Guest HelmiQ

Missä lapsivedet meni?

618 posts in this topic

Sairaalassa. Tultiin sairaalaan verenvuodon takia ja koska lääkäri ei löytänyt verenvuodolle syytä, päätettin mut ottaa aamuyöksi synnytyssaliin tarkkailuun. Kätilö oli juuri tuomassa verenvuotoa hillitsevää lääkitystä, kun alkoi lapsivettä tihkua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sama juttu. Mä näin ennen synnytystä painajaisia, että ne holahtaa jonnekin Prisman lattialle kesken kauppareissun. :lol: Olin jopa ihan vähän pettyny, kun sitä jännitysmomenttia ei sitten tullukkaan, kun synnytys käynnistettiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyssalissa ponnistusvaiheessa. Kätilö sanoi, että seuraavan ponnistuksen aikana puhkeaa kalvot (spontaanisti) ja niin kävikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ainiin, sellainen juttu tuli jälkeen päin mieleen, että jos ostais itselle jotain Tena Lady tms TOSI imukykyisiä siteitä, niin sellaisen vois laittaa sairaalaan mennessä. Normit kuukautissiteet kun ei auta mitään siinä tilanteessa...

 

Kaverille annettiin vinkki sairaalasta, että kannattaa laittaa suosiolla vauvan vaippa housuihin, imua riittää enemmän kuin siteissä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaverille annettiin vinkki sairaalasta, että kannattaa laittaa suosiolla vauvan vaippa housuihin, imua riittää enemmän kuin siteissä :)

 

Itse laitoin vauvan vaipan housuihin. Toimi hyvin. Sain vinkin perhevalmennuksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla meni vedet kotona, tosin oli hyvin lähellä, etten olisi ehtinyt kauppaan. Oltiin jo eteisessä menossa kengät jalassa, kun totesin miehelle, että en varmaan olekaan lähdössä, kun farkut on nilkkoihin saakka läpimärät :D Onneksi en ollut vielä ehtinyt kauppaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmissa sairaalassa. Ekassa pikkuhiljaa. Tokassa lirutti hetki ennen ponnistusvaihetta ja loput posahti lapsen mukana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko teistä kuinka moni lähtenyt heti sairaalaan,vai onko sairaalasta sanottu,että pitää odottaa?

 

Olen myös kuullut,että jos supistukset eivät ala 12h tunnin kuluessa vesien menosta,niin sitten vasta sairaalaan,muuten voi odotella kotona..

 

Onko totta? Itse odottelen esikoista joten ei ole tuttuja juttuja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä lähdin suorilta sairaalaan kun vedet meni. Mitään supistuksia tai muita tuntemuksia ei ollut mut lähdin sinne silti.

 

Muutamaa päivää aikaisemmin oli käyty käännytys yrityksessä ja siellä oli todettu että on niin vähän lapsivettä ettei kannata kääntää.

 

Me mentiin siin klo 23 sairaalaan ja vähän jälkeen neljä yöllä tyttö otettiin keisarinleikkauksella maailmaan.

 

Kun taas yksi ystävä oli ollut kotona niin pitkään että alkoi tulla kunnon supistuksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vedet meni kotona, sängyssä, just olin nukkumaan menossa. Ennen suurinta tulvaa ehdin kyllä vessaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona meni yllättäen kun nousin ylös keinutuolista. Sitten kun hulahtelu oli vähän vaimentunut, soitin sairaalaan josta sanottiin että tule tänne 12h kuluttua jos tilanne ei muutu sitä ennen. Niinhän siinä sitten kävi että viiden tunnin kuluttua supistukset alkoivat ja tyttö oli suunnilleen jo syntynyt ennen kuin tuo 12h tuli täyteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla meni vedet vasta salissa kalvojen puhkaisun jälkeen, ja sitä vettä oli tosi vähän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta kotona ja vaan ihan pieni lirahdus..

Tokasta kun tulin kaupasta kotiin rattaiden kanssa..oli vielä matkaa joku 700m jäljellä..huimasi niiiin paljon.

Kolmannesta puhkaistiin kalvot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona lirahteli ihan reilusti pitkin päivää ja lopullisesti illalla kun kätilö oli tekemässä testiä oliko "vuoto" lapsivettä. No testiä ei loppujen lopuksi tarvittu. Kätilö kastui ja ei jäänyt epäselväksi mitä neste oli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kätilön puhkaisemana meni ensimmäisestä. Tulevasta helmikuisesta jännitän, josko vedet lähtee spontaanisti ja väärässä paikassa. Kiitos vauvanvaippavinkistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta vedet hulahti kotona lattialle. Pulassa oisin ollut jos olisin vaikka kaupassa ollut, sen verran paljon sitä tuli. Mitenkähän tän toisen kanssa käy :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä sen sijaan ne vedet meni juurikin prismassa, joka ei mikään kovin pieni kauppa ole :)

siinä sitä olikin kipittämistä ulos, ja mitä enempi käveli, sitä enemmän sitä vettä tuli. Kyllä vähän nolotti.

 

Oltiin vaateosastolla, ja mies oli sovittamassa paitaa.. jäi muuten paita hyvin äkkiä sinne pukukaapin nurkkaan, kun sanoin siinä verhon välissä, että nyt tuli lapsivedet.. :D

 

Onneks ostoksia ei ollut kuin pari, ja nekin oltiin lähetty ostamaan juuri sairaalaan lähtöä varten. Joten pakko oli miehen jäädä ne maksamaan, minun rientäessäni autoon.

 

Ja tämä tapahtuma oli nyt 5.2 :) eli hyvin tuoreessa muistissa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yöllä kotona sängyssä, heräsin siihen kun niin "voimalla" tuli. :) Vessaan kävellessä hulahti parketille, riensinkin pöntölle istumaan ja huutelin sieltä miehelle sairaalakassiin tarpeellisia tavaroita ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now