Guest Pihlajapuu

Millainen elämäntilanne esikoisen yrityksen / tjotin alkaessa?


304 posts in this topic

Kun aloimme yrittämään, minä olin 20 v. ( kuukautta vailla 21 ) ja määräaikaisessa työsuhteessa syksyyn asti kun koulut piti aloittaa. En siis ole käynyt koulua loppuun. Mies oli 23 v. määräaikaisessa työsuhteessa, mutta sellaisessa työpaikassa jossa työt olisivat vastaisuudessa jatkuneet. Kesällä tilanne muuttui niin että mies meni kouluun, joka kestää vuoden ja minä jatkoin töitä samassa yrityksessä kuin aiemminkin. Koulun aloituksen siirsin vuodella eteenpäin. Tämän plussan jälkeen saan/joudun taas siirämään koulun aloitusta vuodella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yrityksen alkaessa miehellä vakityö ja mulla määräaikainen työ. Yritys aloitettiin aikalailla hieman sen jälkeen, kun olin valmistunut ja oltiin menty naimisiin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin seurustelu jo vuosia ja tunnettu yläasteelta saakka. Molemmilla vakiduunit ja oma tupa. Ei varsinaisesti yritetty, mutta siitä ensimmäisestä ehkäisyttömästä kerrasta tuli ns. pullat uuniin. Aika mukava yllätys kyllä, alkujärkytyksen jälkeen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

34-35. Vakityö. Miehellä m-a duuni, mutta semmonen, jota on jatkettu koko ajan, kytistelee vakiduunia hänkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olin 34 ja mies 36 ehkäsyn pois jäädessä, nyt reilu 3kk myöhemmin tärpättyä mies 37 ja minä pari viikkoa vaille 35. Molemmilla vakkarityöt, nyt ja silloin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

34 olen tjottailun alkaessa, minulla tällä hetkellä määräaikainen työ (vakinaistuu todennäköisesti) ja miehellä vakipaikka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

itse olin 25-vuotias, vastavalmistunut, määräaikaisessa työsuhteessa. Mies 28-vuotias ja tuolloin vakituisessa työsuhteessa.

 

Ensimmäinen raskaus alkoi n 1v tjottailun alusta, tuolloin oli juuri itse vaihtamassa työpaikkaa ja olimme aloitteloemassa talon rakennusta. Samaan aikaan miehen työpaikalla alkoivat ongelmat. Tuo raskaus päättyi rv16. Uusi raskaus alkoi ½ vuotta myöhemmin, tuolloin minä jälleen määräsikaisessa työsuhteessa, mieheltä lähti juuri työpaikka alta konkurssin takia ja laittoi oman firman pystyyn vanhan työkaverinsa kanssa n raskauden puolivälissä. Taloa rakennettiin edelleen ja sinne päästiin muuttamaan pojan ollessa 2vkon ikäinen. Ei siis mikään tasaisin elämänvaihe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

28-29, miehellä (kategoria 32-33) vakituinen virka, itsellä "jotain muuta, mitä": vakityö ja sivutoiminen opiskelija.

Edited by Jenny-Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 27-vuotias, kun yritys alkoi. Molemmilla vakkarityöt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 27-vuotias, kun yritys alkoi. Itselläni on määräaikainen työsoppari ja miehellä vakityö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen yrityksen alkaessa olin 15v ja mies 16v, mulla oli opinnot alkuvaiheessa ja miehellä puolivälissä.

Edited by shamrock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie olin 25, mies 22. Miulla työpaikka (ei vakituinen), mies opiskeli. Nyt miulla on vakituinen työpaikka ja mies opiskelee edelleen. Lapsi on 7kk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

20-21 kun aloitettiin tjot. Olin määräaikaisessa työsuhteessa ja mies armeijassa. Kun poika syntyi olin 22 ja mies vakityössä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

28-29, molemmilla vakityöt. Yllättävän nopeasti se sitten kävi, mutta alkutaipaleella tässä vielä ollaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 31 ja mies 33, kun aloitettiin yritys, molemmilla vakityöt. Vauva syntyy, kun olen 32 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 22 ja mies 25 kun aloitettiin yritys :) Molemmilla vakityöt, mutta mä myös opiskelen vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vastavalmistunut ja mies osa-aikaisena

 

Nyt molemmat vakkariduunissa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now