Guest Mymmeli

Tyhmät kysymykset odotuksesta - osa 4

1001 posts in this topic

Osaisiko joku auttaa?

 

Monet sanovat että alkuraskaudessa olisi paljon valkovuotoa. Itse olen alkuraskaudessa ja paikat, öhöm, tuolla alhaalla ovat ihan kuivat! Valkkaria hyvin vähän ja selkeästi limakalvot ovat kuivat. Onkohan tämä normaalia? Paikat yhäkim tuolla öhöm, alhaalla ;) tuntuvat myös jotenkin turvonneilta. Onko muilla ollut samaa? En olisi laittanut merkille ellen tuntisi jopa ihan sellaista hankausta tuolla ja oletan että tämä johtuisi tästä turvotuksesta+kuivista limakalvoista. Huh, olipaha asiaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Minullakin oli alkuraskaudessa todella todella kuivat paikat. Sanotaanko, että puolen välin kieppeillä on nyt ruvennut tulemaan valkovuotoa enemmän. Paikat tuntuu välillä myös turvonneilta ja helposti limakalvot rupeavat vuotamaan verta yhdynnässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyselin jo tuolla keskenmenon puolella mutta kysyn vielä täällä josko jollain olisi tietoa.

 

Sain maanantaina positiivisen tuloksen CB:n testistä, dpo13 kp 30/30 (ovis oli myöhäinen, vasta kp 19-20). Plussa oli valehtelematta hyvin tumma, hyvin selkeä, tuli ennen kuin kontrolliviiva ehti kokonaan tulla näkyviin. Ajattelinkin että tässä ollaan tukevasti raskaana. Viitisen tuntia myöhemmin alkoi tuhru. Sitä tuli noin pari ruokalusikallista, mukana oli pari tippaa ihan kirkasta vuotoa. Sen jälkeen ei mitään ja tänä aamuna huomasin taas hyvin vähäisen määrän tuhrua joka ei tullut siteeseen mutta jäi paperiin pyyhittäessä. Ei muuta. Ei mitään kipua, tosin mielestäni myös raskausoireet ovat vähentyneet pahoinvointia lukuunottamatta.

 

Tänä aamuna CB:n digi sanoi 1-2 viikkoa raskaana :o Tänään on dpo14.

 

Mitä tämä on? Onko minulla spontaani keskenmeno mutta vuoto ei vaan tule? Tuulimuna joka oireilee jo nyt? Raskauteen en edes jaksa uskoa, jotenkin tuntuu että vain huijaisin itseäni :unsure:

 

Mitähän seuraavaksi kannattaisi tehdä? Ajattelin testata torstaina ja katsoa onko viiva yhä yhtä vahva. Jos on niin sitten ihmetellään.

 

Onko kellään ollut vastaavaa?

Edited by panda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku auttaa?

 

Monet sanovat että alkuraskaudessa olisi paljon valkovuotoa. Itse olen alkuraskaudessa ja paikat, öhöm, tuolla alhaalla ovat ihan kuivat! Valkkaria hyvin vähän ja selkeästi limakalvot ovat kuivat. Onkohan tämä normaalia? Paikat yhäkim tuolla öhöm, alhaalla ;) tuntuvat myös jotenkin turvonneilta. Onko muilla ollut samaa? En olisi laittanut merkille ellen tuntisi jopa ihan sellaista hankausta tuolla ja oletan että tämä johtuisi tästä turvotuksesta+kuivista limakalvoista. Huh, olipaha asiaa :D

 

Kuulostaa täysin normaalilta kyllä :) Limakalvot tuntuu täälläkin ihan erilaisilta ja seksin harrastamista ilman liukkaria ei juuri voi kuvitellakaan.. samoin tuo turvotus on jopa ihan silmin nähtävää (ei tosin onneksi enää omin, kiitos vatsan), joka oli hieman järkyttävää aluksi :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Justiina, kyllä mä uskoisin sinun olevan raskaana. Pieni vuotohan on alkuraskaudessa aivan normaalia. En ole tarkemmin tutkinut miten tuo CB:n digi toimii, mutta olen sen käsityksen saanut, että se näyttää ajan hedelmöittymisestä. Eli jos sinulla on dpo 14, niin eikös sen kuuluisi näyttääkkin 1-2 viikkoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Nattunen kun vastailit! :girl_sigh:

 

Olen varmaan vielä tällä hetkellä raskaana juu mutta epäilen että spontaani km menossa. Raskausoireet ovat vähentyneet ja kaikonneet, ainoastaan lämpö keikkuu vielä tuolla 37 astee kohdilla. En vain tajua miksi tuo vuoto ei ala kunnolla kun olen näinkin varhaisilla viikoilla.. Yhden hyytymän olin bongaavinani kun pyyhkäisin paperilla mutta siihen sekin jäi, siitäkin on jo monta, monta tuntia :girl_mad:

 

Tämä on varmasti väärä palsta kysyä asiaa kun puhumme odotuksesta, pahoittelut! Tuolla km puolella vaan on aika hiljaista.

 

Testailen varmaan vkl aikana jos vuoto ei ala kunnolla. Kyllähän tuo digi ihan oikein näytti mutta voihan sitä raskaushormonia olla veressä vieläkin vaikka km olisikin menossa (?). Huoh, alkaisipa vaan kunnolla niin pääsisi uuteen kiertoon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pieni vuoto tosiaan voi olla normaalia, eikä oireettomuskaan tarkoita mitään! :) Toivotaan nyt vaan, että kaveri pysyy matkassa! Mulla ollut muuten 3 keskenmenoa ja kaikissa vuoto alkaa heti runsaana, kaksi raskautta jossa kummassakin ollut alkuraskaudessa vuotoa ja tämä tämän hetkinen raskaus on ollut täysin oireeton :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Nattunen! Sinullahan on ollut vaiherikkaat raskaudet :) Jotenkin itse olen aina ennen ajatellut että verenvuoto ei kuulu raskauteen mutta googlettamalla ainakin selvisi että yleisiähän ne taitavat olla..

 

Tänään ei ole tullut oikeastaan mitään, vähän beigeä valkkaria.. Huomenna sitten testataan CB:llä, samalla millä sain sen vahvan viivan niin voi verrata. Kyllähän tässä väistämättä toiveet nousee mutta koitan kaataa jäitä hattuun :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Justiina: Mites siellä kävi testailujen kanssa? Toivottavasti oli viiva vahvistunut :) Minullakin oli veristä vuotoa aivan alussa 9 päivän ajan. Raskaustestien viivat vahvistuivat siitä huolimatta ja vahvastihan tässä raskaana ollaan :D Jos sinulla on digitesti niin kannattaa tehdä sellainen. Jos kerta CB:n tavallinen testi näytti jo hyvin vahvaa viivaa niin siihen ei välttämättä eroa enää edes tule mutta digitestissä näkisit sen viikkojen nousemisen. Ja tosiaan älä huoli noista katoavista oireista. Ne tulee ja menee. (Paraskin puhuja olen :ph34r: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva white kun kyselit :tender: Ajattelinkin että tulen kertomaan lopputuloksen.

 

Kai minä sitten raskaana olen (sanoi hän varovaisesti, hiljaa, epäröiden :grin: ). Viiva todella oli vahvistunut. Ensimmäisen testinhän tein maanantaina, se oli silloin jo tosi vahva, torstaina tein uuden. Meinasin pudota vessanpönttöön kun viiva tummeni hetkessä ihan tummansiniseksi.

 

Ylhäällä Dpo 12 kp 31/30

Alhaalla Dpo 15 kp 34/30

 

http://aijaa.com/006839789466

 

Minusta viiva on tummunut :girl_smile:

 

Oireet olivat kadoksissa mutta nyt ovat tulleet takaisin, entistä pahempina jos näin voi sanoa. Rintoja pakottaa, voin pahoin, turvottaa.

 

Ajattelin tehdä digitestin ensi viikolla. Tein digitestin dpo 14 ja se näytti "vain" 1-2 viikkoa raskaana. En tosin tehnyt aamupissasta. En uskalla tehdä sitä nyt kun pelkään mitä siihen tulee :rolleyes: Missähän vaiheessa se muuttuu raskaana 2-3 viikkoa? Jos vuoto ei tosiaan ala uudelleen ensi viikkoon mennessä niin testaan uudelleen digillä. Eihän sitä vuotoa tosiaan tullut kuin se ruokalusikallinen yhtenä päivänä, toisena vain tuhrua kun pyyhkäisi.. Nyt ei mitään, vain painetta alavatsalla. Muistelen saman oireen esikoisesta.

 

En kuitenkaan osaa rentoutua tai ajatella että olen raskaana. Pelkään että tämä on jokin kkm tai tuulimuna joka vain ei vuoda.. Samalla yritän olla ajattelematta ja keskityn muihin juttuihin. Hirvittävän helppoa kun etoo koko ajan :lol: Neuvolaan soitin ja selitin tilanteen, täti vain onnitteli! Olin ihmeissäni kun ajattelin että minut tutkittaisiin kohdunulkoisen varalta tms. Hän vain sanoi että nämä vuodot ovat hyvin tavallisia, monella on niitä, varsinkin menkkojen aikaan.. Ensimmäinen käyntikin varattu mutta skeptinen olen. Seurailen marrasmasujen ketjua taustalta, en uskalla hypätä mukaan ;)

 

Missä on se seesteinen zen-olo mikä oli esikoisesta!! :dash2::lol:

 

muoks. kirj.virheet

Edited by Justiina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No on se minustakin vahvistunut :) Sehän on ottanut väriä jo tuolta poikkiviivaltakin :girl_crazy: Onnea!

 

En osaa vastata tuohon, että koska se digitestin tulos aina muuttuu. Sen muistan, että olen itse joskus kysellyt samaa ja yrittänyt etsiä netistäkin vastausta. DPO 14 se "raskaana 1-2" on kyllä normaali. Ihan parissa päivässä muuttuu sitten siihen "raskaana 2-3", varmastikin jo DPO 16.

 

Sulla näyttää olevan kärsivällisyyttä, jos maltat odottaa ensi viikkoon uuden digitestin kanssa. Silloin se näyttää jo "raskaana 3+". Katselin vielä omia raskaustestejäni ja olin tehnyt digin DPO 21 ja näytti siis silloin "raskaana 3+". Keskenmenneen raskauden kohdalla tein enempi digitestejä mutta huomasin, että olenkin poistanut koneelta niiden kaikkien kuvat ja DPOt harmituksissani <_<

 

Mutta ONNEA vielä kerran :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Justiina, jos sua etoo, vuoto on ollut pelkkää tuhrua ja tuli vielä about kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja raskaustestit on tommoset kuin on, niin en mä kyllä näe oikeastaan mitään syytä epäillä, että et olis ihan normaalisti raskaana. :) Tuhrut kun ei merkkaa mitään suuntaan eikä toiseen, ja oireet ja testit on selvät. Alkuraskaudessahan oireet joka tapauksessa yleensä tulee ja menee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

white, me lähdemme reissuun maanantaina joten tämä pakkausrumba pitää kiireisenä. Siksi jaksan odottaa, ei mulla muuten sitä kärsivällisyyttä riittäisi :lol: Minäkin hain tuota vastausta noihin viikkoihin netistä mutta en löytänyt, heh! Ja kiitos onnitteluista :rolleyes:

 

J A W, näinhän se meni, tuhrua oli kuukautisten aikaan ja tuhruksi jäi. Silti niin vaikeaa uskoa tähän. Suomalainen perusjunttiasenne; pessimisti ei pety? -_- Mennään kuitenkin ar-ultraan joten katsellaan sitten siellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes ihanaa Justiina! Kyllä sinä olet raskaana, nyt vaan pidetään peukkuja että nyytti tulee syliin saakka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En oo edes raskaana (toivottavasti pian kuitenkin oon), mutta haluaisin tietää yhden asian enkä tiedä mistä muualta sitä kysyisin. Onko maha kasvanut jo ihan selkeästi viikoilla 15-17? Kiitos jos joku viittii vastata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kyllä se yleensä on, mutta riippuu vartalon muodosta ja vaatteista, että huomaako sitä. Voit käydä katsomassa tuolla odotusklubeissa olevaa ketjua masukuvista alkuraskaudessa, niin siellä voit katsoa, ovatko eri ihmisten vatsat minkä kokoisia niillä viikoilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Monilla on. Tavallisinta taitaa olla, että raskauden saa nippanappa pidettyä piilossa sinne 12 viikolle asti, kun on ultra, mutta sen jälkeen monet alkavat kertoa raskaudesta muillekin, koska vatsanseutu alkaa antaa aihetta epäilyihin. Vaihtelua on tietysti paljon, ja masupallon koko riippuu tosi paljon ihmisen ruumiinrakenteesta yms. Foorumilla on jossain kuvaketju raskauden alkupuoliskon massuista, niin käy siellä kurkkimassa miltä muiden mahat näyttävät, tai laita vaikka googlen kuvahakuun "rv 15 maha". :)

 

muoks. huupsista, höpöli ehtikin väliin! :P

Edited by Maimai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos höpöli ja maimai :) oon yrittäny psytellä täältä odotus puolelta pois niin en tiennyt että tuola on toi kuvaketjukin, kävin sielä vähän kurkkimassa ja kyllähän se kaikilla tuntu jonkin verran jo noilla viikoilla näkyvän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikaste, itse olen ohittanut juuri raskauden puolivälin ja hyvin pystyn peittämään vielä masun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos höpöli ja maimai :) oon yrittäny psytellä täältä odotus puolelta pois niin en tiennyt että tuola on toi kuvaketjukin, kävin sielä vähän kurkkimassa ja kyllähän se kaikilla tuntu jonkin verran jo noilla viikoilla näkyvän.

 

Mutta taitaapi sinne laittaakin kuvan vaan ne, joilla vatsa sillon on jo pullistunut :) Itsellä tuli just täyteen 20 viikkoo, ja vasta nyt alkaa oleen niin että löysääkin vaatetta käyttäessä vatsan saattaa huomata. Tosin vieläkin vois tosiaan vaatteesta riippuen varmaan laittaa lihomisen piikkiin :D ei oo siis mitenkään sellanen selkeä pyöreä vauvamaha. Eli eipä sitä taida mitenkään tietää etukäteen miten omalla kohdalla on, on sekä tosi hoikkia että lihavampia ihmisiä joilla vatsa voi turvota tai kunnolla tulla näkyviin oikeestaan millon vaan viikkojen 10-x välillä (meinasin laittaa tohon 10-n.23, mut kuitenkin löytyis niin paljon poikkeuksia että parempi olla laittamatta mitään :D ja toki jollain voi alavatsa alkaa nesteistä ja verenkierrosta pömpöttään jo tyyliin heti plussatessa, mutta ei se kait kovin vauvamahamainen vatsa vielä sillon oo.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko normaalia, että limatulppaa rupeaa irtoilemaan raskausviikolla 21? Myös veristä vuotoa on ollut hieman. Supistukset ovat täysin kivuttomia pääosin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kaikki asiat ominansa ei olisi epänormaalia,mutta kun yhdistetään supistukset (vaikkakin kivuttomat) + verinen limavuoto niin ehdottaisin soittamaan päivystykseen ja kysymään lisäohjeita.

Noilla viikoilla ei kannata "pelleillä" noiden asioiden kanssa vaan käydä tarkistuttamassa tilanne. Parhaimmillaan on vain kohdun kasvusta johtuvia kipuja mutta pahimmassa ei :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.