Guest HelmiQ

Missä lapsivedet meni?

618 posts in this topic

MInulla vettä lorahti hieman yöllä, todella pieni määrä, ja olikin hieman epäselvää oliko se pissaa vai ihan lapsivettä. Sen jälkeen tajusin että neste oli todennäköisesti lapsivettä kun alkoi järkyttävät supistukset. Supistukset alkoi yöllä joskus 2-3 maissa, ja sairaalaan lähdettiin viiden maissa kun olo alkoi olla aika tukala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotisohvalle lorahti, kun yritin vielä viime hetkiä sinnitellä kotona ennen sairaalaanlähtöä. Synnytys eteni aika nopeasti ja supistuksia oli tullut vasta parin tunnin ajan, mutta tiheinä ja tosi kivuliaina alusta alkaen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meneekö sänky siit pilalle jos vedet holahtaa siihen? Eikös se haise aika pahalle, et mitä on sängylle käyny vesien menojen takia?

 

Meillä on paksu petari parisängyssä. Mä menin vessaan ja mies nappasi lakanat ja kuivasi petarin parhaansa mukaan pyyhkeellä, minkä jälkeen petari sai kuivua saunassa. Läikkä siihen jäi, mutta ei haise miltään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona omassa sängyssä, kaksi pientä napsasua tunsin ja pienen lorahduksen. Oli aika ylläri että nuin vähän lapsivettäkö sitä olikin (viikkoja 39+4)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meneekö sänky siit pilalle jos vedet holahtaa siihen? Eikös se haise aika pahalle, et mitä on sängylle käyny vesien menojen takia?

 

Ei tarttenu moista pelätä, vedet meni vessanpönttöön ku olin pissalla! Ja siitä eteenpäin piiiitkäään siteeseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heräsin poksahdukseen yöllä sängys.

Nousin pikapikaa ylös ja juoksin vessaan, ei tippunut matkalle vaan tuli sitten vessan lattialle useammassa erässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmista sairaalassa. Toisella kertaa olin vasta käyrillä ja sieltä pääsinkin sitten nopeasti saliin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyssalissa kun lääkäri tuli puhkaisemaan kalvot homman vauhdittamiseksi. Olin siinä vaiheessa 5 cm auki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta kalvot puhkaistiin salissa.

 

Kuopuksesta vedet menivät kotona olkkarin lattialla loikoillessa tv:n ääressä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyssalissa, kun kalvot puhkaistiin. Synnytystä oli siihen mennessä käynnistelty jo kaksi vuorokautta cytotecilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla meni kauppakeskuksen vessassa. Olin lähtenyt ystävän ja mieheni kanssa rv 40+4 shoppailemaan ja oltiin sitten menossa lounaalle kauppakeskuksen ravintolaan. Mentiin ensin vessassa käymään, käsiä pestessäni tuli kivulias supistus ja heti perään holahti jotain housuihin. Sanoin ystävälle et nyt tais tulla lapsivedet. Menin takas veskiin ja pönttöön holahti lisää. Siinä sitten yritin kuivailla housuja paperilla minkä pystyi.

Siitä sitten äkkiä kaupasta hakemaan siteitä ja soitto miehelle, et mikä kestää. :D Lounas jätettiin väliin ja lähdettiin kotia kohti. Matkalla soitin vielä synnärille ja sanoivat et 12h voi oottaa jos ei sitten supistukset ala. Alkoihan ne tuntia myöhemmin ja noin 3,5h myöhemmin kirjauduttiin sisään sairaalaan. :)

Edited by glare

Share this post


Link to post
Share on other sites
Molemmista sairaalassa.

 

Esikoisesta odotus/isien taukohuoneessa, ennenkuin kätilö ehti meitä ottaan vastaan. Kuopuksesta synnytyssalissa, ennenkuin kätilö ehti tulla puhkaiseen kalvoja.

 

Kolmannesta meni salissa kun makasin sängyllä odottamassa että viimeinen sentti aukeaa, lääkäri olisi puhkaissut kalvot siinä vaihessa kun olin täysin auki. Perätilan takia kalvoja ei puhkaistu aiemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta meni synnytyssalissa kätilön puhkaistessa kalvot kun olin jo alkamassa ponnistamaan.

 

Toisen lapsen LA on vajaan kahden viikon kuluttua ja kovasti jännittää miten tämä synnytys alkaa. Oon miettiny et näinköhän sitä osaa erottaa lapsivettä pissasta? :blush: Kun toisinaan on TODELLA kova pissahätä ja jos vähän lorahtaa niin aina se tuntuu yhtä kummalliselta ja alan epäillä että lapsivettä tulee. Onko lapsivedessä joku selkeä haju, niinkuin pissassa on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta kotona sohvalla aamulla ja sitten pitkin päivää.

 

Kuopuksesta puhkaistiin kalvot ennen kuin aloin ponnistaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Esikoisesta meni synnytyssalissa kätilön puhkaistessa kalvot kun olin jo alkamassa ponnistamaan.

 

Toisen lapsen LA on vajaan kahden viikon kuluttua ja kovasti jännittää miten tämä synnytys alkaa. Oon miettiny et näinköhän sitä osaa erottaa lapsivettä pissasta? :blush: Kun toisinaan on TODELLA kova pissahätä ja jos vähän lorahtaa niin aina se tuntuu yhtä kummalliselta ja alan epäillä että lapsivettä tulee. Onko lapsivedessä joku selkeä haju, niinkuin pissassa on?

 

Mulla ainakin oli vaalean punaista ja oli siinä joku tietty hajukin, jota en kyllä muista enää. Sitä vuotoa ei tietenkään pystynyt pidätellä, joten ei siitä voinut erehtyä mitä on. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now