Mammeli

Toiset vaan on aamuvirkkuja..

133 posts in this topic

Mä oon aina ollut kauhean aamu-uninen, eikä työkään ole pakottanut nousemaan kohtuuttoman aikaisin joten ainakaan raskausaikaiset aamunousut ei ole näitä viiden herätyksiä aiheuttaneet.

 

Tänään poika nousi 5.30 ja nukahti puolen tunnin päästä meidän väliin ja nukkui 8.00 asti! Ensiks vaihdoin vaipan ja annoin maitoa ja sitten poika leikki vähän lattialla siinä vieressä, mutta siten kömpi meidän väliin ja nukahti. :P Lisää tällaista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä alkais olla pienen pientä viitettä siitä että aamut alkais hiljalleen myöhentyä (onkos se ees sana? :D)

 

Eilen heräs siinä ennen puolta seittemää, tänään vasta 7.40! :blink: Ite olin heränny 10min aiemmin ihan järkyttyneenä! :lol: Ei sentään ihan koko yötä nukkunut, hereillä oli n. klo 3-4, 5.30 taas jotain huuteli, mutta molemmilla kerroilla on ihan itekseen nukahtanut takaisin :o Järkyttävää... Pitäisköhän huolestua? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kyllä teillä nyt taitaa olla jotain vialla ja pahasti :lol: ! Kuulostaa kyl ihanalta, onnea!

 

Meillä neito heräsi tänä aamuna klo 5, mutta onneks oli miehen vuoro herätä ja mie jatkoin katonaisesti uniani 8. asti. Ihanaa :)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli talvella pitkään vaihe, kun herättiin 04.30-05.30 välillä. Se oli kyllä rankkaa aikaa. Monesti makasin tippa linssissä olkkarin lattialla pojan vieressä. Sitten siirryttiin 05.30-06.00 välille. Tässä vaiheessa koetettiin nyt keväällä siirtää nukkumaanmenoaikaa melkein tunnilla eteenpäin, ja se välillä auttoi poitsua nukkumaan 06.45 saakka, mutta illat olivat sitten yhtä kätinää... Nyt sitten mennään nukkumaan noin puoli kahdeksan, ja herätään taas puoli kuuden ja kuuden välillä. Tosin kahtena aamuna nyt taas viideltä <_<

 

Noh, tää on nyt tätä ja aikaiset aamut ovat nyt ärsyttäneet tietysti siksi, kun olen päivät kotona ja periaatteessa siis saisin nukkua pitkään. Kuukauden kuluttua palaan kuitenkin töihin, ja onhan se sitten kiva että heppu on hereillä aamuisin kun lähden, niin voi sanoa heihei :) Mun pitää sitten joka tapauksessa herätä viimeistään 5.45.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niih, eipä meillä sitten mihinkään myöhäsimpiin herätyksiin siirrytty, tänään hereillä taas 5.30 B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää on näköjään ihan tuuripeliä... Meillä herättiin eilen 6.40(hurraaa!!!) ja tänään 5.30. Eli toisin sanoen meidän tyttö kun on jo saanu vähän enempi tota ikää ja vieläkin tää on tällaista niin nää aamuvirkut tulee varmaan aina olemaan tällasia pääasiassa aikaisin herääviä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin tuli todistettua jälleen, et se on vaan joku sisäinen kello mikä herättää. Eilen nukuttiin 35min aamulla ja 20min päivällä ku oltiin kaupungilla ja nukkuun 21 ja ylös 6.15. Että näin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin asuu aamuvirkku!! On ihan super huippu aamu jos nukutaan 6.15 saakka. Yleisemmin se on 5.15-5.45. Sieppaa kyllä sen verran kun esikoinen on alkanut nukkumaan nyt suht hyvin ja nukkuisi sinne kasiin komeasti. Mieskin menee töihin myöhään että voi itsekkin nukkua sinne kasiin, niin miksi tuo nyytti ei voisi nukkua myös. Joinakin aamuina onnistuu kun siirryn toiseen makkariin vauvan kanssa ja lykin tissin suuhun, mutta useinmiten ei. Nyytti on nyt siis kohta 7kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, jep. Lucas yritti klo 03 kertoa, että nyt on aamu. Siellä se heilutteli nalleja ja jutteli. Otin viereen ja sainkin sen nukahtamaan klo 05 saakka, mutta sitten yritettiinkin jo mennä ympäri sänkyä. Tiukka ote kainaloon ja nukahti ehkä 15 minuutiksi. Äiti on vähän väsynyt :rolleyes: Kunhan saan syötyä lounaan, kutsuu höyhensaaret minuakin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika nukkui tänään heräämättä 6.45 asti...ja mä heräsin viideltä kuulostelemaan että kohta se herää kumminkin enkä sitten saanut enää unta. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Siis ihan sama, mä oon kans nyt heränny viimestään puol 6 ja odotan koska tyttö herää. Tänään 5.50.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jotain on tapahtunut, tyttö ei enää halua nousta viideltä :lol: Maitoa toki vielä imee silloin (koetetaan lähiaikoina päästä siitä eroon... tosin jos vaihtoehtona on nousta klo 5, niin imetän mielihyvin vaikka maailman tappiin), mutta jatkaa uniaan lähes poikkeuksetta klo 7 asti! Klo 6 herääminenkin on luksusta noiden 4.40 pohjien jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ai kauhia! :o

 

Me käytiin viikon lomalla maalla ja poika nukkui joka aamu 8.30-9 asti!!!!! Mä en tajua mikä siihen meni, olisko ollut vaan niin väsynyt kaikesta uudesta ja jännästä.

 

Eilen kotiuduttiin ja tänä aamuna heräsi 7.45 mikä toki sekin on ihan järjettömän ihanaa. Mä toivon että tää trendi jatkuu ja ne viiden heräämiset on kohta muisto vaan, mutta jotenkin en usko että tää voi jatkua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin tuntuu nukkuvan hippasen pidempään jos päivässä on ollut jotain erikoisempaa, esim. eilen oli isänsä kanssa "hunningolla" 4h, niin tänä aamuna heräsi vasta 6.55, jolloin mä ite olin ehtinyt rauhassa viettää aamuani huimat 20min :D

 

Mutta normiaamu edelleen on se 5.30 :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä palattiin jälleen ruotuun, eli tänään herätys oli 5.30 :D. Tai no, heräsin johonkin ähellykseen 4.45 mutta en jaksanut nousta, kunnes itku kuului tuolloin 5.30 :). Jännä, miten koko ajan aikaistuu nuo tavoitteet heräämiseen; vielä viikko sitten haaveilin et saisin nukkua seiskaan asti, nyt tuo 5.30 tuntuu jo ihan hyvältä verrattuna tuohon neljään B).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään poika heräs 6.30, eli aikaisemmin ja aikaisemmin aamu aamulta taas kun ollaan kotona ja arjessa kinni...kohta varmaan käsky käy jo viidelta kuten tavallista :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tyttö on jo vkon ajan mennyt päikyille huudon kanssa mutta mennyt kuitenkin. Eilen raivos kuutisen tuntia putkee, kulki väsynä rätin ja tutin kanssa ja huusi vaan. Ei suostunu nukkumaan. Sitten nukahti omaan raivoomiseensa lattialle telkan eteen. Nukkui 20 min. Jes! Ja oli helvetin ärtynen...

 

Luultavasti tämän seurauksena sitten heräsi 07.20 :o Ja mä taas passailin hereillä jo viiden jälkeen että kohta se herää... Ja nukkui siis putkeen yhtään älähtämättä 19.30- 7.20....

 

Näin on viimeks käynyt joskus puol vuotta sitten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä menee tällä hetkellä paremmin...poika nukkuu vaihtelevasti 6.30-8 asti. Eron tuohon kello viiteen kyllä huomaa!!!

 

Yöheräämisiä vaan on alkanut taas olla. Poika punkee seisomaan sängyssä ja itkee. Harjoittelee kovasti kävelemistä seiniä pitkin päiväsaikaan, joten olen ajatellut että ehkä motorinen kehitys häiritsee yöunia. Viimeks meillä oli tää vaihe kun poika opetteli konttaamaan ja hytky yölläkin unissaan konttausasennossa.

 

Mites muilla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 7 asti tänään! Ero noihin 5 heräämisiin on kyllä valtava... ainakin äipässä! Klo 5 annoin taas tisua, enkä jaksa alkaa kouluttaa pois siitä, jos siinä voi menettää nämä "pitkään" nukkumiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on yöheräilyt lisääntynyt tässä äskettäin, tosin meillä se ei taida liittyä noihin taitojen opetteluihin, tai sitten tulee vähän viiveellä :rolleyes: Ja nyt heräilyt on lisääntyneet entisestään kun on flunssassa, ja silti herätään heti siinä viiden jälkeen <_< Sen lisäksi on nyt kipeenä nukkunut paremmin mamman vieressä johon oon nostanut joskus puolenyön jälkeen, saas nähä ottaako tuon sit kokonaan uudeksi tavaksi... Siinä mä en kyl saa paljon nukuttua, kun koko aika säikkyy että poitsu putoo sängystä...

 

Hohhoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin no, onhan poika tukea vasten kävellyt jo kauan, ajattelin vaan että josko pian uskaltaisi päästää irti ja lähteä ilman tukea...ja tää jotenkin häiritsis alitajuisesti...eeehhh. Joo mun mielestä näköjään aina pitäis olla joku järkeenkäypä syy miks heräilee tai nousee aikaisin. :rolleyes: Jotenkin helpompi asennoitua jos on selvä syy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now