Guest Minni

Kuinka kertoa söpöllä tapaa miehelle raskaudesta

42 posts in this topic

Hei,

 

Alkanut tuntua oireita jos toisenlaista raskauteen liittyen, josta mieskin jo puolileikillään kysynyt "oletko raskaana". Yhden testin tein, joka osoittautui negaksi, eikä mieheni edes tiedä tästä testistä mitään. Ajattelin kuitenkin jos oireet jatkuvat ja menkkoja ei edelleenkään kuulu, tehdä testin uudelleen..

Aloin kuitenkin jo miettimään, kuinka kertoisin raskaudestani miehelleni, jos plussa tulee? Minulle lapsi oli siis ensimmäinen, mutta miehelläni on jo kaksi lasta ennestään. Haluaisin kertoa, jos raskaana olisin, asiasta jollain söpöllä tavalla, muuten kuin vain "meille tulee vauva"- tyylillä. En tietenkään tiedä kuinka hän aikoinaan lapsiensa tulemisesta tiennyt, mutta itse haluisin, että meidän yhteinen lapsiuutinen olisi hänelle erilainen, ja jotenkin ainutlaatuinen, vaikka hän kaikki nämä kokenut aiemminkin. Ikäeroa meillä siis on 10 vuotta, niin hänen lapset ovat jo koulutien aloittanu/aloittava. Ajattelin kuitenkin mahdollisesta plussasta kertoa samana päivänä kuin itsekin sen saisin tietää, niimpä haluaisin hauskoja ideoita teiltä =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä tavasta kertoa, mutta sanon kokemuksen rintaäänellä, että älä mieti sitä miten mies on aiemmista lapsistaan saanut tietää tai miltä se on hänestä tuntunut.

Se lapsi on teille ensimmäinen ja teidän yhteinen, ja miehellesi ihan varmasti yhtä rakas ja tärkeä kuin sinullekin, vaikka hän onkin sen jo aiemmin kokenut.

Voin kertoa että siinä menettää vaan omat hermonsa ja itkee monet turhat itkut, jos vanhoja alkaa miettiä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on mietitty ihan samaa, kuinka kertoa miehelle, kun se suuri päivä koittaa :) Mä olen päättänyt, että teen testit itsekseni sen kummemmin miehelle asiasta kertomatta. Yhden testin olen tehnytkin, mutta negahan se oli ja mies ei siitä mitään tiedä.

Mulla on jo monta vuotta ollut mielessäni yksi tapa kertoa raskaudesta. Saa nähdä toteutanko sen niin, jos/kun raskaaksi tulen. Ostan ihan pienet lastenkengät, laitan ne keittiönpöydälle ja viereen kauniin kortin, jossa raskaudesta kerron. Tämä on tullut mieleeni, kun kaupoissa kierrellessä meistä kummastakin pikkuiset lastenkengät ovat niin suloisia, että niitä jää mielellään ihastelemaan. Tokikaan en uutista pysty pitämään itselläni, joten täytyy ajoittaa testin tekeminen siten, että ehdin kiirehtää kenkäostoksille ennen miehen kotiin tuloa.

Tuntuipas jännitävältä kirjoittaa tämä tähän, kun muuten vain mielikuvana pyörinyt mielessä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse plussasin juuri, ja ajattelin antaa positiivisen testitikun miehelle joululahjaksi :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo testitikku on vähän ristiriitainen, kaikille miehille se ei sovi.

Omani varmaan oksentaisi jos joutuisi ottaa käteen minun pissatikkuni :D

 

Mutta miehet ovat kaikki erilaisia ja kaikki tuntee parhaiten omansa :)

Mutta onnea oikein paljon plussasta!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Hanki digitesti. Siinähän tulee mukana korkki jonka saa siihen kastettavan osan päälle :)

Meillä isäntä tuskin panisi pahitteeksi jos vaikka tökkäisin eteen koko kipollisen pissaa. Sanoi itsekkin että kun on nähnyt mun synnytävän, ei mikään enää järkytä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Onneksi semmosia on nykyään :)

Mutta en ikimaailmassa voisi antaa miehelleni lahjaksi sellaista :girl_haha:

Pienen bodyn olen valmiiksi ostanut... :lipsrsealed:

Ja nuo kengät ovat kans tosi hyvä idea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä alkaa yrittäminen ihan näillä näppäimillä, kysäsinpä sitten tuossa yks ehtoo saunan lauteilla jutustellessamme, että kun teen sitten joskus testin/testejä, haluaako mies olla paikan päällä jännäilemässä, vai kuulla tulokset multa. Toinen ymmärsi vähän väärin, rupes nauraan että ei hän kyllä sinne vessaan mukaan tule kun sihauttelen tikkuun :girl_haha: Mut siis joo, jos ja kun se plussa sieltä aikanaan pärähtää, niin täytyy miettiä, mikä olis kiva tapa kertoa. Ehkä lähetän kuvaviestin... Tosin siihen pitää suomentaa että tämä tarkoittaa nyt siis sitä, että olemme raskaana ^_^ Jos mies on kotona, niin todennäköisesti alan vaan huutaa siihen malliin, ettei jää tilaa epäilyksille :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse haluaisin plussa todella nopeasti. Tekisin varmaan niin, että kun mieheni on lukemassa pöydän äärellä lehteä, niin pistäisin sen raskaustestin lehden päälle. Eli ei mitään draamaa vaan suoraa toimintaa :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta taas tuntuisi omituiselta pimittää sitä tietoa mieheltä yhtään minuuttia sen jälkeen kun se positiivinen testi on nähty. Ainakin itse miehen asemassa vetäisin herneen nenään jos kävisi ilmi, että toinen on tiennyt jo useamman päivän että mä saan ehkä lapsen, mutta ei ole kertonut. :) Mutta kaikki varmaan tuntee oman puolisonsa niin hyvin että tietää uskaltaako jättää kertomatta sen takia, että voi sitten tehdä kivamman yllätyksen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulikin mieleen et just eilen ku töistä ajelin kotiin niin aattelin et jospa tekisin testin. Samassa tajusin et ensinnäkään mun ei pitäny tehdä sitä ennenkuin menkat on myöhässä, ja että mies haluais olla varmaan mukana. Totesin nää ajatukset miehelle sit myöhemmin niin hän sanoi että olis loukkaantunu jos olisin yksikseni tehny testin. Eli mä en voi "yllättää" miestä lainkaan :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Musta se on tavallaan mieheltä positiivinenkin asenne, että kokee, että ehdottomasti haluaa olla itse alusta asti siinä tilanteessa mukana, sen sijaan että se olisi lähtökohtaisesti sinun juttu jonka sitten kerrot sille ikään kuin lahjana. Sehän tarkoittaa, että mies kokee, että se on sen lapsi, josta se haluaa ja sen on oikeus heti saada tieto. (En siis tarkoita, etteikö miehet joille se ei ole niin tärkeää voisi myös kokea näin, tarkoitan vaan, että tuon loukkaantumisen taustalla lienee nimenomaan se, että kokee lapsen yhtä paljon omakseen kuin vaimonsa lapseksi.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta raskaudesta en muista, mut tokasta annoin sille testin jonka olin tehnyt aamulla kun hokasin, että taidan olla raskaana. Mies tuli töistä ja annoin tikun sille käteen ja mies luuli, että se oli pilaa. Esikoinen oli silloin 3kk ikäinen. Pakotti tekemään uuden testin jotta uskoi.. se testi piti käydä vielä erikseen apteekista ostamassa. Myöhemmin mies sanoi, että "hyiii, oliko siinä tikussa sun pissaa?" tämä siis vasta kun se vahti vieressä kun pissasin kuppiin johon upotin sen testin :grin: Nyt jos raskautuisin niin keksisin jonku kivan jutun, jos mies ei huomaa sitä raskautta ennen mua. Se kun on ruvennut kertomaan, että huomenna sulla pitäis alkaa menkat jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerran oli se ihana mainos tv:ssä kun nainen lähetti miehelle kuvaviestin jossa tekstinä oli "ajaa hiljaa isi..." tai vastaavaa. Kuvaa en muista. Musta aika liikkis idea. Olisin itsekin tota käyttänyt esikon kohdalla jos en olisi ehdottomasti halunnut nähdä henk.koht miehen ilmettä kun kerroin mitä tikku ilmoitti. Tokasta lähetin miehelle töihin ensin viestin jossa oli pelkkä + . Ja sen perään kuvaviestin tikusta. Arvasihan se mistä oli kyse kun oli jo viikon hokenut "sä olet paksuna"... :grin: Olisin halunnut kertoa miehelle vasta illalla kun tulee töistä, mutta olin niin täpinöissäni etten malttanut :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miehet on kyllä ihania...mäkin haluaisin nähdä naaman kun kerron asiasta. Ajattelin, että antaisin testitikun sille ja kertoisin sitten mitä se tarkottaa kun siinä on kaks viivaa. Tai kai se tajuaa kun tähän mennessä oon vaan kertonut negatuloksista. Jos tekisin testin yksin ja joutuisin ilmottaan puhelimitse, laittaisin varmaan testitikun kuvan ja tekstin "Schwanger" koska mies on ollut ko. olevassa maassa vuosia juuri ennen mua...tosi romanttista, hah. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies haluaa olla mukana. Tosin minäkin haluan, että mies on mukana onhan se yhteinen juttu kuitenkin. Tietty onhan meillä kyllä muutenkin tilanne se, että tiedetään kumpikin millon pitää testata :) Mutta voin vaan kuvitella kuinka mies loukkaantuis jos ilmottaisin vaan tuloksen. Siks toiseks en edes 'uskalla' ite tulosta kattoo mies toimii testin ylimmäisenä tarkastajana :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En usko että mies pahoittaisi mielensä jos ei olisi mukana kun teen testin mutta kyllä jos en kertoisi sitä samana päivänä hänelle. Ja odottaisin varmaan että tulee kotiin että saisi nähdä herran ilmeen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisi hauska tehdä jonkinlainen tikkuyllätys, tai esimerkiksi ostaa vaikkapa miehelle sukat, joissa lukee "iskä" tai jotain... Mutta luulen, että testit tullaan tekemään yhdessä, ja varmaan mies on meilläkin "ylimmäinen tarkastaja", kuten Passiplussa ylempänä kirjoitti.

Eihän tietystikään testin yhdessä tekeminen estä hankkimasta jotakin hauskaa lahjaa, mutta yllätysmomentti siitä tietyllä tavalla tulee puuttumaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en millään pystyisi panttaamaan tietoa hetkeäkään vain itselläni. Pakkohan se olisi heti kertoa.

 

Kun tein raskaustestin ekaa kertaa elämässäni ja sieltä se plussa pärähti ruutuun, en vain jotenkin pystynyt uskomaan uutista. Mies nukkui vielä, enkä mennyt herättämään. Kun hän nousi, kerroin kyllä heti, että tein äsken testin, mutta se ei varmaan pidä paikkaansa :D

Tokalla kerralla mentiin yhdessä katsomaan testin lopputulosta ja saatiin ottaa uutinen vastaan molemmat yhtä ällistyneinä juuri samalla hetkellä.

Tai no, ehkä olin silläkin kerralla saanut ihan piirun verran etumatkaa, sillä näin plussan piirtyvän ihan heti tikkuun pissittyäni.

No mutta joka tapauksessa.

 

Minusta tuntuisi vähän epäreilulta jättää kertomatta heti paikalla, vaikka toki se söpöä olisikin tehdä esim. isänpäivänä <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse tein juuri niin, että mies oli testinteon aikana vielä sängyssä enempi tai vähempi nukkumassa. Mää herätin sen ja sanoin, että voisko tulla kattoon yhtä juttua. Hän tiesi kyllä, että teen sinä aamuna testin. Mieheni vaan tuijotti testiä eikä tiennyt mitä olisi sanonut :D Tietty itse pessimistinä sanoin, että täähän nyt voi olla väärä positiivinen yms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerran oli se ihana mainos tv:ssä kun nainen lähetti miehelle kuvaviestin jossa tekstinä oli "ajaa hiljaa isi..." tai vastaavaa. Kuvaa en muista. Musta aika liikkis idea. Olisin itsekin tota käyttänyt esikon kohdalla jos en olisi ehdottomasti halunnut nähdä henk.koht miehen ilmettä kun kerroin mitä tikku ilmoitti. Tokasta lähetin miehelle töihin ensin viestin jossa oli pelkkä + . Ja sen perään kuvaviestin tikusta. Arvasihan se mistä oli kyse kun oli jo viikon hokenut "sä olet paksuna"... :grin: Olisin halunnut kertoa miehelle vasta illalla kun tulee töistä, mutta olin niin täpinöissäni etten malttanut :girl_sigh:

 

Mun mies lukis sen tekstarin varmaan auton ratis ja ajais tyyliin puuta päin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hui kamala, mä en tiedä miten kertoisin :D Mua varmaan pelottais itteenikin niin paljon, että vaan jotenkin töksäyttäisin sen sille. "Arvaas mitä.. Mä oon raskaana." Sit se varmaan jäis suu auki tuijottamaan, naama vaihtais väriä ja sit se ehkä reagois jotenkin, en vaan tiedä et miten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoilla linjoilla olen monen kanssa, että en voisi "yllättää" miestä millään, koska en voisi enkä haluaisi tehdä testiä miehen tietämättä. Minusta se on sellainen yhteinen asia, jossa molempien tulee olla mukana ja uskon miehen olevan samaa mieltä. Ei nyt tarvi sinne vessaan tulla katsomaan, kun minä pissaan, mutta heti sen jälkeen haluan, että jännäämme yhdessä, mitä testissä lukee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse myös miettinyt kuinka kertoisin, mutta todellisuus olikin ihan muuta. Piti tehdä asiasta romanttinen, mutta kun plussa tuli testiin himmeänä viivaan niin menin kyyneleet silmissä miehen luokse sanoen "tein nyt sen testin, onko tässä kaksi viivaa? Jos on niin olen raskaana." Hetken hiljaisuus, tikun tuijotus ja sitten kunnon halaus. Samalla mies kuiskasi korvaani "miten siinä noin pääs käymään? Oon tosi onnellinen!" Meillä yritystä 2 vuotta ja takana muutaman kuukauden lapsettomuushoidot. Nyt menossa toinen päivä plussanneena ja olen aivan sekaisin!! ❤

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä oliko söpöä mut meillä meni näin;

käytiin edellisenä päivänä koiran kanssa eläinlääkärissä ja koiralta otettiin rtg-kuva. Hoitaja kysy, kumpi meistä tulee auttamaan sinne huoneen puolelle. Kateltiin toisiamme ja samalla se hoitaja kysy multa, että "oletko raskaana?" Meillä oli yritys ollu päällä pari kuukautta, joten sanoin "en tiiä!" ja Isäntä sit meni sinne auttamaan. Seuraavana aamuna tein testin ja vahvat viivat siihen ilmesty heti. Soitin Isännälle töihin ja sanoin, että "olipa hyvä etten menny sinne rtg-huoneeseen" "Ai mitennii?" "Mä oon raskaana."  :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now