Extravaganca

Välilihan hieronta

57 posts in this topic

Oletteko hieroneet välilihaa raskausaikana? Oliko jotain hyötyä?

Kaapista löytyisi Ceridalin intiimiöljyä.

 

Miten se tapahtuu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preparing_combo_SvFi.jpg

Weleda Synnytykseen valmistautumisöljy

Välilihan säännöllinen hierominen öljyllä tekee ihon joustavaksi ja elastiseksi ja ehkäisee repeytymiä ja viiltoja synnytyksen aikana. Öljy on täysin luonnolline tuote, valmistettu nimenomaan välilihaa varten. Se sisältää manteliöljyä, vehnänalkioöljyä sekä aitoja eteerisiä öljyjä.

 

Itse välilihanhieronnasta en ole koskaan kuullut mutta yhdessä netti kaupassa törmäsin tuollaiseen aineeseen..

Ekokolo-nettikauppa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei tuota hierontaa ehditty harrastaa kuin muutaman kerran, kun lapsi päättikin tulla hieman aiemmin. Uskon kuitenkin, että sillä on jotain myönteistä vaikutusta. :) Itse synnytyksessä sain lämpimiä pyyhkeitä "vetreyttämään" välilihaa ja selvisinkin sitten ilman repeämiä. :)

 

Hieronta ei mitään kovin vaikeaa ole - kannattaa laittaa vaikka mies asialle, jos ei itse ylety enää loppuraskaudesta. Tässä Babyidean linkki aiheesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ei se veny liikaa, mutta aiemmin aloitetusta hieronnasta ei varsinaisesti ole hyötyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisiko tähän tarkoitukseen käyttää muita öljyjä, esim. Natusanin Baby Oilia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ollut ikinä ennen kuullutkaan välilihan öljyämisestä, saati hieronnasta! Kuinka moni tällaista tekee...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Öljy tuli ostettua, mutta ensimmäisen kokeilun jälkeen jäi kaappiin, kun vaikutti niin omituiselta ja hankalalta puuhalta. Ei tullut repeämiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa kieltämättä pelottavalta... :rolleyes: Itse en lupaa tuonne enää yltää noilla viikoilla kunnolla ja sain aikaan todellisen järkytyksen, kun vihjaisin asiasta miehelle. :P Eli taitaa jäädä meillä kyllä venyttelemättä ja hieromatta kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies hieroi ihan mielellään. :lol: Ei tainnut auttaa, koska mulle tehtiin episiotomia ja sen lisäksi tuli vielä repeämä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen miestä tuohon rekrytoinut. ;) Vähän kummallisena tuo ajatusta pitää ja täytyy myöntää että itse myös hiukkasen epäilen, mutta haluan silti kokeilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis anna mun kaikki kestää, oikein välilihaöljy?! :lol::grin: Ja varmaan on samaa tavaraa kun mikä muu öljy tahansa mutta kymppi lisää hinnassa, arvatenkin. Kai toi on vähän sama kun raskausarpien esto rasvoilla, saattaa ehkä auttaa tai sitten ei. Ennemmin mä uskoisin siihen että ennen punnerrusta käyttäis jotain kaurapussia tms, eihän venyttelystäkään oo hyötyä viikkokausia ennen urheilusuoritusta vaan sitten kun se hetki on käsillä. Mulle ei kyllä tarjottu synnytyksessä mitään venytysapuja ja tulihan niitä repeämiä. Mutta enpä usko että siihen ois öljyt ja hieronnat raskausaikana auttaneet. Skeptisesti suhtaudun siis..

 

Kokeilkaa ihmeessä mutta älkää nyt vaan haaskatko rahojanne johonkin special synnytysöljyyn vaan ostakaa normaalia Ceridalia joka käy muuhunkin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kokeilkaa ihmeessä mutta älkää nyt vaan haaskatko rahojanne johonkin special synnytysöljyyn vaan ostakaa normaalia Ceridalia joka käy muuhunkin :P

 

Luulisin, että tuohon käy vaikka ruokaöljykin! :P Meiltä tuota Ceridalia löytyi kaapista jo valmiiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tai sitten voi käyttää vaikka sitä äitiyspakkauksen liukastetta.

 

Itse kyllä ylsin oikein hyvinkin hieromaan loppuraskaudestakin. Tuli vaan ensimmäisellä kerralla todettua, että hyvin joustaa. Eli ei tarvinnut sitten sen enempää hieroa :rolleyes: Repeämätkin synnytyksessä tulivat ihan muualle kuin välilihaan ja olivat ihan pienet, vain muutama tikki laitettiin.

 

Mutta, välilihan hierominen ei ole välttämättä ollut "turhaa" vaikka olisi pieniä repeämiä tullutkin. Tutkimusten mukaanhan se estää nimenomaan syviä repeämiä. Ensimmäisen asteen "naarmuja" voi tulla silti, ja vaikka ne eivät mukavia ole nekään niin paranevat kuitenkin nopeasti eivätkä vaadia kirurgia korjaamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähintäänkin mielenkiintoista eikä ihan varmuutta siitä teinkö oikein :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä ei siis ole ajankohtaista, mutta siskoni teki tuota aikanaan ennen ensimmäistä lastaan ja en tiedä johtuiko siitä vai jostain muusta, mutta mitään repeämiä (pieniäkään) ei tullut.

 

Tuskin tuosta haittaakaan on, mutta varmaan pääsyy siihen, tuleeko repeämiä vai ei, on varmaan ihan omien kudoksien ominaisuuksissa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuohon öljyasiaan mun pitää vielä kommentoida, että en siis ostanut mitään välilihaöljyä, vaan ihan ruokaöljyllä mentiin. Näin mulle neuvolassa sanottiin, että se ajaa saman asian ihan hienosti. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saiskohan sitä miehen rekrytoitua tuommoiseen... :lol: Pahasti kyllä epäilyttää! Aikomus olisi kuitenkin yltää vielä noilla viikoilla tuonne... Tuota tekniikkaa en vain ihan tajunnut :blink: (se babyidean linkki..). Saa nähdä muistaako tuota kokeilla :unsure: Sisko nauraa koko jutulle, mutta minusta kaikki on kokeilemisen arvoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eipä kannata sitä vauvaöljyä laittaa emättimeensä. ainakin noilla englanninkielisillä sivustoilla, mitä aihesta olen lukenut, on sanottu, että vaseliinia tai mineraaliöljyjä ei pidä käyttää tähän tarkoitukseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Nyt en oikeastaan edes tiedä, missä öljyissä on mineraaliöljyjä (ja mitä haittaa niistä sitten voisi olla jos ei ole esim. allerginen), mutta ainakin Ceridalin valmistaja neuvoo itsekin että heidän öljyään voi käyttää välilihan hierontaan. Mä olen käyttänyt Aqualan Oilia, jota löytyi valmiiksi kaapista.

 

Ei se hierominen vaikeaa ole, mutta niin tuhottoman pitkäveteistä kyllä, että tulee venyteltyä vain suunnilleen joka toinen päivä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää kuulosti niin härskiltä, että piti tulla kahtomaan. En ole harrastanut, enkä aikonutkaan harrastaa. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta ei kuulosta tippaakaan härskiltä. Aion ehdottomasti kokeilla. ^_^ Mä teen mitä vaan jos vaan voisin välttää episiotomian ja repeämät. Voin sitten jälkeenpäin kertoa että jaksettiinko hieroa ja oliko siitä mahdollisesti apua. :) Mulla on tarkoitusta varten valmiina Weledan öljyä, enkä mä sitä minään järjettömänä rahojen haaskauksena pidä vaikka jäisi käyttämättäkin. Enemmän oon elämässäni haaskannut rahaa turhempiinkin juttuihin.

 

Sen perusteella mitä mä olen kuullut ja lukenut, niin repeämien syntymistä ehkäisee myös välilihan lämmittäminen ponnistusvaiheen aikana (kätilöt kai usein tekee tätä lämpimillä pyyhkeillä?), hidas ja rauhallinen pään syntyminen, ja se että kätilö tukee välilihaa pään syntyessä. Kai se on monen tekijän summa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. eikös sekstailu öljyn kera ajais saman asian vähän mielenkiintosemmin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mikä ettei, voihan mieskin tuon asian hoitaa :)

 

Mie olen kans tuota hierontaa harrastanut, en tosin ihan joka päivä ole muistanut, kun se tosiaan on niin tylsää... Mutta saa nähdä onko mitään hyötyä, ei varmasti ainakaan haittaa. Ceridalia olen käyttänyt.

Edited by Nasty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now