Guest Pihlajapuu

Millainen elämäntilanne esikoisen yrityksen / tjotin alkaessa?


304 posts in this topic

Itse 23 ja vakihomma,mies tänään 30 ja työtön ensimmäistä kuukautta. Toivottavasti miehellä töitä,kun/jos lapsi ilmoittelee itsestään.:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin kuukautta vajaa 27, kun vauvalle annettiin lupa tulla. Mies oli kuukautta aiemmin täyttänyt 28. Molemmilla vakityö nykyisissä työpaikoissamme.

Edited by Laurau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yrityksen alkaessa olin vakituisessa työsuhteessa mutta tein AMK-opintoja viettäen kevät- ja syyslukukaudet opintovapaalla. Mies oli vakitöissä. Raskauden alettua vuoden kuluttua mies oli juuri aloittanut omat AMK-opintonsa, mulla tilanne pysynyt samana. Kahden opiskelijan perheeseen siis esikoinen tulee syntymään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritys alkoi 25 vuotiaana, opiskelut oli loppuvaiheessa ja kävin alani töissä samalla. Yritystä kesti ennen plussaa 1v 8kk, joten ehdin hyvin valmistua ja olemaan vakitöissäkin ennen vauvan tuloa. Miehelläni oli vakityöpaikka koko tuon ajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yrityksen alkaessa olin vielä 23 vuotta ja juuri jäänyt työttömäksi määräaikaisen työn loputtua. Miehellä oli tuolloin vielä määräaikainen sopimus, joka kuitenkin yrityksen aikana muuttui toistaiseksi voimassa olevaksi. Yrityksen aikana ehdin myös täyttää 24 vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon 26 v. ja molemmat ollaan vakityössä oltu useamman vuoden. Ehkäisy jätetään pois joulun jälkeen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me heivattiin ehkäisy kun mä olin juuri täyttänyt 21v, mies oli 23v. Molemmilla oli silloin vakityö, nykyään vain mulla on duunipaikka ja mies on täyspäiväinen yrittäjä.

 

Jos hyvä tuuri osuu kohdallemme, saamme lapsen meidän ollessa 25v ja 28v, joten taisi olla ihan hyvä että aloitettiin nuorena :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen 41v. ja mies on minua 6 vuotta nuorempi. Miehellä on aikaisemmasta liitosta 3 alle kouluikäistä lasta, jotka asuvat toisella paikkakunnalla äitinsä kanssa. Lapset ovat meillä joka toinen viikonloppu ja loma-aikoina. Molemmilla meillä on vakituiset työt ja minä olen esimiesasemassa lastensuojelualalla. Kerrostalossa asustellaan kahden kissan kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

26 vee olin kun aloitettiin yritys ja nyt 28 vuotiaana raskaana. Kummallakin on vakityö, minä en tosin haluais enää palata samaan paikkaan äippäloman jälkeen, mutta se on sen ajan murhe sit :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siitä on melkein 10 vuotta aikaa jo. Olin 25. Ja nyt just muistinkin, että vastasin tokaan kohtaan sen mikä oli tilanne, kun raskauduin, vaikka piti vastata mikä oli tilanne, kun ehkäisy jätettiin. Meni siis yksi vastaus vähän pieleen. Olin silloin vakkarityössä, josta irtisanouduin samoihin aikoihin. Silloinen mies eli lasten isä oli vakityössä. Tärppiin meni 1,5 v. aikaa. Olin 27 v., kun esikoinen syntyi, mutta täyttämässä 28 muutaman kuukauden kuluttua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 27 v ja vakityössä, mies muutaman vuoden vanhempi ja juuri alkanut opiskella uutta ammattia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin 27 ja määräaikaisessa työsuhteessa, miehellä vakityö. Onnellinen sattuma astui kuvaan ja minut vakinaistettiin rv 8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin 26 ja mies 30 kun aloitettiin yritys. Omat opinnot loppuvaiheessa ja molemmat vakituisessa työpaikassa. Lapsi ilmoitti heti tulostaan ja sain itse gradun loppuun kuukautta ennen laskettua aikaa. Ehdin myös täyttää 27 ennen vauvan syntymää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin 30 ja mies 33 kun aloitettiin yritys. Molemmilla oli vakituiset työpaikat ja oltiin just menty naimisiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vakityössä molemmat ja häät olivat kesällä. Alttarille astelin 16 viikkoa raskaana. Ei vielä onneksi paljon näkynyt. :pupu_1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikää oli silloin 25 kuten myös miehellä ja vakitöissä molemmat. Nyt 13kk myöhemmin vaikuttaa tärppi käyneen :) Ikä lisääntyny tietysti vuodella ja työt pysyneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikää oli 26, miehellä 27. Määräaikaiset työsuhteet molemmilla, asunto on oma (tietty lainaa on) ja riittävän kokoinen perheen perustamista ajatellen.

 

Muoks* Lisäsin muutaman tiedon.

Edited by RouvaH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now