Guest HelmiQ

Missä lapsivedet meni?

618 posts in this topic

Millaisissa paikoissa lapsivedet ovat menneet ja olitko varautunut tilanteeseen etukäteen? Tapahtuiko vesien meno kotona, sairaalassa vai jossain julkisella paikalla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalassa, kun lääkäri synnytyksen käynnistyksen yhteydessä puhkaisi kalvot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

molemmilla lapsilla meni yöllä kotona ja hiukan sänkyyn ja suurin osa lattialle. Ja molemmilla kerroilla oli se fiilis että nousenpa tästä ylös ku pissittää ja ekalla kerralla kirosin ihan ääneen että johan on v*ttu ku aikuisen ihmisen pitää kusta housuunsa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei hajuakaan :rolleyes::lol:

 

Olin osastolla kärsimässä suppareista ja menoa seurattiin tarkkaan toksemian takia. Illalla ultrattiin ja lääkäri sanoi, että lapsivesi on vähenemään päin. Koko yön kärsin suppareista ja kävin 2 kertaa suihkussa. Mitään limatulppaa enkä lapsivesiä bongannut missään vaiheessa ja seuraavana aamuna kun pääsin vihdoin synnytyssaliin ja kalvot puhkaistiin niin kätilö siinä monttu auki tokaisi että: "eihän täältä tullut mitään" :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

KOtona sängyssä, ja se oli just niin kun leffoissa, hana aukes oikein kunnolla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona vuoratulla sohvalla (tai siis, laitoin peppuni alle muovitetun froteen ennen istahtamista, kun oli sellainen tunne, että kohta ne vedet menee :rolleyes: ).

Pian sitten lorisikin (eikä muuten kuulunut sitä kuuluisaa naksahdusta ;) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona yöllä vähäisesti lirahdellen. Odotin kovasti suurta naksahdusta ja tulvaa mutta eipä sitä tullut. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona. Olin just mennyt nukkumaan, kun kuulin sen naksahduksen. Onneksi tajusin, mikä se on ja ehdin ylös ennen kuin sänky kastui. Ehdin vessaan asti, kun housut kastuivat. Pönttöön lorisi sitten enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalassa, olin juuri palannut käynnistyksen viikonloppulomalta takaisin osastolle ja olin vielä omissa vaatteissa. En mä mitään naksahdusta kuullut, yhtäkkiä oli vaan pirun vetinen olo ja mä ihmettelin, onko se valkovuotoa. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmista sairaalassa.

 

Esikoisesta odotus/isien taukohuoneessa, ennenkuin kätilö ehti meitä ottaan vastaan. Kuopuksesta synnytyssalissa, ennenkuin kätilö ehti tulla puhkaiseen kalvoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytys salin lattialle. Kalvot oli puhkastu vähän aikasemmin ja sitten kun keinutuoliin siirryin niin lorahti. Itse asiassa tajusin vasta monta kuukautta myöhemmin, että se oli lapsivettä... En oikein siinä tilassa tajunnut, että mitä se kätilö kuuraa siellä lattialla...

 

 

Eikö kellään ole tullut missään "hankalassa" paikassa, siis julkisessa paikassa? Tänään just mietin, että mitä jos stockan hissiaulaan lorahtais...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalassa, sänkyyn, synnytys oli ollut käynnissä jo yli 12 h. Epiduraali oli jo saatu ja sängyllä maatessa tuntui "lämmin hulahdus" ja sitten toinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona vessan lattialle, olin siellä juuri sopivasti oksentamassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kävi niin, että yöllä meni limatulppa ja sitä sit lorotteli pitkin yötä ja aamua, ja jossain vaiheessa kalvot oli puhjenneet sieltä yläosasta, mut mä en tajunnu että vettä tulee, ihmettelin vaan että kylläpäs sitä limatulppaa riittää... :lol: Soittelin neuvolaan ja synnärilleki ku olin niin pihalla, ja synnärille piti mennä tarkistukseen. No kätilö teki sen pikatestin -ei lapsivettä. Vissii vettä ei just sillo tullukaan, kun makasin selällään siinä tutkimuspöydällä. Ja siteenki olin just vaihtanu. Minä vaan intin, että ihan varmana tulee vettäkin, ja kätilö kutsui lääkärin tekemään testin myös. Vielä vaan sama -ei vettä. Meinasivat jo lähettää kotiin takas (50km) ja mä olin ihan itkun partaalla, kun supisteli ja olin varma, että saadaan samantien lähtee takas kun päästään kotiin. No lääkäri ja kätilö sitten yhteistuumin päättivät koittaa vielä kerran, kätilö painoi mahan päältä ja lääkäri kohdun suulta, ja hups -sitten holahtikin kunnolla! Ja mut otettiin sisään. :) Pääsin kuitenki mm. ammeeseen, kun kalvot oli alhaalta vielä ehjät. Kunnolla vedet meni vasta kun lääkäri puhkas kalvot synnytyksessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin osastolla jo pari päivää ennen synnytystä kohonneiden paineiden takia. Siellä synnytys sitten käynnistyi spontaanisti ja olin kontillani sängyllä supistuksen kourissa kun kuului/tuntui se kuuluisa napsahdus ja pomppasin lattialle seisomaan, katsoin hämmentyneenä miestäni (joka oli juuri hetkeä aikaisemmin tullu paikalle) ja tuumasin, että nyt en kyllä varmaksi tiedä sanoa, että menikö vedet vai ku***ko housuun :lol: Mulla oli siinä vaiheessa jo sellainen paksu side, mutta kun sitä nestettä siitä huolimatta valui riittävästi mun jaloille ja lattialle, niin päädyin siihen lopputulokseen, että kyllä se lapsivettä on ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona sängyssä yöllä. Onneks oli sänky vuorattu vesivahinkojen varalta osa lorahti sänkyyn, osa matkalla vessaan ja suurin osa vessan ovelle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona. Notkeasti kuin närppä loikkasin olohuoneesta vessaan ja vältimme suuremmat vesivahingot :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekalla kerralla kotona lattialle, juuri kun olin noussut sängystä ylös. Toisella kerralla sairaalassa samalla tavalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmissa synnytyksissä vedet menivät sairaalassa, kalvojen puhkaisussa.

Olin kyllä molemmilla kerroilla vuorannut jo sängyn ja sohvan jne varmuuden vuoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now