Guest HelmiQ

Missä lapsivedet meni?

618 posts in this topic

Esikoisen aikana kalvot puhkaistiin synnytyssalissa,

tämän uudeen tulokkaan kanssa vedet menivät myöskin sairaalassa, mutta olimme vasta matkalla synnytyssaliin. Vedet menivät siis spontaanisti kerrosta ennen määränpäätä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnärillä kätilö puhkaisi. Oli niin vahvat kalvot että ei meinannu ihan helposti puhjeta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona sängyssä alkoi ja siitä sitten vähitellen jatkui. Supistukset alkoivat kunnolla vasta 12-13 tuntia myöhemmin ja silloin oltiin jo sairaalassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ensimmäisessä synnytyksessä meni kotona, toisessa puhkastiin kalvot sairaalassa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona, nousin saunan lauteilta kun tunsin poksahduksen. Kerkesin vessanpöntölle istumaan ja sinnehän lirisi vaaleanpunaiset lapsivedet. Sitten äkkiä sängylle makamaan (lapsi ei ollu laskeutunut).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaupungilla, pitkän kokouksen jälkeen rappukäytävässä :rolleyes: Tunsin vain holahduksen ja tajusin että housut ovat ihan märät. Seisoin kadulla ja tunnustelin vauvan liikkeitä, kuulostelin supistuksia ja kun kaikki näytti olevan ok kävelin autoon ja ajoin kotiin. Kun en vatsaltani nähnyt minkä väristä litkua vuosin menin vessaan ja katsoin peilillä :D Mies ihmetteli mitä vessassa teen ja kun kerroin meinasi tulla ovesta läpi. Siitä sitten viidennen siteen jälkeen mentiin sairaalaan ja synnytys käynistettiin kahden vuorokauden kuluessa. Kalvo oli revennyt yläosasta mistä vesi sitten tihkui ja synnytys oli pakko käynnistää tulehdusriskin vuoksi. Lopullisesti kalvot repi lääkäri kun synnytys ei alkanut edistyä tipankaan avulla. Kalvojen repimisestä se sitten lähti käyntiin ihan oikeasti.

 

Kuopukselle kalvot eivät revenneet ollenkaan vaan tyttö syntyi sektiolla ja otettiin ulos kalvopusseineen nesteineen päivineen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Höh. Olisin niin halunnut vastata tähän jotakin hurjaa ja villiä ja erikoista ( :P ), mutta vastaan että kalvot puhkaistiin synnytyssalissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona. Heräsin siihen kun tuntui, että jotain valuu ja nousin sängystä ylös, niin samantien hulahti vedet lattialle... ei ollut epäselvää mitä siinä tapahtui ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona. Olin juuri käynyt pissalla ja kauhistuin, että multa lorahti lisää pissaa sänkyyn. Olin niin unenpöpperössä, että menin takaisin vessaan ja oletin, että lapsivesi on pissaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisessä meni kotona sängyssä, mutta juoksin vessaan ni sänky ei kastunut. Toisessa sitten kun aloin ponnistamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kotona, nousin saunan lauteilta kun tunsin poksahduksen. Kerkesin vessanpöntölle istumaan ja sinnehän lirisi vaaleanpunaiset lapsivedet. Sitten äkkiä sängylle makamaan (lapsi ei ollu laskeutunut).

 

 

Anteeksi vähän ot, mutta oliko sua käsketty mennä makaamaan? Esikoisen aikaan vedet meni ja eikä laskeutunut ja sairaalasta lähetti kävelylle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ En ole Neferica, mutta mulle sanottiin viimeks eilen neuvolassa, että jos vedet menee, mun pitäis mennä makuuasennossa sairaalaan, sillä vauva ei oo laskeutunu ja pää liikkuu vielä niin paljon, että napanuora vois mahtua luiskahtamaan sen ohi. Tietenkin pitää ainakin täällä Helsingissä aina soittaa sairaalaan ja kysyä toimintaohjeita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Aika hassua miten erilaisia ohjeita on. Tietty soitin sairaalaan ja ei puhuttu mitään et pitäis mennä makuulleen sinne. Ja sitten kun sinne päästiin ni laitto kävelylle kun ei supistuksen alkaneet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyssalissa kätilön tökkästessä kalvot rikki kynnellään hyvän supistuksen aikana. Ponnistin tuolla hetkellä jo ihan täysillä. Papereissa ei kuitenkaan ole merkintää kalvojen puhkaisusta. Kätilö totesi jälkeenpäin, että "pikkuisen vain avustin...".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekalla meni vedet yöllisellä vessakäynnillä vessanpönttöön

Kakkoselta sairaalan sänkyyn yllättäin liian aikaisin

Kolmoselta synnytyssalissa ku kalvot puhkaistiin

Nelosen vedet on vielä mahassa toistaiseksi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta vedet meni sairaalassa, kun olin osastolla raskausmyrkytyksen takia käynnistyksessä. Toisesta vedet meni tähän tietokonetuoliin, tietsikkahuoneen lattialle ja välille tietsikkahuone-vessa. Mä en tiedä mitä olisin tehnyt, jos olisin ollut jossain muualla kuin kotona, kun sitä vettä tuli niin hirvittävän paljon ja aina vaan lisää ja lisää, ei todellakaan millään siteillä tehnyt yhtään mitään (pikkupyyhkeet oli pop ;) ). Ehdin mä lorotella vesiä vielä synnytysosaston aulan soffallekin, ja kätilökin nimitti mua Niagaraksi, sitä vettä oli kuulemma todella runsaasti. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now