Guest RGB

Mikä oli turhinta mitä sairaalakassistasi löytyi?

107 posts in this topic

Omaa aamutakkia kyllä käytin sairaalassa ollessani, mutta ilmankin olisi pärjännyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kantoliina. Sille olisi kyllä ollut käyttöä mutta kun nännit oli niin turkasen kipeät niin ei voinut kuvitellakkaan kietoa sitä ympärille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama kuin monella muulla eli ajankuluksi otetut kirjat. Neljä vrk vietin sairaalassa, mutta suurimman osan ajasta niin huonokuntoisena, ettei lukeminen onnistunut ja kun siitä tokeni, ei paljon lukeminen kiinnostanut, kun oli maailman suloisin prinsessa sylissä. :) Pikkarit jäi myös käyttämättä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikkuhousut oli myös mulla turhat. Mitään viihdykettä (kirjoja tms.) mulla ei ollut mukana, mutta mies toi niitä sitten myöhemmin kun jouduttiin olemaan viikko sairaalassa ja aika kävi pitkäksi. Sisäkengiksi mulla oli mukana crocksit (mitenköhän ne kirjotetaan), mutta ne oli epämukavat ja hiostavat ja pehmeät aamutossut olisi ollut kivemmat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en muista mitään turhaa, mut puuttumaan jäi oleellisimpana ehkä eväät. Pääsin vuodeosastolle niin myöhään, että siellä oli jo kaikki ruokailut siltä päivältä ohi ja mulla oli armoton nälkä 24 h paastoomisen jälkeen. Joku hoitaja kaivo mulle jostain jonkun leivän ja mehua... Kaikkea raikasta (mehuja, hedelmiä) teki kans hirveesti mieli, onneks niitä pysty pyytämään miestä tuomaan. Kirjan olin ottanut mukaan ja mullakin se oli kyllä ihan ehdoton olemassa, koska vauva oli 2 ekaa vuorokautta keskolassa ja kokonaisuudessaan oltiin sairaalassa 8 vrk. Siinä ajassa ehti tosiaan hyvin tylsistyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liivinsuojukset, maidonkerääjät, rintakumit. En siis todellakaan käyttänyt liivejä tms. sairaalassa eivätkä rinnat vuotaneet, eivät juuri tee sitä nytkään.

 

Paksu tiiliskiviromaani oli hyvä idea koska olin sairaalassa kokonaisuudessaan yhdeksän vuorokautta. Mehut join vasta synnyttäneiden osastolla kun se Naikkarin sekamehu ei pysynyt sisällä morfiinioksetuksissa, mutta olivat siis hyvät olla mukana. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meikit oli ihan turhat. Ens kerralla en kyllä pakkaa niitä. (jos ens kerta tulee) :girl_pinkglassesf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oma yöpuku oli turha

 

(Minä taas olisin tarvinnut liivinsuojia ja imetysliivejä. Äiti joutui käymään ostamassa ja tuomassa sairaalaan kun uin maidossa...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tuli vähän sellainen äkkilähtö, joten olin pakannut jotain jo valmiiksi sairaalakassiin, mutta mies laitteli loput. Voitte arvata vain, siellä oli ihan julmetusti tavaraa, millä ei ollut mitään virkaa.Turhimpina mainittakoon omat ruokailuvälineet, ananasmurska ja nötköttipurkki. :grin: Miehelle iski kamala paniikki kun huikkasin lapsivesien menneen, tämä kun oli koko ajan tuudittautunut siihen, et mennään reilusti yli lasketun ajan ja laitokselle lähdettiin reilu 3 viikkoa sitä ennen. Raukka hätäpäissään sitten survo kassiin kaiken mahdollisen, mikä sattui olemaan käsien ulottuvilla. :)

Edited by Kaybay

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ihana, se varmaan muisteli pakatessaaan, että kaikkialla toitotetaan eväistä, joten se oli ilmeisesti pakannut ne eväät mukaan. Et sitten syönyt sitä nötköttiä? :grin:

 

Mä en uskalla edes ajatella mitä mun mies olisi pakannut mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turhinta oli siskoni hammasharja. Joo, mies pakkasi laukun :rolleyes:

 

Mahdollisella seuraavalla kerralla pakkaan itse laukun jo rv30, ostan sitä varten vaikka tuplakamat kaikkea! :grin: Nytkin mulla olis kyllä ollut vesien menon jälkeen yöllä monta tuntia aikaa pakata kassi, mutta viivyttelin ja koitin vaan lepäillä sohvalla ja sitten yhtäkkiä supparit iskikin ihan täysillä päälle enkä pystynyt tekemään muuta kuin puuskuttamaan ihan tuskissani. Vaikka meillä oli pakkauslista niin mies ei tuntunut löytävän yhtään mitään ja karjahtelin aina vaan että ihan sama, anna olla, ei oteta mukaan. Tästä johtuen siis laukkuun päätyi siskoni matkahammasharja (jota käytti yökyläillessään meillä) eikä minulle harjaa ollenkaan eikä myöskään hammastahnaa :rolleyes:

 

Myöskään mitään luettavaa ei tullut mukaan ja olis ollut mukava olla enemmän omia sukkia ja jotain hiusten muotoilutuotteita/pinnejä/harja, koska tukka roikkui koko ajan raivostuttavasti naamalla kun oli laittamattomana ihan vetelä. Onneksi vauvalla oli syntyessään runsaasti tukkaa ja sai oman kamman synnäriltä, lainailin sitä sitten :rolleyes: Meikitkin ois olleet kivat, koska 2 päivää synnytyksen jälkeen meitä pyydettiin puhumaan synnytysvalmennusryhmälle ja harmitti se miten räjähtäneeltä näytin, vaikka vointini oli erinomainen, säikkyivät varmaan raukat :girl_sigh:

 

Me oltiin perhehuoneessa ti-la ja siksi olisi ollut viihdykkeelle tarvetta (saatiin vasta torstaina vierailijan mukana). Synnytyksessä kassista kulutettiin vain proteiinipatukat (mies) ja pillimehut (10kpl/minä :grin:), mitään musiikkia/radiota en kestänyt kuunnella, halusin olla hiljaisuudessa.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tuli vähän sellainen äkkilähtö, joten olin pakannut jotain jo valmiiksi sairaalakassiin, mutta mies laitteli loput. Voitte arvata vain, siellä oli ihan julmetusti tavaraa, millä ei ollut mitään virkaa.Turhimpina mainittakoon omat ruokailuvälineet, ananasmurska ja nötköttipurkki. :grin:

 

*Reps* :girl_haha: Lienee saanut kuulla noista jälkikäteen..?

Miehet on kyllä muutenkin, ne menee yleensä aina ihan lukkoon, kun vaimo joutuu sairaalaan, oli kyse sitten mistä vain. Moniakin tapauksia työn puolesta sivusta seuranneena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli turhakkeina mukana kirjoja ja lehdet. Myöskään läppäriä en tarvinnut. Mä taas käytin sairaalassa omia vaatteita, mutta omat alushousut oli turhaan mukana, koska ne verkkohousut oli ihan luksusta. Liivinsuojia en myöskään tarvinnut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korvatulpat ja silmäsuojus jäi käyttämättä. Luulin, etten pystyis nukkumaan jaetussa huoneessa kun on ääniä, mutta enhän mä uskaltanut korvatulppia käyttää, pelkäsin etten kuulisi vauvan itkua riittävän ajoissa... (no, eiköhän olis kuulunut läpi...) Ja väsyneenä ei valotkaan haitanneet unta.

Mp3-soitin jäi myös tyhjän pantiksi, ei ollut aikaa kuunnella, samoin muutkin ajankuluksi mukaan ottamani tavarat kuten ristikkolehti ja kirja olivat turhia. Kyllä se aika meni ihan totaalisesti vauvan kanssa puuhatessa, nukkuessa ja syödessä. Eipä meinannut ehtiä aina ruokaakaan hakemaan tai suihkuun koko päivänä kun vauva viihtyi rinnalla imemässä niin jatkuvasti tai itkeskeli jos laski koppaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tainnut muuta turhaa olla, kuin vauvalle kahdet vaatteet. Tiedettiin, että poika syntyy, mutta halusin ottaa varman päälle. Ja Omaa tuttia ei olis tarvinnu ottaa, koska sairaalasta sellasen sai mukaan. Imetysliivejä olis pitäny olla muutamat mukana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hammasharja ja lehdet! En minä mitään hampaita jaksanut siellä pestä ja mua ällötti koko ajatuskin siellä "likaisessa" ryhmä huoneessa alkaan hampaita pesemään :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti koon 37 crocsit, koska mun jalka oli juuri ennen synnytystä turvonnut kokoon 40 :grin: Olis pitänyt vaivautua sovittamaan kenkiä ennen lähtöä.. Lisäksi sairaalan tohvelit oli muutenkin paljon pehmeemmät.. :girl_sigh:

 

Mulla oli kanssa turhake mun 40-koon Reinot, kun jalka oli turvonnut 43:seksi. Liikuin sairaalassa lähinnä sukkasillani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajanvietteeksi tarkoiteut lehdet ja kirja jäivät yllättäen lukematta, eihän sitä ehtinyt tai oikeastaan malttanut mitään lueskella.. aika meni vauvaa hoitaessa ja ihmetellessä :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotiutumista varten olin ottanu mukaan omia siteitä mut aika kätevää oli lähteä verkkopöksyissä ja vaipassa. :lol: Muuten tuli käytettyä kaikkea mitä olin pakannu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hammasharja ja lehdet! En minä mitään hampaita jaksanut siellä pestä ja mua ällötti koko ajatuskin siellä "likaisessa" ryhmä huoneessa alkaan hampaita pesemään :grin:

 

Mun piti tähän vielä puuttua. Jännä miten ihmiset on erilaisia. Mun sairaalakassista löytyi hammasharja, mutta tahna unohtui kotiin. Pyysin siskoa tuomaan mulle tahnaa ja purkkaa. Oli ällö fiilis olla töhnähampaana. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valtaosa tavaroista oli ihan turhia, en tainnut kassista kovin montaa tavaraa kaivella. Eväitä oli ainakin liikaa, en jotenkin huomannut alkaa syödä suklaata siellä sairaalassa. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now