Kumisaapas

Kuinka pian kotiin synnytyksen jälkeen?

519 posts in this topic

Sairaalaan su aamuna kamalan päänsäryn vuoksi, lievä raskausmyrkytys. Synnytys käynnistettiin maanantaina, vauva syntyi tiistain puolella, torstaina kotiin. Sairaalassa yhteensä siis 4 yötä, joista kolme vauvan kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuleekohan pohjat? :P

 

Mä menin torstai-perjantai vastaisena yönä sairaalaan lapsivesien reilun tihkumisen vuoksi. Noh, poika syntyi maanantaina ja siitä päivää vaille kahden viikon kuluttua sunnuntaina päästiin kotiin. Mä olin siis synnytysosastolla 4pv, teho-osastolla 2 päivää ja loput äitiysvuodeosastolla. Synnytykseen (sektio) liittyi erittäin vakavia komplikaatioita jossa oli enään minuuteista kiinni minun selviäminen ylipäätään, jotenka sentakia vietin sairaalassa sen 16vuorokautta yhteensä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä menin sairaalaan torstaina klo 10.30, tyttö syntyi klo 16.10 ja kotiuduttiin lauantaina puoleltapäivin mun omasta toivomuksesta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me mentiin sairaalaan perjantaina ja päästiin seuraavan viikon torstaina.

Pikkuisella todettiin keltaisuutta ja joutui olemaan pari päivää valossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menin sairaalaan keskiviikkona, tyttö syntyi sektiolla torstaina ja kotiin päästiin maanantaina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunnuntain vietin lähes kokonaan synnärillä ja torstaina lähdettiin kotiin. Torstainakin päästiin kotiin, kun olivat yhteydessä neuvolaan ja sieltä tulivat heti seuraavana päivänä kotikäynnille. Mulla ei sairaalassa ollut maito vielä noussut ja tytön paino ei lähtenyt nousuun, joten siksi seuranta. Kotona alkoi sitten omaakin maitoa jo tulemaan ja tytön paino hyvin nousuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me mentii sairalaa torstaina ja tyttäremme synty pe-aamuyöllä. <3 Kotiin pääsimme vasta tiistaina, ku maito ei alkanu nousee kunnolla, nii ne halusivat varmistaa, että maito nousee ja imetys onnistuu. muute oisin päässy maanantaina. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torstaina aamulla käynnistettiin, torstai illalla syntyi. sunnuntai iltapäivällä päästiin kotiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maanantaina aamuyöllä neljän aikaan oltiin sairaalassa, vauva syntyi klo:8.09 ja kotiuduttiin torstaina iltapäivällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

esikoisesta: hätäsektion jälkeen kotiin 6pvän päästä.

toisesta: kiireellisen sektion jälkeen 3pvän päästä.

 

Muoks. esikko oli teholla 4pvää, siksi kotiin niin myöhään.

Edited by Neiti.Aurinko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan kanssa maanantaista perjantaihin ja tokan kanssa olin perjantaista maanantaihin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torstaina aloitettiin käynnistys ja tyttö syntyi perjantaina. Kotiin oltaisiin päästy heti 2 pv lääkärintarkastuksen jälkeen sunnuntaiaamuna, mutta päivä jouduttiin vielä osastolla viettämään, jotta saatiin äidille veripaikka ja pystyttiin siirtymään kotiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perjantai-iltana klo 23.55 kirjauduttiin synnärille, tyttö syntyi lauantai-iltana ja kotiin päästiin tänään tiistaina. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö syntyi perjantai iltapäivällä ja kotiin päästiin (vasta) maanantai aamupäivällä. Tämän toisen kanssa jos vaan kaikki on kunnossa synnytyksen jälkeen lähdetään 'samantien'. Sairaalassa en saanut nukuttua, oli kuuma, jos oma vauva oli hiljaa huonekaverin vauva ei ollut ym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ottivat mut hepatoosin takia sisään, pe alettiin käynnistellä ja la tyttö syntyi. Neiti joutu kuitenkin VTO:lle ja oli siellä 9 päivää ennen kun päästiin kotiin. Mä oli tasan viikon osastolla ja sen jälkeen vielä 4 päivää omaistenhuoneessa, että pääsin hoitamaan tyttöä. 12 päivää siis reissussa kaikenkaikkiaan. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

eka raskaus:

toksemian takia sisälle maanantaina, tyttö syntyi keskiviikkoaamulla ja kotiin lähdettiin la-illalla.'

 

toinen raskaus: menin synärillä 12.00 perjantaina, vauski syntyi 20.25, ja kotiin kun vauski oli tasan 2vrk. eli su illalla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö syntyi sunnuntaina aamupäivällä ja kotiin päästiin keskiviikkona iltapäivällä. Olisin voinu lähteä jo aiemminki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähdin heti seuraavana päivänä, koska olin ihan hyvässä kunnossa. Vauva jäi lastenosastolle viikoksi. Senkin takia halusin äkkiä pois, kun olisin kuitenkin joutunut olla ilman vauvaa. Esikoisen kohdalla päästiin molemmat vasta kuudentena päivänä pois, ja olin aivan rikki ja raivona kun en päässyt aiemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seuraavana päivänä synnytyksen jälkeen. Vauvalla kaikki kunnossa ja omakin olo ihan ok, niin hyvin uskalsi lähteä. Onneksi nykyään on moinen mahdollista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolmen pv päästä sektiosta, itse ja vauva voitiin hyvin. kehottivat lähtemään kun sikanuhaa oli ilmaantunut sairaalaan, ei kuitenkaan synnärin puolelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntyi myöhään lauantai-iltana ja lähdettiin kotiin muistaakseni keskiviikkoaamuna... vai olikohan tiistai? Kuopus puolestaan syntyi sunnuntaina puolilta päivin ja lähdettiin jo maanantaina kotiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen jälkeen pääsin 4 vrk kuluttua sektiosta. Tytön kohdalla myös sektio ja kotiin pääsin 3 vrk päästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now