Kumisaapas

Kuinka pian kotiin synnytyksen jälkeen?

519 posts in this topic

Vauva syntyi tiistaina aamuyöstä ja kotiin päästiin seuraavan viikon keskiviikkona. Synnytys tapahtui sektiolla joten siitä syystä sairaalassa olisi muutenkin oltu neljä päivää, sitten vauva joutui lastenosastolle kohonneiden tulehdusarvojen vuoksi, ja lopulta minulle tuli kohtutulehdus. Kotiin päästiin kun mulla oli tulehdusarvot alle 100 että antibiootteja ei enää tarvinnut antaa suonensisäisinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva putkahti maailmaan maanantaiaamuna ja keskiviikkona iltapäivällä lähdettiin kotiin. Olisin saanut jäädä vielä osastolle, mutta en halunnut. Tytöllä oli pikkasen keltasuusarvot kohollaan, joten sain ohjeet että heti takasin jos muuttuu keltaseks ja väsähtää. Viikon verran sit kotona tuijottelin tyttöä ja mietin että mihinkä sitä pitäis verrata, että mikä on keltasta ja mikä on normaalia. Mutta koska pimu oli ihan pirtee ja söi hyvin niin ei tullut tarvetta lähtä takasin. 8 pv ikäisenä sit neuvolan ihana täti tuumas että on niin kauniin värinen tyttö, ettei mitään huolta tarvii kyllä kantaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika syntyi maanantaina aamulla sektiolla ja keskiviikkona lähdettiin iltapäivällä kotiin. Sisulla kävelin sairaalan portaita ylös alas ja tein kaikkea muutakin mitä olin kuullu pitävän pystyä itse tekemään että pääsee pois sairaalasta. Oltaisiin saatu olla pidempään, mutta tällä äidillä ei pää enään kestänyt sitä pientä huonetta ja tekemättömyyttä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maanantaina keskiyön jälkeen kiireellisellä sektiolla syntyi lapsonen ja torstaina iltapäivästä päästiin pois sairaalasta.. Mullakin alkoi se pieni koppi ahdistaa, ja oikein hinguin kotiin.. Olisivat pitäneet mielellään siellä vielä perjantaihin, mutta onneks päästiin sit jo torstaina kotiin.. :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin sairaalassa kaksi päivää ja olin jo ihan kypsä lähtemään vauvan kanssa kotiin.. Jotenkin se sairaalaelämä alkoi siinä vaiheessa jo tympäsemään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntyi sektiolla ja silloin oltiin 3 päivää. Nyt toinen syntyi normaalisti ja oltiin sairaalassa 1,5 päivää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoispoika syntyi sunnuntaina ja tiistaina päästiin kotiin. Oltaisiin päästy pojan puolesta jo maanantaina, mutta minulla oli vielä pissassa proteiinit koholla. Kotiin oli jo "kiire". Olin sairaalassa 2,5vkoa ennen pojan syntymää (raskausmyrkytys, raskausdiabetes ja raskaushepatoosi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalaan menin la-su välisenä yönä kun vedet meni. Ottivat tietty sisälle vaikkei supistuksia tullutkaan. Maanantaina lopulta käynnistettiin ja tyttö syntyi tiistaina aamulla 7.31. Kotiin päästiin vasta lauantaina. Olisin kyllä ollu valmis lähtee jo paljon aiemmin, mut tytön bilirubiiniarvot oli suht korkeet ni ei päästetty. Ja mäki sain synnytystä seurannenna päivänä pari pussia punasoluja ku huimas alhasen hemoglobiinin takia niin ettei istua voinu. (Kolmannen vaiheen verenvuoto..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö syntyi lauantaiaamuna, ja kotio päästiin lähtemään viikon päästä lauantai-iltana klo 20.30. Tämä siksi että vauveli oli antibiooteilla tulehdusepäilyn takia (johtui vihreästä lapsivedestä). En edes halunnut tietää, milloin oltaisiin päästy pois, jos tuota hoitoa ei olisi ollut, niin en siitä kysellyt vaan yritin kärsivällisesti odotella päivä kerrallaan. Pää alkoi hajoilemaan siinä viikon puolivälissä, torstaina saatiin tietää lähtöpäivä, perjantaina tuli pieni epäilys että jos minulla onkin kohtutulehdusta tms. joten alkoi horjumaan usko poispääsemisestä, mutta huhhuh onneksi oli väärä hälytys! Lauantaina oltiin sitten jo aamusta visusti lähtökuopissa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maanantaina mentiin käymään kontrollissa selkäkipujen takia ja sinne jäätiin. Tiistaina illalla leikattiin ja lauantaina päästiin kotiin. Pitkä aika johtui raskausmyrkytyksen seurannasta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan kanssa olin sairaalassa 3 yötä, tokan kanssa yhden yön. Lähdetiin kotiin, kun neiti oli tasan 1,5 vrk. Lääkärintarkastus tehtiin 1 vrk iässä ja kävimme vielä svo:lla lääkärintarkastuksessa, kun neiti oli 3 vrk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolme yötä vietettiin sairaalassa. Se oli keskiviikko kun menin sairaalaan ja lauantaina pääsin vauvan kanssa lähtemään kotiin. Perjantaina alkoi jo tuntua siltä, että kotiin voisi olla kiva lähteä, mutta toisaalta, kotona iski olo, et mitä mä nyt teen. Sairaalassa tuntui jotenkin turvalliselta olla vastasyntyneen kanssa ja saihan siellä ruuat pöytään. :girl_haha:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos oikein tarkkoja ollaan niin alle vrk:n ikäisenä. Yö siis vaan vietettiin sairaalassa. Oltaisiin päästy kotiin jo 6h synnytyksestä jos olisi päiväsaikaan syntynyt, mutta illalla syntyneenä tosiaan piti odottaa lääkärin tarkastusta seuraavaan päivään. Ja tosiaan 3vrk:n ikäisenä käytiin sitten vielä lastenpolilla uudelleen tarkastuksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 päivää sairaallassa olin. Muuten oltais varmaan päästy paljon aikasemmin mutta oma vointini oli tosi huono. Minulle jopa luovutettiin verta. :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 päivää oltiin toisesta. Tosin varmaan oltais päästy aikaisemmin jos mulle ei olisi tullut viimesynnytyksen jälkeen kaikennäköisiä oireita. (esikoisen synnytyksen jälkeen jouduin kuukaudeksi sairaalaan keuhkokuumeen + muiden syiden takia)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö syntyi maanantain ja tiistain välisenä yönä ja perjantaina päästiin kotiin kokeilemaan nouseeko arvot. Keltaisuuden takia siis oltiin päivä pari pidempään synnärillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö syntyi perjantaina aamuyöllä ja sunnuntaina puolilta päivin lähdettiin kotiin. Elikkä vauva oli 2 vkr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö syntyi kiireellisellä sektiolla torstaina aamuyöllä ja sunnuntaina päästiin kotiin. Olisivat pitäneet maanantaihin, mutta minua alkoi ahdistaa sairaalassa olo. Tyttö alkoi kellastua lauantai-iltana, mutta sunnuntaina otettu bilirubiiniarvo oli ok joten lastenlääkärin tarkastuksen jälkeen päästiin kotiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö syntyi sunnuntaina aamuyöstä ja tiistaina päästiin kotiin iltapäivällä. Reilu kaksi vuorokautta siis oltiin sairaalassa vauvan kanssa,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdeksän päivää olin pojan kanssa sairaalassa synnytyksen jälkeen... + 2 päivää ennen synnytystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poika syntyi sektiolla torstaina ja sunnuntaina päästiin kotia. Lauantaina ltais päästy mutta seurattiin vielä yksi päivä pojan keltaisuutta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now