Kumisaapas

Kuinka pian kotiin synnytyksen jälkeen?

519 posts in this topic

Oltiin sairaalassa 6 vrk:

3 yötä vauvat olivat vastasyntyneiden teho-osastolla (syntyivät rv 36+3) ja

3 yötä sen jälkeen kanssani synnytysosastolla.

Kotiutumista viivästytti kohonneet bilirubiiniarvot (keltaisuus) ja niistä seuranneet valohoidot!

Edited by Ruislintu

Share this post


Link to post
Share on other sites

vauva syntyi tiistaina aamupäivällä, kotiin lähdettiin perjantaina iltapäivällä. oltais päästy kotiin jo torstaina, mutta vauva kellastui hieman enkä halunnut lähteä kotiin arvailemaan onko pienellä kaikki kunnossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta 2 vrk..nopsaa laittoivat sillon naikkarilla kotiin..

Tokan kohdalla myös naisteklinikka ja ilmoitin, että olen sairaalassa niin kauan, että imetys sujuu..olin 3 vrk ja kyllä sai apua kun vaan osasi vaatia.. :rolleyes:

Kolmannesta olin alle 24h, omasta halusta..synnytin kättärillä ja asuttiin alle 1km päässä, käytiin vaan erikseen sitten lääkärintarkastuksessa parin päivän päästä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö syntyi tiistaina päivällä, kotiin päästiin torstaina. Heti 2vrk lääkärintarkastuksen jälkeen päästiin lähtemään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika syntyi sunnuntaina, ja kotiin lähdimme perjantaina. 3 päivää meidän sairaalassamme täytyy ensisynnyttäjän olla. Tai kaipa siitä neuvottelun varaa löytyy.. Mutta me olimme ihan omasta vapaasta tahdostamme noin kauan, haluttiin vaan varmistaa, että imetys lähtee hyvin käyntiin ja maito nousee. En olisi halunnut olla kotona pakkautuvine rintoineni, josta ei tule maitoa ja vauva huutaa nälkää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin kolme yötä ja neljä päivää osastolla. Päivän aikaisemmin olisi muutoin päästy, mutta tytön paino tippui liikkaa ja sitä tarkkailtiin vielä yksi yö lisää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika syntyi tiistaina, kotiin päästiin sunnuntaina....

Edited by rosero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähdin 2,5 päivää synnytyksestä. Vauva jäi vastasyntyneiden teholle, joten mitäpä siellä makoilemaan kun ei mitään vaivoja ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen kanssa kotiuduttiin 5. päivänä. Poika syntyi keskosena rv:lla 34+5 ja bilirubiiniarvot nousivat siinä määrin, että oli vuorokauden sinivalossa.

 

Nyt kuopuksen kanssa olisin ollut valmis lähtemään kotiin vaikka suoraan salista :P mutta kotiuduttiin siis heti, kun vauva tuli 48h ikään (joka täällä siis jonkinmoinen raja että lastenlääkäri voi tarkastaa). Eli siis 2. päivänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lauantaina synnytin ja tiistaina päästivät pois.. oisin ollut jo ihan valmis maanantainakin lähtemään. Alkoi jo vähän pitkästyttämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskiviikkona syntyi lapsi, perjantaina oltiin jo lähdössä, kunnes lääkäri löysi sydämestä sivuäänen ja jouduimme (saimme) jäädä viikonlopun yli tarkkailtaviksi. Odotus oli, että ääntä ei enää maanantaina kuuluisi, koska kaikkien tutkimusten ja lastenklinikan konsultaation perusteella niin sai olettaa ja niin olikin ja pääsimme maanantaina kotiin. Viikonloppuna kyseisellä lääkärillä oli vapaata, joten halusi maanantaina itse kuunnella sydämen.

 

Mä inhosin toisaalta olla sairaalassa ja olin tosi surkeana, mutta nyt jälkeenpäin ajatellen pärjäsin varmaan paremmin tytön kanssa sitten kotona, kun olin kunnolla opetellut hoitamiset ja meillä oli aikaa tutustua siellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva syntyi maanantaina heti keskiyon jalkeen, kotiin lahdimme keskiviikkoiltana. Torstaihinkin asti olisimme saaneet olla, mutta halusin omaan sankyyn nukkumaan. Ja yleensakin olimme sairaalassa noin pitkaan, koska vauva oli rankan synnytyksen jalkeen erikoisosastolla tarkkailussa tiistai-iltapaivaan asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva syntyi sunnuntaina ja kotiin päästiin vasta torstaina. Olisin halunnut jo aikasemmin lähteä, oli mielestäni raskasta asua osastolla, mutta vauvalta seurattiin milloin mitäkin kohonnutta arvoa joten ei päästy lähtemään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntyi lauantaina kiireellisellä sektiolla ja kotiin päästiin tiistaina, mutta jouduimme käymään vielä seuraavana päivänä labrassa verikokeessa.

Kakkonen syntyi torstaina myös kiireellisellä sektiolla ja kotiuduimme lauantaina.

Kolmonen syntyi maanantaina suunnitellulla sektiolla ja pääsimme pois keskiviikkona. Pidempäänkin olisi saatu olla kaikista, mutta halusin kotiin omaan rauhaan, kun kunto antoi myöden sekä mulla että vauvalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntyi pitkän synnytyksen päätteeksi perjantaina, kotiin päästiin maanantaina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntyi tiistai-aamuna, kotiin päästiin torstaina. Kakkonen syntyi keskiviikko-iltana, ja kotiin lähdettiin perjantaina päivällä. Molemmilla kerroilla siis kotiin kahden yön jälkeen, eli käytännössä heti kun lapsen lääkärintarkastus on tehty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirppa syntyi pe klo 03.30, kotiin lähdettiin maanantaina. Oltais päästy jo lauantaina, kun oltiin todella hyvässä kunnossa ja vauvanhoito sujui ongelmitta, mutta pyysin saada olla maanantaille asti, jotta mies ennättäisi tehdä kylpyhuoneremontin valmiiksi. Olisi ollut vähän ilkeä olla kotona ilman suihkua ja kunnon pesupistettä vauvalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tyttö syntyi aikaisin lauantaiaamuna ja kotiin pääsimme keskiviikkona iltapäivällä. Ja hoitajat oikein ihmettelivät, minne mulla muka on kiire. :girl_impossible: Mä olisin halunnut kotiin jo viimeistään tiistaina, mutta ei puhettakaan, että olisin päässyt. Mitään sen kummempaa syytä pitkään sairaalassa oloon ei ollut kuin se, että kyseessä oli ensisyttäjä ja vauvan "pienipainoisuus" (syntymäpaino 3100g).

 

Mulla oli onneksi oma huone ja osastolla olo oli sinänsä ihan ok, mutta aika kävi tosi pitkäksi. Katselin vain kaikenmaailman chatteja telkkarista. Toisella kerralla aion vaikka karata kotiin, jos meinaavat päivätolkulla pitää osastolla. :girl_wink: Mä en ainakaan saa normaalistikaan nukuttua sairaalassa ja synnytyshormonihuuruissani sain vielä normaalia vähemmän nukuttua, joten tulipa valvottua vissiin kolme vuorokautta putkeen. Ei siis voi sanoa, että osastolla olosta olisi ollut hyötyä lepäämisen ja voimien keräämisen kannaltakaan. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lauantaina päivällä synnytin ja tiistaina pääsin pois. Sairaalaan tosin menin jo perjantaina aamulla, koska supistukset alkoivat to-pe välisenä yönä.. Ei käynyt aika kamalan pitkäksi, vaikka vierailijoitakaan ei saanut käydä muita, kun lapsen isä.. Kuitenkin sen verran kypsä alkoi olla, että mielelläni kotiin tulin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now