Guest HelmiQ

Missä lapsivedet meni?

618 posts in this topic

Viimeisen kuukauden olin koko ajan alitajuisesti varautunut siihen, että kohta lorahtaa. Lopulta vedet menivät kuitenkin vasta kun kalvot puhkaistiin salissa kohdunsuun ollessa 6-7cm auki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heräsin 5.30 kovaan vessahädän tunteeseen. Istuin sängynlaidalle noustakseni ylös tuntui aivan kuin jotain olisi lorahtanut niin poukkasin ylös ja siihen lattialle lorahti kauhea määrä lapsivettä. Minä miehelle pimeessä huutamaan,että vedet meni hae paperia. Hei klo 5.30 kuului varmaan naapuriin.girl_haha.gif Halusin heti tietää minkäväristä vesi oli koska oli varoitettu vihreästä lapsivedestä. No se oli vaaleanpunaista. Minä soitin viivana synnärille että mitäs nyt. Sanoivat että tulkaa tänne. Mentiin sinne niin tutkittaessa lorahti loput vedet kätilön päälle. Sanoi,että noniin te meette suoraa saliin koska olet 4cm auki. Minä olin varautunut ja valmistanut miestä että kotiin me mennään vielä odottamaan synnytyksen etenemistä. Kivut alkoi vasta 7-10cm avautumisvaiheessa. klo 15 syntyi meidän esikoinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona keskellä yötä. Heräsin käymään vessassa ja jo ylös noustessa tuntui vähän kummalta ja eka lorahdus osuikin sitten kestopikkuhousunsuojaan, joka onneksi oli housuissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heräsin yöllä n.klo 2 juottamaan koiraa (joka siis makasi pentulaatikossa, pennut tuolloin 3pv vanhoja) ja ajattelin samalla käydä vessassa. Siitä pöntöltä noustessa lorahti ensimmäiset tipat.. Ensin luulin, että se oli vain pissaa, kunnes taas lorahti uudelleen. Samantien soitin miehelle, joka oli työreissussa 100km päässä (rv vasta 35+1) ja mies sai minut vakuutettua että kuvittelin kaiken, koska ei ollkut kipuja.. Kunnes taas lorahti, joten soitin uudelleen miehelle, joka alkoikin sitten samantien pukea päälle ja käski soittaa sairaalaan. Varmistin sairaalan ohjeiden mukaan että lapsivettä se oli ja että ehdin odottamaan miehen tuloa kotona. (soitin kuitenkin varmuuden vuoksi äitini seurakseni..) Mies saapui reilussa puolessa tunnissa ja yhdessä lähdimme suihkun jälkeen sairaalaan. (vielä olin niin epäluuloinen, etten ottanut mukaan kuin neuvolakortin, olin varma, että palataan kotiin odottelemaan...toisin kävi, neiti syntyi klo 9.29. <3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heräsin yöllä vedenmenoon. Suurin osa meni sänkyyn, saatiin siis vesisänky :girl_crazy:, loput lattialle matkalla vessaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona sängyssä. Oltiin just käymässä nukkumaan. Koko päivän oli supistellut harvakseltaan ja iltaa kohden supparit tuntui tihenevän ja hieman voimistuvan. Kivut oli kuitenkin hyvin siedettäviä, verrattavissa lieviin menkkakipuihin.

 

Mies hieroi alaselkääni sängyssä maatessamme, kun yhtäkkiä kuului jonkinlainen ääni, jonka tulkitsin aluksi suoliston mörähtelyksi. Saman tien sain supistuksen, joka oli todella kipeä ja tunsin, miten vedet lähtivät valumaan. Pomppasin sängystä ja ehdin melkein vessaan asti, ennen kuin virtaaminen kunnolla alkoi. Mitään hirveää tulvaa ei tullut, vaan vesiä valui koko ajan tasaista tahtia.

 

Siitä sitten lähdettiin sairaalaan ja tyttö oli sylissäni 8,5 h myöhemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona, vessassa äSsäillessä.. eli kesken "hieman" turhautuneen raivosiivouksen (rv oli 41+5 ja käynnistysaika kahden päivän päähän sovittu) tiimellyksessä. Siitä lähtivät hiljalleen lorahtelemaan, ja 15 h myöhemmin poika oli maailmassa.

Edited by avena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen kohdalla kalvot puhkaistiin synnytyssalissa avautumisen vauhdittamiseksi.

 

Kaksosten kohdalla vedet meni yöllä kotona. Heräsin vessahätään ja könysin sängystä ylös. Muutaman askeleen ehdin ottaa kun osa vesistä lorahti makkarin lattialle. Ensimmäinen ajatus oli, että pissasin alleni mutta kun kivuliaat supparit alkoi jo vessaan päästyä, niin ei siinä ollut enää asiasta epäselvyyttä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heräsin aamuyöllä vessaan ja yskähtäessä lorahti vähän jotain housuun, luulin ensin olevan pissaa. Vessakäynnin jälkeen lorahti uudelleen ja kun sain pikkuhousunsuojan alushousuihin, niin lorahti taas ja suoraa läpi. Lorahtelua jatkui reilun tunnin ajan ja noin 10min. ekan lorahduksen jälkeen tuli kunnolla limatulppaakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona eteisessä. Tuntui valtava muljahdus vatsassa ja sitten alkoi valua lämmintä vettä jaloista alas... ainoa mitä ehdin ajatella oli: nopeasti pois matosta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now