pampam

TÄRKEÄ TIEDOTUS KAIKILLE!

194 posts in this topic

^Joo ja anteeksi että itse kuulostan siltä että rähjään täällä. :blush: Enkä mitenkään tarkoittanut teidän viimeaikaisiakaan kommentteja, vaan tätä ihan yleistä ilmapiiriä että minkälaiset jäsenet on toivottuja ja minkälaiset ei. (Vaikka varsin hyvin itsekin tiedän noi trollit sun muut joiden takia tää muutoskin tuli.) Mä nyt oikeasti jätän tämän ketjun sellaisille joilla on ihan oikeaa asiaakin. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tääkin on taas sitten vähän.. hmm.. Miten sen nyt ilmasis? Mihin sitten vedetään se raja mikä on kehittävää keskustelua ja mikä turhaa spämmäystä? Kun tosiaan noita ketjuja on hirveesti mihin voi vastata yhdellä tai kahdella sanalla.

 

Ja ihan oikeesti on meitäkin joilla ei vaan ole niin rakentavaa sanottavaa jokaiseen keskusteluun. Itse olen esimerkiksi sellainen jonka ulosanti on heikkoa ja kirjoitustyyli aika provosoivaa ja vaikka kuinka yritän vääntää jotain halipus-kommenttia niin ei vaan onnistu. Kun ei se onnistu oikeassa elämässäkään. Silti täällä on kiva roikkua ja täältä saa valtavasti sitä vertaistukea ihan vaan lukemalla muiden juttuja. Onko tämä siis kiellettyä tai epätoivottavaa käytöstä täällä?

 

Ja mitä noihin päiväkirjoihin tulee niin joo, niitä tulee joskus luettua. Ja tuolla sisarfoorumilla törmäsin joskus sellaiseen ilmiöön että kun meni kylmiltään jotain kommentoimaan johonkin päikkyyn, vastaanotto oli varsin varauksellinen ja epäileväinenkin. "Mitä ihmettä TOI tekee MUN päikyssä?" No lukee kun sellainen kerta on täällä. Ja laittaa nyt sen kommentin kun sitä kerta niin pyydetään.

 

Että olisiko se salasanan takana oleva päikky nyt sitten kuitenkin se paras vaihtoehto että näistä itseni kaltaisista loiseläimistä pääsisi? Tässähän tulee ihan rikollinen olo kun näitä kommentteja täällä lukee.:unsure:

 

Muoks. Lisätään nyt kuitenkin kun tämä ulosanti on mitä se on että kysyn näitä ihan sen takia että olisi hyvä että kaikille tehtäisiin selväksi mikä on sallittua ja toivottua ja mikä taas ei. En pelkästään lämpimikseni täällä vänkää.

 

Mulla on ihan samanlainen fiilis.

 

Olen itse erittäin fiilispohjalta-kirjoittelija. Joskus asiaa tuntuu olevan paljon, joskus taas en tunnu saavan aikaan mitään järkevää tekstiä. Sata viestiä tuntuu tässä vaiheessa olevan ikuisuuksien päässä, ja muutenkin on vähän hölmö olo, kun hetken aikaa ehti lukea päiväkirjoja ja pienen tauon jälkeen foorumille palatessa niihin päiväkirjoihin ei enää pääsekään. No, jää nähtäväksi, saanko ikinä sataa viestiä täyteen, kun en missään tapauksessa mikään chattiviestittelijä ole. Hieman harmittaa siis tämä uudistus ja erityisesti kaikki törpöt, jotka eivät osaa käyttäytyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä etsin pitkään erästä päiväkirjaa, jonka lukeminen toi mulle jaksamista ja voimia ihan kamalan paljon, kunnes nyt tajusin lukea tätä ketjua ja huomata ettei se onnistu näillä viestimäärilläni :( Harkitsin jo omankin päiväkirjan pystyyn laittoa koska oma tilanne lapsettomuuden hoidossa saanut nyt tuulta alleen, mutta eihän sekään onnistu varmaan... :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse täällä vasta aloittavana, en kaipaa luettavaksi kaikkien päiväkirjoja. Jotenkin tuntuu, että monissa muissakin ketjuissa riittää vielä, kun en itse ole kirjautunut tänne missään tirkistelymielessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Harkitsin jo omankin päiväkirjan pystyyn laittoa koska oma tilanne lapsettomuuden hoidossa saanut nyt tuulta alleen, mutta eihän sekään onnistu varmaan... :/

 

Täällä aikaisemmin mainittu yleinen päiväkirjaosasto on avattu joku aika sitten.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites muuten toi toiminto, että voi etsiä tietyn käyttäjän viestit? Voisko senkin laittaa niin, että haku mahdollinen vain yli 100 viestiä kirjoittaneille.

Nythän stalkkerin on helppo kiertää toi 100 viestin raja, jos haun kautta pääsee lukemaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä olen aina ajatellut, että jos ei ole oikeutta lukea tietyn osaston viestejä, niitä ei silloin näkisi toisen profiiliakaan lukemalla? Mutta eikö näin siis olekaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä toivon ettei pääsis lukemaan, mutta pahoin pelkään että pääsee. Tietääkö joku viisaampi siis faktaa?

Edited by nanneli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites muuten toi toiminto, että voi etsiä tietyn käyttäjän viestit? Voisko senkin laittaa niin, että haku mahdollinen vain yli 100 viestiä kirjoittaneille.

Nythän stalkkerin on helppo kiertää toi 100 viestin raja, jos haun kautta pääsee lukemaan?

Ei pääse lukemaan noin. Testasin katsoa jäsenprofiilin ja viestihaun kautta ja mulle ei esim. näy yhtäkään viestiä tuolta Lapsensa menettäneet -osastolta, vaikka tuossa näkyy pääsivulla kuka on viimeksi kyseiselle alueelle kirjoittanut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilkivaltaa tosiaan tapahtuu, itselläni on siitä kokemusta toisilta foorumeilta. Hieno uudistus siis!

 

Varmasti uskaltaudun itsekin päikkyä joskus rustailemaan, kun tietää ettei kukaan asiaton pääse niitä ilman todellista vaivannäköä lueskelemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei pääse lukemaan noin. Testasin katsoa jäsenprofiilin ja viestihaun kautta ja mulle ei esim. näy yhtäkään viestiä tuolta Lapsensa menettäneet -osastolta, vaikka tuossa näkyy pääsivulla kuka on viimeksi kyseiselle alueelle kirjoittanut :)

 

Näin se menee, eli tuotakaan kautta ei näe viestejä semmoisilta osastoilta, joille ei ole oikeuksia. Eli olkaa huoleti vaan niiden päiväkirjojenne kanssa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan tervetullut uudistus :) ja ei mua haittaa sellaset lyhyet keräilyviestit, jos kuitenkaan kaikki vaaditut ei oo mitään "jep/sama/kukkuu/tööt/juu" -luokkaa.. (kun muistan miten itselläkin oli silloin joskus vaikea päästä alkuun ja kerätä niitä 10 viestiä :girl_sigh: )

 

Kerran raportoin yhdestä tollaisesta kirjottelijasta, joka oli kerännyt 10 viestiään ihan satunnaisilla heitoilla, jotka ei ees liittyneet aiheeseen :skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä nämä stalkkerit ovat muuten tehneet? En nyt mitään yksityiskohtia kaipaa, mutta jäin miettimään, että milloin hiljainen lukija muuttuu stalkkeriksi? Kommentoimatta lukeminen ei ole eikä voi olla kiellettyä, joten ilmeisesti jotain konkreettista on tapahtunut. En seuraa tätä foorumia kovinkaan aktiivisesti (olen paljon enemmän sisarfoorumilla), joten multa on mennyt ohi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käsittääkseni stalkkereista puhutaan ainoastaan silloin, kun kyseessä on joku tosielämän tuttu joka täällä seuraa kuulumisia salaa. Ja se konkreettinen on sitten sitä, että nettikuulumisia ja ennen kaikkea -purkautumisia on levitelty tosielämän tutuille tiedoksi. :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on muutama tapaus paljastunut jossa joku on lukenut hiljaisesti irl tuttunsa päikkyä ja sitten on juoruillut kylillä asioita eteenpäin, ne on yleensä näitä tapauksia jossa tiedetään irl kuka on kyseessä mutta täällä olevaa nimimerkkiä ei tiedetä jolloin ei voida kertoa ylläpidolle asiasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista, ikävältä kuulostaa. Toivottavasti kaikki muistavat tämän uudistuksen jälkeenkin silti varoa, millaisia asioita kirjoittavat, koska nettijuttujen eteenpäin kertominenhan ei ole millään tavalla laitonta tai tavatonta, vaikka tökeröä se toki usein on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niinpä, ei kukaan täysin anonyymi varmaan tänä päivänä kykene olemaan muutoin kuin vain lukemalla. Jos omasta elämästään, tilanteestaan yms. yhtään mitään kirjoittaa, on tunnistamisen riski olemassa kuitenkin. Päiväkirjat ovat henkilökohtaisia ja jos kirjoittaa sellaista, mistä olisi itselle tai jollekulle toiselle haittaa, ymmärrän kyllä tuon sadan viestin rajan mutta.. niin no.

 

Voihan niitä blogejakin pistää pystyyn salasanan taakse ja kutsua vain haluamansa sitä lukemaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en kuulu päikkyihmisiin, mutta tuli mieleen kuitenkin kommentoida :)

 

Eikö täällä ole jotain kaveristatuksia, joita saa pelkästään kysymällä siltä toiselta? Hyväksytyt kaverit sitten voisivat päästä lukemaan päiväkirjaa, vaikka aktiivijäsenyys ei vielä olisi viestien perusteella kasassa.

 

Salasanalliset ja muuten enemmän rajoitetut päiväkirjat voisivat myös toimia. Esm niin ettei joitain päiävkirjoja pääsisi lukemaan, ellei ole kirjoittajan kaveri. Tällöin päiväkirjanpitäjä voisi valvoa ketä pääsee hänen kirjoituksiaan lukemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ymmärrettävä uudistus, vaikka vähän tylsä tällaiselle huonolle kirjoittajalle. Tykkään lukea ihmisten kokemuksia, mutta olen tosi huono kirjoittamaan omia. "Sisarforumilla" olen ollut jäsenenä kohta 10 vuotta ja saanut siellä kasaan varmaan just ton 100 viestiä.

 

Mutta kuten sanottu, perusteltu muutos noiden kurjien stalkkeritapausten takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei! Hieno uudistus! Ikävä mun kannalta kun pidin tauon vaukkaroinnista ja nyt palasin -en pääse heti juttelemaan tutuille ja kattomaan kuulumisia.

Siinä mielessä siis HIENO uudistus, että mullakin oli tollanen stalkkari-epäily, eikä se ole todellakaan kivaa. Tulee aika petetty olo, kun kuitenkin todella yksityisiä (vaikka julkisesti, mutta anonyymisti) asioita täällä puidaan, yksityisiä ja arkoja. Joten loistavaa! Hienoja uudistuksia muutenkin täällä. En meinannu tunnistaa sivuja kun hain pitkästä aikaa sivut kirjanmerkkeihini !! :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosi hieno uudistus. Taidanpa itsekin alkaa pitää päiväkirjaa, aikaisemmin en oikein ole uskaltanut tuoda elämääni näytille tänne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now