Guest HelmiQ

Missä lapsivedet meni?

618 posts in this topic

Kalvot puhkaistiin käynnistyksen jälkeen osastolla ennen saliin sirtymistä. Synnytyskertomukseen on kirjattu, että vähän tuli hyvän väristä lapsivettä. Itse en edes huomannut kun ne menivät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalvot puhkesi kun olin täysin auki, nousin juuri sängylle sisätutkimusta varten ja levitin jalkani, suorastaan räjähti vedet kätilön naamalle ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohrapuuron keitossa keittiössä. Kuului vain *poks* ja samassa ajatus - ne taisi olla lapsivedet - ja hirmu kyytiä alapäätä pidellen vessaan (ihan niin kuin se käsi jotain olisi estänyt...), että ei tuu parketille. Toinen lorahdus tuli tunnin myöhemmin työhuoneen tuolille ja siitä lattialle. Oli kuulemma pehmustetassut lähtenyt tuolijaloista...

Edited by Tellus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalassa. Oli takana 3 käynnistyspäivää ja yksi välipäivä, kun viidennen päivän aamuna menivät itsekseen. Olisi ehkä puhkaistu samana päivänä, jos eivät ite ois menneet. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekalla kerralla kotona, kun nousin saunan lauteilta. Kuului vaan naks ja vedet alkoi valumaan.

Toisella kerralla kalvot puhkaistiin sairaalassa, kun olin 8 cm auki.

Kolmannella kerralla kalvot puhkesivat, kun olin täysin auki ja ponnistin ensimmäisen kerran. Olin tuolloin seisallaan. Vedet syöksyi räjähdysmäisesti lattialle. Miehellä vähän nauratti, sanoi että oli aika siistin näköistä kun ne vedet tuli niin kovalla paineella. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta sairaalassa puhkaistiin.

 

Tokassa sängystä päikkäreiltä noustessa. Olin että nytkö se pidätyskyky meni kunnes alkoi valua lisää ja tajusin jutun juonen. Ei napsahdusta, tulvaa tms. Vain lorahtelua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta yöllä matkalla vessaan, mietin vielä että näin huono rakkoko minulla on :D Sen jälkeen alkoi elämäni ensimmäiset supistukset.

 

Tokasta puhkaistiin kalvot sairaalassa, siitä alle 6h poju oli maailmassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salissa, kun kätilö puhkaisi kalvot asentaakseen vauvan päähän "pinnin".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salissa puhkaistiin kalvot, puhuivat kyllä että vettä oli vähän. Tiedä sitten että oliko sitä aikaisemmin tihkunut mun huomaamatta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekalla kerralla vedet meni, kun nousin alkuyöstä käymään vessassa. Istuin sopivasti pytyllä, kun tuntui pieni napsahdus ja vedet meni. Seuraava suuri holahdus kasteli housut, kun nousin autosta synnärin pihalla. Vastaanottava kätilö tokaisikin minut nähdessään, että sulla on tainnut vedet mennä, kun housut märkinä kävelin sisälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyssalissa kalvojen puhkaisun jälkeen.

^ Noin ekalla kerralla.

 

Tytön synnytys puolestaan alkoi vesilorahduksella kun olin illalla sängyssä lukemassa kirjaa. Siitä ehkä 30-45 min. niin alkoi supistaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta puhkaistiin kalvot samalla kun sain pcb-puudutuksen. Puhkaisun toivottiin jouduttavan synnytystä.

 

Kuopuksesta vedet meni kotona, vajaa kolme tuntia synnytyksen alun jälkeen. Istuin jumppapallon päällä niin lirahti vähän, vessassa lirisi lisää. Sairaalassa oltiin noin puolen tunnin päästä ja siinä vaiheessa vettä valui kävellessä niin paljon, että kahdesta yösiteestä huolimatta mun housut oli nilkkoja myöten märät. Niin ja mitään ääntä en kuullut. Sairaalassa ei sitten ehditty olla kuin alle kolme tuntia kun tyttö jo syntyi. Huomattavasti nopeammin ja helpommin (kovista supistuskivuista huolimatta) mitä esikoinen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta puhkaistiin kalvot sairaalassa saliin päästyämme, toiveissa hitaan mutta kivuliaan alun vauhditus (eipä oikein toiminut).

 

Kuopuksesta kätevästi vessassa istuessani, vessapaperia kurottaessani, lorahti ensimmäiset ja siitä sitten tasaisesti seuraavien tuntien aikana. Supistukset alkoivat pari tuntia myöhemmin ja vauva syntyi 7-8 tuntia ensimmäisestä lorahduksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta pitkin kodin lattioita, kuopuksesta puhkaistiin kalvot sairaalassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin auttamassa esikoista potalle ja vedet holahtivat kylpyhuoneen lattialle. Esikoisen silmät laajenivat järkytyksestä "oho, äiti pissaat lattialle!" oli lapsen komentti. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona alkoi lorahdella lapsivettä. Ja sitä lorahteli lisää sairaalassa. Sikiökalvoissa oli reikä jossain kohdun yläosassa ja vesi lorahteli sieltä. Kalvot oli alhaalta ehjät ja salissa ne vielä puhkaistiin.

 

Mä jotenkin tiesin, että mun synnytys alkaa vesien menolla ja kotona oli sängyn lisäksi sohva vuorattu kosteussuojalla ja hyvä kun oli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toisessa synnytyksessä reilu viikko ennen laskettua aikaa lorahti yhtäkkiä kotona sängyssä aamuyöllä lapsivettä housut märäksi. Kotona lorahteli vielä lisää, samoin kuin synnärillä. Supistukset alkoivat muutaman tunnin päästä ja vauva syntyi 9 tunnin kuluttua vesienmenosta. Olin suorastaan shokissa - en ollut yhtään varautunut synnyttäväni vielä vaan vasta seuraavalla viikolla enkä koskaan kuvitellut että oma synnytys voisi alkaa vesienmenolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now