Guest HelmiQ

Missä lapsivedet meni?

618 posts in this topic

Kotona vaakatasossa x3.

 

Ekalla kerralla aamuyöllä heräsin siihen että vedet valuu.

Toisella kerralla vedin itkupotkuraivarit miehelle keskellä päivää, painuin sänkyyn mököttämään ja siellä alkoikin vedet valua.

Kolmannella kerralla olin juuri sanonut lapsille hyvät yöt, otin kirjan ja rojahdin työhuoneen sängylle kun tuntuikin taas tuttua lämmintä nestettä valuvan haaroista..

 

Mun "kuinka synnytys käyntiin"-vinkki on siis varmaan pysyä läheisissä väleissä sänkyjen kanssa.. :rolleyes:

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta meni noustessa sängystä aamuyöllä vessaan, lattialle kuitenkin sängyn sijaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta puhkaistiin salissa, kuopuksesta vedet meni keittiön lattialle kun kumarruin ottamaan mustikkapiirakkaa uunista :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

kotona, sohvalla tuli eka holahdus ja ehdein juuri suihkuun jonne tuli kunnolla loput.

Edited by nnipsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyssaliin pian ensimmäisen sisätutkimuksen jälkeen supistuksen yhteydessä käyrällä maatessani :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalan tarkkailuhuoneessa ballongin irtoamisen jälkeen. Molemmat synnytykset käynnistetty ballongilla. Ekalla kerralla en huomannut vesien menoa ja mulle sanottiinkin että vettä oli silloin vähän. Toisella kertaa lorottikin sitten oikein kunnolla. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka kerralla yöllä, sairaalassa osastolla, olin r-myrkytyksen ja hepatoosin takia seurannassa ja käynnistyksessä. Alkuyön jomotti kuukautiskipumaisesti, en enää kestäny ja soitin kätilölle, samalla posahti ja jotain lämmintä valui. Kun kätilö tuli huoneeseen, sanoin hänelle että vuodan. Säikähdin ensin että se oli verta, kätilön naama olk jotenki oudon näköinen ja vastasi siihen veri kysymykseen että katsotaan testillä tms. Mutta tosiaan lapsivettähän se.

 

Toisen kerran vedet meni kotona, esikoinen oli jo yöunilla, katsottiin miehen kanssa jtn sarjaa telekkarista. Yhtäkiä tuli tunne, nousin salamana ylös ja kuulin/tunsin poksahduksen. Sanoin miehelle, jtn että apua ja juoksin vessaan. Ehdin onneksi ennen kuin housut kastui. Mies sieltä huuteli että mitäää ja mä vaan että tais lapsivesi mennä :D pyyhettä jalkoväliin vaan, sitä nestettä nimittäin tuli ihan tulvimalla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekalla kerralla kalvot puhkaistiin salissa kun olin jotain 6-7 cm auki. Toisella kerralla vedet meni vasta ponnistaessa, samalla kun pää tuli ulos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ :girl_crazy:

 

Esikoisesta vedet meni sairaalassa kun kalvot puhkaistiin.

Toisesta vedet meni spontaanisti aamuyöllä, kun olin nukkumassa. Ehdin pompata ylös sängystä ennen varsinaista tulvaa. Oli kyllä aika elokuvamainen vedenpaisumus :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen kiireellistä sektiota tais tulla suurin lasti kun siirryttiin leikkaussaliin kävellen. Pitkin käynnistysyritystä lorotteli vähän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin koirien kanssa lenkillä keskellä metsää :D myöhemmin tosin selvisi, että vesi lorotti jostain ylempää. Lopullisesti vedet meni vasta kun kalvot puhkaistiin kaksi päivää myöhemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla esikoisesta vedet tuli sängylle, tai siis patjalle, kun oltiin just menossa nukkumaan. Ihan reippaasti tuli heti ja patja kastui. Onneksi, onneksi nukuttiin silloin vanhalla patjalla lattialla, meillä oli nimittäin just uus, kallis sänky tilauksessa. :D Oli pieni shokki, kun en ollut edes ajatellut sitä vaihtoehtoa, että synnytys alkaisi vesienmenolla, ja laskettuun aikaankin oli vielä pari päivää.

 

Vedet meni kuitenkin tossa kohtaa vaan osittain, sairaalassa vielä puhkaistiin kalvot ponnistusvaiheen loppumetreillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalassa kun kalvot puhkaistiin.

 

Täytyypä muistaasuojata sänkyä sit loppu raskaudesta jos sänkyyn meneekin. Ei olis tullut mieleen jos en nuita kommentteja ois lukenut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta sairaalassa ennen ponnistusvaihetta puhkaisivat kalvot.

Toisesta vedet lähtivät lorisemaan itsekseen autoreissulla. Onneksi olimme juuri pihaan ajamassa ja kerkesin kipittää vessaan ennenkuin lojahti kunnolla. Vessan lattialle ja pönttöön tuli ensimmäinen satsi. Sitten loppuilta lorottelikin tasaiseen tahtiin.

Nyt kolmannessa synnytyksessä vedet meni kotona sohvalla telkkaria katsellessa. Taas tunsin lämpimän lorahduksen mutta ehdin vessaan ennen kuin losahti kunnolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin vaatinut päästä synnärille sisään kun oli tosi kipeitä supistuksia säännöllisesti. Synnytys ei kuitenkaan edennyt kovin nopeasti ja yhdeksän tunnin jälkeen yöllä yhden aikaan kätilö tuli sanoon että yritä nukkua ja sammutteli valot. Hän lähti huoneesta ja samalla kuului poks ja vedet räjähti ja sitten SATTUI! Herranen aika niitä supistuksia! Sitten vasta tiesin mitä ne kipeet on... Siitä tunti niin poika oli maailmassa. Onneksi ei mennyt kotona, en tiedä miten olisin sen kivun kanssa pärjännyt jos en olisi jo ollut sairaalassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now