin olisi hyvä, jos se olisi sellainen paikka mihin pääsisi tarvittaessa myös viikonloppuisin. Jos siis joskus tulisi vaikka perjantaina jotain suht pikaista hoitoa vaativaa, niin pääsisi jo lauantaina lääkäriin. (Sairausvakuutusta ottaessahan oli ajatuksena, ettei tarvitse istua tuntikausia Jorvin päivystyksessä, sitä kun on jo itse tullut kokeilleeksi eikä siellä erityisen hauskaa ollut :rolleyes:)

 

Esim. Mehiläisellä on lastenlääkärin vastaanotto Töölössä viikonloppuna, myös iltaisin. Kuvittelisin, että vaikka vähemmän kiireellisissä asioissa kävisi jossain toisella saman ketjun lääkäriasemalla, niin tuolla olisi silti lapsen tiedot jo valmiina jos joskus tarvitsee mennä. En ole ihan varma kuitenkaan, pitäisi tämä varmaan varmistaa ensin.

Edited by Miinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mehiläiseen on oltu tosi tyytyväisiä. Pikkujätissä käytiin kerran, ja jotenkin jäi vähän epäileväinen olo lekurista ja diagnoosista :rolleyes: Eli Mehiläiseen mennään jatkossakin (niin aikuiset kuin muksukin ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikkujätissä ollaan käyty nyt kaksi kertaa. Esimmäisen kerran jälkeen tuli vähän "olipas turha käynti"-olo. Sitten pyysimme kaveria suosittelemaan lääkäriä sieltä ja toisella käynnillä toiselle lääkärille saimme tuhat kertaa parempaa palvelua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mehiläinen, Ruusula.

 

Pikkujätissä on käyty kerta. Mies tykkäsi sisustuksesta, siihen se sitten jäi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen käynyt kahdesti Tapiolan Pikkujätissä ja ollut todella tyytyväinen molemmilla kerroilla. Ihan eri tasoista hoitoa ja palvelua kuin täällä kotikaupungissamme :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

me on käyty Tampereella Mehiläisessä ja oon tykännyt. Koskiklinikan Hyhkyn pisteessä on käyty myös joskus ja sekin oli ihan hyvä.

 

kokeilemalla sen kai oppii mikä sopii itselle ja mistä löytyy omasta mielestä mukava ja hyvä lääkäri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt tytön (5kk) kanssa sellainen tilanne, että masuvaivoihin ja yörääkymisiin pitäisi keksiä jotain apua. Voihan olla, ettei syytä löydy, mutta tuntuu kamalalta, jos huudatan vauvaa "turhaan". Saatiin neuvolalääkäriltä lähete TAYSiin mutta voi olla, että jonoa on paljon. Aloin miettiä, pitäiskö kuitenkin käydä yksityisellä, kun vakuutus löytyy.

 

Millaisia kokemuksia teillä on mistäkin paikoista ja lääkäreistä Tampereella tai lähikunnissa? Mihin kannattaisi ottaa yhteys?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole kokemusta, mutta vinkkaan silti Tampereen antioksidanttiklinikasta. Luin juuri Helsingin vastaavalla klinikalla työskentelevän Rauli Mäkelän kirjan lasten taudeista, ja siinä puhuttiin paljon ruoka-aineallergioista ja niiden tutkimisesta ja ehkäisemisestä. Perusteet vaikuttivat ihan asiallisilta, ja jos aihetta googlaa, moni tuntuu saaneen avun Raulin opeilla (ks. esim. histamiini.com). Olen ymmärtänyt, että antioksidanttiklinikalla ruoka-aineallergioita tutkitaan tavallista tarkemmin ja käytetään vähän hellempiä hoitomuotoja kuin puhtaimman koululääketieteen parissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan käyty Mehiläisessä. Eniten kokemuksia on korvalääkäreistä ja niistä on suosittaa yksi (meidän mielestä) tosi hyvä. Allergioista on vasta vastikään käyty kuopuksen kanssa lastenlääkärin luona. Lääkärinä oli Anneli Uitti. Ihan hyvä. Mutta siis kerran vasta käyty, joten en osaa suosittaa vielä ketään varmasti loistavaa. Mutta yleisesti Mehiläisessä on mielestäni tosi hyvä palvelu ja homma aina toimii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan käyty Koskiklinikalla, koska sillä on tossa lähellä toimipiste sekä sitten sen Junioriklinikalla. Tosi hyvää palvelua ollaan saatu ja mukavia lääkäreitä ollu.

 

Kunnallinen on täällä meidän kulmilla niin vitsi, että onneksi on vakuutus ja yksityinen lähellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista! Me käytiin tänään Terveystalolla allergologilla, mutta hän ei ottanut meitä tosissaan. Keskittyi mielestäni täysin epäolennaisuuksiin. No, TAYSiin tuli aika parin viikon päähän, odotellaan sitä ja katsotaan, mitä siellä sanotaan.

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Olisin kiinnostunut, millaisia oireita teidän vauvalla on ja millä tavalla lääkäri keskittyi epäolennaisuuksiin? Kiinnostaa koska itse kamppailemme myös noiden asioiden kanssa ja käytiin Terveystalossa lääkärissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kopsaan allergiafoorumille kirjoittamani postauksen tähän, koska en jaksa kirjoittaa kaikkea alusta. :)

 

"Meillä siis syyskuussa ´08 syntyneet kaksoset, tyttö ja poika. Poika ei oppinut yrityksistä huolimatta rinnalle, joten on saanut lähes täysin korviketta koko pienen elämänsä. Voi hyvin, kasvaa ja kehittyy. Alkoi nukkua täysiä öitä kuukauden ikäisenä ja nykyisin herää ehkä kerran syömään. Ainoa ongelma hänen kanssaan on todella runsas pulauttelu useankin tunnin päästä syömisestä. Se ei kuitenkaan haittaa unia, joten vielä olen ajatellut sen helpottavan itsestään, kun päästään pystyasentoon.

 

Tyttö sai sairaalassa hiukan lisämaitoa, käsittääkseni luovutettua äidinmaitoa, kun maidon nousu kesti sektion jälkeen. Kuitenkin hänen kanssaan päästiin täysimetykselle ja sitä kestikin 4kk. Kolmeviikkoisena alkoi yörääkyminen. Joskus oli öitä, että sain nukahtamaan vasta puolilta päivin seuraavana päivänä. Olisi nukkunut päivällä sitten vaikka kuinka pitkään, niin lopen uupunut oli. Nykyään kaava on usein tällainen: Kun saan lopulta nukahtamaan syliin (eri pituisten huudatussessioiden jälkeen), nukkuu yleensä kellontarkasti puoli tuntia ja herää huutamaaan. Röyhtäilee, itkee, usein tulee kakkakin. Menee ainakin tunti-pari ennenkuin saan huutavan paketin takaisin sänkyyn. Siellä ei kuitenkaan viihdy unessa kuin 5-15 min kun herää taas.

 

Viiteen kuukauteen on mahtunut kolme puolentoista viikon parempaa jaksoa. Mulla oli voimat niin loppu reilu kuukausi sitten, että päätin kokeilla, jos imetyksen lopettaminen auttaisi. Vaihdoin muutaman päivän siirtymällä kokonaan korvikkeeseen ja kappas, taivas aukesi! Tyttö nukahti helpommin kuin veljensä illalla ja monena yönä nukkui 8-9h tyytyväisenä. Melkein julistin jo koko maailmalle, että meidän elämässä on kääntynyt uusi lehti. Mutta sitten pikkuhiljaa alettiin mennä takapakkia. Illalla huuto lisääntyi ja lisääntyi, nukuttamiseen alkoi taas mennä aikaa useita tunteja.

 

Nyt tilanne on se, että tyttö juo NANia ja nukahtaa yleisesti ottaen ennen kolmea. Nukkuu siitä aika usein aamuysiin saakka. Viime yönä laitoin eka kerran huudon takia supon, kun meni taas niin uusiin sfääreihin se ääni. Mutta sama kaava, ei mainittavaa apua.

 

Neuvolaan olin yhteydessä tasaisin väliajoin ja yritin saada apua. Viime viikolla käytiin neuvolalääkärissä ja hän laittoi lähetteen TAYSiin sen enempää syitä arvailematta. Iho on kuivahko, joskus tytön posket punoittavat mutta muuten "allergiaoireita" ei ole. Kakka lisääntyi korvikkeen myötä hurjasti, kun aiemmin kakkasi vaan kerran päivässä. Pari viikkoa sitten kakka saattoi tulla tunnin välein. Ja vaihtelee koostumukseltaan ja väriltään monta kertaa päivässä.

 

Kiinteistä ollaan otettu makuannoksia, perunaa, porkkanaa ja tänään eka kerran luumua. Ei mitään muutosta olossa. Päivisin on siis useimmiten tyytyväinen ja nukahtaa aika kivasti vaunuihin. (Sisälle nukuttaminen on päivälläkin mahdotonta.) Korvikkeen tuoma hyvä alku aktivoi silloin tällöin apaattista tyttöä liikkumaan, mutta nyt apatia on taas vallannut alaa.

 

Mulla alkaa tulla itselläni vähitellen raja vastaan. Tosi paljon joudun hoitamaan lapsia yksin ja toisen tuska on niin kamalaa katseltavaa. Kaikki kommentit otan kiitollisuudella vastaan!!"

 

 

Ja mun päikystä löytyy sitten taas lääkärikäynnistä juttua parilta viimeiseltä sivulta. En viitsi tähän ketjuun kirjoittaa siitä, koska on kuulemma hyvä allergologi, ehkä meillä ei vaan kemiat kohdanneet. :rolleyes:

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikkei omia kokemuksia olekaan, suosittelen Rauli Mäkelän kirjaan tutustumista. Mulle se ainakin avasi ihan uusia näkökulmia allergioihin, ja yritän nyt saada allergista miestäni lähtemään tutkimuksiin Raulin potilaaksi. Miehen moniallergisen suvun takia olen yrittänyt vauvan syntymää odotellessa jo katsella, mitä on tehtävissä, jos ongelmia alkaa ilmetä, ja toi oli musta ensimmäinen kirja, jossa tarjottiin jotakin muutakin kuin hidasta odottelua ja tuskan kärsimistä. Ohessa juttua kirjasta:

Irti tulehduskierteestä, apua lasten infektioihin ja allergioihin

Allergiahoidon eräs vaihtoehto

Infektiot ja allergiat keskenään sukua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hakusessa olisi hyvä lastenlääkäri junaradan varrelta, järkevän kävelymatkan päässä asemalta. Ja väliltä Hämeenlinna-Tikkurila olisi etsinnässä, niin matkat ovat vielä fiksut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Järvenpään lääkärikeskus ja Päivi Kinnunen.

Me ei enää kellään muulla käydä, ellei ole ihan pakko saada aika samantien.

 

Mutta voin suositella.

Ottaa pienetkin potilaat huomioon, ei kiirehdi jne...

Ihana ja ystävällinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Järvenpään lääkärikeskuksessa (Sibeliuksenkadulla, ei siis Mannilantien lääkärikeskuksessa) on puolaissyntyinen lastenlääkäri nimeltään Bernadeta Heilala, ihan mahtava tyyppi ja hieno lasten kanssa. Käyn hänellä välillä työterveyslääkärissäkin ja aikuinenkin saa loistavaa hoitoa. Tämä lääkärin kanssa ei tarvitse käydä vääntämään kättä sairaslomista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samalla asialla edelleen. :D

 

Osaako joku sanoa missä tekee töitä Marita Paassilta? Neuvolasta suosittelivat häntä, mutta en löydä Mehiläisestä enkä Koskiklinikaltakaan nimeä listoista.

 

Tai jos jollakulla on nimetä joku muu hyvä allergioihin erikoistunut lääkäri, niin edelleen otan vinkkejä vastaan! Etenkin, jos tiedätte, että on ollut tekemisissä suolioireisen allergian kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marita Paassilta otti ainakin taannoin vastaan Tampereella Pihlajalinnassa. Esikoisen kanssa oltiin hoidossa TAYSissa allergioista ja kerran osuttiin Paassillalle ja varmasti on osaava, mutta mä en (eikä mies) tykännyt hänestä yhtään. Oli suorastaan ilkeä, eikä kiinnostanut kuunnella, mitä vanhemmilla oli sanottavaa. Monet lääkärit tosin käyttäytyvät paremmin yksityisvastaanotolla. Tämä kokemus vain yksittäisellä vastaanotolla eli kannattaa ehkä kuunnella muidenkin mieleipidettä. Nyt ollaan meidän toisen allergisen kanssa käyty Mehiläisessä Sirkka Simosella. Häntä monet ovat kehuneet ja siksi sinne päädyttiin. Jämpti täti, arvostaa vanhempien mielipidettä, erittäin osaava (sekä iho- että suolioireissa, myös refluksi). Olen ollut kaikesta erittäin samaa mieltä ja tuntuu, että hän huolehtii hyvin (ei tarvi itse niin perehtyä asioihin) ja kaikki tapahtuu näppärästi eli tykkään ettei jahkaile ja mumise vaan hänellä on aina selkeä näkemys, mitä nyt tehdään. On myös ihana lapsille. Toiselta ammatiltaan pappi. Huonoa on ehkä ollut se, että nyt kevään kuluessa on ollut aina välillä pois kerrallaan muutaman viikon. Silloin, kun on paikalla niin pitää niin paljon vastaanottoa, että aikoja saa hyvin, vaikkakin on suosittu. Sekava sepustus, mutta tässä allergiasuossa on nyt taivallettu kolme vuotta ja nyt kahden erittäin allergisen lapsen kanssa ja olen niin kiitollinen, että toisen kanssa löydettiin kyseinen lääkäri. Ekan kanssa ei tajuttu siirtyä TAYSin hoidosta yksityiselle ja siellä kaikki on hidasta ja hankalaa ja tunsin, että ollaan ihan oman perehtyneisyyden varassa, sillä aina vastaanotolla oli eri lääkäri, useimmiten erikoistumassa oleva ja paljon saatiin ihan oleellisista Kelaan liittyvistä maitoaltistusasioista väärää ohjeistusta, josta olisi voinut tulla satojen eurojen lisäkuluja itselle, jos ei oltais oltu itse asioihin perehdytty. Hyvä lääkäri on siis kullanarvoinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0