Guest HelmiQ

Missä lapsivedet meni?

618 posts in this topic

Kotona keskellä yötä lähtivät tulemaan, tulivat sitten vähitellen ja melkein 3 vrk:n kuluttua synnytys käynnistettiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sangyssa, minakin siis herasin aamuyosta vesien menoon ja sita muuten tuli ihan amparikaupalla. En edes tajunnut hypata sangysta pois kun ihmettelin sita lotinaa grin.gif (ja yritin samalla tokkia miesta hereille)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lapsivettä tihkui. Ihmettelin mitä vuotoa, kun ei näyttänyt normaalilta valkovuodolta. SOittelimme synnytyssairaalaan ja pyysivät tulemaan tarkastukseen jos vuotoa seuraavana päivänä. Sillä viikolla olimme käyneet tutustumiskäynnillä sairaalassa ja kuulin ekan kerran siitä että voi tulla vuotoa "ylhäältä".

 

Seuraavana aamuna menimme sairaalaan ja ensin tutkittiin onko vuoto lapsivettä ja sen jälkeen lääkäri teki sisätutkimuksen ja lapsivettä loiskahti ja sitten sitä loiskahti vielä sen jälkeen kun olin pukenut sairaalavaateet (aika järkky tilanne kun siltä seisomalta piti jääädä sairaalaan kun viikkoja 34 vasta :(). Illalla samainen lääkäri teki uuden tutkimuksen ja taas sitä lapsivettä purskahti. Lopuista vesistä en tiedä kun vauvamme syntyi 2 vuorokauden jälkeen kiireellisellä sektiolla (kun oli tullut tulehdus :( ..en käsitä miksi piti odottaa niin kauan että syntyi tulehdus....)

 

 

ai niin oli 2 cm auki jo 32 viikolla (ja ensisynnyttäjän ei muistaakseni pitänyt aueta ennen supistuksia)

Edited by Heli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin kattomassa Napapiirin Sankereita kun alkoi tihkuttaa vettä. Eka kertaa vessassa mietin että olikohan valkovuotoa vai lapsivettä, menin takas ja kerettiin kattoa puoleen väliin kun naurahdin ja samalla lirahti kunnolla. Eikun ulos ja soitto synnärille. Parin tunnin päästä alkoi vasta supistukset ja synnärille todettiin et oon 3 cm auki, Jäin sitten sinne kun vettä lorisi koko ajan..

 

Paitsi että tyttö syntyi vasta 2 päivää myöhemmin, onneksi ei tullut tulehdusta! :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä kertaa vedet meni kalvojen puhkaisuun synnytyssalissa, kun olin 4 cm auki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kans puhkaistu kalvot sairaalassa. Auki oon ollu ehkä 6cm molemmilla kerroilla ja kalvojen puhkaisun jälkeen tytöt on syntyneet muutamassa minuutissa.

Oonkin miettiny et mitä jos kalvot puhkeaa itestään, ni tuleeko vauva taas vauhdilla?!girl_impossible.gif Toivonkin että tällläkään kertaa ei tulis lapsivesiä vaan ehtisin sairaalaan ja siellä vasta puhkaistais kalvot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnärillä,Olin 9cm auki ja sain ruveta ponnistaa vauvaa ulos nii siinä sit räjähti kalvopussi ja kätilö ja lääkäri saivat vedet päällensä,ja isä sai osansa kansgirl_haha.gif Minuutti siitä oli tyttö maailmas.

 

Kalvoja ei puhkastu ku piti yrittää saada vauva niin pitkälti ku mahollista nii kalvopussis tuleen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisestä vedet meni sairaalan ammehuoneessa (olin 5cm auki), toisesta synnytyssalissa ja vähän reilu tunti myöhemmin poika syntyi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta vedet meni vasta sairaalassa kun kalvot puhkaistiin. Toisesta vedet meni kotona, heräsin yöllä vessaan ja luulin et pissa tuli housuun ja ihmettelin miten en enää pysty pidättämään.. mut vedethän ne sitten olikin mitä sieltä tuli.. tai meni. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalassa sisäänotto tarkastuksen jälkeen. Oltiin käynnistykseen menossa mutta eipä tarvinnu käynnistellä :) Tai korjaan: tiputteli ihan pieniä määriä pari päivää ensin kotona, luulin sitä kyllä virtsan karkailuksi. Myöhemmin varmistui "korkeaksi vesienmenoksi."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona meni lasketun päivän aamuna ja jotenkin kummasti sen aavisti niin että vessaan asti kerkesi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona meni. Eka yöllä pikkuisen ja loput aamulla vessan lattialle. Siitä kahden vuorokauden päästä syntyi tyttö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ensimmäisestä lorahti aamulla sängyssä noustessa, toisessa kätilön puhkoessa, kolmannesta puhkes kalvot nukkuessa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalvot puhkaistiin salissa, mutta tarkalleen ottaen lapsivesi tuli vasta lapsen jälkeen. Vauva oli niin alhaalla jo että se toimi ilmeisesti tulppana, joten vauvan perässä tuli sitten vedetkin :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona aamulla tuli ensimmäinen lorahdus josta synnytys lähti käyntiin. Lisää lapsivettä tuli sairaalassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta puhkaistiin kalvot sairaalassa, kun epiduraali oli laitettu. Ja nyt pienen miehen synnytyksessä vedet menivät ensimmäisen ponnistuksen myötä sairaalassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now